Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 2k10 [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Tässä on eräältä foorumilta lista eräistä nhl 2k9:n asetuksista. En ole varma onko tuossa listassa kaikki slaiderit, mutta luulisin näin.. 2k10:ssähän noita on ilmeisesti vielä lisätty. Eli slaidereilla siis voi muuttaa peliä erittäin paljon ja vaikutus niillä on erittäin tuntuva.
<snips>

Joo no noita näyttää olevan aikasen paljon :D eli on aika iso peliä ?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

OPERATION SPORTS: NHL 2K10 PREVIEW:
linkki uutiseen: Operation Sports - NHL 2K10 Hands-On Preview Preview - Xbox 360

Yllä olevan linkin suomennos, tällä kertaa pyrin suomentamaan suurin piirtein sanasta sanaan kaiken (paitsi Wii:n osuutta, joka koski lähinnä kontrollointia).


"Kilpailu jääkiekkopelien herruudesta vuosi sitten ei muodostunut kovinkaan tiukasti NHL 09:n viedessä NHL 2K9:ä suurimman osan mielestä selkeästi. Mutta vettä on virrannut paljon Vantaajoessa sen jälkeen 2K:n leirissä. 2K9:n alkuperäinen kehitystiimi vaihdettiin kesken pelin kehityskauden, ja Kushin tilalle nostettiin Visual Concept - niminen tiimi kehittämään peliä. Kyseinen tiimi on kuuluisa kriitikoiden ylistämästä NBA2K- sarjastaan. Visual Concept (VC) joutui erittäin hankalaan asemaan, koska aikaa pelin kehittämiseen ja hiomiseen ei edellämainituista seikoista johtuen ollut läheskään normaalimäärää. 2K9 jäi pahasti kesken ja arvostelu oli sen mukaista.

Tyngäksi jäänyt pelin kehitysaika siis vaikutti selvästi 2K9:n viimeistelemättömyyteen ja kritiikki oli kovaa. 2K9:n keskeneräisyydestä johtuen peli sai paljon kritiikkiä osakseen, ja 2K10:n kehitystiimi otti kritiikin vakavissaan, ja hyödynsi sitä uuden pelinsä kehittämisessä. VC on pannut itsensä likoon ja pyrkimys on ollut kehittää peliä niin hyväksi kiekkopeliksi kuin mahdollista. 2K10:n vuodessa tekemää huimaa harppausta parempaan suuntaan ei voi pelatessaan olla huomaamatta.


JÄÄLLÄ/PELATESSA OTTELUA

Pelistä on tehty huomattavasti aikaisempaa simulaatiomaisempi ja realistisempi. Tekoäly on lähes kokonaan uudelleen koodattu. Pelaajat pelaavat ja käsittelevät kiekkoa kuin TV-lähetyksessä. Myös pelistrategiat on tehty uudelleen.

Pelissä on paljon yksityiskohtia, jotka huomaa pelatessaan, kuten uudet animaatiot, kehittyneet peligrafiikat pelaajien mallinnuksen osalta hiusmallien ja vaikkapa Ovechkinin kultaisten luistinten nauhojen mallinnusta myöten. Takaperin luistelu on tehty kokonaan uudestaan, ja nyt sen avulla voi pelata huomattavasti tarkempaa puolustuspeliä kuin 2K9:ssä.

Aikaisempina vuosina, kun kiekkoa laukomassa olevaa pelajaa häirittiin vaikkapa tönäisemällä, pelaajasi vain pysäytti liikkeensä, kun taas ympärillä olevat pelitapahtumat jatkuivat normaalisti. 2K10:n on muuttanut asian. Peliin on lisätty ominaisuus, jossa pelaajat jatkavat pelaamistaan tönäisyistä huolimatta ja laukominen on mahdollista epätasapainoisista asennoista. Polviltaan taikka vaikkapa makuultaan maalin tekeminen ei kuitenkaan ole kirkossa kuulutettua, vaan epätasapainosta onnistuneen laukaisun suorittaminen on sidottu pelaajien taitoarvoihin, sekä lisäksi ominaisuuden vaikeustasoa säätelevään muokattavaan liukusäätimeen. Epätasapainosta laukominen tekee pelistä luontevamman näköistä, ja kasvattaa realismin määrää.

2K10:iin on uutena ominaisuutena lisätty kiekonriistot mailan nostojen avulla. Ne mahdollistavat kiekon riistämisen taklaamatta. Tämäkin ominaisuus on riipuvainen pelaajien arvoista, sekä lisäksi ominaisuuttaa voi helpottaa tai vaikeuttaa erillisen sliderin avulla. Heikommat puolustustaidot omaava mailannostelija käyttää sääntöjen vastaisia otteita herkemmin ja joutuu jäähylle, kun taas taitavampi kaveri riistää kiekon puhtaasti. Pelaajistoosi tutustuminen ja pelaajien taitoarvojen tuntemus auttaa näin ollen riskien minimoinnissa ja erilaisten liikkeiden yrittäminen vaatii näin ollen harkintaa.

Pelaajien keskinäinen kamppailu tai kahnaus irtokiekoista on uusi ominaisuus pelisarjassa. Pelaajat käyttävät ahtaissa kamppailutilanteissa vartaloaan ja mailaansa saadakseen lisätilaa itselleen ja sitä kautta voittaakseen kamppailun irtokiekosta. Enää nopeus ei ole tärkein ja ainoa ominaisuus, jonka avulla irtokiekot voitetaan, vaan muiden ominaisuuksien vaikutus kamppailuissa tekee irtokiekkokamppailuista monin verroin mielenkiintoisempia.


TOIMISTOSSA

Pelattavuuden lisäksi myös kaukalon ulkopuolisiin asioihin on panostettu. Uusi paranneltu Franchise-moodi antaa vapaammat kädet kokoonpanojen muokkaukseen ja tarjoaa kirjavammat pelaajakauppa ominaisuudet. Lisäksi mukana on paremmin mallinetut joukkueiden talousasioiden hallintaan liittyvät ominaisuudet, GM:ien erityyppiset persoonallisuudet ja joukkueiden erityyppiset identiteetit. Nämä saavat aikaan sen, että tekoälyn luotsaamat joukkueet käyttäytyvät samaan tapaan kuin elävässä elämässä. Lou Lamoriello rakentaa New Jerseyssä puolustukseen painottuvaa dynastiaansa, kun taas Islandersin Garth Snow'lla kaikki on kaupan ennen siirtoikkunan umpeutumista. Vuosien edetessä saattaa joukkueiden GM:ien identiteetit vaihtua, ja joukkueista aletaankin rakentamaan erityyppisiä.

Suurin muutos Franchise-moodissa on mahdollisuus sekoittaa online- ja offline pelaamista. Tekoäly saattaa alkaa paljon pelatessa puuduttaa ja käydä tylsäksi vastustajaksi. NHL 2K10:ssä voit pelata Franchise-pelejäsi online vastustajia vastaan, tai vaihtoehtoisesti CO-OP yhteistyönä samalla puolella. Mahdollisuus sekoittaa online- ja offline pelaaminen on mahdollista kaikissa pelimuodoissa.

2K10 anta mahdollisuuden pelata myös itse luoduilla joukkueilla online-pelejä. Oman joukkueesi pelipaidan pohjana voit käyttää vaikkapa jonkin NHL-joukkueen pelipaitaa, josta voit vapaasti muokkailla haluamasi näköisen. Voit vaikkapa luoda puulaakisarjan kaverit sisältävän joukkueen, ja pelata sillä online pelejä.

Kokoonpanojen muokkaaminen ja jakaminen onnistuu 2K10:ssä 2KShare jakamispalvelun ansiosta. Voit ladata ja käyttäjien muokkaamia rostereita, draft-varauksia ja luotuja pelaajia sekä muokattuja tekoäly slidereitä. Pelin tullessa kauppohin voit ladata tuoreen rosteripäivityksen samana päivänä peliisi, ja saat heti päivitettyä pelisi ajan tasalle kokoonpanojen osalta.

Draftivarausten lataaminen 2KSharesta astuu kuvaan, kun draftit alkavat pyöriä franchisea pelatessa. Nämä varaukset voivat olla automaattisesti luotuja, olemassa olevia tai vaikkapa vanhoilta hyviltä kausilta uudelleen peliin luotuja. Mahdollisuudet ovat rajattomat ja puuhastelua riittää 2K11 ilmestymiseen saakka.

San Sharksin otteluiden selostaja Randy Hahn selostaa NHL 2K10:ssä. Peliin kuvakulmiin paluun tekee kaukalon yläpuolinen kuvakulma, overhead camera. Pelin presentaatioon on lisätty vasempaan yläkulmaan pieni ruutu, josta voit seurata pelaajien vaihtoja, sekä jäähyaitiosta kentälle palaavia pelaajia.


YHTEENVETO

2K Sports haluaa pelaajien tietävän, että pelin kehittäjät ovat luoneet pelin, johon on helppo päästä sisälle ja hauska pelata, pelin ollessa kuitenkin jääkiekkosimulaatio. Operation Sportsin ensivaikutelman mukaan Visual Concept on päässyt tavoitteeseensa ja peli kilpailee vahvasti kauden 2009-2010 kiekkopelien kuninkuudesta.

NHL 2K10 tulee kauppohin 15. Syyskuuta."

Suomennos: Össi / FHR
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Kiitoksia sinulle össi vaivannäöstä. Jaksat yötä myöten hakea tietoa ja suomentaa valmiiksi kaikille. Arvostan.

Huikea peli tosiaan tulossa! :)
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Kiitoksia sinulle össi vaivannäöstä. Jaksat yötä myöten hakea tietoa ja suomentaa valmiiksi kaikille. Arvostan.

Huikea peli tosiaan tulossa! :)

Joo mäkin kyllä arvostan tota että ihmisit ajattelee muitakin ja viitti tällaisten vähän huonompi englanninkielisten mieliksi suomentaa nuo tekstit :)
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Kiitos össi suuresta työstä.

Peli vaikuttaa erittäin hyvälle. Tuo kurinalaisuus-ominaisuus on mielestäni ollut aiemmissakin osisssa aika tärkeässä osassa, nyt sen merkitys korostuu entisestään. Tämä geimi menee tällä hetkellä todella korkealle tahtoo-listallani. Syyskuun 15 päivä ei voi tulla liian aikaisin....
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Peli kyllä vaikuttaa aivan huikealta kaikkineen uudistuksineen ja näyttää siltä että realismiin on panostettu tosissaan. Todella monipuoliset hyökkäys ja puolustus mahdollisuudet ja loistava tunnelma, kiekon fysiikka loistava, kaukalon koko, pelaajien realistinen käyttäytyminen(kaatuilut, laukominen, tönimiset, horjahdukset), tappelut, huikeat introt, pelaajien eroavaisuus taidoissa, uusitut taktiikat, kokonaan uusittu tekoäly, nettipeli mahdollisuus 6 vastaan 6 ihmispelaajaa, netissä jaettavat rosterit, sliderit, grafiikka parannettu, ym. Paljon on panostettu REALISTISEEN kiekkopeliin!

Uudistuksien määrä on huikea ja mihin kaikkeen on vielä panostettu(realismi), se on tärkeää ja näyttää olevan (odotetusti) tulossa ylivoimaisesti paras lätkäpeli koskaan
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Tää peli kyllä kuulostaa paperilla todella loistavalta.Toivottavasti lopullinen peli ei tule pettämään odotuksia. Tosin jo paljon pikkuvikoja sisältänyt 2k9 oli hyvä ja kun sen suurimmat virheet nyt näyttäisi olevan korjattu niin luvassa saattaa olla jotain huikeaa..

Ainoa pieni pelon aihe tässä on tuo kokonaan uudelleen ohjelmoitu tekoäly. Jos se onnistutaan mokaamaan pahemmin, ei siinä enää riitä slaideritkaan välttämättä pelastamaan. Tosin, tekoäly on aina ollut 2k:ssa hyvällä mallilla, joten miksei nytkin.. :)
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Toivon todella, että jo 2k10:n demossa pääsisi käsiksi sliidereihin. Eikös se voisi olla jopa 2k:n kannalta järkevää, koska tällöinhän yhä useampi saattaisi ostaa koko pelin? :):confused:
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Hockey Stars Play NHL 2K10
Eipä tosta videosta mitä ne peliä näytti, ni ois ihan heti tajunnu, et kumpi on kyseessä EA vai 2K, joten taas heräs halut ostaa 2k :)

Kyllä tuosta näki selvästi (onneksi) että oli 2k:n peli. Reaaliaikaiset cutscenet paljasti sen jo. Grafiikka vaikuttaa tosiaan hyvälle, ja peli on jälleen paljo orgaanisemman näköinen kuin kilpailijansa.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Kyllä tuosta näki selvästi (onneksi) että oli 2k:n peli. Reaaliaikaiset cutscenet paljasti sen jo. Grafiikka vaikuttaa tosiaan hyvälle, ja peli on jälleen paljo orgaanisemman näköinen kuin kilpailijansa.

Toisaalta nuo pelaajien liikkeet eivät kyllä näytä luistelulta. Sen kyllä antaa anteeksi jos peli on muuten hyvä. Hankin jokatapauksessa molemmat pelit.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Toisaalta nuo pelaajien liikkeet eivät kyllä näytä luistelulta. Sen kyllä antaa anteeksi jos peli on muuten hyvä. Hankin jokatapauksessa molemmat pelit.

Joo luistelu on ollut enemmän tai vähäemmän hakusessa 2ksarjassa mutta aina on vähän parempaan menty. Toivon todella että tänä vuonna peli vastaa odotuksia.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Toisaalta nuo pelaajien liikkeet eivät kyllä näytä luistelulta. Sen kyllä antaa anteeksi jos peli on muuten hyvä. Hankin jokatapauksessa molemmat pelit.

Tossa videossahan noilla jampoilla on ainakin wii-ohjaimet käsissään eli jos kyseessä on Wii-versio, niin selittää ehkä ainakin vähän..
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Joo luistelu on ollut enemmän tai vähäemmän hakusessa 2ksarjassa mutta aina on vähän parempaan menty. Toivon todella että tänä vuonna peli vastaa odotuksia.

No voiko luistelulta enempää odottaakkaan jos nämä liikkeen kaappaukset on tehty muovijäällä. Tai ainakin youtubissa oli video missä Ovie luistelee muovijäällä se kumipukupäällä.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Mitenhän tuo franchisen ottelujen pelaaminen onlinessa toimii käytännössä? Täytyykö ottelut pelata kaveria vastaan vai voiko peli arpoa täysin random vastustajan?

Otetaanpa seuraavanlainen tilanne: pelaat franchisea esimerkiksi Penguinsilla ja seuraava ottelusi on calgaryä vastaan. Päätät pelata ottelun onlinessa, jolloin kai vastaan pitäisi tulla kaveri joka pelaa juuri calgarylla. Lisäksi tällä vastustajalla pitäisi kai olla pelissään samat kokoonpanot kuin sinulla on franchisessasi, koska muutenhan on mahdollista että molemmissa joukkueissa olisi samoja pelaajia, joka nyt ei kovin fiksulta kuulosta..

Vai olenko nyt ymmärtänyt tän online-franchisen ihan väärin.. :o
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

oh jeah: Luulisi, että pitää olla samat rosterit toimiakseen oikein. Liekö sitten niin, että toisen pitää ladata toisen rosteri... sittenpähän nähdään. Ja olen käsittänyt, ettei online franchise koske kuin yhtä franchisea eli vain toisen, jonka peliin toinen liittyy mukaan joko samalla puolella tai vastustajana.

nko: luuletko tosiaan, että sillä on jotain eroa tehdäänkö motion capture tekojäällä vai oikealla?

Taidan taas olla outolintu, kun mua ei sattunut 2K9:ssä luistelu silmään yhtään - jälleen kerran, oikeilla asetuksilla, esim. ice frictionin ja pelinopeuden tasapainotuksella. Sivukulmasta itse asiassa se näytti hemmetin hyvältä.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Otetaanpa seuraavanlainen tilanne: pelaat franchisea esimerkiksi Penguinsilla ja seuraava ottelusi on calgaryä vastaan. Päätät pelata ottelun onlinessa, jolloin kai vastaan pitäisi tulla kaveri joka pelaa juuri calgarylla. Lisäksi tällä vastustajalla pitäisi kai olla pelissään samat kokoonpanot kuin sinulla on franchisessasi, koska muutenhan on mahdollista että molemmissa joukkueissa olisi samoja pelaajia, joka nyt ei kovin fiksulta kuulosta..

Noista haastatteluista on saanut sen käsityksen, että se joka tulee pelaamaan vastaasi tai kanssasi tulee pelaamaan juuri sitä sinun franchisea netin välityksellä, eli silloin hänen ei tarvitse pelata omaa kautta juuri kyseisellä joukkeella tai olla samoja asetuksia. Lyhyesti, pelaat omaa kautta johon joku tulee vierailemaan, ei maailmanlaajuista onlinekautta. Tämä tosiaan sen perusteella mitä haastatteluissa sanottu, joten takuuseen en mene.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

oh jeah: Luulisi, että pitää olla samat rosterit toimiakseen oikein. Liekö sitten niin, että toisen pitää ladata toisen rosteri... sittenpähän nähdään. Ja olen käsittänyt, ettei online franchise koske kuin yhtä franchisea eli vain toisen, jonka peliin toinen liittyy mukaan joko samalla puolella tai vastustajana.

nko: luuletko tosiaan, että sillä on jotain eroa tehdäänkö motion capture tekojäällä vai oikealla?

No kyllä sillä on väliä. Muovi jäällä luistelu on raskaampaa ja erilaisempaa ku luistemet tuntuvat tahmeilta. Muovi ja jää kaksi melkein iha eriasiaa. Tuskin Cava oot ikii luistellu ees muovijäällä tai edes oikealla jäällä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

En tajunnut edellistä kommenttia. Voitko tarkentaa? Cavaleran täytyisi olla luistellut oikealla jäällä? Tehtiinkö kaikki MO-CAPit Vegasissa? Et ole Miiksulainen tainnut asiaan perehtyä, mutta Vegasin MO-CAPIT olivat lähinnä mainoskikka. Oikeasti NHL2K10:n MO-CAPpeja on tehty koko vuosi, eikä niitä ole mallintamassa olleet koko aikaa Ove&co. Keinojäällä luultavasti mallinnetaan kummankin pelisarjan luistelut ja muutkin liikkeet. Laitteiston vuoksi...

Luistelu näyttää ihan hyvältä, ja varsinkin kiekon kanssa tehtävät kikat näyttävät erittäin aidoilta, itse asiassa kikkojen mallinnus ja toteutustapa on loistava ja kirjoitin ja toivoin jo etukäteen (linkki: 2KHockey.net Forums -> Discussions about controls )ennenkuin asiasta tuli tietoa, että kikat toteutettaisiin niinkuin nyt on tehty. Tatilla voi nyt tehdä perusliikkeettä rystyltä kämmenelle (joka mielestäni ei ole edes kikkaamista) ja vetää kiekon taakse ja pujottaa omien luistinten välistä takaisin eteen (jota pidän jo kikkaamisena) sekä lisäksi voi tehdä aimo annoksen monenlaisia oikeita kikkoja niin kenttäpelajia kuin maalivahtiakin vastaan kontrolloitavan pelaajan taitoarvoista riippuen. Tämä on mielestäni sitä realismia. Tämä on sitä mikä on kaikista jääkiekkopeleistä ennen puuttunut. Nyt täytyy scoutata pelaajia ennen ottelua ja iskeä heikkoihin kohtiin ja toisaalta tietää kaikkien omien pelaajien vahvuudet.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Gamesradarin suomennettu ennakko pelistä. En viitsinyt suomentaa kokonaan koska oli niin paljon samantyyppinen ja yhtä positivistis-sävyinen kuin Operation Sportsin ennakkokin (linkki Operation Sports ennakkoon: Operation Sports - NHL 2K10 Hands-On Preview Preview - Xbox 360 ), mutta pyrin tähän suomentamaan kohtia, jotka sisältävät tai täydentävät entisiä tietoja NHL 2K10:stä.

linkki englanninkieliseen täysimittaiseen Gamesradarin ennakkoon:
http://www.gamesradar.com/xbox360/n...a-20090813162021452021/g-20090724171820380029

"Visual Concepts on tehnyt syvän, vaikuttavan oloisen pelin, joka sisältää edistystä grafiikoissa ja presentaatiossa. Niiden lisäksi pelin ominaisuuksien muokkaaminen on helppoa ja online puolta on paranneltu."

"NHL 2K10 on 2Ksportsin jääkiekkopeleistä eniten sisältöä tarjoava vuosiin."

"VC on halunnut tehdä peliin paremmat kontrollit ja monipuolistanut mahdollisuuksia niin hyökkäs- kuin puolustuspäässäkin."

"Pelin jokainen pelaaja on pyritty mallintamaan ominaisuuksilta ja käyttäytymiseltään sekä ulkonäöltään niin tarkasti kuin mahdolista."

"Create player tilassa voit kaivaa esille kaikkien pelaajien arvot ja ominaisuudet ja säätää ne haluamasi laisiksi. Erilaisia taito-arvoja on 25 erilaista, mm. nopeus, kestävyys, kiihtyvyys, kurinalaisuus ja laukaisuvoima."

"Voit tallentaa highlight-hetkesi kuvina ja videopätkinä ja laittaa niitä blogiisi."

"2Ksharessa voit järjestellä ja jaotella listoihin vaikkapa rosteritiedostoja valitsemallasi tavalla. Vaikkapa listataan eniten ladatut, parhaiten mallinetut jne."

"Voit säätää peliasetuksissa slidereissä 20 erilaista muuttuujaa ( huom. uskoisin että muuttujia on cpulla ja userilla molemmilla 20, eli yhteensä 40 slideriä, -össi- ) mm. luistelunopeus, väsymys, palautuminen..."

"Pelimuotojen määrä on vaikuttava.
-practice ( mukana yksityiskohtainen, täydellinen tutoriaali )
-quick game
-franchise
(-season? luulen että tämäkin luonnollisesti löytyy, -össi- )
-playoffs (pelaa suoraan playoffsit ilman kauden läpi kahlaamista)
-shootout
-mini rink (2vs2 pienennetty minikaukalo)
-pond hockey ( 4vs4 isonnettu kaukalo ja höntsypelimuoto ilman sääntöjä)
-team up (6vs6 online

"Pelissä on myös fantasy-draft mahdollisuus."

Suomennos Össi / FHR
 
Ylös Bottom