Ac3way
Well-Known Member
Vastaus: No Man's Sky
Mitä tulee noihin listauksiin niin suurelta osin ihan normaalia pelin tekemistä. Osa ominaisuuksista poistetaan, viilataan ja lisätään kesken pelin kehityksen. Niitä voi tosiian tulkita miten haluaa ja varmasti sieltä löytää myös syitä vetää herneet nenään. En hirveästi uskalla niitä lukea spoilereiden pelossa.
Toinen juttu on sitten se, että pelistä ei haluttu suoraan kertoa mitään etukäteen, koska tarkoitus oli luoda Minecraftmainen kokemus jossa pelaaja oppii pelistä lisää tietämällä ja se onkin pelin yksi tukipilareista. Jos se viedään pelaajilta pois kertomalla asioita liikaa etukäteen niin pelikokemus jäisi automaattisesti ontoksi.
Asiat olisi pitänyt hoitaa markkinoinnissa paremmin niin tälläistä ongelmaa ei olisi syntynyt.
Tästä olen samaa mieltä, syynä ovat varmasti Sony sekä Sean Murrayn ujo sekä lupsakka olemus. Ongelma on siinä kohtaa, jos ennen pelin julkaisua näytetään pelimekaanikoista videoita ja pelaajat kyselevät senkin jälkeen mitä pelissä oikein tehdään. Itse ymmärsin mistä pelissä on kyse, mutta kuten ollaan huomattu niin todella iso osa pelaajista ei ole ollut pelistä riittävän hyvin perillä ja on hankkinut pelin väärillä olettumuksilla. Vastuu on niin pelaajalla, kehittäjällä kuin markkinoinnilla, mutta kaikki tietää miten internet reagoi tälläiseen tilanteseen.Jokainen voi tehdä omat johtopäätöksensä, mutta omasta mielestäni kehittäjä ja julkaisija epäonnistuivat ainakin markkinoinnissa ja selkeässä kommunikaatiossa.
Mitä tulee noihin listauksiin niin suurelta osin ihan normaalia pelin tekemistä. Osa ominaisuuksista poistetaan, viilataan ja lisätään kesken pelin kehityksen. Niitä voi tosiian tulkita miten haluaa ja varmasti sieltä löytää myös syitä vetää herneet nenään. En hirveästi uskalla niitä lukea spoilereiden pelossa.
Toinen juttu on sitten se, että pelistä ei haluttu suoraan kertoa mitään etukäteen, koska tarkoitus oli luoda Minecraftmainen kokemus jossa pelaaja oppii pelistä lisää tietämällä ja se onkin pelin yksi tukipilareista. Jos se viedään pelaajilta pois kertomalla asioita liikaa etukäteen niin pelikokemus jäisi automaattisesti ontoksi.
Asiat olisi pitänyt hoitaa markkinoinnissa paremmin niin tälläistä ongelmaa ei olisi syntynyt.