Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

No Man's Sky

Vastaus: No Man's Sky

Minäpäs opetan meitin 6v pelaajalle ton ja katon kuinka kauan jaksaa.....
 
Vastaus: No Man's Sky

Hetkonen. Nyt kun PS4 Pro on virallisesti julkistettu, niin onko Sean Murray/Hello Games kommentoinut mahdollisesta Pro -versiosta? Meinaan muistissa on edelleen reilun kuukauden takainen kommentti, kuinka tehokkaampi rauta muuttaisi perustavanlaatuisesti pelikokemuksen.

Gamespotin uutisesta:
putting No Man's Sky on better hardware could "fundamentally change the experience." In the interview, Murray explained why No Man's Sky is uniquely positioned to benefit from a release on such a console.

...

"For our game, it's procedurally generated," he added. "So more powerful hardware doesn't just mean upgraded textures or a higher framerate. It means we can fundamentally change the experience."
 
Vastaus: No Man's Sky

Hetkonen. Nyt kun PS4 Pro on virallisesti julkistettu, niin onko Sean Murray/Hello Games kommentoinut mahdollisesta Pro -versiosta? Meinaan muistissa on edelleen reilun kuukauden takainen kommentti, kuinka tehokkaampi rauta muuttaisi perustavanlaatuisesti pelikokemuksen.

Gamespotin uutisesta:

Tiiirsk...jos saisivat pelin edes ylipäätään jotenkin toimimaan, edes perus raudalla. En tie, jotenkin sellainen fiilis että hillot on nyt kääritty ja elämä jatkuu, tulee seuraavat projektit. Pelaajien luottamus otti niin pahan kolauksen että sitä ei nyt ihan noin vain paikata. Pro tuen lisääminen saattaisi olla aika triviaali tehtävä, mutta ei se pelin laatuongelmiin tai sisällön puutteeseen juuri pure. Ja uutta sisältöä on turhaodottaa, ei taida olla kuin vihaisia asikkaista jotka kokee tulleensa huiputetuksi. Ne asiakkaat ei tähän peliin laita enää pesoakaan. :mad:
 
Vastaus: No Man's Sky

Jos menee äänekkään internetin taakse tutkimaan niin huomaa, että kyllä niitä pelaajia ja pelistä pitäviä löytyy. Toki pelaajamäärä on huomattavasti pienentynyt, kun ottaa huomion myyntimäärän. Pelistä ei tullut mitään yleistä suosikkia tai hittiä, vaan esimerkki pelialalle. Eiköhän Internet, pelaajat, Sony ja Sean Murray ota tästä oppia tulevaisuuteen.

Itse pidän edelleen pelistä, mutta yksinkertaisen sisällön takia pelaan sitä harvakseltaan. Peli jonka parissa on mukava rentoutua.
 
Vastaus: No Man's Sky

Hello Games ja Sean Murray twitterit on hämähäkin verkoissa eikä mitää kommunikointa ole sielä päässä tapahtunut reiluun kuukauteen, mitä siinä alussa nyt oli että "we are fixing things" ja sit jotain pientä lupailivat tulevasta. Kaiken sen paskamyrskyn jälkeen on sit oltu ihan hiljaa, ei mitää kommunikointia mahdollisesta tulevasta, laajennuksista ym. Voihan se olla että siel ollaa vaan niin "kiireisiä" mihin itse en kyllä usko. Yleensä tekijät edes jotenki kommunikoi että mikä on meininki. Jos se heidän keino on tällä tavalla saada ihmiset unohtamaan tai rauhoittumaan ei ikävä kyllä auta yhtään. Jotain olisi kiva kuulla että tapahtuuko No Man's Skyn kohalla vielä jotain vai onko nyt sit näin että rahat pois, homma kusi ja ollaan hiljaa... ikuisesti?
 
OMI3R: Kyllä siellä kiirettä on pitänyt ainakin PS4-version suhteen, kun päivityksiä on tullut melko tiuhaan tahtiin. Versio 1.08 julkaistiin vajaa pari viikkoa sitten, ja oli siis jo seitsemäs korjaussarja sen surullisenkuuluisan Day 1 -patchin jälkeen. Tokihan nuo ovat olleet enimmäkseen bugikorjauksia ja pientä hienosäätöä, mutta ei siellä laakereilleen olla jääty lepäilemään. Ja ehkäpä pieni miettimistauko PR-strategiaan ja yleiseen kommunikointiin onkin paikallaan.
 
Vastaus: No Man's Sky

Niin sitä toivon, mutta kieltämättä pieni vainoharha herää kun ei mitää kommuinkointia. Kuulun itse siis näihin tykkään pelistä tosi paljon tyyppeihin, joten surullista se vaan olisi jos tämä peli unohettais ja annettais olla, mitä nyt jotain bugikorjauksia. Toivon näkevän vielä tulevaisuudessa jotain laajennuksia!
 
Vastaus: No Man's Sky

Tiiirsk...jos saisivat pelin edes ylipäätään jotenkin toimimaan, edes perus raudalla.
Jälkikäteen ajateltuna tuo kommentti on vähintäänkin eriskummallinen kun huomioi kuinka PC -versio on identtinen konsoliversion kanssa. Mutta PSNEO sitten mahdollistaisi uudenlaisen pelikokemuksen tehokkaamman raudan myötä? Joopa-joo.

En tie, jotenkin sellainen fiilis että hillot on nyt kääritty ja elämä jatkuu, tulee seuraavat projektit.
Pakollinen:

463d7hfusofx.gif
Tähän en silti usko. Etenkin Sean Murrayn uran kannalta tuo kuulostaisi kohtalokkaalta, jos mies edelleen haluaa työskennellä itsenäisenä kehittäjänä astetta suurempien projektien parissa. Kuinka moni julkaisija on kiinnostunut tekemään yhteistyötä myös jatkossa ja kuinka moni pelaaja on valmis ostamaan Murrayn seuraavan pelin, jos mies kylmänviileästi siirtyy seuraavan projektin pariin? Nyt on näytönpaikka ja kehittää No Man's Skyta lähemmäs alkuperäisiä lupauksia.

Ja ehkäpä pieni miettimistauko PR-strategiaan ja yleiseen kommunikointiin onkin paikallaan.

Mutta nyt on menty toiseen ääripäähän. Taisi olla kuun vaihteessa kun katselin Steamin käyttäjäarvosteluita ja tällöin No Man's Skyn arviot olivat "enimmäkseen myönteisiä". Nyt kuitenkin yleinen mielipide on mennyt jo selvästi pakkasen puolelle, sillä kirjoitushetkellä ainoastaan reilu 30% arvosteluista on positiivisia.

En ymmärrä miten NMS sotkun siivoamiseen tarvitaan palkattua PR-henkilöä tai yli kuukauden pituista mietiskelytaukoa. Monille varmasti riittäisi se, että Murray selittäisi pintapuolisesti missä mentiin vikaan ja lopuksi pyydetään kärsivällisyyttä pelaajilta. Tämä ei ole mitään rakettitiedettä:

[video=youtube;YBFSrPF-hfA]https://www.youtube.com/watch?v=YBFSrPF-hfA[/video]
 
Vastaus: No Man's Sky

Jälkikäteen ajateltuna tuo kommentti on vähintäänkin eriskummallinen kun huomioi kuinka PC -versio on identtinen konsoliversion kanssa. Mutta PSNEO sitten mahdollistaisi uudenlaisen pelikokemuksen tehokkaamman raudan myötä? Joopa-joo.

Aijaa, ei mun mielestä. Se että peli laitettaisiin toimivaan vielä kolmannellekin konfiguraatiolla (varsinkin konsoli-sellaisella) vaatii tottakai lisää devaus ja testausaikaa heti lähteissä, sekä jokainen muutos jatkossa vaatisi isomman työn jos tulisi yksi kehityshaara lisää. Ja jotta se olisi perusteltua niin lisädevaukseen tulevat ma$$it täytyy tulla korkojen kera takaisin_ja jos näyttää että näin ei ole, tai se haittaa jo olemassa olevien haarojen kehitystä niin sitä ei tehdä.

Näinollen, näen että tässä on prioriteetti saada nyt Plese ja PC versio ensin toimimaan jotakuinkin siedettävästi_MUTTA koska maine on jo mennyttä ja suuria rahavirtoja sisäänpäin ei ole kaiken ryssimisen ja valehtelemisen jälkeen enää näköpiirissä niin tätä tehdään tod. näk. aika marginaalisilla resursseilla. Se voisi selittää mm. sitä että vaikka pätsiä tulee niin mitään release noteseja ei kehdata julkaista kun niissä ehkä olisi tyyliin pelkkiä "Fixed a critical crash issue" -tyyppisiä nolouksia.

Kenties suuri osa devi ja testitiimistä ovat jo saaneet kenkää tai siirretty toisiin tehtäviin ja siitä todellakin on NDA ja se ei olisi julkista tietoa. Tämä juna saattoi mennä jo. Laatu oli ja on kuraaPISTE. Näin laatualalla työskentelevänä harmittaa aina kun tämä tapahtuu, oli sitten kyseessä videopeli tai jokin muu sovellus jossa on "vähän oikaistu" QA tiimoilta. Silloin se harmittaa enemmän kun näkee että potentiaalia olisi ollut NIIIN paljon parempaan ja jopa mahtavaan, kuten tässä pelissä.

Jotkut tuumaustauot saattaa olla vähän optimisia arvioita mielestäni, peli on ihan rampa ja viimeisimmät päivitykset eivät ole pelkästään korjanneet vikoja vaan tullut regressiota. (aiemmin toimineet asiat menneet rikki) Tämä kielii siitä että aika ohkosilla resursseilla mennään edelleen, ei ehkä todellakaan tarvita lisää "ylimääräistä" kehitettävää. Tietenkin markkinointi kikkana Pro-optimointi voisi olla hyvä, mutta näen tilanteen hieman riskialttina. Olemassa oleva paketti pitäisi saada toiminaan nyt Pleikkarilla ja PC, sitten tarvittaisiin vielä lisää sisältöä. Mutta mahtaako sitäkään olla tulossa jo mainituista syistä?

Todennäköisempi tuumaustauko on pelaajilla joita tällainen avaruus seikkaulu kiinnostaa: Hankkiiko Elite Dangerous pelin nyt, vaiko myöhemmin?
 
Vastaus: No Man's Sky

Toimimaan siedettävästi? En ole juurikaan seurannut tätä tämän pelin nostattamaa kohtuutonta paskamyrskyä, joten en tiedä mitä ongelmia siellä on porukalla ollut. Itsellä toiminut varsin jouhevasti julkaisusta lähtien, pari kertaa kaatunut kun ollut massiivisemmat äksönit käynnissä. Juuri tämänkaltaista peliä odotin sieltä tulevaksi, en ole pettynyt.

Pyytävätkös muuten nuo avaruusjuutalaiset sitä enemmän polettia aluksistaan, mitä lähemmäs keskustaa mennään? Alkaa olemaan hinnat pilvissä.
 
Vastaus: No Man's Sky

Hinta riippuu pitkälti omasta nykyisestä aluksesta. Jos esim. poistat kaikki päivitykset nykyisestä aluksesta, niin kaupattavat alukset ovat huomattavasti halvempia. Kannattaa tosin mielummin nähdä vähän vaivaa ja etsiä planeetoilta pudonneita aluksia ja vaihtaa pikkuhiljaa isompaan.
 
Vastaus: No Man's Sky

Todennäköisempi tuumaustauko on pelaajilla joita tällainen avaruus seikkaulu kiinnostaa: Hankkiiko Elite Dangerous pelin nyt, vaiko myöhemmin?

OT: Toinen oleellinen kysymys kuuluu koska Astroneer julkaistaan, jossa yhdistyy monet NMS elementit (proseduraalisesti luotu maailma, avaruusseikkailu, varusteiden kehittäminen jne.)

Loppuvuodesta PC:lle ja Xbox Onelle
[video=youtube;EAmR7CSTGYQ]https://www.youtube.com/watch?v=EAmR7CSTGYQ[/video]
 
Vastaus: No Man's Sky

Astroneer on ollut vuoden verran seurannassa. Sen piti tulla early accessiin Steamissa nyt syksyllä, mutta jospa se vielä tämän vuoden aikana tulisi. Suljettu beta on jo ollut käynnissä.

Ei sekään mikään ihmeellinen peli ole, mutta kiinnostava siinä missä No Mans Skykin. Astroneerissa on enemmän näprättävää ja miettimistä, lähempänä Minecraftia. Ja pelin hinta on varmasti vähän realistisempi kuin NMS:ssa.
 
Vastaus: No Man's Sky

[video=youtube;7i1ylWxKJjA]https://www.youtube.com/watch?v=7i1ylWxKJjA&t=1h47m48s[/video] (kohdassa 1h 47m 48s)
 
Vastaus: No Man's Sky

toi astroneer olis kyynnostava, pystyykö siinä pelaamaa muitten kanssa vai oliko noi tietokoneen ohjastamia?
 
Vastaus: No Man's Sky

toi astroneer olis kyynnostava, pystyykö siinä pelaamaa muitten kanssa vai oliko noi tietokoneen ohjastamia?
Pystyy moninpelamaan, kaverit voi myös liittyä sun yksinpeliin mukaan. Peli muuten ilmestyy joulukuussa Steamissa Early Accessiin ja Xboxin Preview ohjelmaan 20€ hintaan.

Kenties nämäkin viestit voisi siirtää johonkin sopivampaan ketjuun..
 
Vastaus: No Man's Sky

Tänään pelasin taas muutaman tunnin. Planettaa oli täynnä jotain vortex cubeja ja keräilin vain niitä sekä myin eteenpäin. Turhaa, mutta kivaa :)

Hyvin tuli taas rentouduttua pelin parissa, mutta harmittavasti kaatui lopuksi. Lisäksi planeetalla lentely aiheutti aikamoista pätkimistä. Siellä on niin paljon puita, että varmaan johtui siitä.
 
Ylös Bottom