Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 2K9 [PS3]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poro24
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: NHL 2K9 [ps3]

Outoa että tarvii tulla dissaamaan toista peliä jos itse pelaa toista :D Itse omistan molemmat ja yllätyin että en pettynyt 2k9:iin vaan sliderit väännettyäni olen pelannut tätä olli ojossa jopa paremmalla fiiliksellä kuin ea:n peliä! Ja se on kyllä totta että tuo kiekon eloisuus on juuri 2k9:n vahvuus!

Outoa että tarvii tulla dissaamaan toista peliä jos itse pelaa toista :D Itse omistan molemmat ja yllätyin että en pettynyt 2k9:iin vaan sliderit väännettyäni olen pelannut tätä olli ojossa jopa paremmalla fiiliksellä kuin ea:n peliä! Ja se on kyllä totta että tuo kiekon eloisuus on juuri 2k9:n vahvuus!

Miksei saisi? Onko tämä aihe vain niille jotka kehuvat ja ylistävät peliä? Käsittääkseni tää on yleistä keskustelua NHL 2k9 pelistä, eli kommentteja saa laittaa nekin jotka eivät ole peliin "lumoutunut". Korjatkaa jos olen väärässä...:D

Miksei saisi? Onko tämä aihe vain niille jotka kehuvat ja ylistävät peliä? Käsittääkseni tää on yleistä keskustelua NHL 2k9 pelistä, eli kommentteja saa laittaa nekin jotka eivät ole peliin "lumoutunut". Korjatkaa jos olen väärässä...:D
Noh, jos on oikeasti jotain rakentavaa kerrottavaa niin mikäs siinä. Näille "eipäs juupas kumpi on parempi lätkäpeli" -hölöpölöt saa luvan loppua tässä ketjussa. Mutta kun taso on tätä:
PS3_pelaaja sanoi:
No EA:n 09:ssä on sekä sisäinen, että ulkoinen kauneus kohdillaan, joten se taitaakin olla kaksi kertaa tätä parempi sitten :D

Aion surutta heittää jokaisen tässä ketjussa esitetyn 09-fanipojan heittämän provon suorilta käsin moderaattorien arvioitavaksi, jos tämä spedeily sitten loppuisi.

Olen sen verran kumpaakin pelannut, että olen todennut tämän paremmaksi, eikä se mieli tästä muutu. Pelien vertailu on osaltani loppuun käsitelty ja jatkossa keskityn tämän pelin ominaisuuksiin esim. sliderien muodossa.

Onkos sulla Cavalera päivitetyt kokoonpanot tähän vai meetkö noilla mitkä saa ladata itse pelistä? Aika surkeasti tehty tuo pelaajien treidaus mahdollisuus :(
Ihan ne, jotka latasin pelin omasta valikosta. Jotain pikkufixejä tein, lähinnä Lepistön, Alznerin ja Osalan Capitalsiin, mutta ei paljon muita jaksanut, kun Capseilla pelaan sarjaa. On kyllä jatkuvasti treidaukset ja pelaajien luomiset mahdollisimman hankalasti toteutettu molemmissa kiekkopeleissä.

Korjataan. Mikäli kommentoinnit liikkuvat toistuvasti tarkoitushakuisen piikittelyn suunnalla (kyllä, viestihistoria paljastaa hyvin postaajan tarkoitukset), kannattaa pysyä suosikkipelisarjansa keskusteluissa. Rakentava kritiikki on sen sijaan aina ok, ja reiluhenkisyyden tunnistaakin samalla tavalla helposti suoraan kirjoitustyylistä. Verhoiltu tai avoimempi pelisarjasotailu ei siis kannata, ellei ketjua ole varta vasten siihen tarkoitettu...ja tämä ketju ei kuulu siihen sarjaan.

Aiheena on siis NHL 2K9. Ne jotka haluavat boostailla omaa pelisarjaa toisen pelisarjan kustannuksella, tehköön sen "kotiketjussaan" ja sielläkin säällisesti. Vaihtoehtoisesti voi luoda debaattikeskustelun NHL 09 vs NHL 2K9 -teemalla, mikäli sille näkee tarvetta. Sen sijaan läpinäkyvällä dissaamisella, provoamisella tai muulla vähemmän hedelmällisellä viitekehyksellä viedään vain omaa ahteria moderointirattaiden jauhamaksi. Ja se persmuhennosväylä ei ole aiotun kiusavaivan väärti.

Näillä höpinöillä, hyveellistä jälkiliukastelua sen oman ihkukiekkoilun perässä. :)

Takana on noin 8 tunnin pelirupeama kaverin kanssa 2K9:n parissa ja paljon tuli hauskoja tilanteita. Illan parhaat naurut aiheutti tilanne, jossa kaverin purkukiekko tuli päätyyni, jota maalivahtini tuli vastaan kohtuu kauaksi maalista. Päätin sitten "avata nopeasti", mutta valitettavasti ensimmäisenä kiekossa oli kaverin Mats Sundin... Siinä pienessä paniikissa sitten katsoin kun Sundin lähtee vähän sivummalle maalivahdistani ja maali ammottaa tyhjyyttään. Sundin laukoo, mutta maalivahti dyykkaa sivusuunnassa ja kiekko osuu maalivahdin räpylään hirveällä hillolla ja tippuu siitä vielä pelattavaksi. Maalivahti yrittää hapuilla kiekkoa, mutta Sundiin saa kiekon ensimmäisenä ja taas tyhjä maali odottaa kiekon saapumista. Laukaus. Tolppa. Tässä vaiheessa nauratti aivan saatanasti ja kaveri kiroaa vieressä... Terveisia dubelle ;)

Toisen kaverin kanssa sen jälkeen pelattiin pari matsia alkuun ja voitot menivät minulle näytöstyyliin. Päätettiin sitten, että kaveri pelaa Kanadalla ja minä Tanskalla. Alku näytti kaverille vielä hyvää lopputulosta, kun ekan erän jälkeen olin tappiolla 4-0. Siitä sitten ankaran taistelun ja Tanskan taitavan right wingin, uljaan defencemanin, komean centerin ja kumppaneiden johdolla kipusin aina 5-4 tilanteeseen... Oli kyllä aikamoista räkättämistä tämänkin ottelun aikana, kun täysin kämänen Tanska pistää Kanadaa ahdinkoon.

Noh, jos on oikeasti jotain rakentavaa kerrottavaa niin mikäs siinä. Näille "eipäs juupas kumpi on parempi lätkäpeli" -hölöpölöt saa luvan loppua tässä ketjussa. Mutta kun taso on tätä:

Aion surutta heittää jokaisen tässä ketjussa esitetyn 09-fanipojan heittämän provon suorilta käsin moderaattorien arvioitavaksi, jos tämä spedeily sitten loppuisi.

Olen sen verran kumpaakin pelannut, että olen todennut tämän paremmaksi, eikä se mieli tästä muutu. Pelien vertailu on osaltani loppuun käsitelty ja jatkossa keskityn tämän pelin ominaisuuksiin esim. sliderien muodossa.

Juu no anteeksi, kun yritin vähän huumoria laittaa peliin(niin siellä oli siis se nauruhymiökin perässä siis). Ja mikäli oikein muistan, niin se olit sinä Cavalera, joka oli lyttäämässä mun kommenttejani heti, kun kerroin, miksen tästä sarjasta pidä, vaikka kokeiltu on useampiakin osia. Kuten jo sanoin, tommonen jatkuva slaiderihäröily ei ole mua varten, koska tykkään enemmän keskittyä siihen pelaamiseen.
Hienoa kuitenkin, että markkinoilla on 2 tällaista laadukasta lätkäpeliä, joista voi valita mieleisensä :) Pelataan ja nautitaan kukin omistamme.

Oli kyllä aikamoista räkättämistä tämänkin ottelun aikana, kun täysin kämänen Tanska pistää Kanadaa ahdinkoon.

2k9 palkitsee osaajansa :) Ei riipu niin paljon joukkueesta jos osaa pelata hyvin peliä.Tuollaiset mukavat taisteluvoitot tuntuvat aina hyvälle, oli vastassa sitten CPU tai ihmispelaaja. Tosin tietenkin kaveria voi aina mollata ja nauraa päin naamaa ;)

Asiasta toiseen. muutama on ihmetellyt miksei pelissä näy statseja siis pelaajia kuvattaessa, syöttöjä sun muita tilastoja.

Eikös se niin ollut kun kehittäjä vaihtui, (korjatkaas joku joka tietää paremmin) ruettiin peliä rakentamaan alusta asti uudestaan.. Ja se tarkoitti sitä että cutscenet sai luvan lähteä ja siirryttiin takaisin reaaliaikaisiin tapahtumiin jään pinnalta, mikä on tosiaan hyvä juttu.

Ja kehittäjät lupasivat, (muistan lukeneeni) että ensivuodelle taas pyritään hiomaan ja lisäämään asioita kun perusta on kunnossa:cool: Elikkäs tavallaan,2k9, vaikka loistava jääkiekkopeli onkin, on vain esimakua tulevasta.

Juu no anteeksi, kun yritin vähän huumoria laittaa peliin(niin siellä oli siis se nauruhymiökin perässä siis). Ja mikäli oikein muistan, niin se olit sinä Cavalera, joka oli lyttäämässä mun kommenttejani heti, kun kerroin, miksen tästä sarjasta pidä, vaikka kokeiltu on useampiakin osia.
Provo on provo, vaikka voissa paistaisi. Osoita toki, missä olen lytännyt kommenttisi, itse en tuollaista muista. Olen tässä viime sivuilla lähinnä korjannut harhaluuloja pelistä, kun moni tuntuu perustavan mielipiteensä tästä pelistä puhtaasti demon tai oletusasetuksien pohjalta, jolloin ei paljon enempää hutiin voisi mennä. Omapahan on menetyksensä.

Kuten jo sanoin, tommonen jatkuva slaiderihäröily ei ole mua varten, koska tykkään enemmän keskittyä siihen pelaamiseen.
Ei kaikki tykkää salmiakistakaan ;)
Osaa meistä viehättää mahdollisimman realistisimman pelikokemuksen hakeminen aina oikeaa pelinopeutta, ottelutilastoja ja maalimääriä myöten, siksi jaksamme noita hioa. Pieni säätäminen on todellakin lopullisen pelikokemuksen arvoista.

Hienoa kuitenkin, että markkinoilla on 2 tällaista laadukasta lätkäpeliä, joista voi valita mieleisensä :) Pelataan ja nautitaan kukin omistamme.
Näin tehkäämme :)

Illan parhaat naurut aiheutti tilanne, jossa kaverin purkukiekko tuli päätyyni, jota maalivahtini tuli vastaan kohtuu kauaksi maalista. Päätin sitten "avata nopeasti", mutta valitettavasti ensimmäisenä kiekossa oli kaverin Mats Sundin... Siinä pienessä paniikissa sitten katsoin kun Sundin lähtee vähän sivummalle maalivahdistani ja maali ammottaa tyhjyyttään. Sundin laukoo, mutta maalivahti dyykkaa sivusuunnassa ja kiekko osuu maalivahdin räpylään hirveällä hillolla ja tippuu siitä vielä pelattavaksi. Maalivahti yrittää hapuilla kiekkoa, mutta Sundiin saa kiekon ensimmäisenä ja taas tyhjä maali odottaa kiekon saapumista. Laukaus. Tolppa. Tässä vaiheessa nauratti aivan saatanasti ja kaveri kiroaa vieressä...
Juuri tällaiset tilanteet tekevät pelaamisesta niin nautinnollista, kiitos loistavan kiekkofysiikan ja sen mukanaan tuoman arvaamattomuusaspektin :)

Oletko muuten jatkanut noilla mun slidereilla tai oletko löytänyt niihin jotain toimivia muutoksia?

Juuri tällaiset tilanteet tekevät pelaamisesta niin nautinnollista, kiitos loistavan kiekkofysiikan ja sen mukanaan tuoman arvaamattomuusaspektin :)

Oletko muuten jatkanut noilla mun slidereilla tai oletko löytänyt niihin jotain toimivia muutoksia?

Juu niillä viimeisimmillä slaidereillasi mennään ja mitään muutoksia en ole lähtenyt niihin tekemään. Eilen oli niin hauskat pelit, että tuskin itse niitä ainakaan uskallan lähteä sorkkimaan. Ei kyllä toistaiseksi ole tarvettakaan kun ovat niin toimivat. :)

2k9 palkitsee osaajansa :) Ei riipu niin paljon joukkueesta jos osaa pelata hyvin peliä.Tuollaiset mukavat taisteluvoitot tuntuvat aina hyvälle, oli vastassa sitten CPU tai ihmispelaaja. Tosin tietenkin kaveria voi aina mollata ja nauraa päin naamaa ;)

Palkitsee todella! Harmi vain, että tosiaan hävisin tuon 5-4, melkein tasoihin pääsin, mutta pari jäähyä ratkaisevassa paikassa pelastivat tällä kertaa Kanadan...

Asiasta toiseen. muutama on ihmetellyt miksei pelissä näy statseja siis pelaajia kuvattaessa, syöttöjä sun muita tilastoja.

Eikös se niin ollut kun kehittäjä vaihtui, (korjatkaas joku joka tietää paremmin) ruettiin peliä rakentamaan alusta asti uudestaan.. Ja se tarkoitti sitä että cutscenet sai luvan lähteä ja siirryttiin takaisin reaaliaikaisiin tapahtumiin jään pinnalta, mikä on tosiaan hyvä juttu.

Ja kehittäjät lupasivat, (muistan lukeneeni) että ensivuodelle taas pyritään hiomaan ja lisäämään asioita kun perusta on kunnossa:cool: Elikkäs tavallaan,2k9, vaikka loistava jääkiekkopeli onkin, on vain esimakua tulevasta.

Mullekin on jäänyt kuva ulkomaisiakin foorumeita lukiessa, että VC olisi lähtenyt nollista peliä tekemään ja se selittäisi hieman tätä pientä keskeneräisyyttä.

2k9, vaikka loistava jääkiekkopeli onkin, on vain esimakua tulevasta.
Toivotaan, ettei 2K:n rahoitus pelille pienenä sen takia, että peli on saanut heikkoja arvioita ja sitä on dissailtu pitkin foorumeita. Pohja on nyt kunnossa, ensi syksynä olisi syytä rajäyttää potti 2K10:llä.

Oli pakko tehdä video Reelmakerilla yhdestä Tanskalla Kanadalle tekemästäni maalista (5-4 kavennus 5 min ennen 3. erän päättymistä). Hieman samoja piirteitä kuin yllä mainitsemassani Sundin-tilanteessa:

Tanskan kavennus

Tässä on puolestaan saldoa eräältä peli-illalta, kun 2 vs 2 pelattiin kaveriporukalla. Päästiin hyökkäysalueelle, kun vastustaja päättää vahinkorämpytyksen johdosta ottaa maalivahdin pois (ristiohjain + R1). Terveisiä tästä puolestaan starcastille ;)

Maalivahti pois

Joskus tolpat kolisee ehkä vähän liikaakin ja tässä kaveria vastaan pelattu tilanne, jossa kiekko ei suostu menemään tyhjään rysään sitten millään:

Klink & klonk

Vielä pakko laittaa yksi. Suomi vastaan Ruotsi. Varsinaisen peliajan jälkeen 4-4. Lienee turhaa mainita, että Ruotsilla pelasi myös ensimmäisessä videossa Kanadan joukkueen otteita tarjonnut kaveri ;)

Selänne

Edit. Voisin joku päivä tuon Sundin-tilanteen pistää videona, kunhan saan sen kopsittua itselleni kaverin pleikkarilta.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Lystejä klippejä :)

Pelaatko Kuris hybridillä vai pro stick evolution -ohjauksella?

Pro evolla pelailen. Hybridin lättysyöttö-ominaisuus ärsyttää liikaa, jotta viitsisi sillä pelata. Pro evolla on hankalampi tehdä lämäreitä suoraan syötöstä, mutta toisaalta taas palkitsevampaa. :)

Edit. Toimiiko teillä noissa videoissa äänet? Mulla ei kuulu mitään, mutta pleikkarin kautta Reelejä katsottaessa kuuluu.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Rautalankaa: pelaaja-animaatioista, esim. lämäreistä, taklauksista, veskareiden torjunnoista jne

Anteeksi nyt Cavalera. Mutta minulla ei tule mitään animaatioita pelin aikana. 2K8 tulee mutta ei tässä 2k9. Vasta pelin jälkeen pääsee niitä katsomaan. Eli pelin aikana ei niitä näe muuten kuin valikon kautta katsomalla. Eli välianimaatiot loistaa poissa ololaan. Ja se tekee ennen pitkään pelistä tylsän kun se on vain samaa puurtamista eikä näe välillä esim. Pelaajien tilastoja tai sen sellasta. :)

Rautalankaa: pelaaja-animaatioista, esim. lämäreistä, taklauksista, veskareiden torjunnoista jne

Anteeksi nyt Cavalera. Mutta minulla ei tule mitään animaatioita pelin aikana. 2K8 tulee mutta ei tässä 2k9. Vasta pelin jälkeen pääsee niitä katsomaan. Eli pelin aikana ei niitä näe muuten kuin valikon kautta katsomalla. Eli välianimaatiot loistaa poissa ololaan. Ja se tekee ennen pitkään pelistä tylsän kun se on vain samaa puurtamista eikä näe välillä esim. Pelaajien tilastoja tai sen sellasta. :)
Pilailetko, vai kuinka rautalangasta se pitää vääntää? Kun pelihahmo liikkuu ruudulla, on se animoitu, jokainen liike. Tiedätkö, luistelee eteenpäin kun väännät tattia ja taklaa kun painat nappia? Toteutettu käyttäen motion capture -tekniikkaa. Ihan näitä pelaajien pelinaikaisia animaatioita tarkoitan, en mitään välishow-ilotulitteita, tilastoja, napatanssia tai hymyileviä kiiltokuvapoikia kypärät päässä.

*sarkastinen hymiö tähän*

Ylös Bottom