Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo Switch 2

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JTahti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    switch
Mario Kartti, jossa voidaan ajaa vapaasti ympäriinsä. Donkey Kong, jossa voi murskata kallion ja pistää kaiken paskaksi. Veikkaan että Nintendolla ollaan tehty jotain psykologista tutkimusta mistä lapset tykkää. Indie kehittäjät ei voi tehdä muuta kuin sellaisen pelin, mitä itse tykkäisivät pelata ja toivoa parasta.
 
En lainkaan epäile etteikö switch 2 myisi kun häkä ja etteikö se olisi kokoisekseen laitteeksi varsin pätevä, mutta kun katselin Donkey Kongin peluuta televisiosta, väkisinkin tuli huomatuksi tekstuurien rajallisuus ja ray tracingin puutteet.

Tuskinpa nuo ostavaa kansaa isommin hidastavat, mutta jotain samantyyppistä hyppäystä grafiikassa on viime vuosina tapahtunut kuin aikoinaan konsolisukupolvissa että ”tekovalaistuksen” ja kehnommat tekstuurit ja skaalauksen osaa bongata herkemmin.
 
Viimeksi muokattu:
En lainkaan epäile etteikö switch 2 myisi kun häkä ja etteikö se olisi kokoisekseen laitteeksi varsin pätevä, mutta kun katselin Donkey Kongin peluuta televisiosta, väkisinkin tuli huomatuksi tekstuurien rajallisuus ja ray tracingin puutteet.

Tuskinpa nuo ostavaa kansaa isommin hidastavat, mutta jotain samantyyppistä hyppäystä grafiikassa on viime vuosina tapahtunut kuin aikoinaan konsolisukupolvissa että ”tekovalaistuksen” ja kehnommat tekstuurit ja skaalauksen osaa bongata herkemmin.
Sehän se onkin, että Switch 2:n pelit ovat tähän mennessä olleet graafisesti isohko hyppäys lähinnä suhteessa ensimmäiseen Switchiin, mutta eivät varsinaisesti suhteessa muiden laitteiden peleihin.

Jos on yhtään pelannut tehokonsoleilla tai PC:llä, niin ei Switch 2:n visuaalinen anti varsinaisesti säväytä. Bananzassa näkee heti että varjot on aika heikkolaatuisia ja pop-iniä on. Sitten vielä tiukemmassa sykkeessä mukaan tulee ruudunpäivityksen tiputtelut.

Tämä ei tietenkään tarkoita että kyseessä olisi huono peli. Ei ollenkaan. Nintendo on osannut jo pitkään ottaa laitteesta irti sen mikä otettavissa on ja kehittää pelit sen mukaan. Arvostelujen perusteella näin näyttäisi olevan myös Donkey Kongin tapauksessa.

Kyllä minä innolla odotan uuden Donkey Kongin pariin hyppäämistä, vaikka tiedän ettei se visuaalisesti samalla tavalla säväytä kuin jotkut muut pelit. Pelillisesti sen sijaan on lupa odottaa aika hienoa kokemusta.
 
En lainkaan epäile etteikö switch 2 myisi kun häkä ja etteikö se olisi kokoisekseen laitteeksi varsin pätevä, mutta kun katselin Donkey Kongin peluuta televisiosta, väkisinkin tuli huomatuksi tekstuurien rajallisuus ja ray tracingin puutteet.

Tuskinpa nuo ostavaa kansaa isommin hidastavat, mutta jotain samantyyppistä hyppäystä grafiikassa on viime vuosina tapahtunut kuin aikoinaan konsolisukupolvissa että ”tekovalaistuksen” ja kehnommat tekstuurit ja skaalauksen osaa bongata herkemmin.
Switch 1:llä peli olisi pyörinyt samoilla asetuksilla 3fpssällä. Lisäksi peli käyttää umpisurkeaa FSR 1:stä ja mitä ilmeisemmin mikään Nintendo omapeli ei ole vielä hyödyntänyt DLSSää. Ei edes Switch 2 editioinit tai Mario Kart World. DLSSää mitä ilmeisemmin hyödynnetään uusissa peleissä(joilla ei ole Switch 1 pohjaa) sekä luultavasti Nintendon uudessa pelimoottorissa. Minulla on tehoPC ja muutaman kukauden testailin sillä Gamepass pelejä ja silti TOK Switch 2 versio säväytti aika paljon. Sinänsä kuulostaa erittäin lupaavalta, että emme ole vielä nähneet Nintendon DLSS pelejä koska ne tulevat toimimaan huomattavasti paremmin ja hienompana kuin pelkällä konsolin raakateholla tai FSR 1:tä käyttävät pelit.
 
En lainkaan epäile etteikö switch 2 myisi kun häkä ja etteikö se olisi kokoisekseen laitteeksi varsin pätevä, mutta kun katselin Donkey Kongin peluuta televisiosta, väkisinkin tuli huomatuksi tekstuurien rajallisuus ja ray tracingin puutteet.

Tuskinpa nuo ostavaa kansaa isommin hidastavat, mutta jotain samantyyppistä hyppäystä grafiikassa on viime vuosina tapahtunut kuin aikoinaan konsolisukupolvissa että ”tekovalaistuksen” ja kehnommat tekstuurit ja skaalauksen osaa bongata herkemmin.
ei mitään järkeä käyttää Switchillä ray tracingia.
Isoin osa rt-efekteistä peleissä on semmosia, että saa vähän etsimällä etsiä niitä eroja ja vaikea hahmottaa liikkeessä. Toki poikkeuksiakin on missä se on toteutettu hienosti.
 
Switch 2 näyttää pärjäävän Tylypahkassakin varsin hyvin lähes puolet kalliimpaa ja huomattavasti suurempaa kämmenlaitetta vastaan.

 
Switch 1:llä peli olisi pyörinyt samoilla asetuksilla 3fpssällä. Lisäksi peli käyttää umpisurkeaa FSR 1:stä ja mitä ilmeisemmin mikään Nintendo omapeli ei ole vielä hyödyntänyt DLSSää. Ei edes Switch 2 editioinit tai Mario Kart World. DLSSää mitä ilmeisemmin hyödynnetään uusissa peleissä(joilla ei ole Switch 1 pohjaa) sekä luultavasti Nintendon uudessa pelimoottorissa. Minulla on tehoPC ja muutaman kukauden testailin sillä Gamepass pelejä ja silti TOK Switch 2 versio säväytti aika paljon. Sinänsä kuulostaa erittäin lupaavalta, että emme ole vielä nähneet Nintendon DLSS pelejä koska ne tulevat toimimaan huomattavasti paremmin ja hienompana kuin pelkällä konsolin raakateholla tai FSR 1:tä käyttävät pelit.
Joo siis tämähän on ihan käsittämätön veto käyttää FSR1:stä DLSS:n sijaan. Etenkin transformer malli on todella hyvä, en tosin ole niin switch 2:sta seuraillut että tietäisin mitä DLSS versioita se jatkossa hyödyntää.
 
Ylös Bottom