Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

No Man's Sky

Vastaus: No Man's Sky

En tiedä kauanko olet täällä tallustellut mutta kyseessä ei todellakaan ole mikään "nykyinen trendi". Kyseessä on pikemminkin koko peliteollisuuden ajan ollut traditio, ostetaan peli julkaisuhetkellä jos se on se peli mitä halutaan. Ennen sitä vaan ei tehty PS-storen kautta vaan jonotettiin julkaisuhetkellä kaupan edessä..
Pelaamisen aloitin vuonna 1985 Commodore 64:lla, joten pelialaa on tullut seurattua yli 30 vuotta. Uskallan aika varmasti väittää, ettei kyseessä ole koko peliteollisuuden ajan jatkunut traditio. Enkä kertaakaan ole jonottanut pelikaupan edessä. Ja jos luet tuon edellisen viestini, niin puhuin siinä pelien ennakkomyynnistä, joka on ollut ihan viime vuosien juttu ja jatkuvasti kasvava trendi.

Nykyään monessa tapauksessa pelien arvostelukappaleetkin jaetaan pelijournalisteille vasta julkaisupäivänä, etteivät negatiiviset arvostelut pääse vaikuttamaan pelin myyntiin. Tämä mahdollistaa kaikenlaisen keskeneräisen paskan myymisen mielikuvamarkkinoinnin avulla, johon pelitalot satsaavat koko ajan enemmän ja enemmän. Toinen juttu on season passit, joiden avulla pelaajille myydään jonkin konkreettisen sijasta vain lupaus tulevasta. Mutta ei nyt mennä niihin.

Ennen tehtiin ensin peli, jota sitten markkinointiin. Nykyään edetään päinvastaisessa järjestyksessä. Ja kaikkein vähiten tästä hyötyy itse pelaaja. NMS on vain yksi surullinen esimerkki tästä.
 
Vastaus: No Man's Sky

Koko No Man's Sky on ollut varsin mielenkiintoinen ilmiö. En ole itse pelannut ja vaikka pientä kiinnostusta aluksi oli, tiedän että tämän tyylin pelit eivät ole minua varten niin jääkööt toistaiseksi. Peli ei ehkä ole täysin sitä mitä on luvattu mutta silti, koko roviolla polttamis hulluus kertoo mielestäni hyvin paljon nykypäivän pelaajista kuinka lampaita ja sokeita oikeasti ollaan. Markkinoinnin uhreja, enemmän kuin koskaan vaikka internetin aikakautena olisi mahdollisuus ottaa asioista selvää mutta silti ihmiset ovat tietämättömämpiä peleistä kuin 90-luvulla. Lievästi huvittavaa.
Hype = silmät kiinni ja käteen vetoa 24/7, mistään ei haluta ottaa selvää tai yrittää edes ajatella rationaalisesti. Tuliko oikeasti jollekin yllätyksenä että jossain vaiheessa peli saattaa olla itseään toistava? Kukaan ei ikinä kuullut mitä proseduraalinen generointi tarkoittaa? Lopputulos on se että oli peli kuinka hieno tahansa, joku löytää jonkun asian josta nillittää ja lammasmaisesti reddit yms. runkkuringit lähtevät talikot ja soihdut tanassa etsimään syyllisiä. Mikä oikeasti nykypäivän pelaajia vaivaa?! :confused: Terveellä kritiikillä ja mielipuolisuudella on aika suuri ero. Tai ainakin pitäisi olla.

Tämä on mahtavasti kirjoitettu postaus, sai nauramaan :D Olen täysin samaa mieltä yleisellä tasolla, mutta mielestäni No Man's Skyn tapaus on hiukan eri juttu. Nuo jutut, mitä Murray on jauhanut, huhhuh. Siis helvetin noloa suoraan sanottuna pitää tuollaista kuvaa pelistä yllä julkaisuun asti ja sitten täysi hiljaisuus.

Käytännössä kaikkiin muihin peleihin ja ilmiöihin tuo postauksesi kuitenkin osuu oikein hyvin.
 
Vastaus: No Man's Sky

Pelaamisen aloitin vuonna 1985 Commodore 64:lla, joten pelialaa on tullut seurattua yli 30 vuotta. Uskallan aika varmasti väittää, ettei kyseessä ole koko peliteollisuuden ajan jatkunut traditio. Enkä kertaakaan ole jonottanut pelikaupan edessä. Ja jos luet tuon edellisen viestini, niin puhuin siinä pelien ennakkomyynnistä, joka on ollut ihan viime vuosien juttu ja jatkuvasti kasvava trendi.

Nykyään monessa tapauksessa pelien arvostelukappaleetkin jaetaan pelijournalisteille vasta julkaisupäivänä, etteivät negatiiviset arvostelut pääse vaikuttamaan pelin myyntiin. Tämä mahdollistaa kaikenlaisen keskeneräisen paskan myymisen mielikuvamarkkinoinnin avulla, johon pelitalot satsaavat koko ajan enemmän ja enemmän. Toinen juttu on season passit, joiden avulla pelaajille myydään jonkin konkreettisen sijasta vain lupaus tulevasta. Mutta ei nyt mennä niihin.

Ennen tehtiin ensin peli, jota sitten markkinointiin. Nykyään edetään päinvastaisessa järjestyksessä. Ja kaikkein vähiten tästä hyötyy itse pelaaja. NMS on vain yksi surullinen esimerkki tästä.

Okei no ehkä ei vielä Commodoren aikaan, mutta koska sä et ole ikinä jonottanut pelikaupan edessä= sellaista ei ole... Rrright. Kerro toki tarkemmin että minkä pelin yhteydessä on jaettu peli journalisteille vasta julkkaripäivänä? Ite en siis oo törmännyt. Okei ehkä joku Call of dutyn maksetut tubettajien mielipiteet on koomisia mutta se nyt on asia erikseen...

Yhteenvetona, kaikki toi minkä sä just kerroit peliteollisuudesta, niin siitäkö ei nyt sitten saa valittaa? Siitäkö ei nyt sitten saa pettyä kun kerran kaikki sitä harrastaa? Tuo ajattelutapa vain on mun mielestä ihan pöhkö... "ennen tehtiin peli, jota sitten markkinoitiin", okei? Eli ennen ei ollut tätä kusetusmeininkiä. Nyt on? On vieläkin pelitaloja jotka myy sen mitä lupaavat, markkinoivat vain sitä mitä myyvät ja eivät revi Season passilla kuluttajilta selkänahkaa. Karkaa niin kauas pointti jo tästä keissistä että jos nyt pysytään NMS:n argumentoinnin piirissä kerta siitä puhutaan ja sen arvostelijoita arvosteltiin.
 
Vastaus: No Man's Sky

Tämä totaalihiljaisuus kyllä kieltämättä häiritsee minua. Yleensä, ei nyt kaikissa peleissä mutta jotkut tekijät edes jotenkin keskustelevat twitter sivuilla tulevista parannuksista ym. Esim The Division on siitä hyvä, että niillä on se oma stream ja State of the game ynnä muut lähetykset jossa ne huomoi ongelmat, korjaavat niitä, parantavat, muuttavat, rikkovat, taas korjaavat ihan sama. Ovat kuitenkin kertomassa asioista ja tulevasta, hellogames twitteriä kun kattoo niin sielä on hämähäkin verkkoja ja julkaisun jälkeen parit bugi korjaukset eikä mitään sen suurempaa.

Toki asiaan voi vaikuttaa se että joo joo bla bla ei riitä resurssit ja henkilökunta, tai sit ovat hiljaa sen takia että tajusivat että ehkä ei kannata alkaa enää lupailemaan liikoja tulevasta kun koko yhteisö on vetänyt herneet nenäänsä.

Ite kuitenkin hiljaa ja varovasti toivon että tämä peli vielä saa jotain semmosta muutosta aikaseksi, että edes me jotka pelistä vielä tykätään ja välitetään saada jotain lisää sisältöä, eikä niin että vietetään vaan hiljaiseloa ja annetaan unohtaa koko projekti semmoseksi mitä se on nyt koko loppuelämäksi.

Ehkä hellogames vaan antaa nyt pölyn laskeutua ja sit tekeevät jotain, tai sit ei. Olisi ikävä vaan nähdä tämän pelin kuolevan täysin.
 
Vastaus: No Man's Sky

mä vähän epäilen että tää jää tähän, jotain bugi korjauksi sun muuta pientä tulee mutta ei mitään isompaa mitä toi peli tarvitsis. pelin kehittäminen ei vaan ole ilmaista joten tommosella pikkupaskalle semmosta tuskin riittää.
 
Vastaus: No Man's Sky

mä vähän epäilen että tää jää tähän, jotain bugi korjauksi sun muuta pientä tulee mutta ei mitään isompaa mitä toi peli tarvitsis. pelin kehittäminen ei vaan ole ilmaista joten tommosella pikkupaskalle semmosta tuskin riittää.

Näin tämä varmaan menee, harmi mun mielestä hyvä peli jossa oli potentiaalia olla vieläkin parempi.

No toimii vanhalle scifinörtille tällaisenään satunnaista pelailua ajattellen.
 
Vastaus: No Man's Sky

Kerro toki tarkemmin että minkä pelin yhteydessä on jaettu peli journalisteille vasta julkkaripäivänä? Ite en siis oo törmännyt.

No onhan noita, mm., Ubisoft tekee tuota nykyään. Eikös The Division ollut arvostelijoilla vasta julkkaripäivänä, muistaakseni Ubisoft vielä itse mainitsi asiasta. Kertokaa jos olen väärässä.
 
Vastaus: No Man's Sky

Okei no ehkä ei vielä Commodoren aikaan, mutta koska sä et ole ikinä jonottanut pelikaupan edessä= sellaista ei ole... Rrright. Kerro toki tarkemmin että minkä pelin yhteydessä on jaettu peli journalisteille vasta julkkaripäivänä? Ite en siis oo törmännyt. Okei ehkä joku Call of dutyn maksetut tubettajien mielipiteet on koomisia mutta se nyt on asia erikseen...

Yhteenvetona, kaikki toi minkä sä just kerroit peliteollisuudesta, niin siitäkö ei nyt sitten saa valittaa? Siitäkö ei nyt sitten saa pettyä kun kerran kaikki sitä harrastaa? Tuo ajattelutapa vain on mun mielestä ihan pöhkö...

Mikä tarve sinulla on vängätä? Miten pelikaupan edessä jonottaminen liittyy mihinkään? Sellaista on tapahtunut korkentaan GTA:n ja parin muun ison julkaisun kanssa.

Jos seuraat vaikka metacriticsiä, niin huomaat että arvosteluita tippuu vasta julkaisun jälkeen. Tämä johtuu juuri siitä, että arvostelukappaleet jaetaan vasta julkaisupäiväksi tai sitten sopimusteknisistä syistä arvostelun saa laittaa ulos vasta pelin julkaisupäivänä. Näin on menetellään nykyään melkein kaikkien isompien pelien kanssa. Mm. NMS:n kanssa.

Ja jos luet tuon lainaamasi viestin, niin huomaat että siinä nimenomaa kritisoitiin nykyistä peliteollisuutta, jonka hedelmä NMS on.
 
Vastaus: No Man's Sky

Tarve vängätä on suuri, kun vastapuoli tulee tänne paukutteleen henkseleitä.

Lyhykäisyydessään: NMS:n tekijät valehteli räikeästi pelin ominaisuudet, peliä ostettiin väärillä lupauksilla. Sinä tulet tänne kertomaan kuinka tyhmää on ostaa peli ennakkoon ja kuinka "minä en ikinä ostaisi". Yritän kertoa sulle että ymmärrätkö että maailmassa on ihmisiä jotka haluavat ostaa pelinsä ennakkoon vaikka SINÄ et sitä tee. Maailmassa on ihmisiä joiden täytyy voida luottaa pelintekijöiden sanaan ja täytyy voida ostaa peli ennakkoon ilman että tulee karkeasti kusetettu olo.

End of story. Jatka seikkailujasi.

---------------

Toden totta on kyllä ikävää jos eivät aio satsata pelin parantamiseen ja lisäsisällön tuomiseen heille jotka pelistä oikeasti tykkäävät. Kyllä nyt luulis että satsaisivat kaikki pelistä tulleet roposet parannuksiin ja lohdutuksiin ettei koko pelitalolta lähde naama pysyvästi.
 
Voisi kuvitella että siellä hikihatussa väännetään päivitystä. Jos kuitenkin niin ei ole, niin tuskin kaverin seuraavat pelit saa kummoisia suosiota tai hypeä alleen. Eikä se ole hyväksi että se kestää turhan pitkään tai pidetään turvat kiinni kun ihmiset kyselee.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: No Man's Sky

Nehän on puskenut päivityksiä ihan hulluna ja samalla sanoneet, että aika on mennyt bugien korjaukseen. Nyt alkaa peli varmasti olla jo riittävän stabiili, jotta voi keskittyä lisäominaisuuksien tuomiseen.

Tuskin sieltä mitään isoja muutoksia tulee, mutta pelistä pitäville varmaan sopivasti kaikkea pientä lisää. Kuten on jo alustavasti mainittu basen rakentelu.

Senhän voi vaikka niin toteuttaa, että menee juttelemaan jollekin robotille jolta voi ostaa jonkun pienen rakennuksen rahaa ja mineraaleja vastaan. Sitten siihen on vaikka kolme lisäsiipeä ostetavissa/rakennetavissa.

Tuskin on edes noin hieno ominaisuus, mutta jos jotain edes vähän tuonnepäin niin kuulostaa kivalta.
 
Vastaus: No Man's Sky

Eiköhän peliä kehitetä niin ilmaisilla päivityksillä kuin maksullisella sisällöllä. Steamissa No Man's Skyta oli myyty julkaisukuukautena yli 700k kopiota täyteen hintaan. Pikaisella päässälaskulla studio on takonut pelkästään Steam myynneistä ~30milj. dollaria.
 
Vastaus: No Man's Sky

Jos firman pääpiru valehtelee niin eihän semmonen peli vetele, varsinkaan peliteollisuudessa missä osa kuluttajista on todella intohimoisia.

Tämä Angry Joen arvostelu on hyvä, vaikka onkin ehkä vähän yliampuva.

[video=youtube;uTTPlqK8AnY]https://www.youtube.com/watch?v=uTTPlqK8AnY[/video]
 
Vastaus: No Man's Sky

kuin maksullisella sisällöllä.

kieltämättä aika röyhkeerä olis jostain päivityksestä pyytää maksua...

veikkaanpa että suurin osa täällä olevista tän pelin puolesta puhujista ei ole edes pelannut ***** koko peliä :D :D
 
Vastaus: No Man's Sky

Pikemminkin tuntuu, et haukkujat lukee vain mitä olisi pitänyt olla ja eivät ole peliä pelanneet.

Paljon puuttuu mitä on puhuttu, mutta ei se sitä muuksi muuta, että 25v pelihistoriani aikana tämä on tarjonnut yhdet upeimmista tunteista ja fiiliksistä ikinä.

Jo se riittää oikeuttamaan pelin ostoon ja siitä nauttimiseen puutteineen.
 
Vastaus: No Man's Sky

Kuka oikeasti odotti jotain suurta peliä Hello Gamesilta? Minä en ainakaan. Olin alusta lähtien varma ettei peli tarjoa minulle mitään mullistavaa, mutta onneksi se on tarjonnut joillekin. Hyvällä tuurilla peli nähdään myös Xbox Onella, mutta en tule ostamaan tätä peliä, kunnes peli näyttää siltä mitä oli luvattu. Enkä silloinkaan ostaisi täydellä hinnalla tätä peliä, koska kuluttajia on huijattu törkeästi. Ehkä 5-15 eurolla voisin tämän pelin napata itselleni.

Minun pelihistorian aikana Final Fantasy VII on ollut parhaimmasta päästä, eikä tämä peli pääse lähellekään tota tuotosta.
 
Vastaus: No Man's Sky

Katselin tuon Angry Joen arvostelun kokonaisuudessaan ja voi pojat, mitkä deja vu-vibat pamahtivat päälle! Koskien erästä toista suurten lupausten ja isojen visioiden avaruusseikkailua...Piti ihan nipistää itseäni ja tarkistaa, että olin tosiaan katsomassa No Man's Skyn arvostelua, enkä Destinyn arvostelua...

Tosiaan siis aika karua, että käytännössä sama kohtalo tällä pelillä kuin tuolla muutaman vuoden takaisella "kaikkien aikojen flopilla". Suuret visiot ja suunnitelmat, mitä peli olisi voinut olla. Lupaukset kaikesta mahtavasta ja annettu ymmärtää sisällön olevan ihan jotain muuta kuin mitä se julkaisupäivän paketti pitikään sisällään...

Ehkä tämän pelin tekijät pelasivat vähän liikaa Destinyä pitäessään taukoja oman pelinsä koodaamisesta...
 
Vastaus: No Man's Sky

Pikemminkin tuntuu, et haukkujat lukee vain mitä olisi pitänyt olla ja eivät ole peliä pelanneet.

Paljon puuttuu mitä on puhuttu, mutta ei se sitä muuksi muuta, että 25v pelihistoriani aikana tämä on tarjonnut yhdet upeimmista tunteista ja fiiliksistä ikinä.

Jo se riittää oikeuttamaan pelin ostoon ja siitä nauttimiseen puutteineen.

Naulan kantaan, samaa mieltä!
 
Vastaus: No Man's Sky

hyvä veto mainita jostain kuplasta sun muusta paskasta nyt täs vaiheessa...noh onneksi jollain on edes pistää rahaa katteettomiin lupauksiin.
 
Ylös Bottom