Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 2K10 slider-keskustelu

Vastaus: NHL 2K10 slider-keskustelu

Esim Venomin slidereilla pelattuani laukausten määrä oli pelissä kuin pelissä 8 min. erillä 50-60 vs 50-60.
Pelasin eilen Venom HC-slidereilla Chicago-Florida lämmittelypelin 12 min erillä ja laukaukset oli 25-18. Ajaa vastustajan laitaan ja puolustaa hyvin, niin ei niitä laukauksia kovin paljon tule. Peli päättyi Chicagon (CPU) 3-1 voittoon. Ei ne laukaukset pelinopeuteen ole suhteutettavissa. Tai no, kyllä niitä saa jos vetää heti sinisen jälkeen lämärin ja toivoo että se menee sisään :rolleyes:
 
Vastaus: NHL 2K10 slider-keskustelu

Pelasin eilen Venom HC-slidereilla Chicago-Florida lämmittelypelin 12 min erillä ja laukaukset oli 25-18. Ajaa vastustajan laitaan ja puolustaa hyvin, niin ei niitä laukauksia kovin paljon tule. Peli päättyi Chicagon (CPU) 3-1 voittoon. Ei ne laukaukset pelinopeuteen ole suhteutettavissa. Tai no, kyllä niitä saa jos vetää heti sinisen jälkeen lämärin ja toivoo että se menee sisään :rolleyes:

En ole sitten tainnut noita HC-sliduja vielä kokeillakaan. Pitääpä laittaa testiin. Luulin kyllä että olen kokeillut. Tuollainen ero laukausten määrässä ei selity oikein mitenkään. Toisaalta, jos tempo on samaa luokkaa kuin muissa saman hemmon slidereissa, niin setti ei ole minua varten.
 
Vastaus: NHL 2K10 slider-keskustelu

En ole sitten tainnut noita HC-sliduja vielä kokeillakaan. Pitääpä laittaa testiin. Luulin kyllä että olen kokeillut. Tuollainen ero laukausten määrässä ei selity oikein mitenkään. Toisaalta, jos tempo on samaa luokkaa kuin muissa saman hemmon slidereissa, niin setti ei ole minua varten.

Mä kyllä ajattelin kokeilla Venomin HC sliidereitä, mutta ei ainakaan omaan silmään osunu ne sieltä 2ksharesta. Casual ja Pro sliiderit löysin. Myös Original 6:n 13 minuutin sliidereitä pitää kokeilla. Löytyvätköhän ne muuten PS3:n puolelta 2ksharesta? Ja onko joku näitä kyseisiä O6 sliidereitä kokeillut? Millaiset olivat pelata?
 
Vastaus: NHL 2K10 slider-keskustelu

Tuli hommattua itsekin tämä peli NHL 10 rinnalle. Kymppiä väännetään EASHL:n puolella ja tämän pelin voi sitten pyhittää tekoälyä ja esim. kaveria vastaan pelaamiseen.

Itsekin testaisin mielelläni noita Venomin HC- slidereita, mutta ei ole osunut tälläkään suunnalla silmään tuolta PS3:n 2K Sharen puolelta. Cavaleran slidereilla testailin 7 minuutin erillä ja peli tuntui oikein mukavalle. Erittäin tiukka matsi oli fanchisessa kauden avausmatsissa konetta vastaan. Sain kuitenkin väännettyä pelistä rankkarikisan jälkeen 4-3 voiton Minnesotalla. Ratkaisijan roolissa toimi kukas muukaan kuin Mikko Koivu.

Jäin siinä sitten vielä hetkeksi aikaa ihastelemaan pelin kohokohtia. Tämän jälkeen kun koitin poistua matsista, niin peli jämähtikin paikalleen eikä ottanut enää mitään komentoja vastaan. Aika ikäviä tuollaiset pelin jälkeiset jäätymiset. Fiilikset laskivat aika lailla ja Pleikkari menikin todella nopeaan tahtiin kiinni. Ilman noita jäätyilyjä ja muita bugeja peli voisi olla todella nautittava tapaus. Toivottavasti patchaavat tämän jossain vaiheessa.

On todella hienoa, että porukka jaksaa nähdä vaivaa noiden slidereiden eteen. Täälläkin on niin monta innokasta sliderien väsääjää, että pienellä kokeilulla luulisi jokaiselle löytyvän se mieleinen vaihtoehto. Jatkakaa samaan malliin:).
 
Vastaus: NHL 2K10 slider-keskustelu

Tässä on nämä Venomin kaikki sliiderit:

GAMEPLAY OPTIONS

Period Length = 05/10/20
Clock Type = NHL
Overtime Type = NHL 4-4 Shootout
Fighting = 65/60/55
Puck Friction = 65/60/55
Injuries = 55/50/45
Ice Friction = 30/15/00
Home Line Change = USER PREFERENCE
Away Line Change = USER PREFERENCE

NHL RULES OPTIONS

All Penalties On/Off = ON
Penalties = 45/40/35
NOTE: for penalty calls, only the general "Penalties" called frequency slider needs to be altered. The individual calls are all identical no matter which set you pick.

Roughing = 50
Elbowing = 50
Cross Checking = 65
Boarding = 65
Charging = 55
Interference = 60
Slashing = 50
Hooking = 60
Tripping = 60
Penalty Shots = 50
Offside = ON
Icing = ON
No-Touch Icing = OFF
Goalie Outside of The Crease = ON
Face-Off Delay of Game = ON
Custom Penalty Length = OFF
Penalty Length (if Custom Penalty Length is ON) = N/A
Goalie Freeze Puck Time = 0

DIFFICULTY

GAMEPLAY SETTING

Skating Speed = 55/50/45
Speed Burst Length = 50/60/80
Speed Burst Recovery = 50/35/20
Acceleration = 60/55/50
Fatigue Recovery = 50/30/10
Shot Speed = 55/50/45
Goalie Rebounds = 25/17/10
Pass Speed = 55/50/45

SKILL SETTINGS

User Speed Burst Effect = 85/72/60
CPU Speed Burst Effect = 85/72/60
User Fatigue Effect = 75/90/100
CPU Fatigue Effect = 75/90/100
User Checking Effectiveness = 20/10/00
CPU Checking Effectiveness = 20/10/00
User Shot Accuracy = 50/25/00
CPU Shot Accuracy = 50/25/00
User Pass Accuracy = 100/90/80 (PASS AIM ASSIST = 10/5/0)
CPU Pass Accuracy = 15/07/00
User Creativity = 55/50/45
CPU Creativity = 55/50/45
User Team Goalie Skill = 50/65/80
CPU Team Goalie Skill = 50/65/80
User Stick Lift Success = 45/50/55
CPU Stick Lift Success = 45/50/55
User Pass Interceptions = 50/55/60
CPU Pass Interceptions = 50/55/60

INTELLIGENCE SETTINGS

CPU Shot Frequency = 90/60/35
CPU Pass Frequency = 50/55/60
CPU One Timer Frequency = 55/40/25
CPU Dumping Frequency = 70/80/90
User Stick Lift Frequency = 30/55/75
CPU Stick Lift Frequency = 30/55/75
User Team Shot Block Frequency = 25/35/45
CPU Team Shot Block Frequency = 25/35/45
User Teammate Body Check Frequency = 30/40/50
CPU Body Check Frequency = 60/70/80
User Teammate Poke Check Frequency = 65/75/85
CPU Poke Check Frequency = 75/85/95
User Teammate Def. Aggressiveness = 75/90/100
CPU Def. Aggressiveness = 75/90/100


Ja selvityksenä: Casual/PRO/HC
 
Vastaus: NHL 2K10 slider-keskustelu

Sunulla on oma käsityksesi realismista, minulla omani. Saahan sitä arvostella, ei siinä mitään, mutta todellakin se sävy oli hiukan överi. Eipä tuossa mitään.

Tuo minun arvio viesti sinun slidereistä oli liian tökerösti kirjoitettu, mutta pointtini oli liian hitaat spurtit ym. Tulee todella paljon katsottua nhl otteluita kauden aikana ja minulle oli todella outoa pelata noin hitaalla vauhdilla. Venomin sliderit näyttäisi hieman liian nopeilta, mutta testaan tänään.
Vaikea sanoa noista uusinnoista, mikä on nopeus, mutta todella hieno maali tuossa videossa!

Tuo on totta että laukaisu asento vaikuttaa laukaisun kovuuteen, mutta jatkuvasti näkee peleissä todella kovia rannelaukauksia ja sen takia pidän itse sen sliderin 30:ssä

Koneen taklaus arvoa voisi itse nostaa viellä, mutta tapahtuuko siinä sitä että kone ajaa itsensä ulos tilanteista? Nyt kone pyörittäää loistavasti välillä. Taklauksia saisi tulla koneelta enemmän, olisi realistista, mutta ei ylikovia. Maila peli kuitenkin on pääasia ja sijoittumisella pitää pystyä ottamaan paikkoja pois!

Pelaajien erot pitää olla näkyvät ehdottomasti, hitaalla pelaajalla ei pidäkkään karata niin helposti, kuin nopealla ja paremmat laukojat pistää hyvin kiekkoa maaliin hyvistä paikoista.
Minäkään en pidä siitä, että maalivahdit ovat tehty liian hyviksi, laukauksien on mentävä välillä maaliin viivalta ja hyvistä paikoista
Mahtava peli ja loistavat säätömahdollisuudet!
 
Cavalera's sliders v3

Löysin nyt sen verran hyvät asetukset, että heitin hieman välimallia olevat Cavalera's sliders v3 tuonne 2Kshareen. Vaihdoin sidecamin 3/4 kameraan, koska alkoi nyppimään tähtäämisen vaikeus ja huono näkyvyys ruudun etualalla (kiekko ja ukot jäävät liikaa laidan taakse jemmaan). Pelinopeus saattaa siis olla sidecamia käytettäessä liian nopean tuntuinen, makuasioita tosin.

Muutoksia ja kommentteja:

-Sliderit noudattavat samaa logiikkaa kuin aiemminkin, eli nopeutta säädellään speedburstin avulla. Teho ei ole huikea, jottei peli mene vipeltämiseksi, mutta oikein säätelemällä luo syvyyttä pelirytmitykseen. Veskarit eivät ole yli-ihmisiä, vaan päästävät maaleja suht monipuolisesti.

-Vetojen nopeutta lisäsin, koska hitaammilla nopeuksilla lämäreiden ja varsinkin rannelaukausten "lataaminen" kesti luvattoman kauan. Toinen syy oli, että rannareissa pitää olla enemmän voimaa ja näyttäisivät yhtä nopeilta kuin oikeastikin.

-Taklaukset vedetty nollaan, jottei joka pommi olisi tajuttoman kova. Taklaushalukkuutta sen sijaan lisätty selvästi molemmilla.

-Tekoälyä hiottu tasapainoisemmaksi. Nyt kone hyökkää monipuolisesti ja puolustaa hanakasti, muttei saa kiekko jokaisella hipaisulla pois. Tämän tasapainoitus on kuitenkin vielä hieman kesken.

Eli siis luistelumallinnus ja -nopeus, syötöt sekä laukaukset alkavat olla kohdillaan. Hion vielä tekoälyä, mutta siinä menee jonkin aikaa. Seuraavat sliderit laitan jakoon, kunhan saan tämän osa-alueen vielä paremmalle mallille. Ladatkaa ja testatkaa, ehdotuksia tekoälyn suhteen otetaan vastaan!

(laitan myöhemmin tässä viikonloppuna sliderit myös tänne boksimiehiä varten)
 
Vastaus: NHL 2K10 slider-keskustelu

Hirveästi ollut työhommia, joten projektini edennyt hitaasti tällä viikolla, mutta jotain olen päässyt jo rosterisäädöissä tekemään. Rakennan ensin yhden joukkueen rosterin omalla filosofiallani (WSH), ja pelaan WSH-WSH pelejä konetta vastaan, sekä katselen CPU-CPU gameplayta sidecamilla, ja näillä konstein kokeilen säätöjäni käytännössä.

Hienot erot sain luisteluun, vaikken vielä kiihtyvyyttä ja ketteryyttä ole päässyt säätämään. Nyt erittäin nopealle pelaajalle täyteen vauhtiin annettu syöttö on vaarallinen ase (näitä pelaajia on aika vähän) ja nopeilla pelaajilla dump & chase tyylillä saadaan päätyä kohti mennessä kunnon luistelukilpaiuja, jos CPU:n pakki on hidas ja oma pelaaja nopea, on mahdollista kiriä ero kiinni ja saada kiekko haltuun kulmauksesta. Nyt työn alla ovat taklaus/tasapaino arvot ja laukausvoima/tarkkuus arvot, eli tarkoitus on käyttää näissä "alapainotteisia" arvoja, ja vain harvoille pelaajille yli 60 arvoja. Näin päästään nostamaan pelistä laukaisutarkkuus ja -voima slidereitä ylöspäin vaikka pelissä on edelleen oikean näköiset laukaisuvoimat ja kokonaan maalin ohi menevät laukaukset, ja tällöin toivottavasti kuitenkin kovan luokan maalintekijät alkavat saada suoria laukauksia sisään.

Sama periaate pitää saada toimimaan myös taklauksissa. Eli pelissä nähtäisiin todella kovia pommeja, mutta yleensä taklaus erottaisi vain taklattavan pelaajan kiekosta.
Toivottavasti myös laidan yli taklattavien pelaajien määrä saadaan samantapaisella säädöllä vähenemään, ominaisuus on hieno, mutta niitä näkee joka pelissä, ja toisinaan useita kertoja, mikä ei ole realistista. Tämä näyttäisi alustavasti onnistuvan. Sain taklauksista jopa hieman liiankin tehottomia, mutta tasapainoarvoja muokkaamalla asia onnistuu saada tasapainoon.

Laukovatko CPU:n pakit tarpeeksi ja pitäisikö CPU:n pelaajien taklata useammin? Ajattelin, että pitäisikö nostaa kaikkien pakkejen laukaisuherkkyysominaisuutta pelaajien ominaisuuksista ylöspäin ja tehdä sama homma taklausherkkyyteen. Jokaiselle pelaajalle löytyy omat sliderit näitä varten, ja niitä nostamalla saattaisi näitä saada muutettua. Kannatetaanko ajatusta?
 
Vastaus: NHL 2K10 slider-keskustelu

Laukovatko CPU:n pakit tarpeeksi ja pitäisikö CPU:n pelaajien taklata useammin? Ajattelin, että pitäisikö nostaa kaikkien pakkejen laukaisuherkkyysominaisuutta pelaajien ominaisuuksista ylöspäin ja tehdä sama homma taklausherkkyyteen. Jokaiselle pelaajalle löytyy omat sliderit näitä varten, ja niitä nostamalla saattaisi näitä saada muutettua. Kannatetaanko ajatusta?

Kyllä ehdottomasti kannatan. Olisi kiva nähdä cpu puolustajien jakelevan herveitä lämäreitä suoraan syötöstä siniviivalta, joihin sitten hyökkääjät ampaisevat irtokiekkojen toivossa. Ja myös taklausinnokkuuta lisää pelaajille, jotka tykkäävät taklata. Hirveän vähän pelissä CPU taklaa (pelaamillani sliidereilllä). Eilen taklaukset yhdessä ottelussa 7-19 mulle. Ja näin se on melkein aina.

Ja Cavaleran uusimmat sliiderit kohta testaukseen.
 
Vastaus: NHL 2K10 slider-keskustelu

Tuo minun arvio viesti sinun slidereistä oli liian tökerösti kirjoitettu, mutta pointtini oli liian hitaat spurtit ym. Tulee todella paljon katsottua nhl otteluita kauden aikana ja minulle oli todella outoa pelata noin hitaalla vauhdilla. Venomin sliderit näyttäisi hieman liian nopeilta, mutta testaan tänään.
Vaikea sanoa noista uusinnoista, mikä on nopeus, mutta todella hieno maali tuossa videossa!

Tuo on totta että laukaisu asento vaikuttaa laukaisun kovuuteen, mutta jatkuvasti näkee peleissä todella kovia rannelaukauksia ja sen takia pidän itse sen sliderin 30:ssä

Koneen taklaus arvoa voisi itse nostaa viellä, mutta tapahtuuko siinä sitä että kone ajaa itsensä ulos tilanteista? Nyt kone pyörittäää loistavasti välillä. Taklauksia saisi tulla koneelta enemmän, olisi realistista, mutta ei ylikovia. Maila peli kuitenkin on pääasia ja sijoittumisella pitää pystyä ottamaan paikkoja pois!

Pelaajien erot pitää olla näkyvät ehdottomasti, hitaalla pelaajalla ei pidäkkään karata niin helposti, kuin nopealla ja paremmat laukojat pistää hyvin kiekkoa maaliin hyvistä paikoista.
Minäkään en pidä siitä, että maalivahdit ovat tehty liian hyviksi, laukauksien on mentävä välillä maaliin viivalta ja hyvistä paikoista
Mahtava peli ja loistavat säätömahdollisuudet!


Olen kanssasi täysin samaa mieltä slidereista ja realistisesta pelinopeudesta. Kiva, että löytyy muitakin jotka haluaa reastisen pelinopeuden hidastetun sijaan. Ymmärrän kyllä "poikien" pointin tuossa hitaammassa temmossa mutta en myöskään pidä siitä hitaasta perusluistelusta. Itse olen nyt pistänyt speedin 52 ja kitkat on kopsittu taasen muistaaksen össiltä se 50 ja 17 asetus. Spurtti on taasen 20 ja uudelleen keräys on pistetty minimiin näin ukko pystyy vetämään joko yhden pitkän spurtin tai muutaman lyhyen vaihdon aikana.
Itse kaipaisin vielä hieman haastavampia cpu asetuksia. Mutta en mitään jumalaisen älyttömiä hipaisemalla kiekko pois lähinnä tuo maalinedusta siinä ympyröiden välissä saisi olla ahtaampi. Se oli hyvä pointi minkä joku kirjoitti, että sticklift succes vaikuttaa pelin sujuvuuteen näinhän se näyttää olevan pudotin sitä reilusti nyt jossain 25-35 ja pelistä tuli heti sujuvampaa = nopeampi tempo.
Mutta tosiaan pistäkääpäs taitavat säätäjät jotain vinkkiä kuinka saa tekoälystä kovemman vastuksen? Nyt kone on juuttunut 2:teen maalin aika pahasti. Tietystikkään en halua nostaa esim. koneen laukaisutarkkuutta 100 vaan edelleen huutelen realismin perään. Itse olen kopsinut hall of fame asetuksista nuo koneen syöttö, laukaisu ja dump halukkuudet mutta mitkä niissä olisi hyvä ja ne realistiset asetukset. Miten se noiden suhde pelissä menee jos pistää esim. kaikki 100 tai syöttö ja laukaisu halukkuuden 100 ja dump 0 kuinka kone sitten käyttäytyy. Kertokaas vähä vinkkiä miten saa koneen rakenteleen peliä luontevasti.
 
Vastaus: Cavalera's sliders v3

Löysin nyt sen verran hyvät asetukset, että heitin hieman välimallia olevat Cavalera's sliders v3 tuonne 2Kshareen. Vaihdoin sidecamin 3/4 kameraan, koska alkoi nyppimään tähtäämisen vaikeus ja huono näkyvyys ruudun etualalla (kiekko ja ukot jäävät liikaa laidan taakse jemmaan). Pelinopeus saattaa siis olla sidecamia käytettäessä liian nopean tuntuinen, makuasioita tosin.

Muutoksia ja kommentteja:

-Sliderit noudattavat samaa logiikkaa kuin aiemminkin, eli nopeutta säädellään speedburstin avulla. Teho ei ole huikea, jottei peli mene vipeltämiseksi, mutta oikein säätelemällä luo syvyyttä pelirytmitykseen. Veskarit eivät ole yli-ihmisiä, vaan päästävät maaleja suht monipuolisesti.

-Vetojen nopeutta lisäsin, koska hitaammilla nopeuksilla lämäreiden ja varsinkin rannelaukausten "lataaminen" kesti luvattoman kauan. Toinen syy oli, että rannareissa pitää olla enemmän voimaa ja näyttäisivät yhtä nopeilta kuin oikeastikin.

-Taklaukset vedetty nollaan, jottei joka pommi olisi tajuttoman kova. Taklaushalukkuutta sen sijaan lisätty selvästi molemmilla.

-Tekoälyä hiottu tasapainoisemmaksi. Nyt kone hyökkää monipuolisesti ja puolustaa hanakasti, muttei saa kiekko jokaisella hipaisulla pois. Tämän tasapainoitus on kuitenkin vielä hieman kesken.

Eli siis luistelumallinnus ja -nopeus, syötöt sekä laukaukset alkavat olla kohdillaan. Hion vielä tekoälyä, mutta siinä menee jonkin aikaa. Seuraavat sliderit laitan jakoon, kunhan saan tämän osa-alueen vielä paremmalle mallille. Ladatkaa ja testatkaa, ehdotuksia tekoälyn suhteen otetaan vastaan!

(laitan myöhemmin tässä viikonloppuna sliderit myös tänne boksimiehiä varten)

Olisiko mahdollista saada näkösälle sun uusimmat slaiderit, itellä on tuo pleikkari pois netistä joten ei pääse sharesta kokeileen. Tuo mitä olet tehnyt kuulostaa minun makuun ja sen pelinopeuden osaankin jo säätää omaan makuuni sopivaksi jos tuntuu minusta liian hitaalta :D
 
Vastaus: Cavalera's sliders v3

Olisiko mahdollista saada näkösälle sun uusimmat slaiderit, itellä on tuo pleikkari pois netistä joten ei pääse sharesta kokeileen. Tuo mitä olet tehnyt kuulostaa minun makuun ja sen pelinopeuden osaankin jo säätää omaan makuuni sopivaksi jos tuntuu minusta liian hitaalta :D

Saamasi pitää, täällä Cavalera v3-sliderit:

fighting- 55
injuries - 50
puck fiction- 55
ice friction-23

Peliasetukset

skate speed 60
speed burst length 30
speed burst recovery 90
acceleration 10
fatigue recovery 20
shot speed 40
rebounds 15
pass speed 25

Taitotaso

speed burst effect 28/28
fatigue effect 95/95
check effectiveness 0/0
shot acc 50/40
pass acc 85 (huom! syötön apu ohjain-asetuksissa max 15)
creativity 60/60
goalie skill 50/40
stick lift 65/45
pass interceptions 80/50

Peliäly

shot frequency - 35
pass frequency -70
one timer -45
dump frequency - 90
stick lift freq...- 45/45
shot block freq- 40/40
check freq- 60/60
poke check freq-80/60
def aggresivenes-80/80
Pelaaminen
(human/cpu)
 
Vastaus: NHL 2K10 slider-keskustelu

Mitä kauemman Cavaleran kanssa säädetään, niin sitä enemmän alkaa näyttää samalta nuo meidän sliderit :D

Itselläni pitkään työn alla olleet ovat erittäin paljon samankaltaiset kuin nuo Cavaleran sliderit. Muutamissa asioissa pieniä eroja, jotka johtuvat lähinnä siitä, että omiin slidereihini vaikuttavat nuo työn alla olevat Custom-rosterit, jotka vaativat mm. gamespeedin olevan hieman nopeamman kuin Cavaleralla, johtuen siitä että omissa rostereissa on keskimäärin paljon hitaampia pelaajia kuin normaalirostereissa. Näin oikeasti nopeat pelaajat hyötyvät nopeudestaan enemmän.
 
Vastaus: NHL 2K10 slider-keskustelu

Olen kanssasi täysin samaa mieltä slidereista ja realistisesta pelinopeudesta. Kiva, että löytyy muitakin jotka haluaa reastisen pelinopeuden hidastetun sijaan. Ymmärrän kyllä "poikien" pointin tuossa hitaammassa temmossa mutta en myöskään pidä siitä hitaasta perusluistelusta. Itse olen nyt pistänyt speedin 52 ja kitkat on kopsittu taasen muistaaksen össiltä se 50 ja 17 asetus. Spurtti on taasen 20 ja uudelleen keräys on pistetty minimiin näin ukko pystyy vetämään joko yhden pitkän spurtin tai muutaman lyhyen vaihdon aikana.
Itse kaipaisin vielä hieman haastavampia cpu asetuksia. Mutta en mitään jumalaisen älyttömiä hipaisemalla kiekko pois lähinnä tuo maalinedusta siinä ympyröiden välissä saisi olla ahtaampi. Se oli hyvä pointi minkä joku kirjoitti, että sticklift succes vaikuttaa pelin sujuvuuteen näinhän se näyttää olevan pudotin sitä reilusti nyt jossain 25-35 ja pelistä tuli heti sujuvampaa = nopeampi tempo.
Mutta tosiaan pistäkääpäs taitavat säätäjät jotain vinkkiä kuinka saa tekoälystä kovemman vastuksen? Nyt kone on juuttunut 2:teen maalin aika pahasti. Tietystikkään en halua nostaa esim. koneen laukaisutarkkuutta 100 vaan edelleen huutelen realismin perään. Itse olen kopsinut hall of fame asetuksista nuo koneen syöttö, laukaisu ja dump halukkuudet mutta mitkä niissä olisi hyvä ja ne realistiset asetukset. Miten se noiden suhde pelissä menee jos pistää esim. kaikki 100 tai syöttö ja laukaisu halukkuuden 100 ja dump 0 kuinka kone sitten käyttäytyy. Kertokaas vähä vinkkiä miten saa koneen rakenteleen peliä luontevasti.

Kyllä minulla peli on nopeaa vaikka kiekon riistot ja mailan nostot (kuinka usein) ovat 80 ja stick lift succes 40.
Kannattaa nostaa defense aggr. vähintään 80:een jotta koneesta on jotain vastusta ja laukaisu halukkuusa väh. 50:een, niin kone ampuu hyvistä paikoista ranteella, eikä aina syötä.
Oma laukaisu tark. on 55 ja pystyy hyvin hyvillä pelaajilla ampumaan tarkasti, tuosta yli en nosta tuota, voisi ehkä hieman laskea johonkin 50:een.

Maalivahdit olen laittanut 40, kun ei ole realistista tehdä niistä yli-ihmisiä.
Dumppaus halukkuus on minulla 90 ja välillä kun ei ole tilaa ne heittää kiekon päätyyn ja hakee sitä kahdella pelaajalla. game speed minulla 55, jään kitka 20, burst length 60, burst effect 50, acceleration 50, ei peli ainakaan liian nopeaa ole ja on realistista kun pelaajat vetää kovaa esim. hakemaan kiekkoa,taklaamaan, läpiajoon, tai pitkän syötön tai päätykiekon jälkeen luistelee kovaa hakemaan sitä päädystä.
Minä pidän siitä että kiekko ei kestä hyvin hallussa ja sen takia nuo kiekon riistot ja mailan nostot olen laittanut 80:en, aika vähenee huomattavasti ja joutuu hakemaan syöttöä nopeammin tai viemään kiekon hyökkäys alueelle vauhdilla, tai kone ottaa sen kiekon pois tai ainakin yrittää!
Väsymys pitäisi saada vielä nopeammaksi, jotta joutuisi vaihtamaan kentän useammin, onko joku onnistunut hyvin tässä?
 
Vastaus: NHL 2K10 slider-keskustelu

Juu mä oon pelaillu nyt noilla Össin slaidereilla ja peli on kyllä ihan toista kuin paskoilla alkuperäis -asetuksilla -> mahtavaa hokia -> me like:)

vielä kun tulee noi kaikki uudet pelajaat tonne 2Kshareen niin saa rosterit aika lähelle oikeita

mottona : realistisuus ennen kaikkea hokipeleissä !!!
 
Vastaus: NHL 2K10 slider-keskustelu

Tänään uusia havaintoja slidereistä. Pelin "tökkimistä" tai tarkemmin sanottuna pelaajien liikkeiden "pysähtelyä" tai "nykimistä" voi vähentää ja sen aiheuttamia haittoja pienentää huomattavasti, kun laittaa acceleration sliderin lähelle sataa. (70-100). Tämä nostaa samalla keskimääräistä pelinopeutta ainakin omilla asetuksilla, joten luistelumoottoriin joutuu tekemään viilauksia mm. speedburst lenghtin, skating speedin ja ehkäpä myös icefrictionin suhteen. Myös taklausvoimaa saattaa joutua nostamaan, riippuen tietenkin muista asetuksista jne...

Eli tällainen tieto, josta voisivat muutkin olla slidereiden väsääjät kiinnostuneita. Jännää on, että kun joitakin slidereitä alkaa vääntämään muihin asentoihin, seuraa ketjureaktio, jossa huomaa tehneensä vaikka mitä muutakin samalla. Omat sliderit v3 edistyy askel kerrallaan.
 
Vastaus: NHL 2K10 slider-keskustelu

Tänään uusia havaintoja slidereistä. Pelin "tökkimistä" tai tarkemmin sanottuna pelaajien liikkeiden "pysähtelyä" tai "nykimistä" voi vähentää ja sen aiheuttamia haittoja pienentää huomattavasti, kun laittaa acceleration sliderin lähelle sataa. (70-100). Tämä nostaa samalla keskimääräistä pelinopeutta ainakin omilla asetuksilla, joten luistelumoottoriin joutuu tekemään viilauksia mm. speedburst lenghtin, skating speedin ja ehkäpä myös icefrictionin suhteen. Myös taklausvoimaa saattaa joutua nostamaan, riippuen tietenkin muista asetuksista jne...

Eli tällainen tieto, josta voisivat muutkin olla slidereiden väsääjät kiinnostuneita. Jännää on, että kun joitakin slidereitä alkaa vääntämään muihin asentoihin, seuraa ketjureaktio, jossa huomaa tehneensä vaikka mitä muutakin samalla. Omat sliderit v3 edistyy askel kerrallaan.
Olen tähän mennessä vääntänyt Venomin PRO-slidereilla ja ollut tyytyväinen, mutta kieltämättä tuo liikkeiden nykiminen on ärsyttänyt varsinkin silloin kun esimerkiksi osuu hyvällä syötöllä laituriin, joka on leikkamassa pakkien välistä läpiajoon, mutta nykäisee syötön saatuaan. Mielenkiinnolla odotellaan.

Mitä porukka muuten käyttää goalie skillinä? Minulla oli aiemmin käytössä em. Venomin sliderisetin perusasetukset, mutta kun huomasin, että jokaisessa pelissä tulee se 4-5 maalia, niin ajattelin että voisi säätää sitä hieman, että tulisi niitä äärituloksiakin. Hieman myös ärsyttää se, että ns. puhtaalla rannarilla on mahdotonta ohittaa maalivahtia. Toisaalta jos käyttää yksin läpi-tilanteessa Ovie dekea ja kone arpoo vedoksi pelkän rannarin, voi sillä onnistua maalaamaan.
 
Vastaus: NHL 2K10 slider-keskustelu

Tänään uusia havaintoja slidereistä. Pelin "tökkimistä" tai tarkemmin sanottuna pelaajien liikkeiden "pysähtelyä" tai "nykimistä" voi vähentää ja sen aiheuttamia haittoja pienentää huomattavasti, kun laittaa acceleration sliderin lähelle sataa. (70-100). Tämä nostaa samalla keskimääräistä pelinopeutta ainakin omilla asetuksilla, joten luistelumoottoriin joutuu tekemään viilauksia mm. speedburst lenghtin, skating speedin ja ehkäpä myös icefrictionin suhteen. Myös taklausvoimaa saattaa joutua nostamaan, riippuen tietenkin muista asetuksista jne...
Heheh, huomasin myös saman eilen illalla. Ehdin pelailla jo kymmenkunta matsia franchisea tyytyväisenä, mutta nyt aloin taas säätämään slidereita. Eli v4 setti lähti työstöön :)
 
Vastaus: NHL 2K10 slider-keskustelu

Itselläni luistelusta ja pelistä alkoi tulla hyvän näköistä ja samalla kuitenkin riittävän tunnokkaasti ohjattavaa, jopa hyvin kontrolloitavaa kun laittelin


TEKOÄLYSLIDEREISTÄ:

skating speedin jonnekin 65-72 paikkeille,
accelerationin 65-80 paikkeille,
speedburst effectin 0,
speedburst lenghtin 100,
icefrictionin 15-20 välille,


ROSTEREISTA

-pelaajien nopeusarvot rostereista n. 65-99 välille (paljon pelaajia 65-83 välille, harvoja siitä ylöspäin)

-pelaajien kiihtyvyyden rostereissa 20-60 välille

-sekä tärkeänä ominaisuutena agilityn 20-40 välille.


Peli näyttää näin myös sidecamilla aika hyvältä, tökkimiset ja kummalliset nykimiset ja jumiutumiset loistavat poissaolollaan, sekä pelaajien yliinhimillinen ketteryys häipyi matalien agilityjen avulla pelistä.

MUITA VIRITYKSIÄ:
-taklausvoima slidereistä 0, pelaajien taklausvoima pääsääntöisesti rosteriarvoista välille 20-60 (peliin saadaan näin tasapainoinen taklausmallinnus, mutta pommeja näkee edelleen.
-pelaajien taklaushanakkuus rosteriarvoista välille 80-100. Tekoälyn pelaajat alkavat harrastamaan taklaamista näin aiempaa enemmän.
-laukaisuvoimat ja tarkkuudet pääsääntöisesti 20-60 välille. Vain hyville pelaajille tätä korkeampia arvoja
-rostereista maalivahtien liikkumisnopeudet ja refleksinopeudet todella alas.


TESTAAMATTA.
-syöttöarvojen laittaminen pääsääntöisesti rostereista välille 20-40. huipuille sitten lähelle maksimiarvoja ja syöttöslideri 0 peliasetusslidereista.

-puolustajien laukaisuhanakkuuden nosto slidereista välille 80-100. Tekoälyn puolustajat laukoisivat kenties näin enemmän viivasta.
 
Vastaus: NHL 2K10 slider-keskustelu

Itselläni luistelusta ja pelistä alkoi tulla hyvän näköistä ja samalla kuitenkin riittävän tunnokkaasti ohjattavaa, jopa hyvin kontrolloitavaa kun laittelin


TEKOÄLYSLIDEREISTÄ:

skating speedin jonnekin 65-72 paikkeille,
accelerationin 65-80 paikkeille,
speedburst effectin 0,
speedburst lenghtin 100,
icefrictionin 15-20 välille,


ROSTEREISTA

-pelaajien nopeusarvot rostereista n. 65-99 välille (paljon pelaajia 65-83 välille, harvoja siitä ylöspäin)

-pelaajien kiihtyvyyden rostereissa 20-60 välille

-sekä tärkeänä ominaisuutena agilityn 20-40 välille.


Peli näyttää näin myös sidecamilla aika hyvältä, tökkimiset ja kummalliset nykimiset ja jumiutumiset loistavat poissaolollaan, sekä pelaajien yliinhimillinen ketteryys häipyi matalien agilityjen avulla pelistä.

MUITA VIRITYKSIÄ:
-taklausvoima slidereistä 0, pelaajien taklausvoima pääsääntöisesti rosteriarvoista välille 20-60 (peliin saadaan näin tasapainoinen taklausmallinnus, mutta pommeja näkee edelleen.
-pelaajien taklaushanakkuus rosteriarvoista välille 80-100. Tekoälyn pelaajat alkavat harrastamaan taklaamista näin aiempaa enemmän.
-laukaisuvoimat ja tarkkuudet pääsääntöisesti 20-60 välille. Vain hyville pelaajille tätä korkeampia arvoja
-rostereista maalivahtien liikkumisnopeudet ja refleksinopeudet todella alas.


TESTAAMATTA.
-syöttöarvojen laittaminen pääsääntöisesti rostereista välille 20-40. huipuille sitten lähelle maksimiarvoja ja syöttöslideri 0 peliasetusslidereista.

-puolustajien laukaisuhanakkuuden nosto slidereista välille 80-100. Tekoälyn puolustajat laukoisivat kenties näin enemmän viivasta.


Onko näistä sun virityksistä tulossa "ennakkomaistiaisia"? Meinaan jonkinlaista beta versiota, vai tuleeko vasta sitten kun on kokonaan valmis tuo sinun projektisi? Kuulostaa tähän mennessä todella hienoilta nuo muutokset mitä olet tekemässä/olet jo tehnyt. :)

E: Ai joo sinullahan on 360'. No sitten näitä emme PS3 puolella pääsekään kokeilemaan. :(
 
Ylös Bottom