Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 2k10 [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Linkistä nyt löytyy tuhti paketti pohdintaa jääkiekkopelien kontrolleista ja niiden kehityksestä ja spekulointia skillstickeistä. NHL2K10:n kontrollit ovat mukana jutussa. Siis tikusta asiaa!

Irtokiekkoja
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Hmm katsoin tuon IGN:n videon, missä näytetään Red Wingsin sisääntulo. Aivan älyttömän komean näköistä, mutta mitäs hittoa kun hallissa tosiaan on valot jo päällä kun kotijoukkue tulee jäälle. Mikähän aivopieru tämä on ollut, kun tuskinpa tuo joukkueen jäälletulon ja show:n yhtenesovittaminen olisi mahdotonta. Toinen seikka joka puski läpi oli tuo selostaja. Tuntuu olevan jotenkin flegmaattinen kaveri, vaikka kyseessä on San Josen otteluselostaja? Tietysti suurin syy tuohon on se, että olen tottunut EA Sportsin höpinöihin ja aika-ajoittain turhan teräviin hehkutuksiin, joten tuollainen erilainen selostus särähtää aluksi korvaan. Odotukset ovat silti edelleen kovat 2k:ta kohden ja kuppi alkaa kallistua 2k10:n hankintaan.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Hmm katsoin tuon IGN:n videon, missä näytetään Red Wingsin sisääntulo. Aivan älyttömän komean näköistä, mutta mitäs hittoa kun hallissa tosiaan on valot jo päällä kun kotijoukkue tulee jäälle. Mikähän aivopieru tämä on ollut, kun tuskinpa tuo joukkueen jäälletulon ja show:n yhtenesovittaminen olisi mahdotonta.
Itsekin kuvittelin, että olisivat tuolle tajunneet 2k9:n jälkeen tehdä jotain, mutta ei, sama virhe toistetaan. Eihän tuo toki itse pelaamiseen vaikuta mitenkään, mutta tunnelmasta se kyllä leikkaa palan pois.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Eipä tuo grafiikkaa noissa viedeoissa näytä oikeestaan yhtään parantunenaa. Onhan se tieytty vähäsen, mut ei kyl kauheest. Sitku saa kunno pelaajamallinnukset, kiekon koon, maalivahdit aidoiksi, luistelumoottori uusiksi ja jonkinlainen be a pro niin peli olisi ostoslistalla. Kyllähän se onjo tällä hetkellä siinä ja siinä ostanko vai en. Riippuu siitä kuinka kauan jaksan NHL 10:ä pelata.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Eipä tuo grafiikkaa noissa viedeoissa näytä oikeestaan yhtään parantunenaa. Onhan se tieytty vähäsen, mut ei kyl kauheest. Sitku saa kunno pelaajamallinnukset, kiekon koon, maalivahdit aidoiksi, luistelumoottori uusiksi ja jonkinlainen be a pro niin peli olisi ostoslistalla. Kyllähän se onjo tällä hetkellä siinä ja siinä ostanko vai en. Riippuu siitä kuinka kauan jaksan NHL 10:ä pelata.

Mielestäni peli on ihan riittävän hyvän näköinen, ei ehkä niin viilatun, kliinisen ja kiiltävän näköinen kuin NHL 10, mutta näyttävä ja hyvä. Mitä tulee noihin ns. valituksiin, niin yhtään noista en allekirjoita, pl. luistelun tönkköys, mikä sekin on nyt 2k10:ssä selvästi sujuvampaa. Mitään be a prota en kaipaile ja muutenkin toivon panostusta enemmän offline, kuin online pelaamiseen.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Mä en myöskään ymmärrä valitusta noista graffoista. Peli on hemmetin hyvän ja realistisen näköinen: hallit hienoja, pelaajat itsensä näköisiä ja sävymaailma miellyttävä. Ei paljon paina, jos veskareilla on liian pienet housut, sillä torjuntatyö on animoitu upeasti. Nimenomaan veskat ovat olleet jo 2K8:ssa ja 9:ssä erittäin hyvällä mallilla. Pelaajien luistelunkin saa erittäin aidon näköiseksi slidereilla.

Koen jotenkin käsittämättömiksi monet asiat, mitä ulkomaisilla ja myös tällä foorumilla ihmiset kiekkopeliltä vaativat. Itselleni on aivan sama, onko jonkun pelaajan maila oikeaa merkkiä tai luistimennauhat keltaiset, sillä pieniä ulkonäköön liittyviä asioita tärkeämpää on millainen peli (-moottori) kuoren alla on ja miten aidon tunnelman ja kokemuksen jääkiekosta se minulle välittää. Se on seikka, jota on mahdoton pelikuvien ja videoiden välityksella pelistä sanoa.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Eipä tuo grafiikkaa noissa viedeoissa näytä oikeestaan yhtään parantunenaa. Onhan se tieytty vähäsen, mut ei kyl kauheest. Sitku saa kunno pelaajamallinnukset, kiekon koon, maalivahdit aidoiksi, luistelumoottori uusiksi ja jonkinlainen be a pro niin peli olisi ostoslistalla. Kyllähän se onjo tällä hetkellä siinä ja siinä ostanko vai en. Riippuu siitä kuinka kauan jaksan NHL 10:ä pelata.

Kiekon koossa ei ole mitään vikaa, isolta vaikuttava koko johtuu siitä, että kiekon ympärillä on vidoissa päällä asetuksista harmaa kehä (jota kutsutaan nimellä puck shadow) Tämän kehän saa on ja off-asentoihin.. Voisitko katsoa videoiden sijasta vaikkapa niitä screenshotteja pelistä?

Pelaajamallinnukset ovat erittäin hyviä, et vain viitsinyt kuviin tutustua?
1250892792.jpg


8471682.jpg


Seuraavasta linkistä vähän alaspäin selaamalla löydät muutamia animaatioita maalivahtien työskentelystä viime vuotisesta pelistä, johon 2K10 perustuu fysiikaltaan:
2KHockey.net Forums -> NHL 2K9 videos\2K Reel clips
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Mut kaikki pelaajat näyttää aasialaisilta. Tottakai Setoguchi näyttää aidolta koska se on hikukan tollanen japanilaisen näköne. Mut mitäs Ovechkin ööh.. Pelin ''pääpelaaja'' kustu täysin wtf? Taino ei nyt täysin mut silti.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Kyllä minustakin nuo grafiikat näissä julkaistuissa kuvissa näyttävät hienoilta, mutta videoista taas ei voi sanoa samaa. Ettei vain olisi menty vähän kuvia parantelemaan.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Mut kaikki pelaajat näyttää aasialaisilta.

No eivät kyllä näytä.

MItä tulee muuten, niin jos suurin ongelma on pelaajien naamat, niin eipä kauheasti ongelmia ole. Tuo avautuminen vaikutti kyllä vahvasti siltä aiemminkin ettei itse pelejä ole pelattu(2k-sarjaa) vaan etsitään väkisin asioita mistä kritisoida. On tuossa 2k9:ssä ja varmasti 2k10:ssäkin oikeasti asioita millä on väliä ja mitkä on tehty huonosti. Vähän samoin kun NHL 07/08/09/10:ssä kentän koko, niin 2k9:ssä Franchise jäätyminen ja pelaajien kömpelöhkö liikkuminen ajoittain. Noin esimerkkeinä oikeasti merkittäviäkin asioita löytyy, mutta se ei ole se että onko Ovechkin kuin suoraan valokuvasta vai ei tai onko Oven luistinten nauhat hyvin mallinnettu vai ei.

Tuollaiset asiat ovat plussaa, mutta vain sitä, eivätkä todellakaan pitäisi olla prioriteettinä kun tehdään urheilupeliä.

Ihmettelen kyllä kovasti tätä grafiikan palvomista nykyään. Itselleni varsinkin urheilupeleissä tärkeintä on itse urheilu, ei se onko pintakiiltoa vai ei. Sama koskee muutenkin pelejä. Pelkkä karkki ei todellakaan riitä pelastamaan peliä, jos muuten on pahasti ongelmia.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Mut kaikki pelaajat näyttää aasialaisilta. Tottakai Setoguchi näyttää aidolta koska se on hikukan tollanen japanilaisen näköne. Mut mitäs Ovechkin ööh.. Pelin ''pääpelaaja'' kustu täysin wtf? Taino ei nyt täysin mut silti.

Siis joo eihän Ovechkin näytä iteltään, mutta mitä h*lvetin väliä sillä on? Sä varmaan hirveen paljon kesken YV:n keskityt siihe ku Oven naama ei näytä iteltään. Se on mulle ainaki iha sama onko pelaaja niin millilleen ittensä näkönen, näät sen naaman pelkästään kumminkin maalin jälkee tai ku tulee kentälle jne nii tarkasti, et sä sitä ite pelissä huomaa ollenkaan!
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Tietenkään pelaajien naamat ei pelissä ole pääasia, mutta kyllä se kummasti tuo sitä fiilistä kun näkee tutun näköisen tähtipeelajan tuulettamassa maalin jälkeen. Kuitenkaan mitään millintarkkoja mallinnuksia en kasvoista kaipaa. Esim Ovechkin on 2k10:ssä kyllä ihan riittävästi sinne päin mallinnettu, että sen kykenee Oveksi tunnistamaan.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Tietenkään pelaajien naamat ei pelissä ole pääasia, mutta kyllä se kummasti tuo sitä fiilistä kun näkee tutun näköisen tähtipeelajan tuulettamassa maalin jälkeen. Kuitenkaan mitään millintarkkoja mallinnuksia en kasvoista kaipaa. Esim Ovechkin on 2k10:ssä kyllä ihan riittävästi sinne päin mallinnettu, että sen kykenee Oveksi tunnistamaan.

Juuri näin. Riittävä yhdennäköisyys riittää minulle täysin hyvin. Toki hyvät naamat ovat plussaa, mutta vähän heikompi ei tee pelistä huonompaa mitenkään merkittävästi, varsinkaan suhteessa oikeasti merkittäviin asioihin.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Minä en kyllä ikinä tule ymmärtämään sitä että aina 2K:n sarjasta pitää etsimällä etsiä vikoja, ja jos niitä ei löydy niin sitten keksimällä keksitään. Mikähän tuo Isaruunkin kommentti oikein on kuvien käsittelystä. Kun kerran saavat tehtyä hienoa grafiikkaa niin sitä on turha alkaa lyttäämään, näyttöä on kuvien muodossa. Aasialaiseltahan se Sami Salo, Teemu Selänne,Joe Thornton ja Sedinin veljeksetkin näyttivät varmaan Miiksulin silmissä? Lopeta provoilu ja pysy poissa täältä.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Minä en kyllä ikinä tule ymmärtämään sitä että aina 2K:n sarjasta pitää etsimällä etsiä vikoja, ja jos niitä ei löydy niin sitten keksimällä keksitään. Mikähän tuo Isaruunkin kommentti oikein on kuvien käsittelystä. Kun kerran saavat tehtyä hienoa grafiikkaa niin sitä on turha alkaa lyttäämään, näyttöä on kuvien muodossa. Aasialaiseltahan se Sami Salo, Teemu Selänne,Joe Thornton ja Sedinin veljeksetkin näyttivät varmaan Miiksulin silmissä? Lopeta provoilu ja pysy poissa täältä.


Samaa mieltä! Miten voi olla totta että Isaru syyttää kuvien käsittelystä? Varmaan kirpaisee ja paljon koska naamat on miljoona kertaa EA:n pärstöjä aidommat, mitä kukaan ei ennakkoon voinut uskoa 2k9:in jälkeen. Ja Miiksuli ei oo aasialaista nähnytkään, tai sitten on puurot ja vellit pahasti sekasin...
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Vielä kuvien käsittelystä, tarkennan mielipidettäni, ettei valehtelijaksikaan leimattaisi:

Alan puoliammattilaisena (graafikko) voin väittää että luultavasti kuvia hieman käsitellään, ja koskien kaikkia pelejä, mutta muokkaukset ovat kosmeettisia, kuten:

-sävyjen hienovirittelyä (ne ovat joka tapauksessa jokaisella näytöllä eri värisiä, koska kyse on osittain näyttölaitteen ominaisuuksista.
-hivenen saatetaan terävöittää kuvaa
-saatetaan sumentaa esim. taustaa, jotta pääkohde saadaan paremmin esille.

Eli esimerkiksi 3-d malleille ei voida tehdä mitään, eikä käytännössä muillekaan näkyville seikoille.

Pelin videopätkistä kaapattuna vaikkapa Thorntonin Joe näyttää siltä itseltään.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Jooh, kyllähän taas yrittämällä yritetään saada sotaa pystyyn kummassakin leirissä, pienen tulitauon jälkeen. Itse olen sitä mieltä, että EA:n tekele on karkkisempi ja sulavampi, 2k:lla on gameplay videoissa vieläkin näkynyt hieman tönkköyttä. Silti kuitenkin itse olen tässä viime aikoina tullut siihen tulokseen, että hyppään EA:n leiristä pois ja ostan ensimmäisen 2k pelin. EA ei kykene tänäkään vuonna tarjoamaan niitä uudistuksia minulle mitä kaipaan, muutaman viikon päästä kyllästyisin NHL kymppiin vaikka näin etukäteen tuntuu taas olevan "paljon hienoja" uudistuksia. Jos 2k:n tekele on aivan surkea, niin voin palata EA:n leiriin 09:n parissa, joka on hyvä peli ensimmäiset 6kk.

Nyt painotan sitä, että 2k tarjoaa niitä ominaisuuksia joita minä arvostan: kiekkofysiikka, tunnelma (vaikka nuo sisääntulointrot onkin kuin munaton kolli), Erilaisen AI:n (vaikea vielä sanoa, että onko se parempi kuin EA:lla) ja kohtalaisen kausimoodin. Minua ei kiinnosta pelata netissä sitten yhtään, eikä eri maiden sarjat innosta, joten 2k tuntuu paremmalta vaihtoehdolta, varmasti EA sopii toisille paremmin ja turha se on silloin katsoa edes 2k:n pariin.

PS. Tuosta össin laittamasta kuvasta huomasin pienen yksityiskohdan, yleisössä porukka on melkoisen fiiliksissä pl. kaksi NAISTA (onko tähän tarkoituksella huomioitu ne ihmiset ketkä raahataan väkisin peleihin, vaikka kiinnostusta lajiin ei ole) :)
 
Ylös Bottom