Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 2K3 kokemukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cavalera
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joku viisi matsia on tullut vasta pelattua, mutta tappeluita en ole nähnyt yhtään..Onko joku saanut sellaisiakin aikaan?

Toi kulmapelaaminen on vielä vähän hakusessa..Osaisko joku heittää vähän vinkkiä..?Miten se vastustaja sidotaan kulmaan?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan The Joker
Joku viisi matsia on tullut vasta pelattua, mutta tappeluita en ole nähnyt yhtään..Onko joku saanut sellaisiakin aikaan?

Mä on pelannu n. 15 matsii ja niissä on tullu kolme tappelua, vaikka tappelut on täysillä, et ei niitä hirveen usein kehkeydy...

Oli kyllä nätti ku äsken pelasin mun Franchise-Vancouver, ja "maalipyssy"- Ruutu veti jatkoajalla siniseltä ylämummoon, ku jatkoaikaa oli jäljellä kolme sekunttia... Pikkusen tuuletin :)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Koala
Et saa kaupoissa peleistäsi juuri mitään korvausta. Kannattaa myydä ne suoraan jollekin esim. täällä konsolifinissä.

Kiitos vinkistä, mutta luulisi noista parista pelistä nyt 60 euroa sentään irtoavan? Kun samaisia pelejä joita olisin vaihtoon viemässä, myydään pelikaupassa käytettynä 50-60 euron hintaan...

Kaksi matsia olen Franchise moodia pelannut Dallasilla. Nyt on jo loukkaantunut Sydor ja Turgeon, molemmat 2-4 kuukautta sivussa..Tätä menoa loppuu pelaajat hyvin nopeasti. Onko enemmän pelaajilla loukkaantunut samaa tahtia, vai onko mulla käynyt vaan huonoa tuuria?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan The Joker
Kaksi matsia olen Franchise moodia pelannut Dallasilla. Nyt on jo loukkaantunut Sydor ja Turgeon, molemmat 2-4 kuukautta sivussa..Tätä menoa loppuu pelaajat hyvin nopeasti. Onko enemmän pelaajilla loukkaantunut samaa tahtia, vai onko mulla käynyt vaan huonoa tuuria?

Justiinsa juu... Pelaajia loukkaantuu meikäläisellä vähintään 5kpl/per peli. Näistä vähintään kaksi on vakavia tapauksia ja loput lieviä.

Pitäisi varmaan rauhottua... Jäähyjä tulee kanssa ainakin 30 per ottelu. :D

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tigris
Mä on pelannu n. 15 matsii ja niissä on tullu kolme tappelua, vaikka tappelut on täysillä, et ei niitä hirveen usein kehkeydy...

Oli kyllä nätti ku äsken pelasin mun Franchise-Vancouver, ja "maalipyssy"- Ruutu veti jatkoajalla siniseltä ylämummoon, ku jatkoaikaa oli jäljellä kolme sekunttia... Pikkusen tuuletin :)

Minulla on noin 10 matsia kautta Vancouverilla takana ja itsekin ihmettelin, että eikö niitä tappeluja ole ollenkaan. No nyt juuri kesken olevassa matsissa, kun Buffalo mätti neljä maalia ekassa erässä, pojat innostu tappelemaan.

Minulla Ruutu on loukkaantuneena pihalla. Sitä ennen taisi tehdä neljässä ekassa pelissä jokaisessa maalin.

BTW: Jossain latauskuvassa voisin vannoa nähneeni DolbyDigital logon. Onkos tuossa pelissä sellainen käytössä, vai onko se poistettu viime hetkellä ja äänivaihtoehtoina mono ja stereo?

Pari ärsyttävää pikkubugia on myös löytynyt: joskus ukko jää paikalleen johonkin kulmaan ja ei sieltä liiku ennen kun seuraavalla katkolla. Tuota en ole nähnyt konetta vastaan pelaamissani otteluissa, mutta kaksinpelissä sitä näki muutaman kerran.
Entäpä maalivahdin vaihto? Kaverilla palo pinna imuroivaan maalivahtiin ja kun peli oli käynnissä hän vaihtoi maalivahdin. No ei siinä mitään outoa tapahtunutkaan, kunnes tuli seuraava katko, joka oli rankkari minulle. No kiekko keskelle ja rankkari "käyntiin". Arvatkaapa mitä tekee maalivahti? Hirveätä ravia vaihtoon ja toinen tilalle. Tämä siis tapahtui siinä vaiheessa kun olin jo lähtenyt kuljettamaan. En tohtinut heittää kiekkoa tyhjiin, koska silloin olisi tullut nyrkistä IRL, luulisin.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan MikkoT
Itse päivällä editoin moket kuntoon. (eikä menny kun puoltoista tuntia ;)
Tiputin seuraavat nolliin (GROGtheNailer säädöt):

Speed
Anticipation
Lateral movement
Quickness
Reflexes
Vision
Glove

Mullakin tuli tänään editoitua noi veskat sun ohjeiden mukaan, ja kyllähän siinä vierähtää väkisinkin toi puolitoista tuntia. Oli muuten yllättävän rasittavaa hommaa. En kerennyt vielä tänään testaamaan miten toi editointi vaikkuttaa itse peliin, mutta huomenna täytyy testata. Täytyy vielä tähän loppuun sanoa, että on todellakin aivan eri luokkaa kun noi EA:n flipperilätkät.

Okei peli on ostettu ja täs mielipiteitä..
1. omaan sukunimeen vain 7 kirjainta.. miks vitussa? jos kerran kaikkilla pelaajilla on koko nimet niin ois kiva jos itsekin sais. Tinkisivät sitten vaikka siitä että saa valita iloisen väriset luistimiet itselleen

2. Franchise: ois todella kiva pelata vaikka kaverin kanssa muutakin kun yksi hiki kausi mutta Franchise ei siihen mahdollisuutta anna. Tai sitten en vaan ole lukenut täysin paskaa ohjekirjaa oikein

3. veskat: komeita torjuntoja ja pirun vaikea tehdä maaleja mikä on hyvä asia mutta jos maalivahti(CPU) torjuu uskomattoman läpiajon ja sen jälkeen "avaa" peliä tarkoituksena laittaa kiekko maalin taakse ja se meneekin omaan maaliin jotain on pikkasen vialla. Muutenkin veskojen avaukset on aika luokattomia.

4. tuuletukset? noh tämä johtunee siitä että on tottunut EA:n show kiekkoon mutta oikeesti kenestä näyttää siltä että pelaajat juhlii?? sitä minäkin.. =)

Tuossa noita asioita jotka todella ärsyttää. Peli itsessään on kyllä erittäin hyvä ja viihdyttävä toivottavasti NHL2K4 tulee tekee pieniä uudistuksia muuhunkin kun grafiikkaan joten ei muuta kun Play on!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan JiVe
Minulla on noin 10 matsia kautta Vancouverilla takana ja itsekin ihmettelin, että eikö niitä tappeluja ole ollenkaan. No nyt juuri kesken olevassa matsissa, kun Buffalo mätti neljä maalia ekassa erässä, pojat innostu tappelemaan.

Pistä tappeluslaideri täysille, silloin tappeluita tulee ehkä kerran 5-10 ottelussa, joka on realistisin vaihtoehto.

BTW: Jossain latauskuvassa voisin vannoa nähneeni DolbyDigital logon. Onkos tuossa pelissä sellainen käytössä, vai onko se poistettu viime hetkellä ja äänivaihtoehtoina mono ja stereo?

2K:ssa ja 2K2:ssa oli Dolby Surround, joten olet saattanutkin nähdä DolbyDigital -logon.

Pari ärsyttävää pikkubugia on myös löytynyt: joskus ukko jää paikalleen johonkin kulmaan ja ei sieltä liiku ennen kun seuraavalla katkolla. Tuota en ole nähnyt konetta vastaan pelaamissani otteluissa, mutta kaksinpelissä sitä näki muutaman kerran.

Voi ei. Siis kenttäpelaaja jähmettyy kentälle paikoilleen, eikä lähde siitä ennen kuin teet vaihdon? Tuota sattui 2K2:ssakin, tosin enemmän, eivätpä ole sitä oikein saaneet fiksattua. Tuohon saa siis taas varautua.

Kun pelaaja jää kolmannen erän lopussa seisoskelemaan, on aika hupaisaa, kun pelin lopussa heppu herää koomastaan ja alkaa tuulettaa voittoa. :D

Tappara fanitkin ovat varmasti tyytyväsiä tähän peliin, koska pelistä löytyy kunnon kahvausnappula..:D
Se vois tosin olla vaikka pelkkä neliö, eikä L1+neliö.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gambler
Pistä tappeluslaideri täysille, silloin tappeluita tulee ehkä kerran 5-10 ottelussa, joka on realistisin vaihtoehto.
On täysillä.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gambler

2K:ssa ja 2K2:ssa oli Dolby Surround, joten olet saattanutkin nähdä DolbyDigital -logon.
Tarkoitin siis tätä 2k3:sta. Jossain latauskuvassa, missä tämä JR on, on mielestäni ko. logo.

Joku mainitsikin noista veskareiden avauksista. Minäkin olen jo kerran noissa reilussa kymmenessä matsissa onnistunut näkemään sen, että omiinhan se avaa, vaikka hyökkääjää ei ole lähelläkään. Onpa kone onnistunut sähläämään kolmannen erän lopussa siirretyn rangaistuksen aikana tasoitusmaalin omiin, josta veskari oli jo rientänyt pois. Taaskaan ei meikäläisen äijiä lähelläkään.

Pieniä, mutta todella ärsyttäviä bugeja. Ihan kun olisi tullut hippasen kiire?

Muokkasin myös nuo veskareiden arvot, ikä ja terveyshän siinä meni. Mun mielestä ne kannattaa muokata, ainakin silloin tietokonekin osaa tehdä maaleja. Pelaajan maalintekoon tämä ei ihan hirveästi vaikuta, se on silti varsin hankalaa, mikä on ihan hyvä juttu. 2-4 maalia tulee 5 min erillä kuitenkin. Voipi tosiaan olla, että nyt tuo franchise menee pipariksi kun vastaan tulee rookie-guruveskareita, mutta pysyypähän homma haasteellisena.

Seuraavaksi pelin pieniä ihastuksia ja vihastuksia:

+Tekoäly on kyllä hyvä. Maalinedustalla on kunnon painimista, taktiikkaa noudatetaan.
+Kerran luistelin centterillä vastustajia pakoon maalin taakse, ja omat pakit blokkas vastustajan hyökkääjää! Ne myös luistelee hakemaan syöttöä eikä vain pörrää ympäriinsä EA-tyyliin.
+Kontrollit. Advanced vaikutti aluksi sekavalta, mutta nopeastihan tuohon tottuu. Ohjaus muutenkin napakka. Kerrankin tuntuu, että ollaan oikeasti jäällä. Jos luistelet ohi kiekosta, joudut oikeasti jarruttamaan.
+Kiekon liikkuminen: kiekko voi mennä pelaajan ja mailan välistä, eikä liimaudu lapaan automaattisesti.
+Tunnelma paljon parempi kuin EA:n kiekossa.
+Animaatio, erityisesti maalivahtien.
+Pelaajien asento ja kätisyys vaikuttaa olennaisesti. Esim. et voi ampua rystyllä lämäreitä, ukot ei osu kiekkoon one-timerilla jos ovat selin kiekkoon.

-Vanhat rosterit...
-Ylipaskat musiikit
-Huono käyttis ja vielä huonompi ohjekirja.
-Vain 7 kirjainta luotujen pelaajien nimiin. Käsittämätöntä. Olisi nyt luullut, että edes 10 olisi saanut. Muutenkin ihmeellistä, ettei pelaajien nimiä voi muokata, vaikka edes näiden A.Eeltu jne kohdalla.
-Pikkubugit, kuten silloin tällöin ilmaantuvat omat maalit...

Viimeksi muokannut moderaattori:
Jos haluaa tappeluita, niin kannattaa editoida myös pahimmat/kovimmat tappelijat. Nerve, poise ja temperament nolliin. Aggressiveness, toughness, grit, checking bias täysille, checking miehen mukaan. Tämä poikkeaa hieman thunderpuckin vihjeestä, koska tohdin olla nerve-säädöstä eri mieltä. Ainakin näin tappeluita alkaa peleissä useammin. Muutama peli saattaa mennä ilman turpaa vetoa, mutta mm. TOR-NYR pelissä sattui 3 tappelua. 18 kausi peliä Rangersilla = 9 tappelua. Jos vielä joku osaisi kertoa miten niitä tappeluita voitetaan ettei aina tarvi ottaa 6-0 turpaan...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan JiVe

Pieniä, mutta todella ärsyttäviä bugeja. Ihan kun olisi tullut hippasen kiire?

Kiire? Pelihän on helvetti soikoon ihan sama kuin lähes puoli vuotta sitten julkaistu jenkkiversio. On Treyarchin heebot pitäneet ihan kiitettävästi kahvitaukoja kun pelkkä PAL-käännös ilman mitään lokalisointeja kestää noin ruton kauan. Pitäis kuukaudessa saada tehtyä. Mutta toistaiseksi edes noi bugit ei niin paljon hermostuta, kun on lopultakin saanut hyvän kiekkopelin. Ensi vuoden versiossa on kuitenkin paras olla korjattuna tuollaiset.

Pitää kyllä harjoittaa todella rankkaa taklauspeliä että tappeluita tulisi. Kerran on tullut jopa kaksi tappelua samassa erässä, matsi oli Washington-St.Louis ja siinä kyllä otettiin miestäkin sen verran ettei mikään ihme. Luulin etukäteen, että tappelut olisi toteutettu yhtä huonosti kuin EA:lla, mutta ei nyt sentään. Hanskat voi jopa jättää tiputtamatta jolloin ei joudu edes jäähylle (tosin kai siitä 2 minuuttia pitäisi väkivaltaisuudesta oikeasti tulla?). Kenen kunnia tällaista kestää, se on sitten eri asia. Tulipahan vaan huomattua kun ei oikeaa nappia löytynyt ennen kuin taju oli kankaalla.

Onko kellään tullut puck frozen -bugia? Eli peli on vihelletty poikki ilman syytä? Itselläni tällainen on tullut pari kertaa, yleensä tilanteessa, jossa paitsiotilanne on juuri purkautunut ja pakki lähtee tuomaan kiekkoa ylös.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jeremy
Onko kellään tullut puck frozen -bugia? Eli peli on vihelletty poikki ilman syytä? Itselläni tällainen on tullut pari kertaa, yleensä tilanteessa, jossa paitsiotilanne on juuri purkautunut ja pakki lähtee tuomaan kiekkoa ylös.

On, juuri kuten sanoit. Olen lähtenyt aloittamaan hyökkäystä pakilla, kun tuomari on viheltänyt pelin poikki ilman mitään syytä. Aika puolueellinen dumari, eikö? :D Onneksi tämä on sattunut vain kerran. 2K:ssa käyttämällä Instant Replayta tuomarin aivoihin pystyi zoomaamaan. Sieltä löytyi ruskeaa mömmöä. Mitähän 2K3:ssa sieltä mahtaa löytyä? :D

Maalivahtien tyylit

Thunderpuckista joskus luin että mv:llä on viisi ominaisuutta jotka määrittää torjuntatyyllin ja niiden muokkaus ei vaikuta overalliin ollenkaan. Eli butterfly, 2-pad slide, sprawl, stand up ja stick down ovat kyseessä. Kun nämä arvot muutta esim. seuraavasti:

1. butterfly 90%
2. stick down 50%
3. 2-pad slide 10%
4. stand up 10%
5. sprawl 10%

niin silloin torjuntatyylit erottua selvemmin ja hauskuus kasvaa kun molet torjuu eri tyyleillä. Ite en pääse peliä taas pariin päivään pelaamaan joten jos joku kokeilee näitä muutoksia niin kertokaa kokemuksia.

Ja linkki threadiin

Oletteko kokeilleet peliä eri vaikeustasoilla?Pelattiin ukkojen kanssa kolmella eri vaikeustasolla eikä niissä tuntunut olevan mitään eroja.Maalinteko on kaikilla yhtä ylivoimaisen vaikeaa ja kaikki moket ovat samanlaisia jumalia...Maalinteko on turhauttavan vaikeaa.Ja se käyttöliittymä on kyllä suoraan helvetistä!

Ylös Bottom