Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo Wii

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja CHAOS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Calathia
Ei tuokaan nyt ihan paikkaansa pidä.

Haloa olen hakannut frendin kanssa n. 10 tuntia, ja joka ikiset pelisessiot päättyvät älyttömään hedariin. Ja vain sen takia että Halon FPS tippui _usein_ aivan naurettavan pieneksi. Aluksi ihmettelimme asiaa, mutta jälkeenpäin asiasta tuli vitsi. Siinä vaiheessa kun FPS tippuu 3-5 tasolle, ei voida puhua mistään järin vakuuttavasta jäljestä.

Nykyiset pelit ovat ehkä tasokasta jälkeä, mutta haloa siihen ei todellakaan voida laskea mukaan.
Pitääpäs. Halo käyttää niin tarkkoja tekstuureita ja pinnoittaa niitä tavalla, johon PS2 ja Cube eivät pysty. Lisäksi laaja avonainen pelimaailma on jotain, mihin muiden konsoleiden FPS-pelit eivät ole pystyneet. Mm. siitä oli kyse. (Muutenkin ulkonäkö on toki kohdallaan.)

Halon ruudunpäivitys ei ole silkinpehmeää, mutta liioittelet sen takkuisuutta. Pelattavuuden tielle se ei juurikaan tule. Tietysti ruudunpäivitysnopeuden riittävyys on makuasia, mutta olen itsekin aika tarkka sen kanssa, enkä silti ole kokenut Halon siitä kärsineen. Liioittelet takkuisuutta, kun puhut 3-5 fps:n ruudunpäivityksestä. Siihenhän törmää vain lopun typerässä ajelussa. Kokonaisuuteen sillä yhdellä kohdalla ei juuri ole merkitystä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Calathia
P.S. Onko jossain perusteltu järkevästi, että mistä ihmeen syystä koko pelissä oli huimat 5 erilaista vihollista? Tähän on pakko olla olemassa jokin HW:hen liittyvä syy, koska kukaan täysijärkinen pelitekijä ei tekisi peliin vain viittä erilaista vihollista...
Tätä ei nyt kannata kääntää keskusteluksi Halosta itsestään. Jos heität tuon kysymyksen Halo-ketjuun voin siihen kommenttia heittää.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Pitääpäs. Halo käyttää niin tarkkoja tekstuureita ja pinnoittaa niitä tavalla, johon PS2 ja Cube eivät pysty. Lisäksi laaja avonainen pelimaailma on jotain, mihin muiden konsoleiden FPS-pelit eivät ole pystyneet. Mm. siitä oli kyse. (Muutenkin ulkonäkö on toki kohdallaan.)

Halon ruudunpäivitys ei ole silkinpehmeää, mutta liioittelet sen takkuisuutta. Pelattavuuden tielle se ei juurikaan tule. Tietysti ruudunpäivitysnopeuden riittävyys on makuasia, mutta olen itsekin aika tarkka sen kanssa, enkä silti ole kokenut Halon siitä kärsineen. Liioittelet takkuisuutta, kun puhut 3-5 fps:n ruudunpäivityksestä. Siihenhän törmää vain lopun typerässä ajelussa. Kokonaisuuteen sillä yhdellä kohdalla ei juuri ole merkitystä.

Aivan, nyt pääsit asian ytimeen. Nimittäin onko tosiaan todella detaljinen kuva tosiaan niin perkuleen tärkeätä, että ruudunpäivitys saa kärsiä tästä? Ja ei muuten todellakaan ole. IMHO, mutta jos tiputetaan aavistuksen verran detaljeja, ja saadaan todella hyvä ja tasainen ruudunpäivitys saadaan _paljon_ miellyttävämpi pelikokemus.

Ja en liiotellut. Rehellisesti sanottunna aluksi ihmettelimme että miten hemmetissä voi tulla molemmille hedari joka ikinen kerta. Syy löydettiin sitten nopeasti kun vähän järkeili.

Asian voisi kiteyttää näin: Xboxin HALO on todella tarkka ja ihan kivan näköinen, mutta sen ruudunpäivitys on usein häiritsevän huono. Gamecuben METROID PRIME ei ole niin tarkka (luulisin) kuin xboxin HALO, mutta sen näyttää aivan käsittämättömän kauniilta, lisäksi ruudunpäivitys ei tipu kertaakaan pelin aikana.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Calathia
Aivan, nyt pääsit asian ytimeen. Nimittäin onko tosiaan todella detaljinen kuva tosiaan niin perkuleen tärkeätä, että ruudunpäivitys saa kärsiä tästä? Ja ei muuten todellakaan ole. IMHO, mutta jos tiputetaan aavistuksen verran detaljeja, ja saadaan todella hyvä ja tasainen ruudunpäivitys saadaan _paljon_ miellyttävämpi pelikokemus.

Ja en liiotellut. Rehellisesti sanottunna aluksi ihmettelimme että miten hemmetissä voi tulla molemmille hedari joka ikinen kerta. Syy löydettiin sitten nopeasti kun vähän järkeili.

Asian voisi kiteyttää näin: Xboxin HALO on todella tarkka ja ihan kivan näköinen, mutta sen ruudunpäivitys on usein häiritsevän huono. Gamecuben METROID PRIME ei ole niin tarkka (luulisin) kuin xboxin HALO, mutta sen näyttää aivan käsittämättömän kauniilta, lisäksi ruudunpäivitys ei tipu kertaakaan pelin aikana.
Halon ruudunpäivitys johtuu PAL-käännöksestä ja siitä, että peli on kiirehditty julkaisupeli. Julkaisupeli ei yleensä kerro kattavasti koneen kyvyistä. Silti sekin osoitti jo paljon koneen kyvyistä, vaikka ruudunpäivitys hiukan notkahtelee. Minä en tiedä teidän hedareistanne. Moni saa fps-peleistä päänsärkyä, mutta se ei ole pääosin kiinni ruudunpäivitysnopeudesta. Jos teille tulee Halosta päänsärkyä, se on ikävää, mutta ei se silti muuta sitä, että Halon ruudunpäivitys toimii lähes aina nopeudella, jossa siitä ei ole itse pelaamiselle haittaa. Asiaa auttaa sekin, että Halo on liikkeiltään aika rauhallinen FPS, jossa silkinpehmeä ruudunpäivitys ei ole yhtä ehdottoman tärkeää, kuin jossain sinkohipassa.

Missasit sitä paitsi varsinaisen pointin. Sehän oli vain, että Xboxin suuremman suorituskyvyn kyllä huomaa ja on huomannut alusta asti. Ja perustelin mistä sen huomasi jo silloin. Se ei tarkoita etteikö muillekin koneille tehtäisi erittäin hienoja pelejä. Metroid Prime on upean näköinen. Väitän silti, että MP:n pystyisi tekemään Xboxilla tinkimättä mistään, mutta paremmilla tekstuureilla ja hienommilla valaistusefekteillä. Xboxin suurempi muisti ja kovalevy mahdollistaisivat tietysti muutakin, mutta se muuttaisi jo itse peliä. Cubella taas ei voisi tehdä Haloa ilman merkittäviä muutoksia. Xbox on tehokkaampi kone ja eron huomaa monesta pelistä. Tarvitseeko siitä oikeasti väitellä?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Missasit sitä paitsi varsinaisen pointin. Sehän oli vain, että Xboxin suuremman suorituskyvyn kyllä huomaa ja on huomannut alusta asti. Ja perustelin mistä sen huomasi jo silloin. Se ei tarkoita etteikö muillekin koneille tehtäisi erittäin hienoja pelejä. Metroid Prime on upean näköinen. Väitän silti, että MP:n pystyisi tekemään Xboxilla tinkimättä mistään, mutta paremmilla tekstuureilla ja hienommilla valaistusefekteillä. Xboxin suurempi muisti ja kovalevy mahdollistaisivat tietysti muutakin, mutta se muuttaisi jo itse peliä. Cubella taas ei voisi tehdä Haloa ilman merkittäviä muutoksia. Xbox on tehokkaampi kone ja eron huomaa monesta pelistä. Tarvitseeko siitä oikeasti väitellä?

Ei tarvitse. Xboks on selkeästi tehokkain tämän hetken konsoli. Metroid Prime ei todellakaan revi kaikkia tehoja irti GameCubesta, ja se todellakin pyörisi Xboksilla samanlaisena nopeammin.

Xboks ei tietenkään jokaisella osa-alueella ole Cubea tehokkaampi, mutta tästähän ei taas ollut kyse. Tämä keskustelu on käyty jo moneen otteeseen monessa threadissa. Turha jatkaa tähän.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan CHAOS
Hmmm...tunnun vaihtavan sitä, mistä puhun...eli? Oliko tuossa jokin pointtikin? Eli ehdottomasti ei saa vaihtaa keskustelun aihetta. Hienoa. Siinä tapauksessa voisivat modit poistaa tästä topicista pari turhaa sivua (ketään ei näköjään kiinnosta itse aihe).
Ja kyllähän Naahu tuossa kirjoitti: "Vai kuinka moni teistä ajattelee GBA:sta samalla tavalla kuin CHAOS?" Ja minä vastasin siihen. Ja kyllä Nintendo ON ilmoittanut kohderyhmäkseen aloittelevat pelaajat. Olen siitä lukenut netistä ja joksus MOON TV:llä oli uutisissa kys. asia.

Josko voitaisiin pysytellä aiheessa, vai tuleeko vielä paljonkin offtopicia?

Eihän tätä nyt voi tähän jättää:D ..
Epäilemättä ovat MOON TV:llä noin sanoneet.. Monestakin paikasta saa lukea siitä mitenkä Nintendo on suunnattu lapsille, mutta ei Nintendo itse tuollaisia mene ilmoittelemaan.
Tonkaseppas poeka jostain tuommosia uutisia, niin sitten uskon. Kummallista kyllä että Nintendo olisi tuollaisen ilmoituksen tehnyt jossain välissä.. Kun ovat mainostaneet moneen otteeseen jokaiselle jotain pelivalikoimaansa ja panostavat hanakasti kaikenlaisiin peleihin.

Ehkä sotket asian siihen kun Miyamoto on kehuskellut Nintendon pelien esim. Super Marioiden soveltuvan MYÖS aloitteleville ja ensikertalaisille ja että kontrollit on nerokkaasti yksinkertaistettuja osittain tämän takia.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Naahu
Tonkaseppas poeka jostain tuommosia uutisia, niin sitten uskon.
Ja voi että! Muistan hyvin kerran jostain saitilta lukeneeni moisen uutisen...nyt rututtaa.:mad:

Ja ihan vain pienenä sivuilmoituksena(;)), että edelleen uutisia ja huhuja ja videoita, kuvia ym. ym. voi laittaa tänne.
 
Onko tullut kuvaa tai mitään tulevasta N5 laitteesta?
Mitäköhän sieltä pulpahtaa!
Iso N:ltä ei ideat lopu!!
 
Raurun suomensi hyvin Nintendo E3 lehdistötilaisuuden (postaus löytyy konsolisodasta)...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Rauru
Saturo Iwata kertoi muutamia hyviä pointteja Nintendon uudesta konsolista E3:sen lehdistötilaisuudessa.

Iwatan mukaan tehon lisäyksillä ei ole enää kovin suurta merkitystä uutta konsolia rakentaessa. Vapaasti käännettynä: "Voisin antaa teille tiedot uuden konsolin tehoista, mutta en anna, koska niillä ei ole merkitystä"

Iwatan mukaan jo nykyajan konsolit pystyvät tuottamaan tarpeeksi tyydyttävää grafiikka, joten Nintendo yrittää tarjota jotain uutta pelimaailmaan pelkän grafiikan parannuksen lisäksi.

Saturo painotti uuden konsolin olevan jotain mikä mullistaa koko pelialan. Laitteessa tulee olemaan jotain uutta kuten Nintendo DS:n kaksi näyttöä, mikki ja kosketusmahdollisuus. Kuluttajat tulevat hämmästymään sen mahdollisuuksista. Hän sanoi myös pelien uudelle konsolille olevan työstövaiheessa.


Eli saa nähdä mitä uutta Nintendo keksii tulevalle konsolilleen. Odotan innolla.

Tuossa vielä linkki, josta voit itse katsoa press conference:n.
 
En tiedä mihin tämän olsin kirjoittanut, mutta teitääkö joku onko nintendo DS:llä ja sonyn PSP:llä jotai teho eroja? ja minkälaiset?

Sonyn laitteessa kiehtoo se että siinä on niin suuri näyttö.
ainakin suurempi mitä tuossa DS:ssä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan miikkauu
En tiedä mihin tämän olsin kirjoittanut, mutta teitääkö joku onko nintendo DS:llä ja sonyn PSP:llä jotai teho eroja? ja minkälaiset?

Sonyn laitteessa kiehtoo se että siinä on niin suuri näyttö.
ainakin suurempi mitä tuossa DS:ssä.

DS:n sanotaan olevan vähän tehokkaampi kuin N64. PSP:n sanotaan olevan noin PS2:n tehoinen.

Tässä joitakin asioita käsikonsoleista, jotka ovat netissäolevista tiedoista itselleni tarttuneet.
PSP:
+ Suuri näyttö
+ Tehokas
+ Analogitatti
+ Langaton moninpelimahdollisuus (WiFi)
+ Mikrofoniliitäntä
- Suurikokoinen ja painava
- Akkusyöppö (riippuu paljonko levyä luetaan pelatessa)
- Pelitallennukset erilliselle muistikortille
- Hinta
- Näyttö alttiina naarmuille (kuten GBA)
? Optisen median kestävyys kannettavassa laitteessa

DS:
+ Kaksi näyttöä
+ Kosketusnäyttö, uusi tapa kontrolloida pelejä
+ Langaton moninpelimahdollisuus (WiFi + Nintendon oma lyhyille matkoille)
+ Hinta (100 euroa halvempi kuin PSP?)
+ Akun kesto 15-10 h näytöt valaistuna. (vastaa GPA SP:tä)
+ Pelitallennukset pelimoduulille
+ Mikrofoniliitäntä
+ Alaspäin yhteensopiva GameBoy:n peleille.
+ Näytöt suojassa laite suljettuna
- Vain digitaaliohjain (kosketusnäyttö tosin kompensoi puutetta)
- Pienikokoiset näytöt.
? Kynä kosketusnäyttöä varten (käytettävyys pelatessa, meneekö hukkaan jne.)
 
Offtopic:
En ole vieläkään löytänyt sitä PSP:n analogiohjainta. Moni on luullut että ristiohjaimen alla oleva kaiutin/mikrofoni on se. Vai onko se sittenkin ohjain?

ED: Kuulemma se sitten on.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Jesh, "Project Reality" saa seuraukseen "Revolutionin".

Tulevaisuus näyttää, muodostuuko Nintendon uudesta koneesta todellakin jotain uutta ja vallankumouksellista, vai jääkö se uudistuksena Super Mario Sunshinessa nähdyn vesipumpun tasolle? :D

Mutta jos joku siinä onnistuu, niin Nintendo.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jyyki
PSP:
- Suurikokoinen ja painava
- Akkusyöppö (riippuu paljonko levyä luetaan pelatessa)
V
+ Suuri näyttö
+ Tehokas

+ Analogitatti

Missä? Jos se on se D-padin alapuolella oleva nypykkä, niin voin sanoa että jo on bs tatti - se näyttää kaikenlisäksi mikiltä


Mitä? Eikö 300e ole passeli summa käsikonsolista? ;)


+ Langaton moninpelimahdollisuus (WiFi)

Nyt tuli uutta tietoa minullekkin, luulin siinä olleen vain Bluetooth, mutta kelpaahan Wi-Fikin.


+ Mikrofoniliitäntä

Köh, siinä on sisäänrakennettu mikki, kuten (ilmeisesti) PSP:ssäkin


- Pienikokoiset näytöt.

Kuulemma kokoa on enemmän (per näyttö) kuin SP:n näytöllä.

Ainoa miete tähän loppuun on se legendaarinen: Tulisivatpa jo.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan miikkauu
oNKO julkaistu mitään kuvaa N5:sesta? jos on ni pistäkääs tänne päin-----

Kuvaa N5:sta? Toiveajattelua. Yleensä konsoleiden tekniikka julkaistaan ensin. Muistatko esim. PS2:n, jonka tekniset tiedot oli julkaistu, demoja näytetty ja kaikki kerrottu, mutta ulkokuoresta kuvat julkaistiin vasta jälkeenpäin. Miksikö? Ehkäpä syy on siinä, että mielenkiintoa pidetään yllä tällä tavoin. "Kahden kuukauden päästä julkaisemme kuvan ohjaimesta ja marraskuussa pääsette ihailemaan itse laitetta" -tyylisiä lauseita on kuultu ennenkin.
Odotetaan ensin teknisiä tietoja ja grafiikkademoja ja sitten vasta puhutaan ulkonäöstä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Kuvaa N5:sta? Toiveajattelua. Yleensä konsoleiden tekniikka julkaistaan ensin. Muistatko esim. PS2:n, jonka tekniset tiedot oli julkaistu, demoja näytetty ja kaikki kerrottu, mutta ulkokuoresta kuvat julkaistiin vasta jälkeenpäin. Miksikö? Ehkäpä syy on siinä, että mielenkiintoa pidetään yllä tällä tavoin. "Kahden kuukauden päästä julkaisemme kuvan ohjaimesta ja marraskuussa pääsette ihailemaan itse laitetta" -tyylisiä lauseita on kuultu ennenkin.
Odotetaan ensin teknisiä tietoja ja grafiikkademoja ja sitten vasta puhutaan ulkonäöstä.

No sovitaan näin....:D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Kuvaa N5:sta? Toiveajattelua. Yleensä konsoleiden tekniikka julkaistaan ensin. Muistatko esim. PS2:n, jonka tekniset tiedot oli julkaistu, demoja näytetty ja kaikki kerrottu, mutta ulkokuoresta kuvat julkaistiin vasta jälkeenpäin. Miksikö? Ehkäpä syy on siinä, että mielenkiintoa pidetään yllä tällä tavoin. "Kahden kuukauden päästä julkaisemme kuvan ohjaimesta ja marraskuussa pääsette ihailemaan itse laitetta" -tyylisiä lauseita on kuultu ennenkin.
Odotetaan ensin teknisiä tietoja ja grafiikkademoja ja sitten vasta puhutaan ulkonäöstä.

Tai ehkä syy on siinä, että tekijät eivät itsekään ole varmoja, minkä näköinen konsolista tulee. Kyllähän rautaa pystyy suunnitella ilman justiinsa lopullisia kuoriakin. Design-osasto miettii vielä tulisko siitä pallon vai triangelin muotonen ja rautaspeksejä julkastaan jo kovaa tahtia. Näin ainakin itse asian näkisin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lloope
Tai ehkä syy on siinä, että tekijät eivät itsekään ole varmoja, minkä näköinen konsolista tulee. Kyllähän rautaa pystyy suunnitella ilman justiinsa lopullisia kuoriakin. Design-osasto miettii vielä tulisko siitä pallon vai triangelin muotonen ja rautaspeksejä julkastaan jo kovaa tahtia. Näin ainakin itse asian näkisin.

Näinpä näin. PS2:n esitettiin isona pyramidina ja XB hopeisena X.nä. Tänä syksynä voidaan varmasti odottaa jo ensimmäisiä oikeita tietoja nextgen koneista´. Veikkaampa että Nintendo kerkeää ekana
 
CNN:ltä hieman uutisointia koodinimi Revolutionin tiimoilta:

TOKYO, Japan (AP) -- Nintendo Co., which dominates the portable video-game machine market, said Wednesday it is developing a new home game console code-named "Revolution" in an apparent attempt to catch up with rival Sony.

Nintendo President Satoru Iwata refused to give details, saying he feared competitors will steal the plan, but said a prototype, which will be shown next year, will deliver "new ideas" for entertainment and won't be merely a more powerful version of its current Game Cube machine.

Iwata reiterated his view that Nintendo should not follow the strategy of Sony, which is working on a more powerful chip to drive its next-generation home game machine.

He said the gaming industry is reaching a dead end as its past formula for success -- dazzling consumers with more sophisticated imagery -- no longer works. Game sales have been declining for years in Japan, and growth has been slowing even in the more solid U.S. market, he said.

"What we need is not a next-generation machine but a next-generation way of playing games," Iwata told reporters at a Tokyo hotel. "We need to propose a new idea so that the game industry can overcome its current crisis."

Eipä tuossa mitään varsinaisesti uutta paljastunut, koko uutisen voi lukea tuolta -> linkki
 
Ylös Bottom