Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 2K9 [PS3]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poro24
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: NHL 2K9 [ps3]

Täytyy kyllä sanoa, että näiden keskusteluiden perusteella EA:n NHL hakkaa tämän aikalailla 6-0. Olen PS3:lla pelannu EA:n 80 ja 09 ja 2K:n 07 ja 08 ja nuo 2K.n pelit ovat olleet suurista kehuista huolimatta omalla kohdalla todellisia pettymyksiä, todellista arcadelätkää, vaikka sen kait pitäisi olla toisinpäin? EA:n 09:ään löysin 2-3 pelin jälkeen itselleni mukavat sliderit ja tilastot ovat silloin myös realistiset, 2K8:aan rakentelin sopivia slidereitä 10+ ottelua, enkä löytänyt sellaisia, että olisi ollut mukava pelata ja tilastot olisi olleet realistisia.
Nyt kun on opetellut käyttämään EA:n taitotikkuja, niin ei tee enää todellakaan mieli palata esim. 2K:n käyttämään nappulasysteemiin.
Kokonaisuudessaan tunnen itse EA:n lätkän olevan minulle sopivampi, mielestäni realistisempi, mukavampi pelata ja paremman näköinen. Osa varmaan tykkää tästäkin, jos on kerran löytänyt kivat sliderit ja jos ulkoasu miellyttää silmää, mutta itse en halua alkaa käyttää aikaa monia monia tunteja pelkästään siihen, että säädän pelin asetuksia itselleni sopiviksi, kun EA:n pelissä ne saa kohdalleen tunnin pelailun jälkeen.

ilari61 sanoi:
Listausta ja muuta löpinää

Noniin, kiitoksia. Ei ollut vaikeaa eihän? Nyt voi ottaa jo edes vähän vakavammin mielipiteesi. ;) Tosin vieläkään en allekirjoita vertausta NHL 98:aan.

Jos vielä voit vastata tähän niin olen tyytyväinen: Kokeilitko peliä esim. pm83:n tai DanTheManin asetuksilla?

PS3_pelaaja sanoi:
Täytyy kyllä sanoa, että näiden keskusteluiden perusteella EA:n NHL hakkaa tämän aikalailla 6-0. Olen PS3:lla pelannu EA:n 80 ja 09 ja 2K:n 07 ja 08 ja nuo 2K.n pelit ovat olleet suurista kehuista huolimatta omalla kohdalla todellisia pettymyksiä, todellista arcadelätkää, vaikka sen kait pitäisi olla toisinpäin?

Mihin keskusteluihin viittaat? Mielestäni 2K9-ketjuissa ei ole osoitettu mitään, minkä perusteella EA:n tekele hakkaisi 2K:n kiekon 6-0.

Haluaisin tietää, oletko kokeillut 2K-sarjaa (esim. 2K9) muiden slidereilla? Itselläni ei riittäisi tietotaitoa säätää kunnollsia asetuksia vaan käytän perehtyneempien asetuksia. Oikeilla asetuksilla 2K9 on hyvin kaukana arcadesta. Katso vaikka joskus NHL-jääkiekkoa ja nappaa peliin jotkin näistä 2K9-ketjujen slidereista (pm83, DanTheMan tai vaikka Cavaleran asetukset). Noilla asetuksilla peli näyttää kevyesti aidommalta jääkiekolta vääntöineen ynnä muine pelillisine asioineen kuin mihin EA:n lätkä kykenee. Mutta toki sinullakin saa olla mielipiteesi, yritän vain tehdä käännytystyötä... ;)

Edit.

NHL 98
NHL 2K9

No, kuvakulma on melkein sama, mutta siihen se jääkin. :D

Muistakaas nyt 2K-vihaajat, että sen demon tai parin matsin oletusasetuksilla pelailun perusteella EI kannata sanoa tästä pelistä yhtään mitään, koska ette yksinkertaisesti tiedä paremmasta. En jaksa tätä peliä loputtomiin puolustella, mutta pyrin korjaamaan harhaluuloja ja epäkohtia väitteissä sekä vertailemaan tiettyjä melko olennaisia pelillisiä eroja.

-Varma maalikikka: läpiajossa (tai puolittaisessa) menee juuri veskarin kohalla hieman kämmenelle ja rannari kainalosta sisään.

Riippuu pelin säädöistä.

-Luistelu ihan tönkköä ja kiihdytysnappi ei enää kuulouisi tähän sukupolveen

Miten niin ei kuulu? Tämän voi säätää vaikka kokonaan pois, jos siltä tuntuu.

Onkohan tullut mainittua, että kiihdytysnapin asetusten ollessa pienemmällä teholla pelaajat kiihdyttävät pikkuhiljaa huippuvauhtiinsa, eikä suínkaan malliin ON/OFF? Eli kiihdytys vie sen viiden metrin matkan kaukalossa, ennen kuin huippunopeus saavutetaan. Tämä on aika jees, kun pelaaja kiihdyttää omalta siniviivalta, saa syötön lapaan ja polkaisee ohi seisovin jaloin olevan puolustajaköntyksen, joka ei ota Selännettä kiinni ikipäivänä, saatika luistele takaperin yhtä nopeasti kuin Ovechkin. Mites siinä toisessa kiekkopelissä? Kaikki samaa nopeutta, tietokoneen pakit kaikista nopeimpia... ;)

-Grafiikka huonoa ja pelaajamallit, tuuletukset, liikkeet yms ovat säälittäviä

Pelaajamallit ovat EA:ta huonompia, mutta grafiikkaa ei voi huonoksi sanoa. Katso nyt vaikka areenoja ja yleisöä, jotka näyttävät upeilta. Lisäksi sujuva 60fps. Maalinjälkeiset spontaanit tuuletukset ja vaihtelevat pelitilanneanimaatiot kuten taklaukset ovat erittäin hyviä ja tilanteeseen sopivia. Tosin maalin jälkeen (spontaanin tuuletuksen jälkeen) tulevat täytteeltä tuntuvat kädennostoanimaatiot taas ovat kökköjä, siitä samaa mieltä. Kun asetuksilla saa luisteluanimaation kohdilleen, on peli erittäin komeaa katsottavaa.

Ja kummasti tuo immersiota se, että syötöillä on vastaanotto- ja lähtöanimaatiot, kuten myös rannareilla otetaan hieman "painoa" vedolle.

-Nettipeli köyhä
Et ole edes kokeilllut.
Mutta ainakin se toimii kunnolla ;)

-Taklaukset ovat muuten hyviä, mutta miksi yli puolissa tilanteista taklaaja kaatuu, vai olenko niin huono?
Tuskin, tässä pelissä kun pelaajan nopeus ja massa sekä taklauksen kulma vaikuttavat taklausten voimaan, samoin pelaajan taklaustaito ja tasapaino. Crosbylla ei taklata kaksimetristä goonia nurin. Tässä pelissä voi muuten taklata omaa pelaajaa tai tuomariakin, mites siinä toisessa? ;)

-Mennyt jopa arcademmaksi kuin EA:n 09

Höpöhöpö. Asetukset kuosiin ja ollaan kaukana arcadesta.

-Tulee aivan liikaa maaleja

Asetuksista kiinni. Toistanko itseäni?

Tämä todella muistuttaa NHL 98:ia. Monet kaverini sanovat samaa. Ehkä siksi kuin graffa ja luistelu ei toimi?

Miten niin "ei toimi"? Molemmat ajavat asiansa mainiosti ja luistelusta saa erittäin realistisen tuntuisen, kun jään kitka ja pelinopeus on slidereilla laitettu kuosiin.

Noh, voin antaa toisen tähden loistavavista maalivahdeista ja pelaamisen hauskuudesta
Boldattuna pelaamisen tärkein seikka ja syy siihen, miksi loikkasin takaisin 2K-puolelle. Haluan virtuaalikiekoltani vaihtelua, enkä vain kahta erilaista maalintekotapaa ja kaavamaisia hyökkäyksiä.

Noniin, vähän vastinetta Ilari61:n mielipiteille NHL2k9:Stä. Kaikki kommenttini perustuvat omaan pelikokemukseen.

Ensinnäkin en muistanut tuota arvosteluni laatua:D Noh sanon huonoja kohtia:

-Varma maalikikka: läpiajossa (tai puolittaisessa) menee juuri veskarin kohalla hieman kämmenelle ja rannari kainalosta sisään.

-Joskus onnistuu,joskus ei. Minulla maalit tulevat vaihtelevalla tavalla ja EA NHL 08:n/09:n kaltaiset kaavamaisuudet eivät kyllä näy tässä pelissä. Käytän siis Cavaleran slidereita kevyillä muokkauksilla. Jokainen peli on erilainen.

-Luistelu ihan tönkköä ja kiihdytysnappi ei enää kuulouisi tähän sukupolveen

- Minusta kiihdytysnappi on jopa pakollinen. Oikeassakin lätkäpeleissä nähdään paljon pelaajien ohituksia temmon vaihdolla (spurttauksilla) niin NHL:ssä kuin kotoisessa SM-liigassammekin. Toimii ainakin omilla slaidereillani. Luistelu on kyllä välillä vähän tönkköä esim. kun pelaajat lähtevät aloituksessa väkisinkin liikkeelle (varsinkin omat pakit hyökkäyspään aloituksen jälkeen).

-Grafiikka huonoa ja pelaajamallit, tuuletukset, liikkeet yms ovat säälittäviä

-Grafiikka ja pelaajamallit ovat kyllä huonompia kuin EA:n vastaavat. Saisivat pelintekijät ottaa oppia. Ne eivät kuitenkaan ainakaan omaa pelikokemusta pilaa, vaikka välillä kyllä vituttaa kun oma pelaaja "tuulettaa" maalia ylärima mahan läpi lävistettynä.

-Nettipeli köyhä

-En ole testannut, joten ei voi kommentoida. Ei ole tärkeä minulle.

-Taklaukset ovat muuten hyviä, mutta miksi yli puolissa tilanteista taklaaja kaatuu, vai olenko niin huono?

Riippuu kenellä taklaa ja ketä. Tietysti taklaajan/taklattavan asentokin vaikuttaa jonkun verran.

Miinuksena takaluspelistä mainittakoon se, että avojään taklauksissa ärsyttää tietokoneen (ja joskus itsekkin) livahtaminen ohitse kiekko maagisesti lavassa pysyen (sellainen purkkaefekti). Tämä pitäisi todellakin saada pelistä pois. Onneksi tätä tapahtuu ainakin minulla aikas harvoin.

-Mennyt jopa arcademmaksi kuin EA:n 09

-Ainakin käyttämilläni slaidereilla pelikokemus on lähempänä oikeaa lätkää kuin yksikään EA:n tuotos tällä hetkellä (okei, NHL2004 PC:llä on aika lähellä).

-Tulee aivan liikaa maaleja

- Ja taas ne slaiderit. Pellannut nyt 2k9:siä ~100 peliä ja pelit päättyvät vaihtelevasti 1-0 lukemista aina isonumeroisiin maali-iloitteluihin.

Kyllähän EA:n lätkää pelaa ennemmin kuin turpiinsa ottaa. Mutta itse kyllä pelailen mielummin 2K9:siä, vaikka siinä näitä pieniä vikoja onkin.

Haluaisin tietää, oletko kokeillut 2K-sarjaa (esim. 2K9) muiden slidereilla? Itselläni ei riittäisi tietotaitoa säätää kunnollsia asetuksia vaan käytän perehtyneempien asetuksia. Oikeilla asetuksilla 2K9 on hyvin kaukana arcadesta. Katso vaikka joskus NHL-jääkiekkoa ja nappaa peliin jotkin näistä 2K9-ketjujen slidereista (pm83, DanTheMan tai vaikka Cavaleran asetukset). Noilla asetuksilla peli näyttää kevyesti aidommalta jääkiekolta vääntöineen ynnä muine pelillisine asioineen kuin mihin EA:n lätkä kykenee. Mutta toki sinullakin saa olla mielipiteesi, yritän vain tehdä käännytystyötä... ;)
No, kuvakulma on melkein sama, mutta siihen se jääkin. :D

Kuten sanoin, olen omistanut 2K7 ja 2K8, koska niitä hehkutettiin hyvinä peleinä ja realistisina lätkäpeleinä. Petyin molempiin suuresti, koska pelattavuus oli minusta tönkköä, kontrollit eivät sopineet minulle, enkä saanut sopivia slidereita kohdalle, vaikka kokeilin ties kuinka monia pelin valmiita asetuksia, omiani ja muiden tekemiä.
2K9:ää en ole kokeillut, koska EA:n 09 ilmestyi aikaisemmin ja vei mukanaan, koska pelattavuus, kontrollit ja sliderit ovat kohdillaan. Lisäksi kun monissa arvosteluissa EA:n 09 kehuttiin huomattavasti paremmaksi tekeleeksi kuin 2K9, niin eipä tässä kannata alkaa toista lätkäpeliä harkitsemaan, kun on Dynasty menossa Minnesotalla, Miettinen-Koivu-Gaborik akseli on liigan kovin ;)

Noniin, kiitoksia. Ei ollut vaikeaa eihän? Nyt voi ottaa jo edes vähän vakavammin mielipiteesi. ;) Tosin vieläkään en allekirjoita vertausta NHL 98:aan.

Jos vielä voit vastata tähän niin olen tyytyväinen: Kokeilitko peliä esim. pm83:n tai DanTheManin asetuksilla?

En kokeillut. Mihinkään slidereihin en koskenut. Uskon kyllä että slidereillä tästä saa kunnon lätkäpelin.

Cavalera: Kyllä olen nettipeliä pelannut.

Näyttää että tässä ketjussa käy enemmän EA fanipojat todistelemassa itselleen 09:n paremmuutta... Fakta numero yksi on että 2k9:stä saa valovuosia paremman pelin kuin kilpailijansa, slidereilla.

Ei kannata demon perusteella edes kommentoida, eikä varsinkaan jos ei ole kärsivällisyyttä säädellä slidereita. Ja niinhän se on jos aletaan "vanhoja" kaivelemaan, 2k3 on parasta mitä lätkäpeleille on koskaan tapahtunut.

Se pakotti EA:nkin yrittämään, ja lopettamaan ne naurettavat arcade pelleilyt... Kaavamaisuus on asia mistä ei tosin vieläkään ole päästy eroon 09.ssä.. Ja tietokoneen huijaus yms. muut samat narinat mitä nyt vuodesta toiseen EA:n puolella on vikana, siis NHL pelisarjassa.

Näyttää että tässä ketjussa käy enemmän EA fanipojat todistelemassa itselleen 09:n paremmuutta... Fakta numero yksi on että 2k9:stä saa valovuosia paremman pelin kuin kilpailijansa, slidereilla.

Ei kannata demon perusteella edes kommentoida, eikä varsinkaan jos ei ole kärsivällisyyttä säädellä slidereita. Ja niinhän se on jos aletaan "vanhoja" kaivelemaan, 2k3 on parasta mitä lätkäpeleille on koskaan tapahtunut.

Se pakotti EA:nkin yrittämään, ja lopettamaan ne naurettavat arcade pelleilyt... Kaavamaisuus on asia mistä ei tosin vieläkään ole päästy eroon 09.ssä.. Ja tietokoneen huijaus yms. muut samat narinat mitä nyt vuodesta toiseen EA:n puolella on vikana, siis NHL pelisarjassa.

Ideana onkin se, ettei mulla ole aikaa ja viitseliäisyyttä alkaa leikkimään slidereilla tuntitolkulla. Kuten sanoin, 2K7 ja 2K8 olivat vallan hyviä pelejä, mutta EA:n 08 ja 09 ovat parempia, siis omasta mielestäni. Nyt jatkuu Minnesota-dynasty =>

Siksi otatkin käyttöön jonkun valmiiksi tekemät sliderit. Cavaleran slidut saat 30 sekunnissa esiin. pm83:n ja DanTheManin alle 3 minuutissa googlettamalla. Kun olet pelin saanut päälle menet asetuksiin ja selviät varmasti hitaammallakin naputtelulla alle 10 minuutissa. Kokemus loistavasta lätkäpelistä: mahtava!.

HEI OIKEASTI. Lyttäättekö te kaikki simuautopelitkin (jos semmoisia pelaa) siksi että siinä autossa on huono default setup. Kyllä aikaa menee säätämiseen (autopeleissä ja lätkässä) jos omat täydelliset "setupit" tekee. Mutta jos tykkää lätkästä niin mikäs siinä aina parin hyvän matsin jälkeen ruuvata sitä yhtä juttua pari napsua toiseen suuntaan. Toinen vaihtoehto on siis laittaa jonkun valmiiksi tekemät ja niistä on hyvä lähteä viemään niitä omaan suuntaan kun pohjatyö on jo tehty.

EDIT. Tässä videossa näkyy hyvin kuinka paljon aitoon lätkään liittyviä juttuja on http://www.youtube.com/watch?v=3dgLXiLglFU

Viimeksi muokannut moderaattori:

Siksi otatkin käyttöön jonkun valmiiksi tekemät sliderit. Cavaleran slidut saat 30 sekunnissa esiin. pm83:n ja DanTheManin alle 3 minuutissa googlettamalla. Kun olet pelin saanut päälle menet asetuksiin ja selviät varmasti hitaammallakin naputtelulla alle 10 minuutissa. Kokemus loistavasta lätkäpelistä: mahtava!.

HEI OIKEASTI. Lyttäättekö te kaikki simuautopelitkin (jos semmoisia pelaa) siksi että siinä autossa on huono default setup. Kyllä aikaa menee säätämiseen (autopeleissä ja lätkässä) jos omat täydelliset "setupit" tekee. Mutta jos tykkää lätkästä niin mikäs siinä aina parin hyvän matsin jälkeen ruuvata sitä yhtä juttua pari napsua toiseen suuntaan. Toinen vaihtoehto on siis laittaa jonkun valmiiksi tekemät ja niistä on hyvä lähteä viemään niitä omaan suuntaan kun pohjatyö on jo tehty.

EDIT. Tässä videossa näkyy hyvin kuinka paljon aitoon lätkään liittyviä juttuja on http://www.youtube.com/watch?v=3dgLXiLglFU

Toi musiikki!!!!!!!! Herättää niin paljon muistoja (esim NHL 98:ista) No kyllä tuo hyvältä näyttikin (kiekon liike ja realistiset maalit)

Oon kattonu ton videon nyt 6 kertaa ton mahtavan musiikin takia:D

Aleksin on turha tulla valittelee "fanipoikuudesta" mitään. Allekirjotuksesta päätellen...

E: 53-55 sek näätte sen varman maalikikan. Tosin ei niin teknisesti kuin minä teen sen *leiuntaa* :)

Joo ompa tosi simulaatio ja todella realistinen peli, kun kaikki maalit tehdään yhtä pyörähdyskikkaa käyttämällä ja kikan jälkeen kiekko pomppaa takaisin lapaan kuin magneettiin, lisäks toi turbotoiminto on ihan arcade-juttu. Ompa hyvä, että ostin EA:n 09:n, koska ei tosta realistista saa vaikka kuin slaidereilla leikkis, tai no ehkä tilostollisesti saa, muttei pelitapahtumallisesti :D

Joo ompa tosi simulaatio ja todella realistinen peli, kun kaikki maalit tehdään yhtä pyörähdyskikkaa käyttämällä ja kikan jälkeen kiekko pomppaa takaisin lapaan kuin magneettiin, lisäks toi turbotoiminto on ihan arcade-juttu. Ompa hyvä, että ostin EA:n 09:n, koska ei tosta realistista saa vaikka kuin slaidereilla leikkis, tai no ehkä tilostollisesti saa, muttei pelitapahtumallisesti :D

Olipa tuossa toki muutama hieman erikoinen maali, mutta niin niitä erikoisuuksia löytyy siitä EA:n tekeleestä. En jaksa kaivaa videota, missä kaveri rannaa yhdellä kädellä selän takaa limpun ylänurkkaan, skillztickz... ;)

Suurin osa maaleista tulee kyllä realistisista tilanteista vetosektorilta, reboundeista, maskin takaa, läpiajoista jne.

Cavalera!

Nyt on pari peliä lisää alla kaverin kanssa pelattuna ja hitto soikoon, että on toimivat asetukset! Aivan helkkarin tiukkoja pelejä väännettiin kunnon huutamisen kera... :D Tietysti pieni määrä alkoholia tässä illan mittaan on vereen eksynyt, mutta kyllä peli maistuu! Takaisin vääntämään. ->

Aleksin on turha tulla valittelee "fanipoikuudesta" mitään. Allekirjotuksesta päätellen...

Minäkin olin ennen harhaanjohdettu, pelasin EA:n lätkäpelejä aina vuoteen 2004 kunnes 2k3:sen sain käsiini... Vuosittain tuli toki tarkistettua EA:n tekeleet (vai pitäisikö sanoa pökäleet;)) myös mutta en saanut niistä kuin päänsärkyä.

Kun opettelee näkemään hiukan vaivaa lätkäpelikokemuksensa eteen niin huhhuh.. Sinä olet EA fanipoika ja minä olen 2k fanipoika... Ainakin olen pelannut molempia pelisarjoja tarpeeksi tietääkseni miksi en enää yhtä paljon innostu EA:n vuosittaisesta "päivityksestä" kuin 2k:n...

Mites onnistuuko vaihtaa niin että ei joutuisi itse torjumaan rankkareita pelissä? Saako sen pois päältä jostain? Saa kyllä 09 jäädä hyllyyn, eilen tuli pelattua konetta vastaan niin makoisia pelejä että :)

Cavalera!

Nyt on pari peliä lisää alla kaverin kanssa pelattuna ja hitto soikoon, että on toimivat asetukset! Aivan helkkarin tiukkoja pelejä väännettiin kunnon huutamisen kera... :D Tietysti pieni määrä alkoholia tässä illan mittaan on vereen eksynyt, mutta kyllä peli maistuu! Takaisin vääntämään. ->
Hyvä jos diggailet :)

Kaverin kanssa pelatessa olen havainnut nuo hemmetin toimiviksi.

Olen vähän malttamaton noiden slidereiden kanssa, vaihdan niitä kesken matsinkin välillä, jos jokin tuntuu tahmaavan, mutta noiden kanssa olen viihtynyt useamman pelin ajan. Konetta vastaan tulokset vaihtelevat kovastikin, juuri eilen otin Capseilla Pensiltä takkiin 6-4 ja taas voitin Devilsin 6-1. Sitä ennen alla 4-3 rankkari voitto ja vastaava tappio. Joten ainakin tulokset vaihtelevat. Koetan ehkä rutistaa maalimääriä hieman alaspäin, sillä laukauksia tulee kuitenkin järjestään alle 30 per joukkue.

mutta animaatioiden, yleisön ja tunnelman osalta selvästi parempi. Ja mikä tärkeintä, realistisempi, pelattavampi ja hauskempi.

Ja mistäköhän ihmeen animaatioista sinä oikein puhut? :confused: Animaatiot on otettu pelin aikana kokonaan pois. Ainoastaan maalin juhlinta näköö joka sekin on aivan onnettoman näköistä 2K8 verrattuna. Peli on todella epäaito myös ulkoisesti. Peliasut muistuttaa jotain ihmeen kura vaatteita kun kiiltävät kuin kromi. Itse pidän 2K sarjasta erittäin paljon mutta en tästä versiosta. 2K8 On peli jota tulee pelattua taas niin kauan kun uusin versio 2K10 ilmestyy.

Eikös se ole niin nois slidereis et sata on vaikein ja nolla helpoin. Itellä on aina maalivahdit 100 ja vastustajan hyökkäys 90 ja oma 57 samoin puolustus.

Ja mistäköhän ihmeen animaatioista sinä oikein puhut? :confused:
Huoh, vanhoista Disney-animaatioista.

Rautalankaa: pelaaja-animaatioista, esim. lämäreistä, taklauksista, veskareiden torjunnoista jne

Peli on todella epäaito myös ulkoisesti. Peliasut muistuttaa jotain ihmeen kura vaatteita kun kiiltävät kuin kromi.
Sisäinen kauneus on tärkeintä. Mistähän saa kromisia kuravaatteita? Ei ainakaan Etolasta.

Onkos sulla Cavalera päivitetyt kokoonpanot tähän vai meetkö noilla mitkä saa ladata itse pelistä? Aika surkeasti tehty tuo pelaajien treidaus mahdollisuus :(

Ylös Bottom