Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo Wii

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja CHAOS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Nintendo Revolution

Näitä keskusteluita voi sitten jatkaa siellä minne ne kuuluvatkin eli konsolisodan puolella tai pikaviestein. Tätä ketjua ei ole tarkoitus taistelukentäksi muuttaa.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Enpä jatka turhaa sotimista, mutta keskustelen Revoon liittyen noista annetuista tehoista.


Moni tuntuu olevan sitä mieltä, että tehoilla ja grafiikoilla ei ole väliä vaan peleillä. DS:ää ja PSP:tä on helppo vetää mukaan, mutta ne eivät anna todenmukaista esimerkkiä asiasta.
Menkää Gametrailersiin ja heittäkää hakusanoiksi Crytek ja sen jälkeen Cellfactory. Siinä vähän näyttöä mitä niillä tehoilla tehdään seuraavassa sukupolvessa. Nykypolven kauneimmat pelit riittävät mitä ulkonäköön tulee, vaikka eihän vähän kauniimpi tietenkään pahaksi ole, mutta fysiikka ja sen kaltaiset asiat on niitä mihin tehot tulevaisuudessa menee. Jos PS3:n ja XO:n myötä pelkät grafiikat kaunistuisivat niin eihän niistä tehoista niinkään jaksaisi välittää, mutta esim. tuon Cellfactoryn kaltaiset fysiikat mahdollistavat jo sen luokan leikkimisen pelillä ja ympäristöllä, että se on jo vallankumous. Revolutionilla on tottakai etunsa, enkä vähättele sitä, mutta raa'asta tehosta olisi sille ollut hyötyä. Tajuan kyllä, että Nintendo haluaa jättää tekniikan halvaksi ja olen myös iloinen että se niin teki. Pelit ja itse konsoli lähtee varmasti kaupasta halvemmalla mukaan. Tästä voi tulla siihen tulokseen, että joka kotiin tarvitsee kaksi pelikonsolia. Revollakin on nimittäin paljon tarjottavaa mitä kilpailijoilla ei ole. Pointtini on vain se, että tehoja ei kannata vähätellä eikä koskaan kannata sanoa, että Twilight Princess on tarpeeksi nätti eikä tehoja tarvita enempää. Suuremmat ja elävämmät maailmat tulevat tehojen kautta. Kehittyneet fysiikat tuovat pelintekijöillä vähintään yhtä paljon mahdollisuuksia kuin kaukosäädinkin. Eri tavalla vain, mutta kumpaakaa tapaa ei kannata missään mielessä vähätellä.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Twilight Princess on tarpeeksi nätti eikä tehoja tarvita enempää. Fysiikasta tuskin saa mitään irti retro-ohjaimella. GRuUAHAHUU
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Matkapuhelimissa puhutaan sukupolven vaihdoksista jos kommunikaatiotapa on muuntumassa suhteellisen radikaalisti - 3G tuo mukanaan mahdollisuuden lähettää ja vastaanottaa hyvälaatuista videokuvaa varsin vaivattomasti ja siten mahdollisuuden katsoa vaikka reaaliaikaista televisiolähetystä suoraan puhelimen ruudusta. Tämä ei olisi ollut mahdollista ilman tehojen lisäystä puhelimessa ja itse verkon kapasiteetissa. Näen, että sama ilmiö toistuu myös konsolipuolella. Tehot toden totta tuovat mukanaan täysin uusia ulottovuuksia pelaamiseen.

Täysin 3D ympäristö antoi taannoin mahdollisuuden pelata peliä monipuolisemmin ja avoimemmin. Peliympäristö alkoi tuntua kuin oikealta maailmalta ja realistiselta. Tämähän todettiin jo Mario 64:n ja Ocarina of Timen kautta. Täysin 3D:tä ei oltaisi pystytty toteuttaa ilman parempia tehoja konsolissa, niin mustavalkoiselta kuin se kuulostaakin. Vastaavasti tästä seuraavaan sukupolveen siirryttäessä, juuri tehojen myötä, mahdollistui hyvin sulavat ja hektiset maailmat, kuten Halon tapauksessa, sekä entistä realistisempi fysiikan mallinnus (haha, oliko tuota edes ennen? :P), kuten Half Life 2 meille erinomaisesti välittää. Nyt kuten nähdään, tehojen lisäys jälleen tuo täysin uusia mahdollisuuksia pelikokemukseen: fysikaalisia muuttujia voidaan lisätä enemmän, pystytään tekemään massiivisempia systeemejä ja täten luoda juuri monipuolisempia tapoja hyödyntää maailmaa (en osaa miettiä paremmin, pelit sitten ne osoittavat selkeämmin kun ne itse kokee).

Näin ollen näyttää siltä, että Nintendolle tämä kehitys ei riitä, tai katsoen nyt ilmenneitä tehoja, seuraavan sukupolven kehityksen tuomia mahdollisuuksia ei lainkaan noteerata. Nintendo näyttääkin haluavan tuoda uudenlaisen ohjaussysteemin kautta mahdollisuuksia, jotka eivät tehojen myötä voisi olla olemassa - kuten todettiin jo DS:n konseptin myötä. Ikään kuin Nintendo haluaisi muuntaa tuota käsitystä, että seuraavan sukupolven voi automaattisesti luoda vain paremmilla tehoilla. Mutta jos tehot tuovat mukanaan uusia mahdollisuuksia ja myös uudenlainen ohjausmekanismi, niin miksei hyödyntää molempia? Miksei rakentaa suhteellisen tehokasta konsolia, joka voisi tuoda mukanaan myös uuden sukupolven tarjoamat mahdollisuudet? Ei tarvitse laittaa satoja miljoonia minkään über-prosessorin kehittämiseen vaan tekee perustehokkaan prosessorin, kuten ehkä hieman Xbox360 prosessorin tapauksessa. Tällöin Nintendo Revolutionia voisi kutsua ainoaksi "seuraavan sukupolven" konsoliksi, kun PS3 ja Xbox360 eivät tarjoaisi ohjainta, ainoastaan tehopuolen - tällöin varmasti voisivat hieman muuttaa myös käsitystä siitä, mitä on seuraava sukupolvi todella.

Nyt kuitenkin tehoja ei ole ja on vain ohjain. Kysymys siitä onko Revolution todella seuraavan sukupolven konsoli on enemmänkin maku/mielipidekysymys, ja Nintendon mielestä näin on.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

kolamies sanoi:
Twilight Princess on tarpeeksi nätti eikä tehoja tarvita enempää. Fysiikasta tuskin saa mitään irti retro-ohjaimella. GRuUAHAHUU
Kuten sanoin, tehojen pointti ei ole pelkässä grafiikan parantamisessa. Tokihan Twilight Princess nätiltä näyttää ja se riittää monille. Ja perinteiselläkin ohjaimella saa kyllä fysiikoista irti. Kaukosäädinkään ei sovellu kaikkeen ja siksi Nintendokin on tuomassa myös perinteistä ohjainta markkinoille. Joissain genreissä esimerkiksi fysiikan lakeja voisi käyttää hyväkseen itse keksimällä tavalla. Tällä hetkellä pelinkehittäjät sanelevat tavat edetä pelissä, mutta kehittyineiden fysiikoiden ansiosta esimerkiksi talon katolle voisi päästä kaatamalla puun oikean suuntaisesti ja kävelemällä sitä pitkin katolle. Cellfactoryn tekniikalla talon voisi periaatteessa purkaa täysin osiin esimerkiksi räjäyttämällä ja siitä lentävät osat tappaisivat vihuja ja tuhoaisivat ympäristöä. Ihan nykyisillä ohjausmenetelmillä toimivia asioita. Fysiikka ei ole pelkkää räsynukkeilua ja näytöstä miten ympäristöt menevät rikki vaan asia jota voisi käyttää hyväkseen pelissä. Se ei olisi mitään ennalta suunniteltua kuten eteneminen nyt on, vaan täysin pelaajan itsensä päätettävissä oleva tapa. Laitat kiven oven eteen niin vihut eivät voi seurata sinua tai pamautat seinään reiän niin pääset vihujen luokse. Pelaajalle pitäisi vain antaa monipuoliset välineet, joilla saa aikaan mitä tahansa. Nämä ovat asioita, joita tulevaisuudessa tullaan käyttämään ja niissä piilee se uuden sukupolven kantava voima. Ei parannetuissa grafiikoissa. Revolution ei tehojensa puolesta pysty tähän. Siinä on heikkojen tehojen huono puoli. Sillä ei voi toteuttaa samanlaista peliä minkä voi toteuttaa paremmilla tehoilla. Tehoja ei sovi aliarvioida sillä perusteella, että jo nykyinen grafiikka on tarpeeksi kaunista, koska korkeammat tehot eivät suoraan ole kytköksissä ainoastaan parempaan grafiikkaan.

edit:
Nyt kuitenkin tehoja ei ole ja on vain ohjain. Kysymys siitä onko Revolution todella seuraavan sukupolven konsoli on enemmänkin maku/mielipidekysymys, ja Nintendon mielestä näin on.
Pelkät tehot eivät tee uutta sukupolvea. Kyllähän Revossakin näyttää sitä vääntöä riittävän, mutta ei vain tarpeeksi kuvailemiini asioihin. Prosessorissa ei ole kuin yksi ydin jne. Tästäkin syystä laitteet täydentävät toisiaan erinomaisesti. Revosta tulee moneen kotiin hyvä kakkoskonsoli, joka tarjoaa eri asioita kuin kilpailijat. Gamecube ja N64 tarjosivat kuitenkin aika pitkälle täsmälleen samoja juttuja kuin niiden kilpailijat. Tuolla kokoonpanolla Revon hinta voi olla jotain 150 euron luokkaa ja siinä missä PS3:lle ja XO:lle on vaikea ja kallis toteuttaa pelejä, Revolla niiden kustannukset pysyvät samoissa luokissa kuin ennenkin. Revon pelit saattavatkin maksaa DS:n pelien verran, jolloin se alkaa jo olemaan todella houkuttava konsoli PS3:n ja XO:n omistajille. Sony alkaa olla konsolipuolella jo niin suuri ja mahtava, ettei sitä vastaan kannata välttämättä edes taistella suoranaisesti ellei ole takana MS:n rahoja ja tekniikkaa. Nintendo tekee omaa juttuaan ja jättää sen kilpailun Sonylle ja MS:lle ja tyytyy tekemään sitä minkä parhaiten osaavat.

Kaukosäätimestäkin saattaa tulla seuraava perusosa jokaiseen konsoliin. Jos asiat menee niinkuin niiden luulen menevän, Sony tuo jossain vaiheessa markkinoille pelin, joka toimii vain kaukosäätimellä (vähän Saturnin Nightsin tapaan, joka toimi vain analogitikulla) ja tästä muodostuu pikku hiljaa uusi ohjain. Siitähän vallankumouksessa onkin itseasiassa kyse. Kumotaan vanha ja tuodaan uusi tilalle. Voihan se olla, että tämä tullaan muistamaan suurena virheenäkin, joka oli viimeinen naula Nintendon arkkuun, mutta en uskoisi sen ihan niin menevän. Pelinkehittäjät vain koodaamaan pelejä kakea silmällä pitäen niin hyvä tulee. Pelkän Nintendon harteille innovaatiota ei voi jättää, vaan siihen pitää muidenkin tarttua.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Solid Snake sanoi:
Prosessorissa ei ole kuin yksi ydin jne.

Mistä sinä tiedät sen? Kukaan ei tiedä mitään laitteiden todelisesta rakenteesta, vaan IGN on laittanut pelkät megahertsit esiin. Kukaan ei tiedä onko prosessorissa ytimiä tai minkä G-luokan prosessori se on. Ei ole myöskään minkäänlaista kuvaa esimerkiksi siitä, mitä 3D-kortti itsessään sisältää, mikä on kaistan koko, jne. Pelkkiin megahertseihin perustuva vertailu on noissakin yhtä typerää, koska tämän logiikan mukaan Radeon 9000 ja 9750 ovat lähes identtisiä, koska niissä on vain pieni hyppy megahertseissä. PowerPC arkkitehtuurin ja MoSys muistin nyt pystyy tietämään, koska näin valmistajat ovat sanoneet itse useaan kertaan.

pieni lisäys: Ja mitä laitteen muistiin tulee, sekin kannattaisi ymmärtää että yksi 720p reson tekstuuri vaatii tarkalleen 3,4 kertaa enemmän muistia. Jos muistin koko suhtautetaan tällä tavalla Xympyrän vastaavaan, Revon pelkkä muistimäärä olisi karkeat 300 megatavua, 310 jos otetaan näytönohjaimen 3 megatavua huomioon. Vertailu on helppoa vielä sen takia, että Xympyrässä ei ole omaa tekstuurimuistia näytönohjaimessa, vaan 512 megatavua jaetaan sekä näyttiksen että kaiken muun kanssa. Revon suhteen näyttiksen muistista ei ole vielä täyttä varmuutta.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Decrepify sanoi:
Täysin 3D ympäristö antoi taannoin mahdollisuuden pelata peliä monipuolisemmin ja avoimemmin. Peliympäristö alkoi tuntua kuin oikealta maailmalta ja realistiselta. Tämähän todettiin jo Mario 64:n ja Ocarina of Timen kautta. Täysin 3D:tä ei oltaisi pystytty toteuttaa ilman parempia tehoja konsolissa, niin mustavalkoiselta kuin se kuulostaakin. Vastaavasti tästä seuraavaan sukupolveen siirryttäessä, juuri tehojen myötä, mahdollistui hyvin sulavat ja hektiset maailmat, kuten Halon tapauksessa, sekä entistä realistisempi fysiikan mallinnus (haha, oliko tuota edes ennen? :P), kuten Half Life 2 meille erinomaisesti välittää. Nyt kuten nähdään, tehojen lisäys jälleen tuo täysin uusia mahdollisuuksia pelikokemukseen: fysikaalisia muuttujia voidaan lisätä enemmän, pystytään tekemään massiivisempia systeemejä ja täten luoda juuri monipuolisempia tapoja hyödyntää maailmaa (en osaa miettiä paremmin, pelit sitten ne osoittavat selkeämmin kun ne itse kokee).

Se vaan kun tämäkin homma toimii markkinatalouden pelisääntöjen mukaan, että yhtään enempää ei haluta tehdä kun mikä on välttämätöntä että saadaan peli myytyä. Kaikki nuo laajemmat ja realistisemmat pelimaailmat pitää jonkun kuitenkin koodata ja mitä laajempi ja realistisempi pelimaailma, sen enemmän sen kehittäminen tulee maksamaan ja sitä enemmän pelin pitää myydä. Seuraava konsoligeneraatio ei ole pystynyt ainakaan tähän mennessä laajentamaan pelien kuluttajakuntaa siinä määrin että mutkikkaampien pelien tuottaminen olisi taloudellisesti kannattavaa. Itseasiassa päinvastoin käsittääkseni. Ettei vaan turvauduttaisi pakkaamaan sama paska uuteen pakettiin nyt HD resoluutioilla?? Siihen vielä jauhetaan vähän päälle gigaflopseista, transistoreista ja prosessoriytimistä, niin kyllä saadaan keskiverto kuluttaja vakuutettua...Voi olla että olen väärässä mutta vähän tältä juttu minusta haiskahtaa...

Decrepify sanoi:
Näin ollen näyttää siltä, että Nintendolle tämä kehitys ei riitä, tai katsoen nyt ilmenneitä tehoja, seuraavan sukupolven kehityksen tuomia mahdollisuuksia ei lainkaan noteerata. Nintendo näyttääkin haluavan tuoda uudenlaisen ohjaussysteemin kautta mahdollisuuksia, jotka eivät tehojen myötä voisi olla olemassa - kuten todettiin jo DS:n konseptin myötä. Ikään kuin Nintendo haluaisi muuntaa tuota käsitystä, että seuraavan sukupolven voi automaattisesti luoda vain paremmilla tehoilla. Mutta jos tehot tuovat mukanaan uusia mahdollisuuksia ja myös uudenlainen ohjausmekanismi, niin miksei hyödyntää molempia? Miksei rakentaa suhteellisen tehokasta konsolia, joka voisi tuoda mukanaan myös uuden sukupolven tarjoamat mahdollisuudet? Ei tarvitse laittaa satoja miljoonia minkään über-prosessorin kehittämiseen vaan tekee perustehokkaan prosessorin, kuten ehkä hieman Xbox360 prosessorin tapauksessa. Tällöin Nintendo Revolutionia voisi kutsua ainoaksi "seuraavan sukupolven" konsoliksi, kun PS3 ja Xbox360 eivät tarjoaisi ohjainta, ainoastaan tehopuolen - tällöin varmasti voisivat hieman muuttaa myös käsitystä siitä, mitä on seuraava sukupolvi todella.

En usko että Nintendo vähättelee tehojen merkitystä kuitenkaan niin paljoa ettäkö he olisivat tahallaan tehneet Revosta "alitehoisen". Uskon että he ovat tehneet laitteesta juuri niin tehokkaan kuin mitä heidän taloudelliset resurssit sallivat.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

xevious sanoi:
En usko että Nintendo vähättelee tehojen merkitystä kuitenkaan niin paljoa ettäkö he olisivat tahallaan tehneet Revosta "alitehoisen". Uskon että he ovat tehneet laitteesta juuri niin tehokkaan kuin mitä heidän taloudelliset resurssit sallivat.

Uskon että Nintendolla olisi resurssit tehdä aivan samantehoinen kone kuin PS3. Nintendolla vain ei olisi resursseja ottaa siitä tappioita niin paljon ja niin pitkään että se olisi kannattavaa. Revolutionin tehot ovat mitä ovat juuri siksi että Nintarilla on laskettu että kone tuottaa sellaisena eniten voittoa :)
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Solid Snake sanoi:
Pelkät tehot eivät tee uutta sukupolvea. Kyllähän Revossakin näyttää sitä vääntöä riittävän, mutta ei vain tarpeeksi kuvailemiini asioihin. Prosessorissa ei ole kuin yksi ydin jne. Tästäkin syystä laitteet täydentävät toisiaan erinomaisesti. Revosta tulee moneen kotiin hyvä kakkoskonsoli, joka tarjoaa eri asioita kuin kilpailijat.

En ymmärrä miten Revo lasketaan jo alusta heti automaattisesti "kakkoskonsoliksi". Vähempien tehojensa ansiostako se on automaattisesti kakkoskonsoli?
Täälläkin foorumilla aika suuri osa ihmisistä on sitä mieltä että ostavat varmuudella REvon sen halvan hinnan ja mielenkiintoisten uusien toimintojen takia ja sitten katsovat että ostavatko x360 vaikko ps3 siihen lisäksi? Revo saattaa ehkä jopa siinä sivussa ujuttaa itsensä useampaan talouteen kuin kumpikaan noista "oikeista next gen konsoleista". Eikös tämä tee sitten Revosta ykköskonsolin??
Samapa tuo mulle että onko se ykkös vai kakkoskonsoli, kun itse sen tulen ensimmäisenä hommaamaan jokatapauksessa, mielenkiintoista vaan että miten tuo on jo tosiaankin nyt laskettu kakkoskonsoliksi vaikka koko laitetta ei ole edes julkaistu...
 
Vastaus: Nintendo Revolution

keiu sanoi:
Uskon että Nintendolla olisi resurssit tehdä aivan samantehoinen kone kuin PS3. Nintendolla vain ei olisi resursseja ottaa siitä tappioita niin paljon ja niin pitkään että se olisi kannattavaa. Revolutionin tehot ovat mitä ovat juuri siksi että Nintarilla on laskettu että kone tuottaa sellaisena eniten voittoa :)

No siis tätä tarkoitin...:)
 
Vastaus: Nintendo Revolution

xevious sanoi:
Se vaan kun tämäkin homma toimii markkinatalouden pelisääntöjen mukaan, että yhtään enempää ei haluta tehdä kun mikä on välttämätöntä että saadaan peli myytyä. Kaikki nuo laajemmat ja realistisemmat pelimaailmat pitää jonkun kuitenkin koodata ja mitä laajempi ja realistisempi pelimaailma, sen enemmän sen kehittäminen tulee maksamaan ja sitä enemmän pelin pitää myydä. Seuraava konsoligeneraatio ei ole pystynyt ainakaan tähän mennessä laajentamaan pelien kuluttajakuntaa siinä määrin että mutkikkaampien pelien tuottaminen olisi taloudellisesti kannattavaa. Itseasiassa päinvastoin käsittääkseni. Ettei vaan turvauduttaisi pakkaamaan sama paska uuteen pakettiin nyt HD resoluutioilla?? Siihen vielä jauhetaan vähän päälle gigaflopseista, transistoreista ja prosessoriytimistä, niin kyllä saadaan keskiverto kuluttaja vakuutettua...Voi olla että olen väärässä mutta vähän tältä juttu minusta haiskahtaa...

Samat konseptit ovat pyörineet peleissä jo pian 20 vuotta. Zelda 1 on konseptitltaan sama kuin Ocarina of Time. Alkuperäinen Doom ~ Doom 3. Vanhat vuoropohjaiset roolipelit ~ Final Fantasy XII. Ei näitä alkuperäisiä peli-ideoita ja konsepteja ole viimeaikoina pahemmin syntynyt - vanhoihin on vain tullut tehojen myötä enemmän monipuolisuutta ja uusia ulottovuuksia (2D-3D, fysiikan mallinnus jne.) Tällöin siis elämme edelleen aika lailla NESin ajoissa tai ehkä hieman aiemmin - C64 varmaan. Sukupolvi 3? Vai mikä nyt sitten on?

Tietysti täysin uusien peli-ideoiden ja konseptien ilmeneminen on paljon merkittävämpää kuin vain esim. tehojen myötä tuleva monipuolistuminen ja uusien ulottovuuksien löytäminen jo vanhoissa konsepteissa, sillä uusi konsepti voi poikia vaikka kuinka monta eri peliä. Tällöin voisi ajatella, että Nintendo puhuttelee konsoliaan nimellä "Revolution," koska he pyrkivät tuomaan markkinoille paljon uusia konsepteja ja jopa syrjäyttämään joitain vanhoja. DS ainakin jonkin verran toi uudenlaisia konsepteja pelimarkkinoille.

xevious sanoi:
En usko että Nintendo vähättelee tehojen merkitystä kuitenkaan niin paljoa ettäkö he olisivat tahallaan tehneet Revosta "alitehoisen". Uskon että he ovat tehneet laitteesta juuri niin tehokkaan kuin mitä heidän taloudelliset resurssit sallivat.

Ei Nintendo ole vähättelemässäkään tehojen merkitystä, sanamuotoni pyrki kertomaan, että Nintendolle ei riitä nämä tehojen myötä tulevat mahdollisuudet, tai niitä ei lainkaan noteerata - kuten todettiin Nintendolle näyttäisi riittävän vain hieman tätä sukupolvea tehokkaampi konsoli. Näin ollen näyttää siltä, että Nintendon politiikassa ohjaimen tuomat mahdollisuudet nähdään merkittävimpänä kuin tehojen myötä tulevat (PS3, Xbox360).

Solid Snake sanoi:
Pelkät tehot eivät tee uutta sukupolvea.

Microsoft ja Sony puhuvat juuri siitä, että Bluray/HD-DVD, HD kuva ja konsolin suurempi potku tulee määrittelemään seuraavan sukupolven, sillä ne yhdessä mahdollistavat uudenlaisia elämyksiä pelissä. He varmaan perustelevat tätä valintaa sillä, että jos tehot ovat ennenkin määritelleet tulevan sukupolven, niin miksei siis nytkin?
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Decrepify sanoi:
Samat konseptit ovat pyörineet peleissä jo pian 20 vuotta. Zelda 1 on konseptitltaan sama kuin Ocarina of Time. Alkuperäinen Doom ~ Doom 3. Vanhat vuoropohjaiset roolipelit ~ Final Fantasy XII. Ei näitä alkuperäisiä peli-ideoita ja konsepteja ole viimeaikoina pahemmin syntynyt - vanhoihin on vain tullut tehojen myötä enemmän monipuolisuutta ja uusia ulottovuuksia (2D-3D, fysiikan mallinnus jne.) Tällöin siis elämme edelleen aika lailla NESin ajoissa tai ehkä hieman aiemmin - C64 varmaan. Sukupolvi 3? Vai mikä nyt sitten on?

En viitannut saman paskan pakkaamisella uusiin kuoriin suoranaisesti Zelda1 => OOT, tai Phantasy Star 1 => FFXII, vaan ehkä enemmänkin NFSUG2 => NFSMW, tai Call of Duty 1 => Call of Duty uusin tms...
 
Vastaus: Nintendo Revolution

xevious sanoi:
En ymmärrä miten Revo lasketaan jo alusta heti automaattisesti "kakkoskonsoliksi". Vähempien tehojensa ansiostako se on automaattisesti kakkoskonsoli?
Täälläkin foorumilla aika suuri osa ihmisistä on sitä mieltä että ostavat varmuudella REvon sen halvan hinnan ja mielenkiintoisten uusien toimintojen takia ja sitten katsovat että ostavatko x360 vaikko ps3 siihen lisäksi? Revo saattaa ehkä jopa siinä sivussa ujuttaa itsensä useampaan talouteen kuin kumpikaan noista "oikeista next gen konsoleista". Eikös tämä tee sitten Revosta ykköskonsolin??
Samapa tuo mulle että onko se ykkös vai kakkoskonsoli, kun itse sen tulen ensimmäisenä hommaamaan jokatapauksessa, mielenkiintoista vaan että miten tuo on jo tosiaankin nyt laskettu kakkoskonsoliksi vaikka koko laitetta ei ole edes julkaistu...

Minä en laske Revolutionia kakkoskonsoliksi. Minulle kaikki konsolit ovat ykköskonsoleita. Tarkoitin, että monille pelaajille siitä voi tulla kakkoskonsoli. Kakkoskonsolikin voi myydä eniten. Jos XO:n ostaa 35 miljoonaa ihmistä joista 25 miljoonaa ostaa Revon kakkoskonsoliksi ja PS3:n ostaa 120 miljoonaa ihmistä joista 100 miljoonaa ostaa Revon kakkoskonsoliksi. Sitten tietenkin vielä 23 miljoonaa ostaa pelkästään Revon :)
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Solid Snake sanoi:
Jos XO:n ostaa 35 miljoonaa ihmistä joista 25 miljoonaa ostaa Revon kakkoskonsoliksi ja PS3:n ostaa 120 miljoonaa ihmistä joista 100 miljoonaa ostaa Revon kakkoskonsoliksi. Sitten tietenkin vielä 23 miljoonaa ostaa pelkästään Revon :)

Kannattaa kuitenkin muistaa että suurin osa kuluttajista ostaa vain yhden konsolin. Muutenhan Cube ja Xbox olisivat myyneet paljon enemmän.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Luckyman sanoi:
Kannattaa kuitenkin muistaa että suurin osa kuluttajista ostaa vain yhden konsolin. Muutenhan Cube ja Xbox olisivat myyneet paljon enemmän.

Sehän nimenomaan on nyt Revossa ideana, että sen ostaa moni toisena konsolina, koska se on niin halpa. Ei ihme, jos talouksista löytyy vain yksi konsoli, kun Xboxit ja pleikkarit maksavat julkaisussaan sen 400-500 euroa, mutta Revolutionin (oletetaan että 99e-200e) voi ostaa ihan vaan vaikka heräteostoksena jos sille on tulossa yksikin kiinnostava peli.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Salmari sanoi:
Sehän nimenomaan on nyt Revossa ideana, että sen ostaa moni toisena konsolina, koska se on niin halpa.

Nintendon strategia ei voi perustua tuon varaan. Halpa hinta kilpailijoihin nähden ei auttanut Cubea myynneissä mainittavasti.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Luckyman sanoi:
Nintendon strategia ei voi perustua tuon varaan. Halpa hinta kilpailijoihin nähden ei auttanut Cubea myynneissä mainittavasti.
Cubella ei ole mitään erikoista tarjottavanaan. Tuskin kovin moni haluaa ostaa Cuben vain Zeldan tai parin muun peli takia (vaikka heitäkin kyllä on). Cube on pohjimmiltaan täysin samanlainen laite PS2:n kanssa (hieman tehokkaampi vain), mutta pelivalikoima on heikko verrattuna PS2:een. Nyt sitten tulee Revolution, joka poikkeaa suuresti PS2:sta, joten syitä sen hankkimiseenkin löytyy. Kuvitellaas nyt, että PS3:lle ja Revolle tulee tennispeli, joten (olettaen että pelin ohjaus toimii loistavasti) kyllähän sitä haluaisi melkein kuka tahansa pelata mieluummin Revolutionilla kuin PS3:lla.

Cube ei tarjonnut mitään, mitä PS2 ja Xbox eivät tarjonneet -> Xbox- ja PS2-omistajilla ei mitään syytä oikeastaan ostaa Cubea, ellei sitten fanita Nintendon pelisarjoja.

Revolution tarjoaa jotain uutta ja erikoista (muutakin kuin pari peliä), mitä PS3 ja XO eivät (mahdollisesti) ikinä tule tarjoamaan -> Revolutionin hankinnalle on syynsä.

Revolution kun on vielä halpa, ei tarvitse pantata taloaan ja mummoaan sen ostamisen takia. PS3 on isompi sijoitus, joten sen ostamista pitää ehkä miettiäkin hieman kauemmin. En vielä tiedä yhtäkään pelaajaa, jota Revon idea ei kiinnostaisi ollenkaan. Kaikille on herännyt isompi tai pienempi kiinnostus Revolutionia kohtaan. Nämä ovat juuri niitä, jotka saattavat ostaa Revon kauppareissulla huomatessaan sen hinnan laskeneen hieman yli sataan euroon, vaikka se PS3 tai Xbox 360 olisikin jo möllöttämässä TV:n läheisyydessä. En siis missään nimessä vertaisi Cubea Revolutioniin.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Azu sanoi:
Cubella ei ole mitään erikoista tarjottavanaan. Tuskin kovin moni haluaa ostaa Cuben vain Zeldan tai parin muun peli takia (vaikka heitäkin kyllä on). Cube on pohjimmiltaan täysin samanlainen laite PS2:n kanssa (hieman tehokkaampi vain), mutta pelivalikoima on heikko verrattuna PS2:een.

Cube ei tarjonnut mitään, mitä PS2 ja Xbox eivät tarjonneet -> Xbox- ja PS2-omistajilla ei mitään syytä oikeastaan ostaa Cubea, ellei sitten fanita Nintendon pelisarjoja.

Nyt tais mennä kyl ajatukset sekasin :p

Ellei sitten fanita Nintendon pelisarjoja?

Hehe, jos ei tykkää peleistä, niin ei kai siinä nyt sillon mitään järkeä olekaan? Mutta mutta, selvää on, että Nintendon omien- ja muiden yksinoikeuspelien ansiosta Cube nimenomaan tarjoaa vaihtoehdon PS2:lle ja Xboxille. Metroid Prime on jo yksinään niin poikkeuksellisen laadukas paketti, että jokaisen peleistä kiinnostuneen pitäisi ostaa Cube vain tätä varten. Revo ottaakin sit tästä aimo harppauksen eteenpäin, ja oon kanssas sen suhteen samaa mieltä, mutta jos ja kun puhutaan vielä ns. tavallisten pelien maailmasta ja PS2 / Cube / Xbox sukupolvesta, niin toi sun esimerkki meni eittämättä ohisektoriin.
 
Veri roiskuu!

Euroopan Nintendo vahvisti AMN-sivustolle, että Revolutionille on kehitteillä toistaiseksi nimeämättömän studion toimesta verta, väkivaltaa ja miekkailua sisältävä toimintapeli. Lähteet yhtiön ulkopuolelta puolestaan kertovat, että Ubisoftilta on tulossa konsolille Katana-nimellä kulkeva väkivaltainen, varttuneemmalle yleisölle kohdistettu peli, joka yhdistelee räiskintää ja miekkailua.

Vielä ei tosin tiedetä, onko kyseessä yksi ja sama projekti vaiko kaksi erillistä peliä.


Tuokaa nyt vielä Morrowindin GOTY Revolle 8)
 
Ylös Bottom