Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Noh hesburgerin sitten?Dr Evil sanoi:Mäkin safkat ovat kuvottavia. Kyllä Revo ansaitsee paremman vertauskuvan.
Kuten sanoin, tehojen pointti ei ole pelkässä grafiikan parantamisessa. Tokihan Twilight Princess nätiltä näyttää ja se riittää monille. Ja perinteiselläkin ohjaimella saa kyllä fysiikoista irti. Kaukosäädinkään ei sovellu kaikkeen ja siksi Nintendokin on tuomassa myös perinteistä ohjainta markkinoille. Joissain genreissä esimerkiksi fysiikan lakeja voisi käyttää hyväkseen itse keksimällä tavalla. Tällä hetkellä pelinkehittäjät sanelevat tavat edetä pelissä, mutta kehittyineiden fysiikoiden ansiosta esimerkiksi talon katolle voisi päästä kaatamalla puun oikean suuntaisesti ja kävelemällä sitä pitkin katolle. Cellfactoryn tekniikalla talon voisi periaatteessa purkaa täysin osiin esimerkiksi räjäyttämällä ja siitä lentävät osat tappaisivat vihuja ja tuhoaisivat ympäristöä. Ihan nykyisillä ohjausmenetelmillä toimivia asioita. Fysiikka ei ole pelkkää räsynukkeilua ja näytöstä miten ympäristöt menevät rikki vaan asia jota voisi käyttää hyväkseen pelissä. Se ei olisi mitään ennalta suunniteltua kuten eteneminen nyt on, vaan täysin pelaajan itsensä päätettävissä oleva tapa. Laitat kiven oven eteen niin vihut eivät voi seurata sinua tai pamautat seinään reiän niin pääset vihujen luokse. Pelaajalle pitäisi vain antaa monipuoliset välineet, joilla saa aikaan mitä tahansa. Nämä ovat asioita, joita tulevaisuudessa tullaan käyttämään ja niissä piilee se uuden sukupolven kantava voima. Ei parannetuissa grafiikoissa. Revolution ei tehojensa puolesta pysty tähän. Siinä on heikkojen tehojen huono puoli. Sillä ei voi toteuttaa samanlaista peliä minkä voi toteuttaa paremmilla tehoilla. Tehoja ei sovi aliarvioida sillä perusteella, että jo nykyinen grafiikka on tarpeeksi kaunista, koska korkeammat tehot eivät suoraan ole kytköksissä ainoastaan parempaan grafiikkaan.kolamies sanoi:Twilight Princess on tarpeeksi nätti eikä tehoja tarvita enempää. Fysiikasta tuskin saa mitään irti retro-ohjaimella. GRuUAHAHUU
Pelkät tehot eivät tee uutta sukupolvea. Kyllähän Revossakin näyttää sitä vääntöä riittävän, mutta ei vain tarpeeksi kuvailemiini asioihin. Prosessorissa ei ole kuin yksi ydin jne. Tästäkin syystä laitteet täydentävät toisiaan erinomaisesti. Revosta tulee moneen kotiin hyvä kakkoskonsoli, joka tarjoaa eri asioita kuin kilpailijat. Gamecube ja N64 tarjosivat kuitenkin aika pitkälle täsmälleen samoja juttuja kuin niiden kilpailijat. Tuolla kokoonpanolla Revon hinta voi olla jotain 150 euron luokkaa ja siinä missä PS3:lle ja XO:lle on vaikea ja kallis toteuttaa pelejä, Revolla niiden kustannukset pysyvät samoissa luokissa kuin ennenkin. Revon pelit saattavatkin maksaa DS:n pelien verran, jolloin se alkaa jo olemaan todella houkuttava konsoli PS3:n ja XO:n omistajille. Sony alkaa olla konsolipuolella jo niin suuri ja mahtava, ettei sitä vastaan kannata välttämättä edes taistella suoranaisesti ellei ole takana MS:n rahoja ja tekniikkaa. Nintendo tekee omaa juttuaan ja jättää sen kilpailun Sonylle ja MS:lle ja tyytyy tekemään sitä minkä parhaiten osaavat.Nyt kuitenkin tehoja ei ole ja on vain ohjain. Kysymys siitä onko Revolution todella seuraavan sukupolven konsoli on enemmänkin maku/mielipidekysymys, ja Nintendon mielestä näin on.
Solid Snake sanoi:Prosessorissa ei ole kuin yksi ydin jne.
Decrepify sanoi:Täysin 3D ympäristö antoi taannoin mahdollisuuden pelata peliä monipuolisemmin ja avoimemmin. Peliympäristö alkoi tuntua kuin oikealta maailmalta ja realistiselta. Tämähän todettiin jo Mario 64:n ja Ocarina of Timen kautta. Täysin 3D:tä ei oltaisi pystytty toteuttaa ilman parempia tehoja konsolissa, niin mustavalkoiselta kuin se kuulostaakin. Vastaavasti tästä seuraavaan sukupolveen siirryttäessä, juuri tehojen myötä, mahdollistui hyvin sulavat ja hektiset maailmat, kuten Halon tapauksessa, sekä entistä realistisempi fysiikan mallinnus (haha, oliko tuota edes ennen? ), kuten Half Life 2 meille erinomaisesti välittää. Nyt kuten nähdään, tehojen lisäys jälleen tuo täysin uusia mahdollisuuksia pelikokemukseen: fysikaalisia muuttujia voidaan lisätä enemmän, pystytään tekemään massiivisempia systeemejä ja täten luoda juuri monipuolisempia tapoja hyödyntää maailmaa (en osaa miettiä paremmin, pelit sitten ne osoittavat selkeämmin kun ne itse kokee).
Decrepify sanoi:Näin ollen näyttää siltä, että Nintendolle tämä kehitys ei riitä, tai katsoen nyt ilmenneitä tehoja, seuraavan sukupolven kehityksen tuomia mahdollisuuksia ei lainkaan noteerata. Nintendo näyttääkin haluavan tuoda uudenlaisen ohjaussysteemin kautta mahdollisuuksia, jotka eivät tehojen myötä voisi olla olemassa - kuten todettiin jo DS:n konseptin myötä. Ikään kuin Nintendo haluaisi muuntaa tuota käsitystä, että seuraavan sukupolven voi automaattisesti luoda vain paremmilla tehoilla. Mutta jos tehot tuovat mukanaan uusia mahdollisuuksia ja myös uudenlainen ohjausmekanismi, niin miksei hyödyntää molempia? Miksei rakentaa suhteellisen tehokasta konsolia, joka voisi tuoda mukanaan myös uuden sukupolven tarjoamat mahdollisuudet? Ei tarvitse laittaa satoja miljoonia minkään über-prosessorin kehittämiseen vaan tekee perustehokkaan prosessorin, kuten ehkä hieman Xbox360 prosessorin tapauksessa. Tällöin Nintendo Revolutionia voisi kutsua ainoaksi "seuraavan sukupolven" konsoliksi, kun PS3 ja Xbox360 eivät tarjoaisi ohjainta, ainoastaan tehopuolen - tällöin varmasti voisivat hieman muuttaa myös käsitystä siitä, mitä on seuraava sukupolvi todella.
xevious sanoi:En usko että Nintendo vähättelee tehojen merkitystä kuitenkaan niin paljoa ettäkö he olisivat tahallaan tehneet Revosta "alitehoisen". Uskon että he ovat tehneet laitteesta juuri niin tehokkaan kuin mitä heidän taloudelliset resurssit sallivat.
Solid Snake sanoi:Pelkät tehot eivät tee uutta sukupolvea. Kyllähän Revossakin näyttää sitä vääntöä riittävän, mutta ei vain tarpeeksi kuvailemiini asioihin. Prosessorissa ei ole kuin yksi ydin jne. Tästäkin syystä laitteet täydentävät toisiaan erinomaisesti. Revosta tulee moneen kotiin hyvä kakkoskonsoli, joka tarjoaa eri asioita kuin kilpailijat.
keiu sanoi:Uskon että Nintendolla olisi resurssit tehdä aivan samantehoinen kone kuin PS3. Nintendolla vain ei olisi resursseja ottaa siitä tappioita niin paljon ja niin pitkään että se olisi kannattavaa. Revolutionin tehot ovat mitä ovat juuri siksi että Nintarilla on laskettu että kone tuottaa sellaisena eniten voittoa
xevious sanoi:Se vaan kun tämäkin homma toimii markkinatalouden pelisääntöjen mukaan, että yhtään enempää ei haluta tehdä kun mikä on välttämätöntä että saadaan peli myytyä. Kaikki nuo laajemmat ja realistisemmat pelimaailmat pitää jonkun kuitenkin koodata ja mitä laajempi ja realistisempi pelimaailma, sen enemmän sen kehittäminen tulee maksamaan ja sitä enemmän pelin pitää myydä. Seuraava konsoligeneraatio ei ole pystynyt ainakaan tähän mennessä laajentamaan pelien kuluttajakuntaa siinä määrin että mutkikkaampien pelien tuottaminen olisi taloudellisesti kannattavaa. Itseasiassa päinvastoin käsittääkseni. Ettei vaan turvauduttaisi pakkaamaan sama paska uuteen pakettiin nyt HD resoluutioilla?? Siihen vielä jauhetaan vähän päälle gigaflopseista, transistoreista ja prosessoriytimistä, niin kyllä saadaan keskiverto kuluttaja vakuutettua...Voi olla että olen väärässä mutta vähän tältä juttu minusta haiskahtaa...
xevious sanoi:En usko että Nintendo vähättelee tehojen merkitystä kuitenkaan niin paljoa ettäkö he olisivat tahallaan tehneet Revosta "alitehoisen". Uskon että he ovat tehneet laitteesta juuri niin tehokkaan kuin mitä heidän taloudelliset resurssit sallivat.
Solid Snake sanoi:Pelkät tehot eivät tee uutta sukupolvea.
Decrepify sanoi:Samat konseptit ovat pyörineet peleissä jo pian 20 vuotta. Zelda 1 on konseptitltaan sama kuin Ocarina of Time. Alkuperäinen Doom ~ Doom 3. Vanhat vuoropohjaiset roolipelit ~ Final Fantasy XII. Ei näitä alkuperäisiä peli-ideoita ja konsepteja ole viimeaikoina pahemmin syntynyt - vanhoihin on vain tullut tehojen myötä enemmän monipuolisuutta ja uusia ulottovuuksia (2D-3D, fysiikan mallinnus jne.) Tällöin siis elämme edelleen aika lailla NESin ajoissa tai ehkä hieman aiemmin - C64 varmaan. Sukupolvi 3? Vai mikä nyt sitten on?
xevious sanoi:En ymmärrä miten Revo lasketaan jo alusta heti automaattisesti "kakkoskonsoliksi". Vähempien tehojensa ansiostako se on automaattisesti kakkoskonsoli?
Täälläkin foorumilla aika suuri osa ihmisistä on sitä mieltä että ostavat varmuudella REvon sen halvan hinnan ja mielenkiintoisten uusien toimintojen takia ja sitten katsovat että ostavatko x360 vaikko ps3 siihen lisäksi? Revo saattaa ehkä jopa siinä sivussa ujuttaa itsensä useampaan talouteen kuin kumpikaan noista "oikeista next gen konsoleista". Eikös tämä tee sitten Revosta ykköskonsolin??
Samapa tuo mulle että onko se ykkös vai kakkoskonsoli, kun itse sen tulen ensimmäisenä hommaamaan jokatapauksessa, mielenkiintoista vaan että miten tuo on jo tosiaankin nyt laskettu kakkoskonsoliksi vaikka koko laitetta ei ole edes julkaistu...
Solid Snake sanoi:Jos XO:n ostaa 35 miljoonaa ihmistä joista 25 miljoonaa ostaa Revon kakkoskonsoliksi ja PS3:n ostaa 120 miljoonaa ihmistä joista 100 miljoonaa ostaa Revon kakkoskonsoliksi. Sitten tietenkin vielä 23 miljoonaa ostaa pelkästään Revon
Luckyman sanoi:Kannattaa kuitenkin muistaa että suurin osa kuluttajista ostaa vain yhden konsolin. Muutenhan Cube ja Xbox olisivat myyneet paljon enemmän.
Salmari sanoi:Sehän nimenomaan on nyt Revossa ideana, että sen ostaa moni toisena konsolina, koska se on niin halpa.
Cubella ei ole mitään erikoista tarjottavanaan. Tuskin kovin moni haluaa ostaa Cuben vain Zeldan tai parin muun peli takia (vaikka heitäkin kyllä on). Cube on pohjimmiltaan täysin samanlainen laite PS2:n kanssa (hieman tehokkaampi vain), mutta pelivalikoima on heikko verrattuna PS2:een. Nyt sitten tulee Revolution, joka poikkeaa suuresti PS2:sta, joten syitä sen hankkimiseenkin löytyy. Kuvitellaas nyt, että PS3:lle ja Revolle tulee tennispeli, joten (olettaen että pelin ohjaus toimii loistavasti) kyllähän sitä haluaisi melkein kuka tahansa pelata mieluummin Revolutionilla kuin PS3:lla.Luckyman sanoi:Nintendon strategia ei voi perustua tuon varaan. Halpa hinta kilpailijoihin nähden ei auttanut Cubea myynneissä mainittavasti.
Azu sanoi:Cubella ei ole mitään erikoista tarjottavanaan. Tuskin kovin moni haluaa ostaa Cuben vain Zeldan tai parin muun peli takia (vaikka heitäkin kyllä on). Cube on pohjimmiltaan täysin samanlainen laite PS2:n kanssa (hieman tehokkaampi vain), mutta pelivalikoima on heikko verrattuna PS2:een.
Cube ei tarjonnut mitään, mitä PS2 ja Xbox eivät tarjonneet -> Xbox- ja PS2-omistajilla ei mitään syytä oikeastaan ostaa Cubea, ellei sitten fanita Nintendon pelisarjoja.