Ninja Gaiden, apua tilanteeseen kuin tilanteeseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vrathy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan EzMa
Chapter 14-15 (en muista, haamu Dokun jälkeen)
Minä taas tarvitsisin apua... Pätkin palasiksi ne 60-70 punasta otusta siellä missä vedettiin Dokua turpaan ekan kerran. Nyt tuli ongelma sinne ylös tulee arkku, miten sen saa, kun niitä palasia ei voi enää liikuttaa?

P.S. oli muuten se lohikäärme aika helppo kun käytti Dabilahroota. Jouskarin panokset (explosives) ei oikeen aiheuttanu kauheesti vahinkoa sille...
Ei pysty liikuttamaan palasia....

Mutta eikös se mene ihan samalla tyylillä kuin ensimmäiselläkin kerralla sinne meneminen...eli hissin puoleisen portin päälle menet ja sieltä sitten wall jumppaat sinne parvekkeelle. Se on aika hankalaa.... mutta luovuttaa ei saa. Siitä saa lives of the 1000 gods:in.

Onnea ;)

Nonnii immeiset!... mikäs teillä on ennätys compoissa

mulla on 287... ei mikään kauhean korkea ja olen aivan varma että täällä on joku joka on saanut jonkun 2541 compon tai vastaavaa :p

Ja tämän viestin saa poistaa jos tuntuu epä sopivalta peliapu palstalle :rolleyes:

Heh... Oon nyt sillä hem... isolla pomolla chapter 15 lopussa kun tippuu ne portaat. Infernolla sille saa aluks kivaa damaa mut mitäs sitten? (btw. mulla on energiaa semmoset 5cm (alle yhen elixirin mitäs teen? jos lähen kaupunkiin päin niin ne piranhat syö, ja se bosse on aika vaikee kun yks sen osuma tappaa... )

En jaksanu ettiä tietä sinne lives of 1000 godsin luokse...

Edit: Kävin kaupungissa ja vedin niitä bosseja päihin... Ne oli aika helppoja mut nyt on toi "pomppulinna" (underground tjsp.) vuorossa en oo vielä päässy sitä kun en osaa liikkua tarpeeks nopeesti ja tarkasti...

Edit Edit: Nyt on vedetty peli Normalilla läpi, mut nyt heräs kysymys: oon nähny videoita, missä ekassa kentässä tyypit viskoo Inazunalla tyyppejä seiniin ja käyttää Guilliotine throw:ta, miten tämä on mahdollista?. Luulin että ominaisuudet saa pitää kun loadaa succesful play:n mutta ainakaan minulla ei ole mikään muuttunut siitä kun aloittaisi uuden pelin (paitsi että inventariossa on ne scarabit). Ja vaikka aloitin Hardilla alusta ja painoin L:n pohjaan ei tullut mitään uutta... Outoa...

Viimeksi muokannut moderaattori:
*SPOILAAVAA*

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan EzMa
Heh... Oon nyt sillä hem... isolla pomolla chapter 15 lopussa kun tippuu ne portaat. Infernolla sille saa aluks kivaa damaa mut mitäs sitten? (btw. mulla on energiaa semmoset 5cm (alle yhen elixirin mitäs teen? jos lähen kaupunkiin päin niin ne piranhat syö, ja se bosse on aika vaikee kun yks sen osuma tappaa... )

En jaksanu ettiä tietä sinne lives of 1000 godsin luokse...

Edit: Kävin kaupungissa ja vedin niitä bosseja päihin... Ne oli aika helppoja mut nyt on toi "pomppulinna" (underground tjsp.) vuorossa en oo vielä päässy sitä kun en osaa liikkua tarpeeks nopeesti ja tarkasti...

Edit Edit: Nyt on vedetty peli Normalilla läpi, mut nyt heräs kysymys: oon nähny videoita, missä ekassa kentässä tyypit viskoo Inazunalla tyyppejä seiniin ja käyttää Guilliotine throw:ta, miten tämä on mahdollista?. Luulin että ominaisuudet saa pitää kun loadaa succesful play:n mutta ainakaan minulla ei ole mikään muuttunut siitä kun aloittaisi uuden pelin (paitsi että inventariossa on ne scarabit). Ja vaikka aloitin Hardilla alusta ja painoin L:n pohjaan ei tullut mitään uutta... Outoa...
Jätkä vastaa omiin kysymyksiin kyll aika sujuvasti :p ... jakomielinen? :D

Siihen pääkallo hemmoon (tiesin että pääsit läpi muuta kerronpa kuitenkin) toimii hyvin räjähtävät nuolet... ne tekee aika major damagee. Ja kannattaa käyttää vigorian flaileja sitte ku ne kallot alkaa lentelemään... muista vaa väistää sitte se iso sarvekas kallo. Ja se ensimmäinen (iso laser äijä) nyt on niin simppeli... väistää ja lyö.

Luulen että video jonka olet nähnyt on vain jokin pelintekiöiden luomus... tietääkseni noita kykyjä ei saa mitenkää alus. Mutta kannattaa kuitenki mennä läpi succesive playlla (mite se kirjotettii?) nii saat mahdollisesti loput scarapit ja Dark Dragon Bladen.

Heh... Koitin Very Hardilla ekaa maata... Pääsin helposti bosselle mut sitten tulee turpaan ja kovaa....

Mitenköhän saa 9:nssä kentässä sen yhen scrapsin siellä junahallissa. (se joka on junavaunun päällä). Olen yrittänyt hyppiä viereiseltä vaunulta, muttei yletä... onko tässä joku kikka vai vaan äärimmäisilleen viety hyppykohta. Oli äsken pakko lopettaa pelaaminen kun palo käämit.

Tulipa vaan mieleen, että pelaatteko normilla vai hardilla. Ite alotin eilen normilla, ja peli ei oo ollut mitenkään erityisen vaikea lukuun ottamatta muutamaa kohtaa. (mm. se yksi talletuspaikka kentässä 4 tai 5, jossa selän takaa hyökkää kolme ninjaa... oli piinaava kohta). Kohan menee läpi pitänee vissii pelailla hardilla...

Paljon scrapseja pitäs muuten olla 9 kentän alussa?

Ulfast, lyö ilmassa se x -lyönti ni hyppy kantaa pidemmälle. Mieluummin sillon kun oot jo laskeutumassa hypyn lakikorkeudesta. Siis sillei siellä varastossa saa sen scarabin.

http://www.gamefaqs.com -mestasta löytyy varmaan kaikki tarpeellinen noihin scarabeihin liittyen.

Ite pelailen tota Hardilla, ja kyllä siinä on jo reilusti kovempi vaikeustaso. Ainakin just yheksännen tason sotilaat antaa yllättävän kovasti runtua, kun niistä joku ampuu kokoajan, eli luotia tulee jatkuvasti. Ei noi lyövät viholliset (Aquaductissa oon) oo lähellekään niin pahoja ku ampuvat, jos torjuminen on vaan hanskassa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan djj07
Ulfast, lyö ilmassa se x -lyönti ni hyppy kantaa pidemmälle. Mieluummin sillon kun oot jo laskeutumassa hypyn lakikorkeudesta. Siis sillei siellä varastossa saa sen scarabin.

Toinen vaihtoehto on juosta vaunun kylkeä ylös. Juuri kun Ryun "vauhti" on loppumassa, paina Y:tä, jolloin Ryu singauttaa itsentä vaunun katolle.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ulfast
Mitenköhän saa 9:nssä kentässä sen yhen scrapsin siellä junahallissa. (se joka on junavaunun päällä). Olen yrittänyt hyppiä viereiseltä vaunulta, muttei yletä... onko tässä joku kikka vai vaan äärimmäisilleen viety hyppykohta. Oli äsken pakko lopettaa pelaaminen kun palo käämit.

Tulipa vaan mieleen, että pelaatteko normilla vai hardilla. Ite alotin eilen normilla, ja peli ei oo ollut mitenkään erityisen vaikea lukuun ottamatta muutamaa kohtaa. (mm. se yksi talletuspaikka kentässä 4 tai 5, jossa selän takaa hyökkää kolme ninjaa... oli piinaava kohta). Kohan menee läpi pitänee vissii pelailla hardilla...

Paljon scrapseja pitäs muuten olla 9 kentän alussa?
[spilaavaa/]Joo... niinku edelliset jo sanoki niin sinne pääsee pikku keplottelu konstilla. Eli x ilmassa.
Kyseisessä kentässä on muistaakseni 4 scarapsia... saattoi olla viisikin. Paikat pähkinänkuoressa: 1) kentän eka "tappelukohta", heti vasemmalla portin jälkeen. 2) junan katolla. 3)Hökkelin -josta saat ID cardin- katolla. 4)pääkkiksen jälkeen... seinähyppy kohdalla. 5) saattaa olla jossain (en ole varma)[spoilaavaa]

Normaalilla pelaan... succesive playta. Olen hankkinut kaikki scarapit ja kaikki Ninja Gaiden pelit. Seuraavaksi hankin Darkdragon Bladen :D

Ja eihän Ninja Gaiden alun sähläämisen jälkeen mikään kovin vaikea ole... jotkin kohdat aiheuttavat kyllä päänsärkyä (mm. spirit piranhat :( ) mutta muuten peli on kyllä aika helppo.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan djj07

http://www.gamefaqs.com -mestasta löytyy varmaan kaikki tarpeellinen noihin scarabeihin liittyen.

Ite pelailen tota Hardilla, ja kyllä siinä on jo reilusti kovempi vaikeustaso. Ainakin just yheksännen tason sotilaat antaa yllättävän kovasti runtua, kun niistä joku ampuu kokoajan, eli luotia tulee jatkuvasti. Ei noi lyövät viholliset (Aquaductissa oon) oo lähellekään niin pahoja ku ampuvat, jos torjuminen on vaan hanskassa.
Voi olla että tää on muille ihan selviö mutta itse huomasin vasta ihan äskettäin turvallisen tavan tehdä counter attack.
Eli tämä toimii varsin hyvin juuri noita aquaductin fiendejä vastaan, joilla on tapana hyökkäillä jatkuvasti antaen vähän todellista tilaa omille hyökkäyksille. (paitsi jos olet liikkeellä koko ajan)
Huomasin nimittäin että torjumisnappulaa ei tarvitse vapauttaa ollenkaan counter attackia tehdessä... kaikki varmaan tiesivät tämän :o mutta kyllä se helpottaa vastaiskun tekoa kun voi vain pitää torjumis nappuulaa pohjassa ja takoa saman aikaisesti x:ää, ja katsella sitten kun hemmot lakoavat kuin itsestään ilmalentojen johdattelemina :D :p

Unlaboured

Jotkut tulivat täällä dissanneeksi unlaboured flawlessnessia, niin pitää vastata :). Eli kyllähän niitä hyviä hyökkäyksiä löytyy. Esim ultimate on aika tykki ja x,y , y on melkeen yhtä tehokas kun Dabilahron pitkä sarja, jossa pääsee usein monsut serlkään kiinni. x,y,x,x,x,x ja x,y,x,x,x,y ovat myöskin loistavia, samaan tapaan kun dragon swordilla, mutta tehokkaampia. Jopa yksinkertainen -> y tai counter isku tappavat monet monsut yhdestä. x,x,y on myös varsin tehokas. Ainoat syyt miksi ylipäätänsä käytän välillä muita aseita ovat se, ettei tämän kanssa voi syöksyä (hyppy kohti ja y), tai sitten vaan vaihtelun vuoksi.

Pelasin muuten very hardilla ekan kentän läpi, mutta future ninja puvussa... sain Greater Ninja arvosanan :) pitänee jatkaa tänään.. tai jotain... Voisi kokeilla pelata Nuntsilla tai jotain... :D

Re: Unlaboured

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Rife
Jotkut tulivat täällä dissanneeksi unlaboured flawlessnessia, niin pitää vastata :). Eli kyllähän niitä hyviä hyökkäyksiä löytyy. Esim ultimate on aika tykki ja x,y , y on melkeen yhtä tehokas kun Dabilahron pitkä sarja, jossa pääsee usein monsut serlkään kiinni. x,y,x,x,x,x ja x,y,x,x,x,y ovat myöskin loistavia, samaan tapaan kun dragon swordilla, mutta tehokkaampia. Jopa yksinkertainen -> y tai counter isku tappavat monet monsut yhdestä. x,x,y on myös varsin tehokas. Ainoat syyt miksi ylipäätänsä käytän välillä muita aseita ovat se, ettei tämän kanssa voi syöksyä (hyppy kohti ja y), tai sitten vaan vaihtelun vuoksi.

Pelasin muuten very hardilla ekan kentän läpi, mutta future ninja puvussa... sain Greater Ninja arvosanan :) pitänee jatkaa tänään.. tai jotain... Voisi kokeilla pelata Nuntsilla tai jotain... :D
Joo.. näin on mutta asia mikä tekee Unlabored Flawlesnessistä ihan aseen siinä missä muutkin on se että se ei ole järin nopea. Juuri esim. toi x, y, y sarja on todella tehokas mutta samassa ajassa saatat saada True Dragon Swordilla aikaan paljon pahempaa jälkeä.

Muuten UF on todella hyvä .... yksi suosikeistani

Onko minulla mitään mahdollisuuksia voittaa Alma (Chapter 7) ilman ainuttakaan Elixiriä? Tässä parisen tuntia olen yrittänyt löytää hyvää taktiikkaa, mutta ainahan Alma minut kaataa... apua siis. :)

juho123, onhan se mahdollista. Itsekin kohtasin ja kukistin Alman ilman ainoatakaan elixiriä. Katsopa kumminkin ylhäältä tullessasi "kaiteilta" altar roomin katonrajassa olevilla kaiteilla on siis 2 arkkua joissa on kummassakin elixir- pullo. Hyvä taktiikka Almaan on kuitenkin väistely (hyppy, pyörähdys, hyppy) ja dragon swordilla hyppy kohti ja y varsinkin silloin kun Alma on maassa. Jos osut tuon iskun niin Alma lennähtää persuksilleen jolloin saat iskettyä n. 4 iskun combon perille. Pakene nopeasti tämän jälkeen ja toista koko hoito. Toivottavasti oli jotain apua oon näet erittäin huono selittämään mitään :)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Kluge
juho123, onhan se mahdollista. Itsekin kohtasin ja kukistin Alman ilman ainoatakaan elixiriä. Katsopa kumminkin ylhäältä tullessasi "kaiteilta" altar roomin katonrajassa olevilla kaiteilla on siis 2 arkkua joissa on kummassakin elixir- pullo. Hyvä taktiikka Almaan on kuitenkin väistely (hyppy, pyörähdys, hyppy) ja dragon swordilla hyppy kohti ja y varsinkin silloin kun Alma on maassa. Jos osut tuon iskun niin Alma lennähtää persuksilleen jolloin saat iskettyä n. 4 iskun combon perille. Pakene nopeasti tämän jälkeen ja toista koko hoito. Toivottavasti oli jotain apua oon näet erittäin huono selittämään mitään :)

Olen kaiteiden arkut jo tyhjentänyt ensimmäisellä kerralla tullessani sinne ylätasanteelle. :( Ja samalla käyttänyt ne tullessani sieltä pois.

Olihan tuosta apua... Uhrataan koko huominen päivä Alman kukistamiselle :D Kiitos!

Chapter 15:ssa pystyy muuten keräämään essenceä nopeasti paljon. tappamalla yhdellä kombolla Imperial palacen oven takana olevat piraijat, Vigorian flaileillä se onnistuu aika helposti, tätä voi toistaa niin monta kertaa kuin haluaa. Ei mene edes hirväeän kauaa kun saa maximit täyteen(99999) sitten vaan päivittelemään puumiekkaa ja ostelemaan talismaneja, niin loppu sujuu kuin tanssi.

Mulla oli Alma edessä yhdellä eliksiirillä. Ei siitä mitään tullut, parhaimmillani sain demonin puoleen väliin. Hampaita kiristellen otin sitten koko seiskalevelin uusiksi, tarkoituksena säästellä pulloja. Ekalla kerralla rutkasti hampaidenkiristelyä vaatinut taso meni läpi heittämällä ja neljä tuntia (!!) nopeammin kuin ekalla kerralla (eli alle tunnissa). Alma kaatuikin sitten kertayrityksellä, kun oli varaa ottaa yksi osumakin... Toisin sanoen jos jumitat Almassa johtuen rohtojen vähäisestä määrästä, reippaasti vaan seiskataso uusiksi.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jlaakso
Mulla oli Alma edessä yhdellä eliksiirillä. Ei siitä mitään tullut, parhaimmillani sain demonin puoleen väliin. Hampaita kiristellen otin sitten koko seiskalevelin uusiksi, tarkoituksena säästellä pulloja. Ekalla kerralla rutkasti hampaidenkiristelyä vaatinut taso meni läpi heittämällä ja neljä tuntia (!!) nopeammin kuin ekalla kerralla (eli alle tunnissa). Alma kaatuikin sitten kertayrityksellä, kun oli varaa ottaa yksi osumakin... Toisin sanoen jos jumitat Almassa johtuen rohtojen vähäisestä määrästä, reippaasti vaan seiskataso uusiksi.

No joo, tuo on se viimeinen vaihtoehto, jos en pääse tuota. En nimittäin ole kerinnyt koittaa, vasta kun palasin "rentouttavalta" lomalta. ;)

Kyllähän tuo chapteri 7 luultavasti menisi kertaheitolla läpi. Mikään hirmu vaikea se ei ensimmäiselläkään kertaa ollut.
Joten... yritetään nyt vielä pari kertaa Almaa, jos ei mene, niin taso uusiksi.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juho123
No joo, tuo on se viimeinen vaihtoehto, jos en pääse tuota. En nimittäin ole kerinnyt koittaa, vasta kun palasin "rentouttavalta" lomalta. ;)

Kyllähän tuo chapteri 7 luultavasti menisi kertaheitolla läpi. Mikään hirmu vaikea se ei ensimmäiselläkään kertaa ollut.
Joten... yritetään nyt vielä pari kertaa Almaa, jos ei mene, niin taso uusiksi.

Alman pääsee normalilla aika helposti läpi, hardilla menee vähän elixirejä mut very hardilla ja 4 elixirillä ei oikein tunnu menevän... Saan aina siltä pois n. puolet energioista...

Nyt on pakko kysyä tämmöistä: Olen nyt vetäny pelin läpi very hardilla ja minulla oli 50 golden scarabia, succestive playssa kävin viemässä ne muramasalle ja sain keiken muun paitsi dabilahron, milloin sen saa?

Ylös Bottom