Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

No Man's Sky

Vastaus: No Man's Sky

Jokainen voi tehdä omat johtopäätöksensä, mutta omasta mielestäni kehittäjä ja julkaisija epäonnistuivat ainakin markkinoinnissa ja selkeässä kommunikaatiossa.
Tästä olen samaa mieltä, syynä ovat varmasti Sony sekä Sean Murrayn ujo sekä lupsakka olemus. Ongelma on siinä kohtaa, jos ennen pelin julkaisua näytetään pelimekaanikoista videoita ja pelaajat kyselevät senkin jälkeen mitä pelissä oikein tehdään. Itse ymmärsin mistä pelissä on kyse, mutta kuten ollaan huomattu niin todella iso osa pelaajista ei ole ollut pelistä riittävän hyvin perillä ja on hankkinut pelin väärillä olettumuksilla. Vastuu on niin pelaajalla, kehittäjällä kuin markkinoinnilla, mutta kaikki tietää miten internet reagoi tälläiseen tilanteseen.

Mitä tulee noihin listauksiin niin suurelta osin ihan normaalia pelin tekemistä. Osa ominaisuuksista poistetaan, viilataan ja lisätään kesken pelin kehityksen. Niitä voi tosiian tulkita miten haluaa ja varmasti sieltä löytää myös syitä vetää herneet nenään. En hirveästi uskalla niitä lukea spoilereiden pelossa.

Toinen juttu on sitten se, että pelistä ei haluttu suoraan kertoa mitään etukäteen, koska tarkoitus oli luoda Minecraftmainen kokemus jossa pelaaja oppii pelistä lisää tietämällä ja se onkin pelin yksi tukipilareista. Jos se viedään pelaajilta pois kertomalla asioita liikaa etukäteen niin pelikokemus jäisi automaattisesti ontoksi.

Asiat olisi pitänyt hoitaa markkinoinnissa paremmin niin tälläistä ongelmaa ei olisi syntynyt.
 
Vastaus: No Man's Sky

Mikä on ollut isoin elukka minkä olette löytäneet? Itellä tuli vastaan 5,37m korkee joku helvetin nelijalkainen kummajainen, pikku säikky tuli kun selän takana hiippaili tuollainen :D
 
Vastaus: No Man's Sky

pystyykö noita paikkoa lisäämään alukseen vai pitääkö ettiä vaan isompi alus?
 
Vastaus: No Man's Sky

TotalBiscuitin analyysia No Man's Skyn hypestä.
[video=youtube;JCG9YLeIB98]https://www.youtube.com/watch?v=JCG9YLeIB98[/video]
 
Mukavata on ollut pelailla omaan tahtiin. Nyt sain Atlas kiven ja sain reitin galaksin keskustaan? No sitä lähdin seuraamaan. Pitäkö tuota helkutin kiveä roudata kokoajan, vai onko sillä mitään muuta arvoa?
Tuli vastaan myös planeetta jossa maasto oli todella epätasaista ja rakennukset yleensä leijuivat puoliksi omassa tai maan sisällä. Kun sattui sopivasti oviaukko vielä puoliksi maan sisälle, niin eipä sinne sitten mentykään. Paljon on tässäkin pelissä puutteita ja korjattavaa, mutta so far olen pitänyt kokemuksestani.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: No Man's Sky

Mukavata on ollut pelailla omaan tahtiin. Nyt sain Atlas kiven ja sain reitin galaksin keskustaan? No sitä lähdin seuraamaan. Pitäkö tuota helkutin kiveä roudata kokoajan, vai onko sillä mitään muuta arvoa?
Tuli vastaan myös planeetta jossa maasto oli todella epätasaista ja rakennukset yleensä leijuivat puoliksi omassa tai maan sisällä. Kun sattui sopivasti oviaukko vielä puoliksi maan sisälle, niin eipä sinne sitten mentykään. Paljon on tässäkin pelissä puutteita ja korjattavaa, mutta so far olen pitänyt kokemuksestani.

Pistän sulle spoileriin kevyesti tuon Atlas homman:

Sun pitää käydä kymmenellä Atlas-asemalla ja kerätä jokaisesta kivi ennen kuin menet viimeiselle asemalle. Jokaisen aseman jälkeen sulle tulee galaxy mappiin uuden aseman paikka, jos se ei ole sulla aktiivisena se polku heti niin kokeile painaa L1 tai R1 niin se vaihtaa niitä polkuja.

Jos sulla ei ole 10:tä kiveä mukana viimeisellä asemalla.... Mulla ei ollut.. Ja kyllä jokainen kivi vie yhden paikan sun repusta, joka on muutenkin rajallinen

Mulla on aika lähellä menossa hermot tän pelin kanssa, tämä kaatuu ihan kokoajan, mitään muutosta pelissä ei ole tapahtunut ensimmäisten planeettojen jälkeen, pelkkää samaa settiä. Platina-trofee on hankittuna, ja ei oikeastaan ole mitään porkkanaa edes yrittää mennä keskustaan kun se on niin kaukana että en varmaan vielä joulunakaan ole siellä. Ja vielä kun tiedän mitä siitä tapahtuu niin vielä vähemmän kiinnostaa. Pahinta on tosiaan tuo matka, kun se on sitä samaa resurssien tankkaamista niin se on tosi tylsää puuhaa. Olen jo sen vertaa tutkinut maailmoja että en enää pysty kokemaan mitään yllätystä, tiedän mistä aina etsiä resursseja, tiedän millä planeetalla on mitäkin ja yleensä missä. Lähinnä hienojen maailmojen maisemat joskus saavat minut pysähtymään ja ihastelemaan: Aamulla satuin juuri osumaan paikalle metsän reunaan josta vuorien takaa tuli hieno auringonnousu.

En tarkoita sitä että tässä pitäisi räjähdellä ja olla hollywood-toimintaa kokoajan, päinvastoin pelin rauhallinen tyyli sopii tähän, vaan lähinnä tarkoitan sitä että tämän pelin varsin rajallinen algoritmi proseduraalisesta luonnista ja hyvin rajallinen varasto maailman koostavista "palikoista" aiheuttaa sen että kun planeettoja tutkii niin näkee hyvin äkkiä samat muodostelmat, samat eläimet, samat kasvit ja eritoten samat rakennukset, hivenen eri väriskaalalla filtteröitynä. Sitten sitä ei vain enää jaksa kun tietää heti mitä on luvassa, sitten se päätyy siihen monotoniseen resurssien hakuun kun tietää mistä etsiä.
 
Vastaus: No Man's Sky

Vedäs spoilereihin mitä keskustassa tapahtuu, koska itse haluaisin tehdä kaikkea muuta kuin mennä sinne.
 
Vastaus: No Man's Sky

Alukseen ja pyssyyn ei lisätilaa saa kuin vaihtamalla.


Yleensä löydetyt alukset ja multitoolit on pykälää huonompia kuin omat. Jos ostaa meinaa, saa louhia tuntitolkulla, että saa miljoonat kasaan. Hieman alkaa mennä yksitoikkoiseksi tää peli. Jospa muutaman päivän pelitauko auttaisi.
 
Vastaus: No Man's Sky

Yleensä löydetyt alukset ja multitoolit on pykälää huonompia kuin omat. Jos ostaa meinaa, saa louhia tuntitolkulla, että saa miljoonat kasaan. Hieman alkaa mennä yksitoikkoiseksi tää peli. Jospa muutaman päivän pelitauko auttaisi.

Itseä ei ole vielä alkanut tympimään, tosin planeettojen tutkiminen on nyt aika nopeaa, eli jos mitään kivoja raaka-aineita ei ole näkyvissä kääntyy aluksen nokka nopeasti kohti seuraavaa.
Rahaa saa ilmeisesti nopeasti treidaamalla avaruusasemalla myyntiluukun ja laiskojen lihavien lentäjien välillä (eivät siis jaksa itse kävellä portaita treidaus paikalle)
 
Vastaus: No Man's Sky

Yleensä löydetyt alukset ja multitoolit on pykälää huonompia kuin omat. Jos ostaa meinaa, saa louhia tuntitolkulla, että saa miljoonat kasaan. Hieman alkaa mennä yksitoikkoiseksi tää peli. Jospa muutaman päivän pelitauko auttaisi.

Siinä compare ruudussa voi pistää vanhat modit resursseiksi, pari löydettyä alusta niin voi purkaa ja rakentaa kaikki modit uusiksi miten haluaa.
 
Pistän sulle spoileriin kevyesti tuon Atlas homman:

Sun pitää käydä kymmenellä Atlas-asemalla ja kerätä jokaisesta kivi ennen kuin menet viimeiselle asemalle. Jokaisen aseman jälkeen sulle tulee galaxy mappiin uuden aseman paikka, jos se ei ole sulla aktiivisena se polku heti niin kokeile painaa L1 tai R1 niin se vaihtaa niitä polkuja.

Jos sulla ei ole 10:tä kiveä mukana viimeisellä asemalla.... Mulla ei ollut.. Ja kyllä jokainen kivi vie yhden paikan sun repusta, joka on muutenkin rajallinen

Mulla on aika lähellä menossa hermot tän pelin kanssa, tämä kaatuu ihan kokoajan, mitään muutosta pelissä ei ole tapahtunut ensimmäisten planeettojen jälkeen, pelkkää samaa settiä. Platina-trofee on hankittuna, ja ei oikeastaan ole mitään porkkanaa edes yrittää mennä keskustaan kun se on niin kaukana että en varmaan vielä joulunakaan ole siellä. Ja vielä kun tiedän mitä siitä tapahtuu niin vielä vähemmän kiinnostaa. Pahinta on tosiaan tuo matka, kun se on sitä samaa resurssien tankkaamista niin se on tosi tylsää puuhaa. Olen jo sen vertaa tutkinut maailmoja että en enää pysty kokemaan mitään yllätystä, tiedän mistä aina etsiä resursseja, tiedän millä planeetalla on mitäkin ja yleensä missä. Lähinnä hienojen maailmojen maisemat joskus saavat minut pysähtymään ja ihastelemaan: Aamulla satuin juuri osumaan paikalle metsän reunaan josta vuorien takaa tuli hieno auringonnousu.

En tarkoita sitä että tässä pitäisi räjähdellä ja olla hollywood-toimintaa kokoajan, päinvastoin pelin rauhallinen tyyli sopii tähän, vaan lähinnä tarkoitan sitä että tämän pelin varsin rajallinen algoritmi proseduraalisesta luonnista ja hyvin rajallinen varasto maailman koostavista "palikoista" aiheuttaa sen että kun planeettoja tutkii niin näkee hyvin äkkiä samat muodostelmat, samat eläimet, samat kasvit ja eritoten samat rakennukset, hivenen eri väriskaalalla filtteröitynä. Sitten sitä ei vain enää jaksa kun tietää heti mitä on luvassa, sitten se päätyy siihen monotoniseen resurssien hakuun kun tietää mistä etsiä.
Kiitos infosta. Välillä noi muut alukset myy noita kiviä joten ei kai se pakko sitten ole tehdä sitä rinkiä.
No pitää miettiä lähteekö omille teilleen vai jatkaa tota polkua.
 
Vastaus: No Man's Sky

Pistän sulle spoileriin kevyesti tuon Atlas homman:

Sun pitää käydä kymmenellä Atlas-asemalla ja kerätä jokaisesta kivi ennen kuin menet viimeiselle asemalle. Jokaisen aseman jälkeen sulle tulee galaxy mappiin uuden aseman paikka, jos se ei ole sulla aktiivisena se polku heti niin kokeile painaa L1 tai R1 niin se vaihtaa niitä polkuja.

Jos sulla ei ole 10:tä kiveä mukana viimeisellä asemalla.... Mulla ei ollut.. Ja kyllä jokainen kivi vie yhden paikan sun repusta, joka on muutenkin rajallinen

Mulla on aika lähellä menossa hermot tän pelin kanssa, tämä kaatuu ihan kokoajan, mitään muutosta pelissä ei ole tapahtunut ensimmäisten planeettojen jälkeen, pelkkää samaa settiä. Platina-trofee on hankittuna, ja ei oikeastaan ole mitään porkkanaa edes yrittää mennä keskustaan kun se on niin kaukana että en varmaan vielä joulunakaan ole siellä. Ja vielä kun tiedän mitä siitä tapahtuu niin vielä vähemmän kiinnostaa. Pahinta on tosiaan tuo matka, kun se on sitä samaa resurssien tankkaamista niin se on tosi tylsää puuhaa. Olen jo sen vertaa tutkinut maailmoja että en enää pysty kokemaan mitään yllätystä, tiedän mistä aina etsiä resursseja, tiedän millä planeetalla on mitäkin ja yleensä missä. Lähinnä hienojen maailmojen maisemat joskus saavat minut pysähtymään ja ihastelemaan: Aamulla satuin juuri osumaan paikalle metsän reunaan josta vuorien takaa tuli hieno auringonnousu.

En tarkoita sitä että tässä pitäisi räjähdellä ja olla hollywood-toimintaa kokoajan, päinvastoin pelin rauhallinen tyyli sopii tähän, vaan lähinnä tarkoitan sitä että tämän pelin varsin rajallinen algoritmi proseduraalisesta luonnista ja hyvin rajallinen varasto maailman koostavista "palikoista" aiheuttaa sen että kun planeettoja tutkii niin näkee hyvin äkkiä samat muodostelmat, samat eläimet, samat kasvit ja eritoten samat rakennukset, hivenen eri väriskaalalla filtteröitynä. Sitten sitä ei vain enää jaksa kun tietää heti mitä on luvassa, sitten se päätyy siihen monotoniseen resurssien hakuun kun tietää mistä etsiä.

jooo kieltämättä tuli vähän semmonen "mitäs nyt" - fiilis kun sain exoon 35 slottia täyteen, ison alukse ja aseen. ostin tämän siis jukaisussa.

jos tätä olisi vielä vähän jalostanut niin jonkunnäkönen aluksen teko/muokkaus olis ollut ihan kiva asia ja joku emoalus, se multiplayerikään ei välttämättä paha olisi ollut.
 
Vastaus: No Man's Sky

Eilen löytyi ihan hullu planeetta, ensin on -100C pakkasta, sen jälkeen tulee joku kauhee hiekkamyrsky ja jos et ole suojassa palat kun paisti uunissa sekunneissa. Saa koko ajan kaivaa suojakuoppia maan alle, mikä pahinta planeetalla on tyyliin metrin välein kultavuoria joita ei ihan noin vaa louhita hullujen sääolosuhteiden takia.
 
Ylös Bottom