Kyllä se vaan siltä vaikuttaa ainakin näin puolueellisena, että Switch 2:nen on saanut suhteettoman paljon negatiivista sontaa niskaansa. Sen vuoksi en viitsi enää lukea edes videoiden kommentteja vaan aijon nauttia uuden konsolin suomista elämyksistä. Ainakin osa hyökkäyksestä kuuluu PCkannettavien laitteiden pelaajille, joita tuntuu selvästi ahdistavan se, että Switch 2:sta tulikin liian tehokas Nintendokonsoli ja se pärjää hyvin heidän ostamilleen huomattavasti kalliimmille ja isommille tehosyöppömeluPCkannettaville pelilaitteille. Muutenkin tuntuu, että osalle pelaajista ei tunnu mikään riittävän. Jo nyt kahden ekan kuukauden aikana on saatu kaksi älyttömän laadukasta Nintendo yksinoikeutta (Mario KArt ja DK) ja Switch 1:sen parannettuja versioita konsolin parhaista peleistä. Lisäksi on tulossa tänä vuonna ainakin Metroidia, Pokemonia, uutta Zelda aiheista peliä sekä liuta kolmannen osapuolen pelejä. Seuraavassa Directissä paljastetaan varmasti lisää pelattavaa.
Itse tuolla laitteella pelannut julkaisusta asti kohta 200 tuntia ja minun mielestä jo tässä vaiheessa kyseessä on paras konsoli jonka olen omistanut, eikä edes Bergsalan riistohinta tunnu enää niin mahottoman pahalta, kun olen pelannut laitteella paljon heti ensi metreillä ja tiedän pelaavani sillä sen elinkaaren aikana tuhansia tunteja. Juuri DK:ta hetken pelasin kädessä (vaikka pelaankin melkein aina telvisisossa) ja hämmästelin, että mitenkä voi näyttää kannettava peli näin hyvältä.
Tehojansa puolestahan laite kilpailee hyvinkin tasaväkisesti huomattavasti suurempien ja lähes puolet kalliimpien kannettavien PC laitteiden kanssa. Kaiken lisäksi konsoli on lähes äänetön. Kaikki ominaisuudet ovat ylipäätään parempia kuin Switch 1:ssä. Hintakritiikki on ollut ihan asiaaan liittyvää varsinkin kun puhutaan Bergsalan törkeästä välistä vedosta. Mutta jos katsotaan vaikka Euroopan hintoja, niin 500 euroa konsolista, telakasta, joy-coneista ja Mario Kartista ei minusta ole kyllä kauheasti liikaa. Tässä voin hieman pyörtää ensimmäisiä puheita konsolin kalliista hinnasta nyt kun olen sillä pelannut kohta kaksi kuukautta. Bergsalan hinta jonka tulen maksamaan on liikaa mutta Euroopan hinnoilla saa minusta erittäin pätevän ja kilpailukykyisen hybridi konsolin.
Kaikesta negaatiosta huolimatta näyttää ainakin konsolipelikansa tykkäävän laitteesta jos jotain myyntiluvuista voi päätellä.
Nintendo Switch 2 set a U.S. sales record in June, as it achieved the highest launch month unit sales for any video game hardware in history. It’s also the fastest-selling platform in the country. The new device sold 1.6 million units last month, according to the latest data from Circana...
nintendoeverything.com