Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 2K3 kokemukset

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cavalera
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan paulie
No, väännetäänkö rautalangasta, kyllä se turhauttaa kun
nimenomaan LUODUISTA maalipaikoista ei mene sisään mikään.
Hirveä pyöritys kulmassa, viekkaita ratkaisuja nimenomaan tyhjiin
paikkoihin josta meiän mummokin saisi tehtyä maalin, itse voitat
tilastot ja kone tekee YHDEN maalin 10 vedosta. Yleisesti ottaen
maalit muutenkin tulevat vain kimmokkeista. Tähtäys on
automaatilla.
Milläs slidereilla sä pelaat? Oletko tehny goalie edittiä?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Kumppe
Oon huomannu että tuomarit joskus munaavat paitsioiden ja pitkänkiekon kanssa.

Enpä usko. Kyllä virtuaalituomari on yleensä täydellinen viivojen kanssa. Kyllä ne ovat varmasti viivoissa pilkuntarkkoja, peli kun on kyseessä. Ymmärrän, jos ihmistuomari munaa niissä, mutta että tietokone...:rolleyes: Jäähyt ovatkin sitten eri asia.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gambler
Enpä usko. Kyllä virtuaalituomari on yleensä täydellinen viivojen kanssa. Kyllä ne ovat varmasti viivoissa pilkuntarkkoja, peli kun on kyseessä. Ymmärrän, jos ihmistuomari munaa niissä, mutta että tietokone...:rolleyes:
Jos virtuaali dumari on koodattu inhimilliseksi. :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jeff
Milläs slidereilla sä pelaat? Oletko tehny goalie edittiä?

keskimäärin:

Time Clock = 8min accelerated
Referee Collision = Puck only
Auto Puck = On
Puck Protection - en muista taitaa olla automatic
Skill Level = All-Star
Game Speed = 4 tai 5 Clicks
Penalties = 4-5 Clicks
Fighting = maxed
Controller = Advanced ( optional )
Goalie Control = Manual ( optional )
Pass Aim Assist = ( optional ) (mulla 0-1tai2)
Shot Aiming = auto
Injury frequency = 1 Clicks (aluksi oli puolessa välissä)
Goalie Skill = 4 Clicks
Defense Skill = 4 Clicks
Offensive Skill = 8 Clicks
Speed Burst Effect = 4 Clicks
Speed Burst Time = 2 Clicks
Speed Burst Recovery = Maxed 5 Clicks
Fatigue Effect = 9 Clicks
Fatigue Recovery = 5 Clicks
Fatigue Time = 7 clicks?
Hitting Power = 4 Clicks
Shot Accuracy = 6-5 clicks
Pass Accuracy = 5-4 Clicks
Pass Speed = 5-4 Clicks
Pass Interceptions = 5-4
Rebounds = 7 Clicks
Shot Blocking = 1
Puck Friction = 5 Clicks
Ice Friction = 4 Clicks
Puck Retention =?
Puck Control = ?
Freeze Puck time = 1 Clicks

Tein goalie editin mutta en käytä sitä koska pelaan F-kautta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jeff
Jos virtuaali dumari on koodattu inhimilliseksi. :D

:D

Oikeastaan ainut oikea virhe jonka olen huomannut on - että jos tulee pitkäkiekko ja se menee maalivahdin alueelta - vihelletään pitkäkiekko.

Vai onko tämä sääntö poistunut NHLstakin?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan paulie
:D

Oikeastaan ainut oikea virhe jonka olen huomannut on - että jos tulee pitkäkiekko ja se menee maalivahdin alueelta - vihelletään pitkäkiekko.

Vai onko tämä sääntö poistunut NHLstakin?

Vilkaisepa sääntöasetuksiasi. Pistä Icing NHL/Autolle.
 
No niin...muutamana päivänä tuota on tultu pelattua, ja uskalsin jo kaudenkin aloittaa. Franchise oli minulle niin käsittämätön että se saa jäädä tulevaisuuden haasteeksi...onko Franchise muuten mielenkiintoisempi kuin Season?


Aloitin kauden Buffalo Sabresilla. Takana neljä peliä, joista voittoja kaksi, yksi tappio sekä yksi tasapeli. Vaikeustasoa en ole vielä uskaltanut säätää Prolta ylemmäs, mutta eiköhän se kohta ole aika jotain tehdä. Sliderereja en ole säätänyt juurikaan, mitänyt Hitting Poweria (?) olen säätänyt, ja muuta pientä parin naksautuksen säätöjä. Maalivahtia olen pitänyt manuaalisella, mutta kohta ajattelin siirtyä manuaaliseen, tuntuu siltä että Biron ottaa kiekot vähän liiankin hyvin hanskaansa ;)


Ohjaus on basicilla, mutta ajattelin nostaa senkin Intermediatelle, kun sitä kuitenkin on kehuttu. Ristiohjaimen perään en enää huokaile, tatti toimii pelissä erinomaisesti. Tuntuu muuten että NHL2k3:ssa erät ovat "viisiminuuttisina" paljon pitempiä kuin EA:n peleissä, johtuneeko sitten siitä että sekunnin ovat hiukan verkkaisia...itse en käytä Accelerated timea koska näin yli-ja alivoimat hoituvat liian nopeasti...puolessa minuutissa kun ei ehdi jännittää alivoimalla, eikä tehdä ylivoimamaalejakaan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gambler
Vilkaisepa sääntöasetuksiasi. Pistä Icing NHL/Autolle.

Ei kai tuo vaikuta muuta kuin siihen vihelletäänkö pitkä NHL- vai kans.väliseen tyyliin (eli tarviiko pakin hakea kiekko), vai vaikuttaako? Tässä tarkotettiin sääntöä jonka mukaan pitkää ei pitäis viheltää jos kiekko ylittää matkallaan maalivahdin alueen. En mäkään tosin tiedä missä toi sääntö on vielä oikeasti voimassa jos missään.

Toinen sääntövirhe pelissä on se, että molari saa sulkea maaliviivan takana kiekon saamatta jäähyä. On tapahtunut pari kertaa. Ja pelikatkon aikana saa tehdä just mitä huvittaa ilman rangaistusta, vaikka ajella molaria. Ei sillä että siitä jotain hyötyä olis, mutta aukko realismissa sekin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan LMR
Tuntuu muuten että NHL2k3:ssa erät ovat "viisiminuuttisina" paljon pitempiä kuin EA:n peleissä, johtuneeko sitten siitä että sekunnin ovat hiukan verkkaisia...

Tuo on kyllä totta. EA:lla menee kello ylinopeutta, muun ohella... :rolleyes:
 
Ei tämä NHL2K3 nyt niiiin paljon parempi peli ole kuin EA 2003. En ole edes varma onko tämä parempi. Erilainen kyllä.

Henk. koht. pelissä ärsyttää seuraavat piirteet:

- Kaikki äijät ovat liian samanlaisia pelata. Maaleja tekee yhtä paljon tappelijat kuin maalintekijät. Etenkin jos suhteuttaa tappelijoiden ja maalintekijöiden peliaikoja. Kaikki pelaajat myös ovat about yhtä nopeita ja Nylanderkin taklailee kuin Chara.

- Väsymys ei tunnu vaikuttavan oikein mitenkään - ei ainakaan kauheasti luistelunopeuteen.

- Vaikka olen säätänyt shot blocking -arvon minimiin, silti vetoja blokataan aivan liian paljon.

- Pakit sössivät siniviivalla.

- Kiekottomia saa ajella kohtuu vapaasti, mutta koukusta tulee heti jäähy.

Tässä muutamia epäkohtia. EA lätkät ovat hyviä pelejä, mutta vaativat myös säätämistä kuten tämäkin.

Tommi
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jeremy

Toinen sääntövirhe pelissä on se, että molari saa sulkea maaliviivan takana kiekon saamatta jäähyä. On tapahtunut pari kertaa.
Onko maalivahti silloin kokonaan maalin takana, kun se sulkee kiekon? Sillä jos maalivahti sulkee kiekon maaliviivan takana niin, että jokin osa hänestä koskettaa maalialuetta, niin silloin se on sallittua, mutta jos maalivahti on kokonaan viivan takana ja sulkee kiekon, niin se on jäähyn paikka.
 
Tulinpa taas tänne mielenkiintoisten keskustelujen pariin. Uskaltauduin nostamaan ohjauksen intermediatelle ja vähän säätelemään slidereitäkin. Pari juttua kuitenkin jää hämäämään:


Laukausten automaattitähtäys. Vaikka laitakin tämän pois, niin en huomaa oikeastaan mitään vaikutusta! Vaikka tatti osoittaisi mihin ilmansuuntaan tahansa, niin kutinappia painamalla kiekko suhahtaa aina maalin suuntaan. Kyllähän se kiekko vähän ohi saattaa lentää, mutta samaa se tekee automaattitähtäyksenkin kanssa! Voisiko joku selittää minulle tämän systeemin? Ja tähän liittyen: saako pelissä mitenkään aikaiseksi kunnon rännipurkua? X:llä saa kyllä aikaan surkean vastustajan lapaan päätyvän matelun, mutta laukausnapilla kiekko lentää aina vastustajan maalivahdille, eikä löysä purkukakaan (kolmio-nappi) oikein vastaa tarkoitusta.


Ja sitten vielä tappeluista! Takana jo toistakymmentä aggressiivista ja jäähyntäyteistä peliä, mutta yhtäkään kahinaa en ole saanut aikaan! Tappelut on säädetty täysille, mutta ukot tyytyvät vain muksimaan toisiaan pelin tiimellyksessä, eikä kunnon hanskat maahan-tappeluita ole tullut. Asetukset pielessä, vai ovatko tappelut tosiaankin näin harvinaisia? Kai sentään Quick Gamessakin tappelut ovat mukana?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan LMR
Ja tähän liittyen: saako pelissä mitenkään aikaiseksi kunnon rännipurkua? X:llä saa kyllä aikaan surkean vastustajan lapaan päätyvän
mitään rännipurku-nappia ei ole mutta:
tsekkaa sielä advanced ohjaimen asetuksia - Offence with puck -valikossa painat L1 ja tsekkaat kolmion ja pallukan tekstin jompi kumpi niistä on purkukiekko.
Sitten katsot missä se on intermed ohjain valikossa.

Ja testaat sitä, huom. se(purkukiekko) lähtee aina sinne suuntaan mihinkä ohjaimesi tatti osoittaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan LMR
Ja sitten vielä tappeluista! Takana jo toistakymmentä aggressiivista ja jäähyntäyteistä peliä, mutta yhtäkään kahinaa en ole saanut aikaan! Tappelut on säädetty täysille, mutta ukot tyytyvät vain muksimaan toisiaan pelin tiimellyksessä, eikä kunnon hanskat maahan-tappeluita ole tullut. Asetukset pielessä, vai ovatko tappelut tosiaankin näin harvinaisia? Kai sentään Quick Gamessakin tappelut ovat mukana?
Helppo ymmärtää miksi tappeluita ei tahdo tulla, säätämisestä huolimatta: ne on toteutettu niin kehnosti! Tänään koin 1. tappeluni 15. ottelussani, voi pimpero mitä räpellystä. Sen jälkeen väänsin mutikan nollille.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan JiVe
Täytyy kai tuota peliä kehuakin välillä.

Nyt on vielä alkanut ohjausmaalitkin luonnistumaan. On muuten hieman siisti fiilis pelata pakille paikka ja sen kanssa vetää rannarilla ohjattava, jossa veskari ei voi yhtään mitään...

Miten vedot ohjataan? Vetonapilla vai tosiaankin kolmiolla?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan The Joker
Miten vedot ohjataan? Vetonapilla vai tosiaankin kolmiolla?
Eipä tunnu ainakaan kolmiolla onnistuvan. Vetonapista, kunhan äijä vaan on sellaisessa paikassa, että ohjaaminen on mahdollista.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Kumppe
Helppo ymmärtää miksi tappeluita ei tahdo tulla, säätämisestä huolimatta: ne on toteutettu niin kehnosti! Tänään koin 1. tappeluni 15. ottelussani, voi pimpero mitä räpellystä. Sen jälkeen väänsin mutikan nollille.

Varmaan olet tottunut EA:n yksinkertaistettuun tappeluun. Tämä ei ihan päde NHL2K3:ssa. Siinä nimittäin voi väistää lyöntejä ja yrittää ottaa kiinni vastustajasta. Samaa yrittää tietokone: Ottaa kiinni (, jolloin ei pääse irti) ja iskeä kanveesiin. Sitäpaitsi tappeluja ei sentään tule joka ottelussa todellisuudessa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan tomsaksa
Ei tämä NHL2K3 nyt niiiin paljon parempi peli ole kuin EA 2003. En ole edes varma onko tämä parempi. Erilainen kyllä.

Henk. koht. pelissä ärsyttää seuraavat piirteet:

- Kaikki äijät ovat liian samanlaisia pelata. Maaleja tekee yhtä paljon tappelijat kuin maalintekijät. Etenkin jos suhteuttaa tappelijoiden ja maalintekijöiden peliaikoja. Kaikki pelaajat myös ovat about yhtä nopeita ja Nylanderkin taklailee kuin Chara.

- Väsymys ei tunnu vaikuttavan oikein mitenkään - ei ainakaan kauheasti luistelunopeuteen.

- Vaikka olen säätänyt shot blocking -arvon minimiin, silti vetoja blokataan aivan liian paljon.

- Pakit sössivät siniviivalla.

- Kiekottomia saa ajella kohtuu vapaasti, mutta koukusta tulee heti jäähy.

Tässä muutamia epäkohtia. EA lätkät ovat hyviä pelejä, mutta vaativat myös säätämistä kuten tämäkin.

Tommi

Kieltämättä kuka tahansa taklailee hyvin, mutta siihenkin vaikuttaa, tuleeko edestä, takaa, kovasta vauhdista vai taklaako paikaltaan. Luistelunopeuteen ei tosiaankaan väsymys vaikuta (=miksi?).
Rohkenen yhä väittää, että tämä hakkaa EA:n sarjan mennen tullen. Se vain on mielipidekysymys, haluaako pelata jääkiekkoa (NHL2K-sarja), vai katsella tietokoneen supermaaleja ja pelleillä korttien kanssa ja manata paskaa ohjausta (EA:n sarja).
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan paulie
mitään rännipurku-nappia ei ole mutta:
tsekkaa sielä advanced ohjaimen asetuksia - Offence with puck -valikossa painat L1 ja tsekkaat kolmion ja pallukan tekstin jompi kumpi niistä on purkukiekko.
Sitten katsot missä se on intermed ohjain valikossa.

Kolmio on purkunappi. Kun kiekko on lavassa kämmenpuolella, niin nopealla napautuksella lähtee sellainen kipakka purku, jota on hyvä käyttää myös hyökkäyssinisellä.
 
Ylös Bottom