Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo Wii

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja CHAOS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Nintendo Revolution

Ei itte ymmärrä näitä negatiivisia tunteita ohjainta kohtaa ollenkaan siis onko se uuden jutun sisäistäminen nyt niin vaikeeta. Seuravassa sukupolvessa on jo 2 melko samanlaista kilpailijaa niin miksi siihen tarvittas vielä kolmas?. Eikös se ole hyvä kaikille, että on edes yksi poikkeus näistä. Tuskin tuo ohjain tulee olemaan susi siis, kun aattelee kuinka ne on sitä salaillu jne. eli heidän mielestään niillä on helmi käsissään. Kyllähän se niin on, että jos halutaan uusia pelaajia markkinoille niin nykyinen ohjain ei ole kauhean toimiva. Esim. DS kosketusnäyttö osotti meillä sen, että se on paljolti myös ohjaimesta kiinni. Tytär ei ole halunnut opetella padin käyttöö, koska homma on melko hankalaa alkuun ja periaatteessa aika epäloogista, eli ei pääse heti peliin sisälle vaan pitää opiskella ensin ohjain sitten vasta pääsee nauttiin itse pelistä. DS:n kynäohjaus onnistu heti ja sen jälkeen Wario Ware on pyöriny koneessa melkosen paljon ja koirapeliä ooteellaan kuumeisesti. Luulisin riippuen tietenkin peligenrestä, että tämä kaukosäädinohjaus tulee olemaan yhtä helppoa jos ei jopa helpompaa. Nintendohan haluaa kalastella uusia pelaajia mukaan ohjain on yksi osa sitä päämäärää, toinen on toivottavasti halvemmat pelit ja halvempi konsoli. Itse en näe yhtäkään negatiivista asiaa tässä ohjaimessa. Tietenkin olis hyvä, että saadaan 3osapuolet innostuun ohjaimesta ja tukeen omissa peleissään ohjainta. Edelleenhän revoon saa myös padin, eli ei tästäkään nyt pitäs itkua syntyä. Sitten se tulevien pelien pelko eihän ne nyt kotikonsolille voi tuoda pelkkiä minipelejä, eli varmasti tulee ihan oikeitakin pelejä jotka tukee ohjainta kunnolla.

PS.tämä on ehkä pieni askel ihmiskunnalle, mutta minulle suuri :)
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Hmm... vähän ristiriitaiset on tuntemukset edelleen nukutun yön jälkeen. Toisaalta toinen aivolohko soutaa innostuneesti eteenpäin tietoisena siitä, että Nintendo tuo uuden ohjaustavan, mutta toinen lohko taas pudottelee ankkureita samaan tahtiin ja muistuttaa, ettei mitään käytännön toteutusta ole vielä koettu. Olettaisin, että varauksellisuuteni aiheuttaa lähinnä EyeToy.

EyeToy on kiva lelu, jolla on kiva pelata pelejä, mutta pitkäikäiseen pelaamiseen se ei minun kohdallani ikinä vedonnut. Nykyisin siihen tulee koskettua lähinnä silloin kun pyyhkii pölyjä television päältä. Ja se tarjosi kuitenkin oikeasti uuden tavan pelata pelejä. Kaikenlaisella uudella on kuitenkin nopea taipumus muuttua vanhaksi. Uutuuden lumo vie eteenpäin vain hetken. Onko siis Revon ohjaimella vaara päätyä samaan tilanteeseen? Tottakai. Ei DS:nkään ohjaus tunnu enää innovatiiviselta.

Mikä siis saa uskon taas nousemaan? Mahdolliset hyvät pelit. Vaikka suurin osa peliajastani viimeisen kuluneen vuoden aikana onkin mennyt lätkäpelin parissä kaverin kanssa, on pelien on kuitenkin tarjottava jotain uutta. Vaikken halua kaikkiin peleihini mitään erikoisia liiketunnistuksia vaan tarkan ja 100% luotettavan ohjaimen joka on kuin hanska kädessä, olen innokkaasti kokeilemassa kaikenlaisia muita pelejä. Paras yhdistelmä pelitarjonnassa syntyykin perinteisten ja innovatiivisten pelien sekametelisopasta. Pitää olla tarjolla vanhat hyvät jutut, mutta myös uutta kivaa. Tähän uskonkin, että Nintendo pystyy tarjoamaan jälkimmäisen puoliskon.

En kaipaa partypelejä, japsiropeja enkä innostu ajatuksesta leikkiä lääkäriä, rumpalia tai kokkia, mutta usko Nintendoon säilyy. Ohjaimen mahdollisuudet seikkailu- ja strategiapeleissä kiinnostavat. Jo oikeasti uusi Mario tai Zelda joka hyödyntää uutta ohjausta saattaisi olla se juttu joka saa minut kauppaan. Revo ei kuitenkaan tule olemaan hyllyssäni yksin, vaan se se saa kaveriksi ainakin Xbox 360:n. Nintendo sai kuitenkin kiinnostukseni heräämään, sen pelit näyttävät sitten missä vaiheessa se hyllyyni tiensä löytää ja kuinka monta euroa sen pelitarjontaan tulee lopulta upotettua. Siihen mennessä toinen aivopuoliskoni saa kuitenkin saada paljon lisää vahvistusta uskoonsa, jotta se jaksaa soutaa ankkureista huolimatta. Ja eiköhän tätä vahvistusta saada kunhan aika on kypsä.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Kannattaa muistaa, että kaikki ohjainta kokeilleet ja siitä minun nähtävilleni kirjoittaneet pitivät kapistusta aika helvetin siistinä ja ennen kaikkea käytännössäkin toimivana.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

phanatic sanoi:
Vastaan vääntävää kapulaa lienee mahdotonta kehittää, mutta kyllä se ohjain voi vastakarvaan "potkia" hiljattain julkaistun force feedback-hiiren tavoin. Ja autopeli onnistunee - kuten joku jo mainitsi - liittämällä kapula ratin keskiöön. Toisaalta, myös padi on täysin onneton tapa ohjata autopelejä joten rattiohjaimen osto on muillakin konsoleilla edessä mikäli huristelu kiinnostaa.
Kevyeen peliohjaimeen ei varmasti saada moottoreita, jotka pystyisivät potkimaan voimakkuudella, joka toisi ilmassa pidettävään ohjaimeen mitään kiinteyden tunnetta. Sitä paitsi sellaisen luomiseen eivät ohjaimen sisään sopivan tekniikan mahdollistamat tärinät ja iskut riitä, vaan tarvittaisiin jatkuvaa vastusta.

Mietippä hetki kuinka hyvä "ratti" tuollainen keskiöön kiinnitetty pikkukapula olisi. Jos se olisi keskiössä poikittain, olisi tuloksena todella lyhyt ohjaustanko, jos taas pitkittäin niin ohjaus olisi joko todella kiikkerää tai velttoa. Pädiohjaus rajoituksineenkin on paljon parempi ohjaustapa autopeleihin. Koko viritys olisi muutenkin älytön, koska keskiöllä, jonka olisi sijaittava pöydällä, olisi kokoa jo sen verran, että paljon järkevämpää olisi tehdä jo erillinen rattiohjain.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Hex sanoi:
Mietippä hetki kuinka hyvä "ratti" tuollainen keskiöön kiinnitetty pikkukapula olisi. Jos se olisi keskiössä poikittain, olisi tuloksena todella lyhyt ohjaustanko, jos taas pitkittäin niin ohjaus olisi joko todella kiikkerää tai velttoa. Pädiohjaus rajoituksineenkin on paljon parempi ohjaustapa autopeleihin. Koko viritys olisi muutenkin älytön, koska keskiöllä, jonka olisi sijaittava pöydällä, olisi kokoa jo sen verran, että paljon järkevämpää olisi tehdä jo erillinen rattiohjain.

En puhunut "keskiötikkuun" pultattavasta kapulasta, vaan ratin keskiöön kiinnitettävästä. Eli ratti on juuri sen kokoinen kuin siitä tehdään, ja keskelle kiinnitetään tuo kapula.

En ymmärrä miksi olet noin kärkkäänä tuomitsemassa uuden innovaation, varsinkin kun laitteeseen käyvät sellaisenaan Cuben padit. Luin myös juuri IGN:stä, että Revolle tulee myös tuohon kapulaan kiinnitettävä "padikehikko" (tatteineen ja nappeineen), eli sitten kädessäsi olisi padi höystettynä noilla liikkeentunnistustoiminnoilla. Yritäpä sen sijaan saada PS3:n tai XBOX360:n padiin lisättyä nuo jipot mihin Revon ohjain pystyy :)

Eli: mikä tässä ohjaimessa nyt on niin huonoa, kun laitteeseen saadaan myös tavallinen padi kiinni ja tuo perusohjainkin on "laajennettavissa" padiksi. Systeemillä tulee hoitumaan kaikki nykypadeilla onnistuvat jipot + erittäin monta uutta asiaa.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Minusta tuo uusi kapula vaikuttaa jo ihan luonnolliselta, "ihan kuin olisin tuntenut sen koko elämäni." Ja kyllä tuo kapula toimii "rattinakin" ihan pätevästi ilman lisähärpättimiä, kokeile kaukiksellasi. Ei sen ole tarkoituskaan tuntua täysin samata tavalla kuin ratti.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

phanatic sanoi:
En ymmärrä miksi olla noin kärkkäänä tuomitsemassa uuden innovaation,

Kaikkea uutta on aina perinteisesti totuttu vastustamaan. Uudistus on pahasta. Halutaan samaa vanhaa ja tuttua yhdellä lisäkirsikalla.

Uuteen asiaan/tekniikkaan luottavien pitää vain uskoa omaansa ja jyrätä eteenpäin (turhanpäiväisistä) vastustajista välittämättä. Joskus onnistuu, joskus ei. Mutta näin niitä uudistuksia kuitenkin onneksi silloin tällöin syntyy. :)


Lisävalaistusta ohjaimeen ja peleihin olisi toki mukava saada piakkoin.


NviperO sanoi:
Ei DS:nkään ohjaus tunnu enää innovatiiviselta.

Jep ei niin. Se on jo vakiinnuttanut itsensä aika hyvin käsikonsoleihin liittyvänä ominaisuutena. Mikäli se jätetään pois, ihmetellään miksi. Vähän kuin miksi ristiohjain jätettäisiin pois.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Eipä ole tässä vielä tullut mitään muuta negatiivista mieleen tuosta kuin se johto analogipadista "kakeen". Hieman outohan se on mutta ei silti muita negatiivisia asiota ole tullut mieleen.

Toivottavasti Revon 3rd party tuki olisi parempi kuin Cuben.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

phanatic sanoi:
En puhunut "keskiötikkuun" pultattavasta kapulasta, vaan ratin keskiöön kiinnitettävästä. Eli ratti on juuri sen kokoinen kuin siitä tehdään, ja keskelle kiinnitetään tuo kapula.

En ymmärrä miksi olet noin kärkkäänä tuomitsemassa uuden innovaation, varsinkin kun laitteeseen käyvät sellaisenaan Cuben padit. Luin myös juuri IGN:stä, että Revolle tulee myös tuohon kapulaan kiinnitettävä "padikehikko" (tatteineen ja nappeineen), eli sitten kädessäsi olisi padi höystettynä noilla liikkeentunnistustoiminnoilla. Yritäpä sen sijaan saada PS3:n tai XBOX360:n padiin lisättyä nuo jipot mihin Revon ohjain pystyy :)

Eli: mikä tässä ohjaimessa nyt on niin huonoa, kun laitteeseen saadaan myös tavallinen padi kiinni ja tuo perusohjainkin on "laajennettavissa" padiksi. Systeemillä tulee hoitumaan kaikki nykypadeilla onnistuvat jipot + erittäin monta uutta asiaa.
Olenhan minä aika skeptinen, mutta innostuu uudesta asiasta tai ei, kannattaisi miettiä mihin siitä on ja mihin ei. Revon ohjain ei millään voi olla loisto-ohjain kaikkeen. Eikä sen tarvitse olla. Oleellista kai on, että se sopii hyvin riittävään moneen juttuun. Revon ohjain on mielenkiintoinen idea. Jos se toimii hyvin sillä on mielenkiintoisia käyttömahdollisuuksia. Sen verran kannattaa pitää realismia kuitenkin mukana, että hyväksyy, että noin paljon nykyohjaimista poikkeava ratkaisu tarkoittaa, että monia nykyisen tyyppisiä pelejä ei sillä voi yhtä hyvin pelata.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Nisupulla sanoi:
Vallankumouksellinen pädi kaukosäätimen ympärille? [kuva]
Heh, ihan kiva photoshoppaus. Minä olen melko varma, että se Revolutionin peruspadikin on vähän vähemmän perus kuin muiden valmistajien. Wavebirdin kaltainen se saattaa olla, mutta tuskin ihan niin paljon kuin tuossa kuvassa.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Sinänsä vähän hassua, että puhutaan nykypadin liiallisesta monimutkaisuudesta, mutta tehdään ohjain jossa siinäkin on aikalailla nappeja, se pitäisi joskus mahdollisesti kääntää, siihen kytketään lisäosia sekä johdon kanssa että ilmeisesti kiinteästikin. Ei kuulosta ihan siltä pelaamattomia viehättävältä yksinkertaisuudelta! Mitäs me siitä, kyllähän homma varmasti onnistuu, mutta vähän huvittavaa Nintendon "yksinkertaista pelaamattomille" -periaatetta ajatellen. Varmasti tuolle saa yksinkertaisia kaikilta onnistuvia pelejä, joiden yksinkertainen ohjaus onnistuu mm. ohjaimen heiluttelulla, mutta oikeastihan nykyohjaimiltakin onnistuvat yksinkertaiset pelit melkein keneltä tahansa, vaikka Nintendo muuta väittääkin.

Hitto kun minä keksin näitä negatiivisia puolia, vaikka ihan innolla ohjainta ja konetta odotan. :p
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Ei hitto, minkäköhänlainen "force feedback" siinä on?!

Herttileeri, koskakohan olisin kuolannut jotain konsolijutskaa näin paljon? Toivon vain, että odotukset palkitaan kunhan konsoli on hallussani... Peleistähän se on kiinni.

Joka tapauksessa näyttää siltä, että Nintendo on taas kerran saanut aikaan jotain ihan uskomattoman sinistä!
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Tonppa sanoi:
Ei hitto, minkäköhänlainen "force feedback" siinä on?!

Herttileeri, koskakohan olisin kuolannut jotain konsolijutskaa näin paljon? Toivon vain, että odotukset palkitaan kunhan konsoli on hallussani... Peleistähän se on kiinni.

Joka tapauksessa näyttää siltä, että Nintendo on taas kerran saanut aikaan jotain ihan uskomattoman sinistä!

Niin tuskin nyt ihan niin voimakkaat kuin joissain rateissa, mutta pää-asia että jotain sie ohjaimessa tapahtuu peli tapahtumiin nähden meinaan ettei ihan ilmaa ole. Voi voi tulis nyt jotain peleistä tietoo miten ohjainta hyödynnetään ja sen muita ominaisuuksia.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Ok, on jo aivan selvää, että Revo mullistaa pelaamisen, pelkästään jo ohjaimen tuomien mahdollisuuksien ansiosta. Kuten promovideossa ja IGN:n artikkelissa saimme hyvin todeta, toimii ohjain erittäin monipuolisesti ja nerokkaasti. Nintendo on luonut teknologian, on vain devaajista ja rahasta kiinni kuinka hyvin tätä teknologiaa voidaan hyödyntää. Mahdollisuus ladata lennosta Nintendo-klassikoita omaan Revoonsa on, ainakin omasta mielestäni, myös melkoinen mullistus sekin. Ennen Revoa pelaajat ovat joutuneet tyytymään emulaattoreihin tai kulahtaneisiin ja pölyttyneisiin ohjaimiinsa ja koneisiinsa. Revo mahdollistaa vanhan kokemisen uudella ja sulavammalla teknologialla ilman takkuilua. Mahdollinen N64/GC -pelin graafinen boostaus Revolla ei ole poissuljettu vaihtoehto sekään. Näillä näkymin Revolutionin tulevaisuus näyttää kirkkaalta: se tarjoaa pelaajille ja pelintekijöille aivan uusia mahdollisuuksia, mutta samalla myös mahdollistaa perinteisen pelaamisen sekä retroilun. Aivan kaikkea Nintendo ei ole vielä koneestaan kertonutkaan, joten luvassa saattaa olla vielä tämän kaiken lisäksi jotain uutta ja hienoa... Oi voi, saisi pian tulla ensimmäiset videot Revon peleistä ja mahdollinen julkaisupäivä~
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Tuli muuten mieleeni, että tärinäthän saavat ihan uuden ulottuvuuden Revolutionilla. Tärinöiden vaikutus on ensinnäkin suurempi, kun ohjaimesta pidetään kiinni yhdellä kädellä. Sitten taas tärinähän vaikuttaa pelaamiseen: ohjaimen täristessä se liikkuu, ja kaikkihan tiedämme mitä siitä seuraa.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Knight sanoi:
Tuli muuten mieleeni, että tärinäthän saavat ihan uuden ulottuvuuden Revolutionilla. Tärinöiden vaikutus on ensinnäkin suurempi, kun ohjaimesta pidetään kiinni yhdellä kädellä. Sitten taas tärinähän vaikuttaa pelaamiseen: ohjaimen täristessä se liikkuu, ja kaikkihan tiedämme mitä siitä seuraa.

Jos annetaan mielikuvituksen hiukan lentää, niin mites miekkailussa kun torjut vihollisen lyönnin? Tai kun saat osumaa vihulaisen singosta ;) Kai niistä joku uskottava tuntemus saadaan tällä tärinällä.
 
Ylös Bottom