Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 2K3 kokemukset

No kyllähän toiseksi ja kolmanneksi vaikeimmilla tasoilla ainakin on ihan selvä ero. Muita en ole kokeillut.

Mikä tuossa käyttöliittymässä teille on niin vaikeaa?
 
Niin juuri. Mikä siinä käyttiksessä mättää? Voiko selkeämpiä enää olla? Valikot eivät ole pelkästään selkeät, vaan erittäin tyylikkäät.

Ja mikä siinä ohjekirjasessa mättää? Erittäin selkeä ja kattava, hyviä tipsejä aloittelijoille jne... Jos lueskelette suomenkielistä opasta, tuhlaatte aikaanne. Sieltä ei löydy mitään tarpeellista, englanninkielisessä osuudessa on kaikki tarvittava. Kai porukka nyt sentään englannin alkeet osaa? :D
 
Selostus on muute yllättävän hyvä,selvästi parempiku EA Sportsin pissakakka-selostus.
Valikotkin on paremmat kuin EA:n tekeleessä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gambler
On, juuri kuten sanoit. Olen lähtenyt aloittamaan hyökkäystä pakilla, kun tuomari on viheltänyt pelin poikki ilman mitään syytä. Aika puolueellinen dumari, eikö? :D Onneksi tämä on sattunut vain kerran. 2K:ssa käyttämällä Instant Replayta tuomarin aivoihin pystyi zoomaamaan. Sieltä löytyi ruskeaa mömmöä. Mitähän 2K3:ssa sieltä mahtaa löytyä? :D


Treyarchin ihmiset joskus taisivat ottaa tuohon asiaan kantaan ja kyseessä on kuulemma joku paitsioon liittyvä sääntö. Puck Freeze Time kai vaikuttaa siihen. Eli jos se on lyhyt niin sitä vähemmän aikaa on poistua alueelta (tai jotain tollasta TPssä luki joskus.)
 
Joo onneksi tossa selostuksessa ei heitetä sitä EA Sportsin "hyvää :mad: " läppää kokoajan.

Suomenkielisessä osuudessa ei tainnut olla edes advanced kontrolleille merkitty näppäimiä...Eihän pleikka pelien ohjekirjat yleensäkään kovinkaan kattavia ole, kyllä noi kelvannee.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jussi
Tuli vaan tässä mieleen, että onko joku saanut päivitettyä X-portilla ne rosterit?
Tuskinpa kukaan on saanut. NTSC ja PAL versioiden save rutiinit lienevät hieman erilaiset. Jos joku jaksaa väsätä PAL rosterit samaan kuosiin jonkin ladatun NTSC rosterin kanssa niin siinä olisi file sitten PAL levitykseen ja luultavasti saisi nimensä ja rosterinsa ladattavaksi esim. nhl2k3.nettiin. :D

Huomenna muuten Jussi nähdään kuinka ne Jokerit oikeesti jyrää - vai jyrääkö ollenkaan? :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan MikkoT
kuulemma joku paitsioon liittyvä sääntö. Puck Freeze Time kai vaikuttaa siihen. Eli jos se on lyhyt niin sitä vähemmän aikaa on poistua alueelta (tai jotain tollasta TPssä luki joskus.)

Ymmärtäisin tuon, jos kyseessä olisi aikaraja jolloin hyökkäävän pelaajan on poistuttava alueelta, mutta nyt oli kyse siitä että hyökkääjät ovat poistuneet jo kauan sitten ja pakki kuljettaa kiekkoa omalla alueellaan. PIIP ja peli poikki.

Itse oon tehny noi goalie editit ja tein myös uusimmat siirrot. Ei ole ihan tarkkaa tietoa kuinka vanhoja siirtoja tuli vanhimmillaan tehtyä. Ainoa mihin en ole jaksanut perehtyä kovin tarkasti on ketjukokoonpanot, kapteenit, ketkä ovat (tällä hetkellä oikeasti) farmissa jne. Tarpeeksi aikaa meni jo siihen kun väänsi rosterit ja ketjut toimintakuntoon siirtojen jäljiltä, kun kone ei automaattisesti laita siirrettyjä pelaajia uusien joukkueiden kokoonpanoihin. Pari pelaajaa joutui luomaankin (kyvyt on hatusta vedetty, ihan tuntemattomia suuruuksia minulle). Jos nyt joku haluaa niin voin rosterit jonnekin laittaa jakoon, mutta ei niitä minnekään kovin julkiseen levitykseen kehtaa...
 
Katsellut koko päivän noita Thunderpuckin slider säätöjä.. hmm.. kohta tiedä enää mitä tekis tai ketä uskois =) no kai se siitä.. edelleen joudun olemaan eri mieltä siitä että ohjekirjan englannin kileinen osuus ois hyvä.. jaa ja mistä kohtaa? no takas säätämään..
 
Fuck!

Tänään on kyllä mennyt todellisesti hermot:

- miksi veto lähtee aina maalia kohti vaikka tähtäys on manuaalina
siis punaviivan jälkeen

- miksi syötöt hyökkäyksissä menevät maalinkulmalle eivätkä centterille joka olisi vapaana, muutenkin syötöt menevät lähinnä päin V****A.

- missä on taktiikka valikko

- mitä tarkoittaa referee collision (tjsp)

- miksi taktiikka puolta voi säätää vain ennen peliä - muutenkaan niistä ei tiedä juurikaan mitään kun kyseisestä aiheesta ei ole valikkoa

- eikö todellakaan ole mitään hyvää säätöä että tulisi muutama maalikin nää 0-0, 1-1, 1-0 pelit vähän korpeaa - ja (huom pelaan franchise moodilla joten en pienennä maalivahtien arvoja. Maalivahdin torjunta on nollissa - puolustus on varmaan +2 - hyökkäys on lähes täysillä, all starilla pelaan, prota kokeilin ja vaikutti hieman huonolta vaihtoehdolta)

- kai tää suuuuunnnaatooon vitutus loppuu jos oppis tekemään maaleja

- tappelin kerran ja se oli kylläkin ohi jo ennen kuin alkoikaan - kerkesin muutaman kerran painamaan nappia

- Sitä paitsi haluan pelin jossa saa sikailla - tottkai lätkän pitää olla pääosissa mutta jos alkaa ottamaan aivoon, pitäisi olla mahdollisuus vetää vastustaja kylmäksi vaikka "viikatteella" - ja pelikieltoja pitäisi myös "ylilyönneistä" tulla.

- on peli parempi kuin ea:n mutta aloitus asetukset pitäisivät olla realistisempia eivätkä ea-mäisempiä, ettei tarvitsisi säädellä niin paljoa

- tuo puck freeze pugi on tullut minullekkin.

- luulisi että mogilnykin saisi jostain maalin.

- ottaahan se luonnolle kun habsit voitti 4-2 :D (luonnollisesti sundin taklattiin pelikyvyttömäksi, voitin laukauset jotain 32-15, enkä saanut taklattua aki"toi noi"berillä koivua lasarettiin!)

- Frachise moodissa pitäisi ehdottamasti olla vaihtoehto jossa pelaajat saa häviö-pelin jälkeen kärsimään "ns. kurinpalautus" harjoituksiin, niin kuin NHLssakin (lukuun ottamatta Rangersseja) tehdään.

alkaiskohan helpottamaan....

(sori typoista, en jaksa korjata)

edit. vielä sen verran että yksi suurimipia mokia on että kun puolustaja on siniviivalla vastustajan päädyssä hän yleensä "hötkyilee" kiekon ulos alueelta - täysin epäluonnolisesti, mikä sitten vesittääkin ylivoimapeliä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan paulie
Fuck!

- eikö todellakaan ole mitään hyvää säätöä että tulisi muutama maalikin nää 0-0, 1-1, 1-0 pelit vähän korpeaa - ja (huom pelaan franchise moodilla joten en pienennä maalivahtien arvoja. Maalivahdin torjunta on nollissa - puolustus on varmaan +2 - hyökkäys on lähes täysillä, all starilla pelaan, prota kokeilin ja vaikutti hieman huonolta vaihtoehdolta)

Eipä noi maalivahtien arvojen pienennys juurikaan vaikuta muuhun ku et vastustajat tekee enemmän maaleja...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tigris
Eipä noi maalivahtien arvojen pienennys juurikaan vaikuta muuhun ku et vastustajat tekee enemmän maaleja...
ok

Mites tuo kun säätää arvoja sieltä pelin asetukset valikosta

esim
maalivahti0-puolustus0-hyökkäys10

Eikös kaiken järjen mukaan noilla pitäisi tulla eniten maaleja yleensä siis mulle kuin vastustajallekin, vai tarkoittaako noidenkin arvot pelkästään että vastustaja tekee enemmän maaleja
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan paulie
ok

Mites tuo kun säätää arvoja sieltä pelin asetukset valikosta

esim
maalivahti0-puolustus0-hyökkäys10

Eikös kaiken järjen mukaan noilla pitäisi tulla eniten maaleja yleensä siis mulle kuin vastustajallekin, vai tarkoittaako noidenkin arvot pelkästään että vastustaja tekee enemmän maaleja

No tota en oo kokeillu, mut mä pelaan semmosilla asetuksilla et maalivahti=0, puolustus=3 ja hyökkäys=8 (muistaakseni...) ja maalivahtien arvot on muutettu. En tiiä miten käy sit ens kauden alussa, ku tulee uusia maalivahteja, mut se on sitten sen ajan murhe :) Mulla yleisin lopputulos on jotain 2-1, 3-2 tai jotain sinne päin, et ei niillä kai sen suurempaa merkitystä oo...
 
Kannata muuttaa mitään maalivahdin asetuksia.Maalejahan tulee All Star-tasolla liukuhihnalta.
 
"""- mitä tarkoittaa referee collision (tjsp)"""

Toihan on siis se, että voiko tuomari olla tiellä vai ei. Eli voiko tuomariin törmätä, tai voiko kiekko osua tuomariin ja vaihtaa siitä suuntaa.


Mä en ole vieläkään päässyt hanskaamaan kertaakaan. Omituista, että niitä on niin pirun harvoin.
 
No niin...sainhan minä sen pelin ostettua...tosin olisi ollut paljon järkevämpää antaa alkukiinnostuksen valua ohi ja ostaa peli sitten kun on rahaa. Mutta koska rahaa ei ollut, eikä ole tulossa, eivätkä kaverit eivät olleet kiinnostuneita peleistäni, menin sitten toteuttamaan uhkaukseni vaihdossa. No, tietysti vaihdossa meni iso kasa pelejä ja osa vielä ihan pelattaviakin.



Järkytys! Tuikkaan pelin koneeseen ja starttaan. Ensimmäisissä pelikuvissa PS2 alkaa kuitenkin pitämään karmeaa ääntä ja peli jumittuu siihen paikkaan. Hädissäni alan vääntelehtimään, pelikaupasta en saanut lainkaan kuittia (enkä perkele muistanut kysyä sitä), ja peliin oli tuhrattu iso kasa pelejä! Onneksi restart auttaa ja pääsen pelaamaan.


Alkuvaikutelma on synkkä. Säädettävää löytyy hirveästi, valikot ovat mielestäni rumat, eli täydellinen alkuvaikutelma, jos tarkoituksena on hätistää EA:n NHL-peliveteraanit pois mahdollisimman nopeasti koneelta. Onnistun kuitenkin pitämään sormeni pois Reset-napilta ja aloitan pelin. Ensimmäisenä huomaan että grafiikka on melko ponnetonta, on epätelkkarimainen (EA:n peleihin tottunut), ja kovasti kehuttu animaatiokin on kulmikasta varsinkin kääntymisen osalta. Myös luistelutyylin vaihtaminen ponnahtaa hieman.


Sitten itse peliin! Ohjauksesta en tajua mitään, ja saan väännettyä pelissä yhden hikisen maalin häviten pelin lopulta 1-2. Maalin syntyessä ukot nostavat kädet ilmaan ja peli jatkuu taas-odotin jotain vähän mieltä ylentävämpää...yleisöstäkin kuuluu vain surkeaa muminaa, minä kun toivoisin kunnon huutoa tunnelman kohottamiseksi. Vaihdoin pelin jälkeen ohjauksen advancedille enkä millään löytänyt spurttinappia, hävisin 2-0. Silmätkin kipeytyivät tapituksesta, enkä millään meinaa löytää hyvää kuvakulmaa!


Tässä siis synkät alkuvaikutelmani. Mutta eiköhän mieliala tästä kirkastu kun kontrollit uppoavat selkäytimeen, tajuan jotain säädöistä, opin tekemään maaleja, sekä aloitan kauden tai Franchising-moodin...i hope so.
 
R1 on spurtti, olen itse tosin vääntänyt sen vaikutuksen melko vähäiseksi. Maalinteko on edelleen tuskaa, enkä oikein tiedä miten niitä pitäsi yrittää. Lämärit ei uppoa ja rannareitakaan ei montaa ole sisään mennyt. Läpiajoista kai pitäisi rankaista..?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan The Joker
R1 on spurtti, olen itse tosin vääntänyt sen vaikutuksen melko vähäiseksi. Maalinteko on edelleen tuskaa, enkä oikein tiedä miten niitä pitäsi yrittää. Lämärit ei uppoa ja rannareitakaan ei montaa ole sisään mennyt. Läpiajoista kai pitäisi rankaista..?

One-timerit uppoo joka matsissa.
 
Ylös Bottom