Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo Switch

Joo en samalla tavalla tehoja kaipaakaan kuin muilla valmistajilla, mutta nykyisellään Switch vaikuttaa hieman liian alitehoiselta hintaan nähden. Se onkin yksi syistä miksi en ole ainakaan vielä hankkinut laitetta. Niin ja sitten se, että pelitarjonta tuntuu kuihtuneen alkuinnostuksen jälkeen.
MIten pelitarjonta voi kuihtua kun se koko ajan vain kasvaa?
 
MIten pelitarjonta voi kuihtua kun se koko ajan vain kasvaa?
Joo, kyllä Switchille on paljon kokemisen arvoisia pelejä. Itseasiassa aikamoinen nippu, jos Switchin ostaa vasta nyt. Lähitulevaisuuden uusista peleistä itseä kiinnostaa Bravely Default 2 ja mitä ikinä järjestävät/julkaisevat Zeldan synttärien kunniaksi.

Konsoli on hieman alitehoinen, se on totta, mutta kannettavuus tasoittaa tilannetta. Kun tiedän, että Switchillä pelaan Nintendon suosikkipelisarjat mistä tahansa milloin tahansa, niin olen hyvinkin tyytyväinen siihen mihin Switch pystyy. Niin graafisesti kuin pelillisesti.
 
Tätä ihmettelin itsekin, ymmärtäisin jos omistaisi laitteen ja kiinnostavat pelit alkaisi loppumaan, kun on tullut pelattua ne. Tässä tilanteessa kuitenkin vuosien backlog vain odottaisi pelaamista.

No niitä itseä kiinnostavia pelisarjoja (Switchillä) on aika vähän, mutta ne kiinnostavatkin sitten todella paljon. Toivottavasti tämä selvensi alkuperäistä ajatustani. Ainakin ajoittain Switch-uutisointia seuranneena olen ollut siinä uskossa, ettei uusissa julkaisuissa ole paljoakaan itseä kiinnostavia nimikkeitä. Mutta backlogissa tosiaan ne suurimmat helmet ovatkin.
 
Jos joskus (Breath of the Wildin jatko-osan yhteydessä mahdollisesti) julkaisevat sen vähän voimakkaamman Switchin, niin se huhuttu Super Nintendo Switch olisi nimenä kyllä ihan vekkuli. Mukavasti kaikuja männävuosilta.

Viime vuonna kun tuli tehtyä nämä-Wii U-pelit-vielä-puuttuvat-Switchiltä-teksti, niin kohta on lista tyhjänä. Ykkösenä oleva Nintendo Land taitaa jäädä kyseiselle konsolille, mutta hirveästi en yllättyisi, jos muut pikkuhiljaa ilmaantuisivat Switchille.

 
Olisi kyllä todella "epänintendomainen" tempaus tuoda joku tehokkaampi Switch-versio markkinoille, mutta mistäs minä näistä ikinä tietää.

Wii-aikakaudella minua häiritsi Nintendon konsolin tehojen puute paljon enemmän, kun verrokkina oli saman talouden PS3.
Switchin parhaita pelejä pelatessa mietin todella vähän sitä, että mitä lisätehot toisivat. Aivan sujuvasti on voinut hypätä yhdestä PS4 Pron näteimmistä peleistä (Death Stranding) Pikmin 3:een ilman että silmät ovat sulaneet. En usko tilanteen muuttuvan ratkaisevasti siinäkään vaiheessa, kun PS5 saapuu talouteen.
Juu, fantasiamaailmassa pelaisin Breath of the Wildin jatko-osaa PS5-tason grafiikoilla. Tässä nykyisessä maailmassa odotan kyseistä peliä enemmän kuin mitään PS5-peliä.
 
MIten pelitarjonta voi kuihtua kun se koko ajan vain kasvaa?
Tässä varmaan tarkoitettiin että julkaisujen määrä ja/tai laatu on vähentynyt. Tästä on valiteltu monessa paikkaa että hiljaiseksi on hieman mennyt.

Riippuu tietenkin pelaajasta että tuleeko Switchille tarpeeksi vai liian vähän pelejä.

Olisi kyllä todella "epänintendomainen" tempaus tuoda joku tehokkaampi Switch-versio markkinoille, mutta mistäs minä näistä ikinä tietää.

Wii-aikakaudella minua häiritsi Nintendon konsolin tehojen puute paljon enemmän, kun verrokkina oli saman talouden PS3.
Switchin parhaita pelejä pelatessa mietin todella vähän sitä, että mitä lisätehot toisivat. Aivan sujuvasti on voinut hypätä yhdestä PS4 Pron näteimmistä peleistä (Death Stranding) Pikmin 3:een ilman että silmät ovat sulaneet. En usko tilanteen muuttuvan ratkaisevasti siinäkään vaiheessa, kun PS5 saapuu talouteen.
Juu, fantasiamaailmassa pelaisin Breath of the Wildin jatko-osaa PS5-tason grafiikoilla. Tässä nykyisessä maailmassa odotan kyseistä peliä enemmän kuin mitään PS5-peliä.
Nintendohan on ollut ensimmäinen valmistaja, joka aloitti konsoleiden päivittämisen kesken sukupolven. Vai onko New 3DS:t sun muut täysin vieras käsite?

Minä olen ihastellut välillä kuinka mukavan näköistä grafiikka on esimerkiksi Mario Odysseyssa. En kaipaa sen kummoisempaa. Toisaalta jos tehoja olisi enemmän niin mitä silmänkarkkia (ja muutakin kuin grafiikkaa) me sitten saataisiinkaan jos nyt jo on näin silmää miellyttävää materiaalia.

Breath of the Wild ainakin olisi hyötynyt tehoista open world -pelinä monessakin suhteessa.
 
Nintendohan on ollut ensimmäinen valmistaja, joka aloitti konsoleiden päivittämisen kesken sukupolven. Vai onko New 3DS:t sun muut täysin vieras käsite?
En verrannut/vertaisi käsikonsoliparanteluja kotikonsoleihin sadasta eri syystä, mutta täysin totta että yrityksenä Nintendo kuitenkin tuolla puolella puuhastellut kesken sukupolven.
Ja toki N64 lisämuisti never forget, mutta ehkei lähdetä sinne :D
 
Nintendo online tilaus otetaan varmaan switch kautta käyttöön? Ja mites nes ja snes pelit ym otetaan käyttöön. Tänään saa hakea swith postista :)
 
Nintendo online tilaus otetaan varmaan switch kautta käyttöön? Ja mites nes ja snes pelit ym otetaan käyttöön. Tänään saa hakea swith postista :)
Ennen varmaan Switchin kautta, mutta en ole varma enää kun uusi eu direktiivi otetitin käyttöön. Tuolla on virallinen esittely sivu ja alhaalla on Choose your membership nappi.
 
Apua tarvitaan :) Saanko oman Nintendo account lisättyä? Tarjoaa vaan uutta tai switch tiliä?
 
Tässä varmaan tarkoitettiin että julkaisujen määrä ja/tai laatu on vähentynyt. Tästä on valiteltu monessa paikkaa että hiljaiseksi on hieman mennyt.

Riippuu tietenkin pelaajasta että tuleeko Switchille tarpeeksi vai liian vähän pelejä.


Nintendohan on ollut ensimmäinen valmistaja, joka aloitti konsoleiden päivittämisen kesken sukupolven. Vai onko New 3DS:t sun muut täysin vieras käsite?

Minä olen ihastellut välillä kuinka mukavan näköistä grafiikka on esimerkiksi Mario Odysseyssa. En kaipaa sen kummoisempaa. Toisaalta jos tehoja olisi enemmän niin mitä silmänkarkkia (ja muutakin kuin grafiikkaa) me sitten saataisiinkaan jos nyt jo on näin silmää miellyttävää materiaalia.

Breath of the Wild ainakin olisi hyötynyt tehoista open world -pelinä monessakin suhteessa.
Täytyy toivoa, että Nintendo ja Nvidia käyttää Switch 2:ssa vuoden 2021-22 5nm tekniikkaa, DLLS 2.0:sta ja uusimpia 12-16 gb LPDDR 5 muisteja. Noita tekniikoita käyttämällä tälläinen tekniikasta vähän tietäväkin pystyy päättelemään olevan mahdollista rakentaa huikean tehoinen hybridi konsoli.
 
Viis uudesta Switchistä, mutta uudet 2.0 Joy-conit olisivat tervetulleita siinä sivussa.

Kolmas pari menossa ja yhteyspätkimiset, lagaamiset sekä driftaamiset ovat raivostuttavia ilmiöitä kun olisi tarve tämän konsolin käytölle. No, olen käynnistänyt konsolin itseäni varten viimeksi yli vuosi sitten ja sen jälkeen se on omasta puolestani kerännyt pölyä siinä missä lapset ovat jaksaneet edelleen tutkia Luigin kartanoa, Odysseyn, ja Ray-manin maailmoja. Juu, on myös Pro controller hankittuna, mutta se ei auta kannettavuudella pelattaessa.
 
Huhuissa Nintendo Switch päivitetään vuoden loppuun mennessä 7" 720p OLED-näytöllä ja telakan kautta tuki 4K:lle.

 
Huhuissa Nintendo Switch päivitetään vuoden loppuun mennessä 7" 720p OLED-näytöllä ja telakan kautta tuki 4K:lle.


Näitä samoja huhuja on ollut pitkään jo, toivottavasti saadaan loppuvuodesta joku 4k masiina jolla voi sitten pelaa vanhempiakin pelejä ehostettuna.
 
Huhuissa Nintendo Switch päivitetään vuoden loppuun mennessä 7" 720p OLED-näytöllä ja telakan kautta tuki 4K:lle.

Saas nähdä milloin virallinen julkistus tulossa. Olisiko kesällä e3:sen korvilla jossain Directissä? 720p resoluutio herran vuonna 2021 on kyllä mielenkiintoinen valinta, mutta ymmärrettävä sinänsä kun kyseessä vain uusi revisio ja Nintendo ei tunnetusti laitteitaan tappiolla halua myydä. OLED paneeliin siirtyminen ja melkeen tuuman lisäys näyttöön (bezelit toivottavasti katoavat jos laite pysyy muuten suht samassa koossa) mukavia parannuksia. Mielenkiinnolla myös odotellen miten hinnoittelu tulee menemään tämän kanssa. Jos tosiaan 4k masiina tulossa se meinaa tod näk jonkinlaista DLSS toteutusta ja kokonaan uutta piiriä NVIDIA:lta. Oma veikkaus on että hinnoittelu tulee asettumaan PS5 ja SeriesX luokkaan eli reiluun 500€:n. Tällöin myös vanhempaa Switchiä voitaisiin myydä nykyiseen hintaan tai pienellä 50€ hinnan pudotuksella.
 
Ylös Bottom