Vastaus: Nintendo DS:n edustus kaupoissa
Kyllä Suomessa stereotypiat ovat edelleen vahvoja. Nintendon koneita pidetään lasten juttuna, ja aikuisilla on suuri kynnys ottaa esimerkiksi DS käteen ja koettaa sitä. Tähänastiset DS-pelit ovat suurimmaksi osaksi olleet söpöily-pastelliväriosastoa, mikä nostaa pelaamiskynnystä entisestään. Vertailukohtaa voidaan esimerkiksi hakea elokuvien maailmasta: Pixarin animaatiot mielletään lasten elokuviksi, vaikka esim. Shrek on helkutin hauska elokuva ihan vanhemmankin näkövinkkelistä.
Nintendon markkinoinnista sanoisin sen verran, ettei se ole mielestäni niin kehnoa kuin tässä keskustelussa on väitetty. Strategia on vain täysin erilainen. Nintendolla tiedostetaan, että hardcore-pelaajista löytyy lukuisia Nintendon ystäviä, joten printtimainontaa keskitetään pelilehtiin. Toinen markkinoinnin muoto, jota täällä Suomessa käytetään, on lukuisat peliesittelyt ympäri maata. DS:n ideahan on se, että laite tavoittelee uusia pelaajia kosketusnäytön helppoudella. Menemällä itse esittelemään laitetta kauppakeskuksiin ja messuille, saadaan helpoimmin demottua ja selitettyä laitetta. Näin käyttäjät itse pääsevät kokemaan laitteen, mitä muulla mainonnalla olisi vaikea toteuttaa.