Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo Switchin tulevat pelit (huhut, uutiset)

Listassa on 13 täysin uutta yksinoikeuspeliä Switchille! Hiukan väärän ja jopa valheellisen kuvan antaa tuo sinun teksti tilanteesta minusta.
Kirjoittaja selkeästi kertoi oman mielipiteensä/tilanteensa asian suhteen, joten ei tuosta mitään "valheellista kuvaa" saa. Minustakin tuo lista on täynnä porttauksia, joiden sekaan mahtuu jokunen "voisi joskus ostaa, ehkä"-peli. Luigi's Mansion vaikuttaa kyllä varmemmalta ostokselta, kuten vanhan Zeldan remake. Ja etten saa tuomiota "valheellisesta kuvasta", niin tosiaan tämä näin siis minun kohdallani.

Taistelut toimii hienosti ja jokaista tilannetta voi lähestyä haluamallaan tavalla.
No jaa, yritin pelissä hiippailua mutta se oli niin älyttömän, tuskaisen hi-das-ta että ei kyllä ole järkeä tapa lähestyä mitään tilanteita. Niin moni peli tekee saman paljon paremmin rampauttamatta kyseistä pelityyliä. En tiedä mitä tuolla tarkoitat mutta en itse kokenut paljoa vapauksia lähestyä tilanteita. Joku varusteiden valinta tai suunta, josta lähestyä, on olemassa jopa useissa peleissä, jotka eivät varsinaisesti ole edes open worldejä. Saati sitten varsinaiset open worldit, jotka antavat jopa sitä vapautta.

Breath of the Wild tuntuu itselle siltä, että siinä on paljon asioita, joita voi tehdä mutta aika vähän niille kokee tarvetta. Paras esimerkki tuo täysin turhaksi tehty hiippailu. Sitten ne asiat, joita voisikin tehdä, kuten kilvellä laskettelu, on pilattu sen kilven hajoamisella.

Mutta tuleehan sieltä se Zeldan remake.
 
No jaa, yritin pelissä hiippailua mutta se oli niin älyttömän, tuskaisen hi-das-ta että ei kyllä ole järkeä tapa lähestyä mitään tilanteita.
Omalla kohdalla ensimmäinen läpäisy kesti arviolta 80-100 tuntia ja suosin ko. lähestymistapaa. Mielestäni pelaaminen ei ollut tuskaisen hi-das-ta, kun käytössä oli pelitapaan soveltuvat varusteet. Koin tämän kaikkea muuta kuin "turhaksi", sillä mm. kokonaisia vihollisleirejä oli mahdollista listiä ilman hälytyksiä ja eläinten/ötököiden pyydystäminen oli huomattavasti helpompaa.

En tiedä mitä tuolla tarkoitat mutta en itse kokenut paljoa vapauksia lähestyä tilanteita. Joku varusteiden valinta tai suunta, josta lähestyä, on olemassa jopa useissa peleissä, jotka eivät varsinaisesti ole edes open worldejä. Saati sitten varsinaiset open worldit, jotka antavat jopa sitä vapautta.
Kuinka moni muu open world peli tarjoaa keskimäärin lähes 200 tunnin edestä sisältöä, mutta samaan aikaan on suunniteltu siten, että peli on mahdollista läpäistä tunnissa? Tämä on juurikin sitä vapautta, missä tutoriaalin jälkeen pelinkehittäjät eivät pidä pelaajan kädestä kiinni oli sitten kyseessä esim. pakollisten pää-/tarinatehtävien suorittaminen, pakollisten mid-game mekaniikoiden läpikäynti tai tiettyjen pelialueiden esittely, koska kehittäjät ovat upottaneet tuhansia tunteja näiden suunnitteluun.
 
Kirjoittaja selkeästi kertoi oman mielipiteensä/tilanteensa asian suhteen, joten ei tuosta mitään "valheellista kuvaa" saa. Minustakin tuo lista on täynnä porttauksia, joiden sekaan mahtuu jokunen "voisi joskus ostaa, ehkä"-peli. Luigi's Mansion vaikuttaa kyllä varmemmalta ostokselta, kuten vanhan Zeldan remake. Ja etten saa tuomiota "valheellisesta kuvasta", niin tosiaan tämä näin siis minun kohdallani.

Niin kyllähän mielestäni tuosta sai sen käsityksen, ettei uusia pelejä ole tiedossa kuin muutama. Se, että sinulle siellä on voisi ostaa ehkä muutama peli ei edelleen poista sitä tosiasiaa, että listassa on 13 yksinoikeutta. Nämä on vielä tiedossa kohtuullisen lyhyen ajan sisällä. Taitaa tosiaan olla joukossa myös porttauksia ja multiplättyjä. Oli joskus huono asia kun niitä multiplättyjä ei tullut ja porttauksia kaivattiin monistakin peleistä mutta tämäkään tilanne ei ole hyvä nyt kun niitä on tulossa:D On se vaan vaikeaa.
 
Listassa on 13 täysin uutta yksinoikeuspeliä Switchille! Hiukan väärän ja jopa valheellisen kuvan antaa tuo sinun teksti tilanteesta minusta. Yksinoikeuspeljä vielä laidasta laitaan. Breath of the Wild oli itselleni taas kaikkien aikojen kokemus Oot:in ohella. Maku asioita mutta en kyllä käsitä miten saat pelin pelattavuudesta huonon? Juuri eilen tuota pelasin ja ihastelin pelin mekaniikkoja. Liikkuvuus toimii täydellisesti ja pelaaja pystyy tekemään kaikkea. Taistelut toimii hienosti ja jokaista tilannetta voi lähestyä haluamallaan tavalla. Hevosta on aivan mahtavaa ohjastaa ja hyökätä täydellä vauhdilla Guardenien kimppuun. Lisäksi,mitä enemmän peliä pelaa sen taitavammaksi kehittyy ja pystyy hyödyntämään maailmaa sekä Linkin taitoja entistä paremmin. Botw on ennen kaikkea peli, jossa pitää löytää Hyrulen taika ja pelatessa ei saa todellakaan pitää kiirettä. Pitää olla seikkailun ja tutkimisen halua.

Itselle Switchi on keikkunut siinä vaihella, että onko se kaikkien aikojen konsoli itselle ja nyt kun tuo pelitarjonta vaan laajenee niin kyllähän tuosta tulee se numero ykkönen. Konsoli on jopa opettanut pelaamaan kannettavana mitä en olisi koskaan itsestäni uskonut :) Kuten todettu, että makuasioitahan nämä ovat. Itselle nuo Nintendon pelit ovat juurikin se syy miksi ylipäätään peliharrastukseni jatkuu ja vaikka muilla konsoleilla on huippupelejä, niin ne on vain sellaisia jotka eivät ole muita konsoleita saaneet minua hankkimaan. Lisäksi Switchille on tulossa nyt sellainen määrä pelattavaa, etten ehdi edes niitä pelaamaan koulu/työkiireiden vuoksi.
No tarkennetaan, että lasken joka ikisen Switchille julkaistavan multiplatter-pelin käytännössä porttaukseksi, koska multiplatterithan on aina ensisijaisesti suunniteltu kuitenkin noille tehokkaammille konsoleille, ja ovat joka tapauksessa niillä parempaa pelattavaa käytännössä poikkeuksetta. Tällaisia pelejä tai remasterointeja laskin tuossa listalla olevan peräti 20, joten hitonmoinen määrä kyllä. Ja vaikka taitaa olla tosiaan jopa 13 yksinoikeuspeliä Switchille tuossa listalla, niin on kyllä suurin osa niistä erittäin vähän tai ei lainkaan ainakaan itseäni kiinnostavia pelejä. Luettelin toki aikaisemmassa viestissäni, ne pelit jotka minua ainakin jonkin verran kiinnostavat.

Ja minulle Breath of the Wildin tuhosivat pelikokemuksena todella monetkin asiat. Ensimmäinen asia, jota en kerta kaikkiaan voi lainkaan sietää peleissä on se, jos aseet hajoavat kokonaan lopullisesti, eikä niitä edes pysty korjaamaan ennen kuin hajoavat. En kaipaa lainkaan tämän kaltaisia elementtejä peleihin, vaan sellaiset tekevät jo pelkästään sellaisenaan pelistä äärimmäisen luotaantyöntävän. Siihen päälle äärimmäisen tylsät, geneeriset ja copy-paste-tyyliin tehdyt vihut, erittäin laaja, mutta valtavasti tyhjää täynnä oleva tylsä pelimaailma, pelihahmojen mitäänsanomattomuus ja sielun puute, erittäin tylsä ja yllätyksetön juoni ja lisäksi taistelumekaniikka sekä pelin käyttöliittymä toimivat ainakin omaan makuuni todella huonosti.

Valitan, mutta todellakin aivan massiivinen pettymys tuo peli on itselleni, eikä sitä valitettavasti mikään itselleni kyllä muuta. Ja kuitenkin monikin aikaisempi Zelda on ollut mielestäni todella hyvä peli. Breath of the Wild ei sitä kuitenkaan minulle missään tapauksessa ole. Ocarina of Time on edelleen oma suosikkini Zeldoista. Toki muistot siitäkin on aika saattanut kullata.
 
Viimeksi muokattu:
Niin kyllähän mielestäni tuosta sai sen käsityksen, ettei uusia pelejä ole tiedossa kuin muutama.
No mielestäsi siitä sitten sai sen kuvan. Voin elää sen kanssa. Onhan 13 uutta yksinoikeuspeliä tietenkin paljon mutta...

Se, että sinulle siellä on voisi ostaa ehkä muutama peli ei edelleen poista sitä tosiasiaa, että listassa on 13 yksinoikeutta.
...pelkkä yksinoikeus ei vielä ainakaan minulle ole mikään automaattinen plussa. Ja tietenkin puhuin omasta lähtökohdasta niin kuin kritisoimasi kirjoittajakin. Pelaatko ja ostatko itse kaikki nuo yksinoikeudet vai meneekö jopa koko lista hankintaan?

Taitaa tosiaan olla joukossa myös porttauksia ja multiplättyjä. Oli joskus huono asia kun niitä multiplättyjä ei tullut ja porttauksia kaivattiin monistakin peleistä mutta tämäkään tilanne ei ole hyvä nyt kun niitä on tulossa.
No taitaa juu jokunen ikivanha Resident Evil muun muassa löytyä. Multiplattareiden puutteesta valittaneet tuskin ovat samoja ihmisiä kuin ihmiset, jotka valittavat kun niitä tulee.

Itse ottaisin mieluusti pelejä Nintendon aiemmilta konsoleilta kun en ole niitä omistanut. Moni muukin on skipannut Wii U:n vähintään ja Gamecubelta asti löytyisi potentiaalista kamaa lapioida Switchille. Wiillä oli enemmän omistajakuntaa mutta sitäkään minä en omistanut, joten senkin pelit kelpaisi.
 
Mua eniten kiinnostavat kahdeksan peliä on vain Switchille, kun tosiaan kahdelle muulle alustalle on yhteensä odotuksessa 5 peliä. Tähän päälle tuolta listalta löytyy useampi multiplattari, joita en jaksa pelata isolta ruudulta kotona, vaan juurikin käsikonsolina reissuissa jne. Esim spyro.
Monet pelit tulee myös ostettua tuplana reissuja ajatellen.
Näiden kahdeksan pelin päälle multa puuttuu jo useampi Switch yksinoikeus jotka pitää vielä jossain väliss ostaa, kuten esim Yoshi.
Ymmärrän kyllä sinänsä sinunkin pointtisi ja tilanteesi tässä. Kunhan purin ääneen vain omaa ainakin jonkin sortin turhautumista Switchiin, kun kuitenkin Switchin ostaessani oli paljon kovemmat odotukset nimenomaan sille tulevista idearikkaista yksinoikeuspeleistä - erityisesti Nintendolta.

Tuo kannettavuus ei minulle ole oikein koskaan ollut tärkeää pelikoneissa, ja varsinkin Switchin kohdalla se ei minulle toimi, kun se on mukaan otettavaksi omaan makuuni ja moneen tilanteeseen aivan liian iso ja myös liian kova akkusyöppö. Vitan otan nykyäänkin mieluummin mukaani, jos haluan helppoa mukaan otettavaa pelikonetta (jota en nykyään kyllä kovin usein edes kaipaa).

Mutta juu tosiaan kaikki kunnia sinun ja muidenkin näkemyksille. En tarkoittanut suoraan teidän näkemyksiä lytätä, vaikka itseäni vähän Switchin nykytilanne turhauttaakin. Sinänsä ihan omasta mielenkiinnostani kysyisin, että mitkä ovat nuo sinua erityisesti kiinnostavat tulevat Switch-pelit? Aidosti hyvässä hengessä kysyn tätä.
 
Viimeksi muokattu:
Ihan noi Nintendon omat sarjat on ne miksi ylipäätään pelaan Nintendolla. Zeldat, Mariot, Pokemonit, Animal Crossingit, Luigi jne, ne on kaikki aivan mielettömän hyviä pelejä.
 
Daemon X Machina saa myös ihan hienon erikoisversion. Tuo mecha on vain 18cm korkea joten tuollaiselle jopa löytyisi hyllystä vielä tilaakin.

Edit:

Kuva ei näköjään enää toiminut joten laitetaan uudestaan.

orbitalyuj85.jpg
 
Viimeksi muokattu:
D-eA455XYAA0JCB.jpg:large

Solve puzzles at home or on the go as #LaytonsMysteryJourney: Katrielle and The Millionaires’ Conspiracy - Deluxe Edition comes to #NintendoSwitch on 08/11!
NoE Twitter

3DS peli vuodelta 2017 portataan Switchille.
 
Switchille on tullut ja tulee niin paljon laadukasta pelattavaa, etten millään ehdi edes kaikkea haluamaani pelaamaan. Multiplattarit ilman muuta lähtökohtisesti myös Switchille, koska kannettavuus on minulle ylivoimainen aspekti.

Päivitin Pleikkarinikin hetken mielijohteesta PRO-malliin, olen pelannut sillä n. 20h God of Waria ja 10h RDR2:ta. Eikä näytä siltä että konsolilla enää juuri pelaisinkaan - niin totaalisesti Switch on tyrmännyt Pleikan omassa käytössäni.
 
Luigi's Mansion ilmestyy pyhäinpäivän tienoilla.

Check in to a haunted hotel getaway this Halloween when #LuigisMansion3 comes to #NintendoSwitch on 31/10/19!
NoE Twitter
 
Astral Chain: First Look At The New Platinum Switch Exclusive! -youtube
Digital Foundry on päässyt katsomaan elokuussa ilmestyvää Astral Chain peliä. Eivät saaneet lupaa kuin näyttää lyhyitä pätkiä pelistä. Peli on kuulemma sekoitus Deus Exää ja Zeldaa. Pelissä pyöritään välillä Deus ex tyylisellä agenttitoimistolla ja välillä käydään selvittämään demonihyökkäystä ja mennään portista demoniulottovuuteen, missä on Zelda tyyppinen luolasto. Portti jutusta tuli mieleen Oblivion pelin oblivion portti, joissa käyminen mielestäni huononsi peliä ja kun portit oli saanut hoidettua niin tulikin lopputeksti. Tämä vaikuttaa siltä että tässä demoniulottuvuus homma on paremmin tehty, jos portin takana on Zelda tyylinen luolasto.
 
Tekeillä oleva Jet Kave Adventure näyttää varsin hyvältä tasoloikalta.


Hyvälle näyttää kyllä, oliks release timestä mitään tietoa? Sen onnistuin missaamaan jos siitä oli puhetta.

@pelle pelannut Cadence of Hyrule? Jos oot niin kerro vähän kokemuksia, itellä ladattuna ollut useamman kk, mutta en oo kerennyt vielä testamaan
 
Ilmeisesti tarkoitus olisi tuo saada valmiiksi tämän vuoden puolella, mutta mitään sen tarkempaa julkaisupäivää ei ole.
Testasin mä eilen cadencen demoa ja totesin, että ei ole meikäläisen peli. Ei se liikkuminen iske meikäläiseen ollenkaan.
Toki tuon tiesin jo pelkästään videoita katsomalla, mutta ajattelin testata jos kuitenkin olisin väärässä.
Lisäksi en muutenkaan välitä roguelike peleistä ollenkaan.
 
^ Cadence of Hyrulen asetuksista on mahdollista ottaa pois pelin rytmi mekaniikka, jolloin tämä muuttuu vuoropohjaiseksi.
 
Tuo on tiedossa, mutta ongelma minulle on juuri se, että kun itse liikkuu niin vihut liikkuu samalla.
Tässä pitäisi osata aina ajatella pari liikettä valmiiksi etukäteen ettei käy kuten minulle kun yritin päästä vihun selän taakse ja turpaanhan siinä tuli :D
 
Bubble Bobble varmistettu Switchille!

Nyt on paha! Näinki simppeli peli taitaa olla meikäläiselle se system seller! :)
 
Hyvältä näyttää Witcher 3 Switchilläkin.

Tässähän taitaa joutua ostamaan pelin kolmannen kerran..
 
Ylös Bottom