Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

No Man's Sky

Vastaus: No Man's Sky

Ainakin äskettäin Sean Murray heräsi eloon ja twiittasi, että hakkeri on saatu kuriin. Palaavat työn teon pariin, joten eivät ole vielä häipyneet rahojen kanssa Bahamalle.

Harmittavasti en ole viime aikoina ehtinyt peliä pelamaan, no jospa sieltä tulisi marraskuussa uusia ominaisuuksia tai PS4 Pro tukea. Molemmat kelpaisi..
 
Vastaus: No Man's Sky

Tämä onkin mielenkiintoista mikä on tässä on takana.

No Man’s Sky studio cites hack, after tweet that game was ‘a mistake’ -polygon

Developing … We are still working on further verification that Murray's tweet and email aren’t the result of a hack.

Update: Forbes is reporting that they have spoken to a representative who verified that the tweet was sent from a “disgruntled employee.” Mashable is reporting that Sean Murray told them, “The tweet came from a disgruntled employee” and “We're currently trying to solve the issue internally.” We’ve updated this story throughout with new information, including Murray’s follow-up tweets.
 
Vastaus: No Man's Sky

Pelin alussa kun aloitin pelaamaan tätä niin löysin kuun, jossa on runsaasti kultaa ja exosuit laajennuksia. Jäin sinne farmaamaan rahaa, pyörimällä kuussa sijaitsevan kauppa aseman ympäristössä poistumatta lainkaan kuulta. Kun olin saanut kasaan melkein kaksi miljoonaa, ostin 1.800.000 unitilla tämän:
nmsavaruusalussmjgz.jpg

Ostoksen jälkeen poistuin järjestelmästä ja lähdin pyhiinvaellusmatkalle kiertelemään Atlas avaruustemppelistä toiseen. Kuusta löydetyt exosuit laajennukset tulivat tarpeeseen, sillä Atlas kierroksella joutuu kantamaan repussa paljon kiviä, jotka vievät tilaa. Sain perjantaina Atlas pyhiinvaelluksen päätökseen ja pääsin kivistä eroon. Siinä tuli sen verran hyperavaruus hyppyjä että sain kultatrophyn hypyistä. Pleikkarin mukaan vain 4 prosenttia on saanut tuon trophyn, eli ehkä kovin moni ei ole jaksanut tehdä Atlas pyhiinvaellusreissua loppuun. Nyt olen hankkinut avaruusalukseen warp reactor thetan, jolla pääsee sinisiin luokan o tai b tähtiin. Sinisten tähtien kierolaiset ovat kuulemma paljon vehreämpiä kuin keltaisten tähtien planeetat. Otin uusia kuvakaappauksia avaruusreissulta. Uusimpien kuvien kaksi viimeistä kuvaa on otettu sinistä tähteä kiertävältä planeetalta.

Uusia kuvia: https://www.konsolifin.net/bbs/show...ita-peleistä?p=1733791&viewfull=1#post1733791
 
Vastaus: No Man's Sky

Onkohan peliin tulossa lähiaikoina päivityksiä, jos on niin Pro-tuki olisi kiva saada tälle pelille. En ole vielä ostanut tätä peliä, kun on saanut huonoja arvioita, mutta jos tämä peli saa Pro-tuen niin lupaan testata tätä peliä! ;)
 
Vastaus: No Man's Sky

Onkohan peliin tulossa lähiaikoina päivityksiä, jos on niin Pro-tuki olisi kiva saada tälle pelille. En ole vielä ostanut tätä peliä, kun on saanut huonoja arvioita, mutta jos tämä peli saa Pro-tuen niin lupaan testata tätä peliä! ;)
Kehitystiimi on ollut käytännössä täysin hiljaa viime kuukaudet, eikä mahdollisista tulevista päivityksistä ole annettu sen tarkempaa tietoa, julkaisuajankohdasta puhumattakaan.
 
Vastaus: No Man's Sky

Eiköhän siellä ole pöydällä ihan muut asiat kuin joku Pro tuki.

No onpas kummallista. Peli oli kuitenkin tietääkseni menestys ja päivityksillä pelistä olisi voitu saada parempi. Peli voisi saada uusia ostajia, jos sille tulisi Pro-tuki.
 
Vastaus: No Man's Sky

Enpä tiedä menestyksestä, myi julkaisussa hyvin sekä ennen julkaisua ja sen jälkeen ei yhtään. Suurinosa jopa niistä jotka pitävät pelistä ovat lopettaneet sen pelaamisen. Osa tulisi varmasti takaisin, jos peli saisi päivityksiä ja lisäyksiä.

Itse palasin pelin pariin viime viikolla noin kuukauden tauon jälkeen, parina päivänä tuli heti pelattua 8h ja nauttisin sen pelaamisesta. Aika pelin parissa meni ihan hujauksessa. Toivottavasti peli saisi vielä edes ne luvatut lisäykset eli basen rakennus ja ne jotkut isommat avaaruslaivat mistä ne kirjoitti silloin blogiin pari päivää ennen pelin julkaisua.
 
Vastaus: No Man's Sky

Oho,Hello Games on herännyt hiljaisuudesta.

Hello,
This week Hello Games will be releasing an update to No Man’s Sky. We’re calling it The Foundation Update, because we have added the foundations of base building, and also because this is putting in place a foundation for things to come.
Detailed patch notes will follow, and release will be soon.
Coming from five years of intense development, immediately after No Man’s Sky released the team spent six weeks updating the game with 7 patches across both platforms (the last of these was 1.09 on Sept 24th which you can read about here http://www.no-mans-sky.com/log/). These fixed many of the most common or critical bugs and issues post-release.
In the nine weeks since then our small team has been hard at work on development, testing and certification for the Foundation Update. It won’t be our biggest update, but it is the start of something.
The discussion around No Man’s Sky since release has been intense and dramatic. We have been quiet, but we are listening and focusing on improving the game that our team loves and feels so passionately about.
Positive or negative feedback, you have been heard and that will truly help to make this a better game for everyone.
This update will be the first small step in a longer journey. We hope you can join us.
Thank you,
Hello Games

http://www.no-mans-sky.com/2016/11/development-update-2/
 
Vastaus: No Man's Sky

Kiva kun tämäkin peli saa jotain pientä eloa, oli jo pitkän hiljaisuuden jälkeen vähä luovutettu olo.
 
Vastaus: No Man's Sky

No onpas kummallista. Peli oli kuitenkin tietääkseni menestys ja päivityksillä pelistä olisi voitu saada parempi. Peli voisi saada uusia ostajia, jos sille tulisi Pro-tuki.
Ehkä niille, joiden mielestä grafiikka on sisältöä tärkeämpi. Itse odottelen, paljonko lihaa massiivisten luiden ympärille lopulta saadaan.
 
Vastaus: No Man's Sky

Nähtäväksi jää mitä tuleva päivitys pitää sisällään. Onko kaikki ennen julkaisua luvatut jutut pelissä uuden patchin myötä mukana. Joko toisen pelaajan näkee, onko skybox poistettu ja avaruuden toteutus tehty kuten alunperin luvattu. Tuskin. Mutta jään kyllä mielenkiinnolla odottamaan.
 
Vastaus: No Man's Sky

Nähtäväksi jää mitä tuleva päivitys pitää sisällään. Onko kaikki ennen julkaisua luvatut jutut pelissä uuden patchin myötä mukana.
Ei. Tuleva päivitys ei ole mikään kaiken korjaava megasetti, vaan uuden kehityskaaren alkupiste. Näin alkuun saadaan jonkinlainen avaruusaseman (?) rakentelu.
 
Vastaus: No Man's Sky

tosta suosta tuskin noustaa yhellä pachillä tai edes pacheillä, neitsyys on jo mennyt eikä se eka kerta ollut häävi joten niin pelaajia saa kalastellakkin sitten vähän kovemmin.
 
Vastaus: No Man's Sky

Vanhalle Terraria pelaajalle tuleva päivitys vaikuttaa lupaavalta - tästä on hyvä jatkaa eteenpäin.

Foundation Update (v. 1.1) Patch Notes* ja esittelyvideo

[video=youtube;hI9PvjJJijY]https://www.youtube.com/watch?v=hI9PvjJJijY[/video]

*Spoilerin alla lista uusista ominaisuuksista:
General Gameplay
o Fixed technology becoming instantly fully charged when repaired
o Fixed ship appearing on incorrect pad in space station after loading
o Added interactable objects that required certain tech to collect
o Added shootable objects that require certain tech to mine
o Rebalanced resource availability and technology charge requirements
o Fixed initial game flow - where travelling to space too quickly after visiting the monolith could prevent the first atlas station notification appearing
o Prevented player being prompted to scan for buildings before leaving the system after visiting the monolith
o Prevented laser and melee attacks while in space from attempting to edit terrain
o Improved calculation of resources received when mining terrain
o Renamed Signal Scanners to Signal Boosters
o Signal booster objects updated to search for playable bases, suit upgrade pods, and mineable resources
o Removed signal booster from being distributed on terrain, as player can now build them
o Improved accuracy of environment detection, fixing cases where it rained inside caves
o Fixed galactic waypoints not loading correctly across saves
o Removed atlas pass v1 requirement from doors in stations
o Suit upgrade pods are no longer spawned in stations
o Suit upgrade pods can now only be used once
o Fixed collision in anomaly that was causing issues when exiting larger ships
o Increased the number of different NPC character models generated per system
o Fixed the game always remaining in day time for players who began their save prior to patch 1.03
o Fixed a potential crash in foliage instance renderer

Localisation

o Fixed stats page in asian languages
o Fixed multiple issues with asian language formatting
o Multiple improvements and fixes to localisation text in all languages

UI

o Added new icons for specific types of primary resources
o Fixed health bars not appearing on some targets
o Added hazard and life support drain indicators
o Fixed mission messages not appearing in a timely fashion
o Beacons now notify the player that they will save the game
o Fixed crash when creature IK animations were updated under certain conditions on the discovery screen
o Improved navigation in discovery UI
o Massive speed improvements to browsing huge discovery lists
o Increased size of discovery storage
o Added option to load "Earliest" previous save in Options menu
o Fixed weapon naming
o Added icon to remind players of the reload button when weapon is empty
o Multiple fixes for viewing discoveries

PS4

o Added photo mode
o Large optimisations to the engine to accommodate base building

PC

o Added support for up to 8 mouse buttons
o Fixed better order position history for mouse smoothing
o Fixed bug where setting gamma to zero gave a fully bright rather than fully dark image
o Fixed hard-limiting on save sizes, with appropriate warning about free space on boot
o Player is now notified when shaders are being loaded
o Fixed occasional crash on exit
o Fixed performance of trail renderer for some AMD cards
o Large optimisations to the engine to accommodate base building

Generation

o Added biome specific plants
o Adopted new method of distributing resource plants on terrain, for more lifelike clumps of plants
o Improved distribution of plant life across all terrain types
o Introduced visual differentiation of red, green and blue star systems
o Introduced new mineable terrain resources found only in red, green and blue star systems
o Reduced average building frequency
o Introduced planets with elevated building density
o Introduced planets with no buildings or sentient life
o Increased the proportion of lush and tropical planets
o Decreased the proportion of lifeless planets
o Fixed bug where multiple ships could appear, overlapping, at the player's start scene
o Prevented certain building types being incorrectly placed underwater
o Prevented multiple buildings occasionally being placed in overlapping positions
o Prevented buildings occasionally being placed intersecting with the terrain
o Improved and altered per-planet terrain resource generation, improving gameplay and visuals

Creatures
o Fixed elevation cache mismatches, causing errors in creature knowledge and pathing
o Fixed slow memory leak in creature role allocation
o Improved creature animation speeds
o Fixed issues where some creatures turns had the incorrect frame count
o Fixed occasional crash when interacting with creatures

Atmospherics

o Increased proportion of vibrant blue skies
o Corrected cloud levels for clear skies
o Improved average cloud level settings
o Fixed cloud rendering while flying in your ship
o Improved atmosphere depth when transitioning to space
o Increased fidelity of atmosphere rendering on nearest planet
o Improved atmospheric fog as you fly to a planet
o Improved fog method for planets seen on the horizon

Terrain

o Improved terrain generation algorithms
o Improved and extended blend areas between different terrain noise types
o Terrains now generate more open spaces
o Smaller features now appear at nearer lods to improve visuals in the distance
o Fixed objects being placed on incorrect terrain material types
o Improved resolution of distant planet terrain
o Decreased differences between planet as seen from space and actual planet terrain
o Fixed seams on planets when seen from space
o Improvements to terrain material selection and terrain material blending
o Terrain generation priority and cost calculation improvements
o Fixed terrain generation angle calculations, which would previously prevent nearest region being generated first
o We now generate caves on lower terrain lods to decrease visual differences in lower detail terrain
o Introduced more varied and vibrant colouring to terrain for each biome
o Decreased frequency of brown terrain colour selections
o Changed texture scales to improve transition between terrain lods
o Improved terrain colour combinations to add variety and better match terrain contouring
o Improved terrain texture blending method to better retain vibrant colours
o Improved settings for hue, saturation and value noise variation on terrain
o Fixed a number of issues causing holes to be seen in the planet terrain
o Fixed occasional crash when mining terrain

Visuals

o Fixed colour of muzzle flashes on player weapons
o Added muzzle flashes to ship weapons
o Added cockpit lighting for damage and weapon firing
o Added debris to freighter explosion effect
o Improved freighter cargo explosions
o Improved photon cannon hit and space explosion effects
o Improved turret explosion effect
o Improved grass colour selection
o Improved grass colouring method to match underlying terrain colour
o Improved grass placement to match gradient of terrain, and rocky terrain slope patches
o Improved lighting on grass
o Improved alpha cutoffs and blending for grass in the distance
o Improved colouring method for on-planet buildings
o Fixed "pop" in lighting when flying between planets
o Fixed incorrect lighting seen in shadow areas
o Improved lighting method when rendering tree leaves
o Fixed procedural texturing on objects with multiple overlapping textures
o Fixed size of certain texture atlas normal maps
o Fixed texture scaling on asteroids
o Zinc plant is now more obvious when it has been gathered
o Fixed occasional rendering errors due to precision on cockpit during warp
o Fixed pulse lines not appearing when pulse driving out from planet atmosphere
o Fixed shadowing artefacts on imposters

Space

o Improved asteroids to allow much denser fields
o Improved explosion effects
o Fixed scale of moons on the space map
o Added freighter groups to the space map
o Changed distribution of resources in asteroids
o AI ships will now clear asteroids in their path
o Planets are now scannable from space to see their resources

Space Combat

o Fixed bounty targets warping out too soon
o Improved HUD indicators in space combat
o Added damaged ship effect on AI starships
o Added formation flying
o Improved locking on passive starships
o Improved AI combat flight patterns
o Added new ship weapon technology
o Holding brake whilst turning now activates drift for fast turns
o Improved AI ship freighter attacking
o Improved freighter targeting code when under attack by enemy ships

Freighters

o Fixed pulse drive to prevent travel through freighters
o Improved docking code
o Added hangar to the lead freighter
o Added docking in freighters
o Added icon to accessible freighter hangars
o Added colouring to cargo drops to identify what is in them
o You can now only pick up cargo drops that will fit in your inventory
o Added auxiliary freight ships to freighter groups
o Added alert lights and alarm audio for when freighters are in combat
o Improved turret lights and explosions
o Improved muzzle flashes on freighter turrets
o Added indicator of cargo contents
o Freighter Commanders now give rewards for rescuing them from pirate attack
o Fixed collision on freighter cargo containers

Audio

o Updated the lush ambience to make the wind sounds less noisy
o Ambient background fauna now checks for the presence of creatures
o Added rain on foliage
o Added rain on ship
o Added freighter specific footsteps
o When on a dead planet, no music will play
o Round table prop now plays an appropriate sound
o Added more music to the loading sequence and game start
o Added audio to new base building props
o Created sounds for new base building props
o Added audio to freighter doors and internal freighter ambiences
o Added freighter explosions
o Added freighter alarm
o Added ambient radio comms when approaching a freighter
o Fixed missing sounds when in a space station due to the mix settings
o Multi-tool upgrades now affect audio
o Lots of minor mix changes
o Changed some compression settings for PS4 audio to make the sub-channel audio play more reliably
 
Vastaus: No Man's Sky

Näyttää ihan pirun hyvältä. Varsinkin, kun oli jo ennestäänkin omaan makuun hyvä peli.

Onko pro tukea luvassa?
 
Vastaus: No Man's Sky

Näyttää ihan pirun hyvältä. Varsinkin, kun oli jo ennestäänkin omaan makuun hyvä peli.

Onko pro tukea luvassa?

Pro tuesta ei mitään tietoa. Ton videon lopussa tosin höpistään jotain grafiikan parannuksista,jotain että se olisi smoothimpaa. Tiedä sitten mitä se loppupeleissä tarkottaa.

Mutta kummasti toi video herätti taas innostuksen palata pelin pariin. Täytyy vaan olla toivomatta liikoja,niin ei tule pettymyksiä sitten. :D

Edit:Se videossa mainittu smoothimpi grafiikka on Temporal Anti Aliasing tekosia.
 
Vastaus: No Man's Sky

Jos tämä on se syy miksi hellogames oli hiljaa ja tekivät kaiken tämän joka on vasta alkua, niin nostan hattua. Pelistä tykkään muutenkin paljon, mutta tämä tekee tästä entistä paremman, varsinkin kun mulla on fetissi peleihin jossa pääsee rakentaa!
 
Ylös Bottom