Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Oculus Quest -keskusteluketju

Ja tänään lähtee questi myyntiin. Kiva lelu, mutta ajattelin myydä ja odotella parempia headsettejä.
Käyttökin jäi aika minimaaliseksi. PCVR saa nyt jäädä.
 
Hyviä uutisia kaikille Facebookin ystäville.





No sitte mennään jatkossa ilman tunnareita. Fb:hen en todellakaan enään tunnuksia luo. Onpa kunnon paskaa kyllä. Voipi myös olla, että jää viimeiseksi Oculus laitteeksi tässä taloudessa.
 
No sitte mennään jatkossa ilman tunnareita. Fb:hen en todellakaan enään tunnuksia luo. Onpa kunnon paskaa kyllä. Voipi myös olla, että jää viimeiseksi Oculus laitteeksi tässä taloudessa.
Onhan tuollainen tilien linkittämisen ja Facebookien sun muiden pakottaminen vähän perseestä, mutta mitä niin suurta haittaa tuosta nyt on, että se kannattaa jättää tekemättä jos sillä saa jotain hyödyllisiä lisäominaisuuksia?

Eihän sinne Faceen tarvitse itsestään jakaa mitään tietoja mitä ei halua, eikä muuten sitä käyttää.
 
Questille ja muillekkin laitteille oli ilmaantunut Beat Saberiin Linkin Park music pack.
Ensimmäinen kerta pitkiin aikoihin, kun olen pelannut puhtaasti Questilla, lukuunottamatta Pistol Whippiä, jota tulee välillä pelattua.

PC puolen pelivalikoima ja hinnoittelu on vain ylivertainen Quest storen tarjoamaan verrattuna.
 
Onhan tuollainen tilien linkittämisen ja Facebookien sun muiden pakottaminen vähän perseestä, mutta mitä niin suurta haittaa tuosta nyt on, että se kannattaa jättää tekemättä jos sillä saa jotain hyödyllisiä lisäominaisuuksia?

Eihän sinne Faceen tarvitse itsestään jakaa mitään tietoja mitä ei halua, eikä muuten sitä käyttää.

Ihan puhtaasti periaatteesta en FB:hen tule enään tunnuksia tekemään. Ja samalla tuote joka pakottaa minut tekemään tunnukset sinne saa jäädä kaupan hyllylle.

FB:n paskasta toiminnasta voi myös käydä lueskelemassa netistä jos haluaa itseään valistaa. Edes dummy tunnusta tuo ei mun mielestä ansaitse.
 
Ihan puhtaasti periaatteesta en FB:hen tule enään tunnuksia tekemään. Ja samalla tuote joka pakottaa minut tekemään tunnukset sinne saa jäädä kaupan hyllylle.

FB:n paskasta toiminnasta voi myös käydä lueskelemassa netistä jos haluaa itseään valistaa. Edes dummy tunnusta tuo ei mun mielestä ansaitse.

No eihän tuo mikään pakko ole tietenkään. HP Reverb G2 vaikuttaa kans kovalta laitteelta ja eiköhän muiltakin uusia tule markkinoille vielä.

Toistaiseksi olen myynyt elämäni ilmaiseksi FB:lle, joten Oculuksen laitteet kiinnostaa edelleen, mutta olen itsekkin pyrkinyt välttämään storesidonnaisuutta ja ostanut lähes kaikki paitsi exclu pelit Steamistä.

Questin omien pelien kohdalla tätä vaihtoehtoa ei valitettavasti oikein ole.
 
Ihan puhtaasti periaatteesta en FB:hen tule enään tunnuksia tekemään. Ja samalla tuote joka pakottaa minut tekemään tunnukset sinne saa jäädä kaupan hyllylle.

FB:n paskasta toiminnasta voi myös käydä lueskelemassa netistä jos haluaa itseään valistaa. Edes dummy tunnusta tuo ei mun mielestä ansaitse.
Mutta kun olet sen tuotteen kuitenkin jo hommannut niin tuollaisella periaatepäätöksellä teet kiusaa ainoastaan itsellesi.

Ja kun Facebook joka tapauksessa tuon Oculuksen omistaa joten sen käyttäjä kuitenkin jo siinä tukee kyseistä firmaa niin jotenkin tuntuu ettei boikotti oikein osu maaliin.
 
Mutta kun olet sen tuotteen kuitenkin jo hommannut niin tuollaisella periaatepäätöksellä teet kiusaa ainoastaan itsellesi.

Ja kun Facebook joka tapauksessa tuon Oculuksen omistaa joten sen käyttäjä kuitenkin jo siinä tukee kyseistä firmaa niin jotenkin tuntuu ettei boikotti oikein osu maaliin.

Sitten kiusaan vain itseäni. Se on minun asiani. Enkä voi sille mitään jos et näe mitään vikaa tällaisessa pakkonaittamisessa.
No eihän tuo mikään pakko ole tietenkään. HP Reverb G2 vaikuttaa kans kovalta laitteelta ja eiköhän muiltakin uusia tule markkinoille vielä.

Toistaiseksi olen myynyt elämäni ilmaiseksi FB:lle, joten Oculuksen laitteet kiinnostaa edelleen, mutta olen itsekkin pyrkinyt välttämään storesidonnaisuutta ja ostanut lähes kaikki paitsi exclu pelit Steamistä.

Questin omien pelien kohdalla tätä vaihtoehtoa ei valitettavasti oikein ole.

Jep, tuota olen jonkin verran seuraillut. Voi olla tosiaan, että tulee jossain vaiheessa laitettua kunnon rautaa PC-puolella niin voisi hommata sitten sille puolelle jonkun hyvän setin.
 
Viimeksi muokattu:
Enkä voi sille mitään jos et näe mitään vikaa tällaisessa pakkonaittamisessa.
Kirjoitin pari viestiä sitten että tuollainen on perseestä ja tulkitset sen niin etten näe siinä mitään vikaa?

Ihan oikein kun on periaatteita.
Periaatteita saa toki olla, mutta silti äärettömän epäloogista jos vastustaa jotain Facebookia niin henkeen ja vereen ettei voi edes jotain feikki-tiliä tehdä, mutta sitten kuitenkin käyttää saman firman muita tuotteita ja palveluita.
 
Kirjoitin pari viestiä sitten että tuollainen on perseestä ja tulkitset sen niin etten näe siinä mitään vikaa?


Periaatteita saa toki olla, mutta silti äärettömän epäloogista jos vastustaa jotain Facebookia niin henkeen ja vereen ettei voi edes jotain feikki-tiliä tehdä, mutta sitten kuitenkin käyttää saman firman muita tuotteita ja palveluita.

Minkä helvetin takia tekisin edes feikkitiliä FB:hen tuon takia? En käytä mitään sosiaalisia ominaisuuksia tuossa laitteessa eikä minulla edes ole yhtään tuttua joka omistaisi Questin. Ja miksi sinulle on niin iso asia, että minulla on periaate, etten FB tunnuksia enään luo, en edes feikki sellaisia? Kuten sanoin niin FB ei mielestäni ansaitse edes feikkitunnuksen luontia minulta. Aivan sama minulle onko siinä mitään loogista vai ei.
 
Olisi ehkä mahdollisuus ostaa 64gb malli 360 euroon käytettynä. Mulla on jo PSVR joten kysymys kuuluu. Tarvinko minä tämän ja onko hinta semmoinen, että kannattaisi tarttua?
 
Olisi ehkä mahdollisuus ostaa 64gb malli 360 euroon käytettynä. Mulla on jo PSVR joten kysymys kuuluu. Tarvinko minä tämän ja onko hinta semmoinen, että kannattaisi tarttua?

Mielestäni se on kiinni siitä minkä lisäarvon antaa autonomisille VR-laseille? Huuman jälkeen alkaa tarkastella sisältöjä ja siellä PSVR loistaa. Tietysti jos saat hyödynnettyä PCVR:n sisällöt, voi hintaa ehkä pitää kohtuullisena.
 
Olisi ehkä mahdollisuus ostaa 64gb malli 360 euroon käytettynä. Mulla on jo PSVR joten kysymys kuuluu. Tarvinko minä tämän ja onko hinta semmoinen, että kannattaisi tarttua?

Hinta on ok, jos takuuta vielä jäljellä, ja laite suht. uusi. Tarvetta voit vain itse arvioida.

Itse en pidä PSVR:n resoluutiosta, trackingista, enkä ohjaimista. Jollei yllämainitut PSVR:n puutteet ole sulle ongelma ja et kaipaa PC puolelta joitain pelejä/sovelluksia Oculus Linkin kautta, pärjäät hyvin PSVR:lläkin. Quest tarjoaa johdottomuuden mutta vastaavasti sen natiivipelit ovat graafisesti usein astetta heikommalla tasolla.
 
Minkä helvetin takia tekisin edes feikkitiliä FB:hen tuon takia? En käytä mitään sosiaalisia ominaisuuksia tuossa laitteessa eikä minulla edes ole yhtään tuttua joka omistaisi Questin.
No sinuahan tuo Facebookin pakotus kovasti haittasi, joten ajattelin että joidenkin sen myötä menettämiesi palveluiden menetyskin ärsytti.

Ja miksi sinulle on niin iso asia, että minulla on periaate, etten FB tunnuksia enään luo, en edes feikki sellaisia? Kuten sanoin niin FB ei mielestäni ansaitse edes feikkitunnuksen luontia minulta. Aivan sama minulle onko siinä mitään loogista vai ei.
Ei se minulle mikään iso asia ole, mutta tämä nyt kuitenkin on keskustelufoorumi. Aika outoa edes kirjoittaa mitään koko aiheesta, jos siihen ei saisi kukaan sitten ottaa mitään kantaa.

Käytätkö muuten WhatsAppia? Facebook omistaa senkin.
 
Respawnilta on tulossa Medal of Honor: Above and beyond, Oculus Questille ja Rift S:lle.

Julkaisu loppuvuodesta 2020.

 
Viimeksi muokattu:
No nyt tärähti hinnat alas.

Uusi Quest 2 alkaen 349€ (64gb malli).
+ 50% pikseleitä
90hz päivitystaajuus
Qualcomm XR2 (snapdragon 865) siru
6 gb sisäinen muisti
Kevyempi kuin Quest
FoV ilmeisesti sama koska sitä ei mainosteta.


Jaaha, Art-Technican mukaan halvalla hinnalla on hintansa:

Verge on positiivisempi:
https://www.theverge.com/21437674/oculus-quest-2-review-features-photos
 
Viimeksi muokattu:
Pikkusen kyllä kyrsii kun tuli keväällä versio 1 ostettua.. :mad:

Ei kannata liikaa murehtia, VR pelaaja on aina early adopter ja joka vuosi tulee uutta. Se vain täytyy hyväksyä.
Itse ostin julkaisussa, mutta turhaan 128gb mallin, olisin mainiosti pärjännyt 64gb mallillakin.

Parempi olla ajattelematta asiaa sen enempää. Uutta halvempaa ja parempaa tulee lähes joka vuosi.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom