Vastaus: No Man's Sky
Siitä olen samaa mieltä, että tekijät kyllä lupailivat ja nyökyttelivät ja olivat että juu juu. Varmasti heillä myös oli se visio, mutta resurssit, raha, aika taikka henkilökunta ei vaan kertakaikkiaan riittänyt siihen, pukumiehet kävelivät huoneeseen ja kysyivät joko peli on valmis, julkaisupäivä lähestyi ja siirtyi, sit taas lähestyi ja pakko sieltä oli puskea ulos se millainen NMS on nyt. Onhan tämä näin pieneltä porukalta kuitenkin jo melkoinen saavutus, mutta ite en kyllä missään vaiheessa uskonut näihin massiivisiin lupauksiin, huvittavaa vaan minunkin mielestä lukea näitä raivoviestejä mitä ihmiset ihan oikeesti olettivat tältä peliltä. Semmosta mitä tämä peli ei edes olisi ollut jos tätä olisi tehnyt tuhatpäinen ryhmä, varmasti sisältöä olisi hieman enemmän.
Kuitenkin peliä tullaan laajentamaan ja olen melko varma että vuoden päästä tämä peli on jo ihan erilainen mitä se oli julkaisussa, aika mitä tämä peli olisi vaatinut vähintää vielä lisää ennen julkaisua. Peli myös sai indiepeliks semmosta julkisuutta mistä monet indie pelit voivat vaa unelmoida, kaiken maailman julkisuus ja kyselyt ynnä muut tekijöiden suuret puheet ja vähäiset resurssit saivat aikaseksi sen että ihmiset alkoivat olettaa että tämä peli on jumalten tekemä ja odotukset nousivat kunnes se peli tuli ja huomasivat että nyyh, tässä ei voi nähää toista pelaajaa ja että häh eikös tämä 18 quitillion billion pientä palloa olekaan täysin 100% erilainen kun muut sekä päälle muut epärealistiset itkut, on paskamyrksy valmis ja aletaan osoittamaan sormella Sean Murryä, kaikki seuraa perässä ja youtubettajat tykkää potkia maassa makaavaa hevosta, tehään videoita ihan vaan sen takia että saadaan katsojia ja vihaaminen on kivaa.
Ite en vaa tiie mitä sä tekisit kun näkisit toisen pelaajan? Muuta kun se että tulet hetkeksi iloiseksi että törmäsit universumissa toiseen seikkailijaan, siinä sit hypitte hetken ja mitä sitten? Näkeehän tässä toisten pelaajien löytämät planeetat, joka mun mielestä vastaa jo melkein ihan samaa asiaa.
Oli miten oli, ite nautin pelistä ja nostan pienelle tiimille hattua näinkin suuresta saavutuksesta, jotkut valitukset ovat ihan asiallisia mutta nämä utopiset odotukset ja valitukset ovat lähinnä naurettavaa ja hauskaa viihdettä.
Ne joille hinta on este, odottakaa! Saatte pelin halvemmalla ja todennäköisesti suuremmalla sisällöllä.