Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 2K9 [PS3]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poro24
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: NHL 2K9 [ps3]

Jaa-a, kannattaisikohan ostaa tämä vai odottaa 2k10? Syksyllä olin ihan varma etten pelaisi 2k-sarjalaisia taas vähään aikaan, mutta nyt on EA-kiekon huijaava tekoäly, varmat maalipaikat, cutscenet, ja kaikki arcademaisuudet alkaneet vituttaa niin paljon, että himottaisi päästä pelaamaan kunnon kiekkoa.
Anttilasta 34,90e. Erittäin hyvä lätkäpeli, mutta riisutumpi kuin 2K8. Sivukamera ja vaikka sliderit tästä ketjusta, niin etköhän tykkää.

Anttilasta 34,90e. Erittäin hyvä lätkäpeli, mutta riisutumpi kuin 2K8. Sivukamera ja vaikka sliderit tästä ketjusta, niin etköhän tykkää.

No tämä viesti oli kyllä sinetti ostopäätökselle :) Täytyynee hakea oma kopio pois heti rahatilanteen niin salliessa.

Nyt lähti 2k9 tästä talosta :) 2k8 tässä taas kokeilin niin onhan se parempi...riittää mulle....jos sitte 2k10 iskis paremmin :)

Nyt lähti 2k9 tästä talosta :) 2k8 tässä taas kokeilin niin onhan se parempi...riittää mulle....jos sitte 2k10 iskis paremmin :)
Mitä siinä on tarkalleen ottaen parempaa? On käynyt nimittäin itselläkin mielessä, että hommaisi tuon 2k8:n, kun sitä on niin kehuttu. Tosin muistelisin, että siitä sanottiin joskus lätkäpelifoorumeilla, että jäähyjä ei juurikaan tule.

2k9 on rumasti sanottuna karsittu versio 2k8:sta :) ja kyllähän nuo jäähytkin voi slidereilla laittaa miten haluaa.

Kellään tietoa NHL 2k9:n uusista rosteri päivityksistä? Ku viimeset on joulukuulta ja pikkuhiljaa odottelen kyllä jo uutta kokoonpano päivitystä. Sais Osalat ja Leinot mukaan.. :D

Mistä tässä voi vaihtaa laukauksen tähtäyksen manuaaliseksi?

Ja miten tätä voi pelata netissä, kun painan siitä Quick ranked match, niin se jumiutuu, ja jos menen lobbyyn niin siellä ei ole ketään?
Mullakin on sama ongelma ton nettipelaamisen kanssa,osaisko kukaan auttaa? :o

Mullakin on sama ongelma ton nettipelaamisen kanssa,osaisko kukaan auttaa? :o

Aivan sama ongelma mulla! Oli jo 2k8:n kanssa täsmälleen samanlaisia ongelmia. En pääse myöskään Sitä joukkue peliä pelaamaan vaan olen aina yksin siinä valmiina peliin ja koskaan ei löydy valmiita joukkue pelejä.. on aika jännä :(

Tilanne on nyt se, että konevastuksen tekoälyttömyys normaalipelitilanteissa sekä superstar-liikkeet käyvät nyppimään.

EA:n pingpong-kiekko ei ole vaihtoehto, yritin tosissani palata NHL 09:n pariin, mutta kiekkofysiikka ja pelitilanneskriptaus on jotain aivan kamalaa.

Olen ajatellut siirtyä NHL 2K8:n kimppuun kunnes 2K10 tulee, mutta en kestä tilannetta, jossa rosterit on puolentoistavuoden takaa. Onko kellään täällä 2K8:aan suht ajan tasalla olevia rostereita? Jenkkiversioon ne saisi, mutta eurooppalaiseen en netistä löytänyt.

Nyt lähti 2k9 tästä talosta :) 2k8 tässä taas kokeilin niin onhan se parempi.
Sama kävi täällä. Alkuinnostuksen jälkeen alkoi 2K9 maistumaan puulta, koska tekoäly junnaa itsepäisesti keskeltä läpi läpi superstar-liikkeillä ja franchise suppea.

Tuli tilattua 2K8 jenkeistä 13 eurolla, ja kun 2khockey.netistä löytyi vielä yllättävän hyvin ajan tasalla olevat rosterit ja mainiot slider-asetukset, niin lätkäpelinautinto palasi takaisin hirveällä vimmalla. Vaikka kontrollien opetteluun menee monta peliä, on 2K8 kyllä hitosti parempi kuin 2K9, ei voi mitään.

Minä tempasin tämän demoa tässä taannoin ja jäin monttu auki ihmettelemään näitä kontrolleja. Siis tuolla toisella analogitatilla jos haluaa vetästä, niin taklata täytyy kuitenkin eri namiskasta, täysiä luisteli taas erillisestä namiskasta, ja sitten pitäisi vielä samaan aikaan kikata... ei oikein istu nyt mun päähän, että miten helvetissä pitäisi sormet tuohon taipua :) Muuten säväytti peli paljon enemmän kuin NHL 09, mutta kontrollit jättivät kylmäksi.

Nyt kun tuohon 2K8:aan on päässyt sisälle kunnolla kontrolleja ja franchisea myöten, alkaa käymään koko ajan selvemmäksi, miksi 2K9 on saanut niin laimean vastaanoton 2K-sarjan pelaajien piirissä: 2K9 on todella karsittu versio 2K8:Sta. Onhan pelin kontrollit pirun monimutkaiset, mutta samalla myös todella kattavat. Pelissä voi tehdä hemmetin paljon asioita. Hieman Fifan tyyliin toteutetut superstar-liikkeetkin ovat järkeviä, sillä ne sulautuvat läpiajotilanteisiin julmetun hyvin, eivätkä suinkaan takaa varmaa maalia ja koska niitä ei ole liian helppoa tehdä, ei kikkoja tule käytettyä liikaa.

Hirveetä hehkutusta, mutta ei auta:
Ihan harmittaa, etten kokeillut NHL2K8:aa ennenkuin vasta nyt. Peli on realistisin (hyvillä slidereilla), monipuolisin, syvin ja koukuttavin lätkäpeli ikinä. Tuntuu, että jokainen ottelu ja jopa maali on erilainen, enkä ole nauttinut lätkäpelistä näin paljon sitten NHL2K3:n. Paluuta EA:n kiekkoon ei meikäläisellä ole, ellei peli mene kokonaan uusiksi kiekkofysiikan, tekoälyn ja dynastyn osalta.

Siellä on nyt ladattavissa nuo uudet rosterit, joten uusi kausi kehiin Clagaryllä.
Pahasti jäi Montrealin kausi kesken juuri ennen playoffeja :)

Onko täällä muita slidereita kuin nuo Cavaleran? Jos jollain on mahdollisimman realistiset sliderit HOF tasolle niin otettaisiin ilolla vastaan. Itse olen säätänyt niitä mutta huonoin tuloksin. Tai no laittakaa niitä tänne millä pelailette niin saa muutkin testata :)

Onko täällä muita slidereita kuin nuo Cavaleran? Jos jollain on mahdollisimman realistiset sliderit HOF tasolle niin otettaisiin ilolla vastaan. Itse olen säätänyt niitä mutta huonoin tuloksin. Tai no laittakaa niitä tänne millä pelailette niin saa muutkin testata :)

Tsekkaa täältä, löytyy useita.

Täytyy kyllä sanoa, että loikattuani 2K8:n pariin, en ole kaivannut sekuntiakaan 2K9:ää. Franchise on niin älyttömän paljon kattavampi ja tekoäly parempi, että oksat pois. Maaleja tulee erittäin monipuolisesti koko ajan ja oikeilla slidereilla pelin saa juuri sopivan haasteelliseksi, ilman että jää tunne koneen huijaamisesta.

2K10:ltä odotan kyllä paljon. 2K9:ssä on monta perusjuttua tehty hyvin, mutta samalla yhtä moni kusee. Esim. superstar-liikkeet ja konevastuksen tekoäly tasaviisikoilla pelatessa. Jostain kummasta syystä erikoistilanteissa koneen tekoäly on selvästi parempi.

2khockey.netin NHL2K10-ketjussa muuten yksi pelin kehittäjistä täräytti, että hänellä on vahva fiilis siitä, että 2K10 tulee olemaan paras jääkiekkosimulaatio koskaan. Kuulostaa oikein hyvältä.

Tätä peliä on tullut aika paljon pelailtua ja onhan tämä ehdottomasti realistisin lätkä koskaan.
Kiekon fysiikka sekä pelaajien taklaukset, törmäykset, tönimiset ja pieni kaukalo side-kameralla on vaan helvetin loistavaa!
Maaleja tulee aivan mielettömän monipuolisesti, koskaan ei tiedä mistä uppoaa ja usein maalivahdit esittävät loistavia gamesavereita!

Laitan tähän jotain uudistuksia joita haluaisin nähdä 2k10:ssä

-aavistuksen kovemmat rannelaukaukset(ei kuitenkaan mitään laser laukauksia)
-kampitus bugi pois
-vielä realistisempi kiekon fysiikka
-superstar pyörähdykset pois ja rystylaukaus tietokoneelta pois(se joka lähtee kovasti melkein ilman liikettä)
-maajoukkue turnaukset
-isommat taitoerot, (on hyvät jo, mutta ei mitään uskomatonta pyörähdystä 4 kertaa pelissä ja ammu tulisesti sen jälkeen )
-vähemmän tolpan kilahduksia
-tilanteiden jälkeen kokouksia ja tönimisiä ym. pientä
-harhautuksia joita voi tehdä kovassa vauhdissa, jotta pääsee pakeista ohi heittämällä
- puolustajille järkeä päähän, siellä maalin edessä voi antaa poikittaista hyökkääjälle ja pitää miehen ja esim. ylivoimalla ei tarvitse 2 pakin luistella kiekon perään samaan kulmaan purkukiekkoa hakemaan.
-taklaukset vielä heikommiksi
-slidereille pienemmät arvot(nyt 0-100) olisiko esim 0-10 parempi, eli olisi 10 klikkausta jokaisessa?(onhan tuo hyvä että on säätövaraa mutta liika on liikaa)
-itse muokattavat ylivoima ja alivoima kuviot

Peli on siis kyllä jo nytten hyvä ja realistisempi kuin esim. nhl09, mutta tuossa nyt jotain jota mieleen tuli!

2khockey.netin NHL2K10-ketjussa muuten yksi pelin kehittäjistä täräytti, että hänellä on vahva fiilis siitä, että 2K10 tulee olemaan paras jääkiekkosimulaatio koskaan. Kuulostaa oikein hyvältä.

Jos tämä tarkoittaa sitä, että peli on edelleen 2K7:n ja 2K8:n tyylinen, niin ei hyvää päivää! Nuo molemmat ovat todellista kuraa, molemmat olen omistanut ja molempia vihannut. Pelit ovat esiasetuksilla tai peliin tallennetuilla vaihtoehtoasetuksilla aivan mieletöntä paskaa. Molempien slaidereita on tullut väännettyä hiki hatussa ja kokeiltu jos minkälaisia valmiita ehdotuksia, mutta ei siitä mihinkään pääse, että kun on kerran EA:n taitotikulla opetellut pelaamaan, niin tällainen nappuloiden hakkaaminen ei vaan enää toimi.
En kyllä ymmärrä myöskään sitä, että miten nämä sankarit täällä saavat monipuolisia maaleja tässä pelissä. Itse en saanut millään slaidereilla muutettua sitä tosiasiaa, että maaleja sai ainoastaan survomalla maalin edestä, minkään luokan siniviivavedot tai muut eivät menneet maaliin. Noh, ehkä nuokin ovat tulosta siitä 10+ tunnin slaiderisäätämisestä. EA:n kanssa on helppoa, kun ei tarvitse juuri säädellä, pelaa 2-3 lyhyttä peliä ja muuttaa muutamaa slaideria, niin sitten onkin realistinen peli käsissä, on se niin helppoa ja mukavaa :) Ja muistettakoon vielä se, että EA:n versiossa on paljon toimivampi nettipeli ja mm. kokoonpanopäivitykset saa nopeasti. Mitenkäs, tässä ei kait ollut mitään eurosarjoja mukana? Hitsi, EA:n sarjassa taitaa olla niitäkin ;)

Ylös Bottom