Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nokia ja Sega kimpassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja WideLoad
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Todella upea uutinen!
Nokia saa alkaa tehdä kestävämpiä puhelimia kun minä saan Virtua Athleten kännykkääni!:D

Näyttää jotenki uudelta GBA:lta. Mut vähä siistiä! Eikä musta ollenkaan huonosti sanottu "maailman johtava pelijulkaisija". Sitähän Sega on.

PlayNokia

Uutislehti 100 tiistai 5.11.2002

"Nokia esitteli maanantaina Munchenissä uuden viestilaitteen ja viisi uutta matkapuhelinmallia. Yhtiö kertoi myös pyrkivänsä rajusti kilpailluille pelikonsolimarkkinoille helmikuussa esiteltävällä langattomalla N-Gage-pelilaitteella.

Nokia kertoi yhteistyösopimuksestaan maailman johtavan pelijulkaisijan Segan kanssa. Nokia ja Sega tarjoavat yhdessä pelejä N-Gage-laitteeseen, joka aloittaa Nokialla kokonaan uuden tuoteryhmän, game deck -laitteet. Korkealaatuisiksi kuvatut pelit myydään erikseen muistikorteilla.

Uuden puhelimen sanotaan olevan konsolitasoa, ja se haastaa mm. Nintendon, Sonyn ja Microsoftin pelilaitteet."

Että silleen....

-PV-

Näyttö näyttää melko pieneltä.

Onko missään vielä ilmoiteltu tarkempia teknisiä tietoja ?

Meni vähänaikaa kun ihmettelin mitä hittoa tuo N- tarkoittaa siinä nimessä, sitten tajusin että Nokiaahan se :)
Mutta mikä tuo Gage on? Suoraan suomeksi kai jotain 'mitata' tai 'mittari' mutta onko sile joitain muitakin merkityksiä ? (GAme GEar??) Siis Nokia Game Gear? Pohjautuuko pelitekniikka siis Segan Game Gear laitteeseen.

Huono nimi mielestäni.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Itse ajattelin että nimi viittaa N:llä Nokiaan ja sitten siinä on sanaleikki "engage:n" kanssa. Voinpa olla väärässäkin.

Ei mikään maailman paras nimi kyllä. Tulee varmasti ongelmia ja hankaluuksia. Itse muistan kun ostin Gamecuben julkaisupäivänä Malmin Prismasta (älkää kysykö miksi sieltä, liian pitkä tarina) niin joka paikassa oli julisteita joissa luki jumalattoman kokoisilla kirjaimilla "Nintendo Game Gude". Oli myymäläpäällikkö lähtenyt vähän briljeeraamaan vieraiden konsonanttien kanssa...

Loistava ja huono uutinen. Huono siksi, että uuden kännykän hankinta lykkääntyy. Loistava siksi, että tiedänpähän minkä "puhelimen" ostan seuraavaksi... ja kun peleistä vastaa Sega, niin odotan jotain parempaa kuin Snake 3:sta. Ja eipähän tarvitse hommata enää GBA:ta. :)

"It will be introduced in February 2003." Hmm... koskakohan moinen vehje saadaan kauppoihin, joskus 2003 lopussa?

Nimen loistavuudesta en tiedä, omasta mielestäni se on sopivan poikkeava (lue. ei mikään idioottimainen numerosarja kuten esimerkiksi 5610S, tuo siis oma aavistukseni mallinumeroksi). N-Gage:lla haetaan selvästi trendiarvoa, sillä muotivehjehän tuo laite on. Omasta mielestäni upean näköinen vehje muuten.

Voihan se nimi olla ihan myyvä, mutta henk.koht. alkaa tulla korvista ulos tämä X-treme, X-plode, N-rg 'trendi'.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slash80
Tämä voi tietää taas huonoa Nintendolle.

Luulen että täällä on liian suuret odotukset Nokian pelikonehankkeelle. Maailmasta löytyy kyllä kyvykkäitä kännykkäpelien tekijöitä ennestäänkin, mutta onko mitään mullistavaa saatu aikaan? Itse rajoitan pelaamiseni jatkossakin konsoleihin ja uskon, että niihin Segakin panostaa.

Jos laiteesta tulee vähintään Gba:n tasoinen, niin varmana tulee tietämään Nintendolle hankaluuksia.

Erittäin mielenkiintoinen idea, mutta itse en kyllä ole ajatellut hankkia kyseistä "puhelinta". Pelit siis toimitetaan kaseteilla, minusta parempi ratkaisu olisi ollut netin kautta ostettavat pelit, toisaalta silloin piratismi olisi voinut nousta ongelmaksi.

Sega kyllä osaa pelien teon ja Nokialla on sekä resursseja että älyä mainostaa laitetta. Saa nähdä mitä tuosta tulee, epäilen että laitteelle voi hyvinkin odottaa menestystä. Näyttö tosiaan on vähän pieni.

Tuo on Nokian "Series 60" sarjan puhelin (korjatkaa jos olen väärässä, tälläisen kuvan olen saanut) eli kuuluu samaan sarjaan kuin 7650 ja 3650. Jos rauta on samaa kuin 7650:ssa voi tuo pyörittää ihan kohtalaisen näköisiä pelejä, Doom 1 on jo käännetty 7650:lle, joten todennäköisesti ei tarvitse tyytyä matopeli-tason grafiikkaan :)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slash80
Jos laiteesta tulee vähintään Gba:n tasoinen, niin varmana tulee tietämään Nintendolle hankaluuksia.

Ovatko sellaiset nimet kuin GP32 ja Wonderswan tuttuja? Ja muutenkin Nintendolla on tietty etu ajatellen kohdeyleisöä siinä että se on tunnettu pelifirma.

Käsittääkseni GBA:n tekniikka & teho on täysin kivikautista vs. smartphonejen teho nykyään (Uusin Pelitin kolumni). Kunnon taustavalolla etc. toiminnallisuudella hakkaa varmasti ainakin ominaisuuksiltaan GBA:n mennen tullen. Tosin, eihän konsolipuolellakaan menesty paperilla tehokkain konsoli :)

Ylös Bottom