Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Oculus Quest -keskusteluketju

On 5ghz ja en tosiaan mitään isompaa häiriötä huomannut, lähinnä sellaista kompressiosta kenties johtuvaa pikku värinää tarkoitin tuolla pikku häiriöllä. Mitään isompaa pikselöitymistä ei ollut.
 
Syyskuussa uutta peliä luvassa strategian ystäville. Löytyy verkkopelit, myös PSVR ja PCVR pelaajien kanssa.

Skyworld Kingdom Brawl, julkaisu 5.9.
 
Videolla pelataan No Man´s Sky:ta Oculus Questilla, joka on yhteydessä tietokoneeseen Virtual Desktopin kautta. Tähän käy myös ALVR.

 
Kyllähän tuo striimaus oli kaikenkaikkiaan positiivinen kokemus, vaikka en VD:tä saanutkaan pelittämään. ALVR kuitenkin toimi. Täytyy tänään vielä Skyrim vertailua jatkaa.

Toisaalta täytyy sanoa että Skyrimissä ainakaan PSVR pro vs Quest striimaus (ilman modeja) ei ero ollut kauhean dramaattinen. Suurin ero oli resoluutiossa joka oli selvästi parempi Questilla. Puhtaasti Questin omistava jolla on iso Steam kirjasto, pelikoneen ostoa voi jo suositella.

Harmittavasti en saanut No Man Skyta pelaamaan F-securen palomuurin kanssa se kun blokkaa moninpelin ja käynnistys kaatuu siihen. No Man Skylla ero PSVR vs. striimaava Quest voisi olla isompikin, mutta sitä en päässyt kokeilemaan.
 
Viimeksi muokattu:
Questi tilattu. Saa nähdä millanen shokki Beat saber tulee olemaan...
Kauankos suunnilleen menee saada ne käsiin kun Oculus storesta tilaa?
 
Questi tilattu. Saa nähdä millanen shokki Beat saber tulee olemaan...
Kauankos suunnilleen menee saada ne käsiin kun Oculus storesta tilaa?

Täällä meni kolme päivää tilauksesta.

Onnittelut Questin valinnasta! Tässä tarvitaan jonkin verran pioneerihenkeä, mikäli haluaa ottaa laseista kaiken irti. Lähinnä tuo kehittäjätila, joka mahdollistaa epävirallisen sisällön tuomisen laseille. Muuten johdottomuus on kyllä pelitilan piirtämisen ohella jotain ihan uutta jo vuosia PSVR:llä pelanneelle.
 
Sideloading kannattaa tosiaan ilman muuta ottaa käyttöön. PC:lle saatava softa on erittäin helppokäyttöinen nykyisin ja sen kautta saa monenlaista sisältöä.

Koomista kyllä, sen kautta saa pisimmän seikkailupelinkin toistaiseksi, nimittäin Half
-Lifen. HD tekstuureilla peli näyttää oikein hyvältä ja syyskuun puoliväliin luvattu seuraava päivitys tekee siitä entistäkin paremman.

Onnittelut hyvästä ostoksesta, itse ainakin uskon saavani pitkään iloa irti Questista ja voi olla että palaan PC striimaukseenkin Questille vielä vaikka toistaiseksi se jäi parin illan kokeiluksi.
 
Kiitokset.
Sidequest ja BeatOn menee samantien kyllä molemmat käyttöön.
Löytyy kohtuullinen pc myös, niin tulee varmasti sitä kautta striimausta kokeiltua myös...

Beat saberiä varten nuo alkajaisiksi kuitenkin pääosin tulevat ja vois näpytellä ekojen kokeilujen jälkeen sitte mielipiteen että miltä Questit tuntuu vs PSVR siinä touhussa.
 
Täällä on kovat odotukset sen suhteen mitä voidaan saavuttaa taktisen verkkoräiskinnän saralla. Esimerkkinä se mille tasolle on PSVR:llä ylletty.

Pavlovin kehittäjän tuoreessa twiitissä esitellään vihdoin toimiva kiikaritähtäin. Tähän asti Quest-versiossa ne ovat olleet pois käytöstä, vaikka aseesta löytyvät. Kertoo samalla sen kuinka vaiheessa vielä ollaan. Matkaa on.

 
Mielenkiintoinen idea generoida pelimaailma kotisi tilan mukaiseksi. Tässä esimerkki, vielä demovaiheessa olevasta Tea for God.

Peli tietää systeemitasolla määritellyn alueen rajat ja luo sen mukaisesti maailman pelille. Minulla se on matto, josta ei tarvinnut kertaakaan poiketa 148,9 metrin vaelluksen aikana. Varoalueitakin supistin hitusen niin ettei mennä ihan verkolle asti.

Laajennettuna tämä proseduraalinen generointi voisi tarkoittaa koko kodin pinta-alaa. Tällöin puhuttaisiin jaetusta tilasta, shared space.



Samalta pohjalta ponnistaa myös Tracy Laser:

 
Room scalessa liikkuminen johdottomasti on yllättävän hauskaa, mutta guardianista huolimatta sitä vaistomaisesti varoo hieman. Näissä peleissä jotka mukautuvat guardianiin, oppii olemaan varomatta.

Pavlovista pitäisi tulla kohta uusi beta, odotan myös Onwardia ja Arizona Sunshinea, vaikka jälkimmäinen onkin hieman eri genreä. End Space tulossa kans kohta Questille.
 
Jo pidempään aseohjaimia VR-laseille tulostanut kaveri tehnyt oman version Oculus Questille.

 
Viimeksi muokattu:
Lasit saapui. Beat Saber lataukseen ja E+ Camelliaa tulille. Jos nyt vertaa PSVR, niin onhan noissa eroja...

Sulavuus: videoista sai sellaisen kuvan että nyt mennään ehkä justjust PSVR sulavuudessa, vaikka vähän ulkonäössä noin muuten hävitään. Lasit ku sai päähän niin tuntuki Quest versio paljon paremmalta. Ihan kun ois pyöriny sulavemmin, mutta voinee johtua myös siitä että kuva oli oikeasti selkeä. Huomattavasti selkeämpi kuin suttuisella pleikalla, jossa tuntuu vähän siltä kuin palikoissa tulisi perässä pieni haamupalikka...

Tracking: Aivan valtava ero! Liike huomattavasti tarkempaa! Piti pari kertaa kokeilla muutamia kohtia biiseistä missä tietää pleikalla hävittävän miekan joko hetkeks, kokonaan, tai sitte liikkeessä on jotain muuta vikaa, niin Questeillä meno oli vähän eri.

Omista sisäänrakennetuista speakereistä kuuluu ihan tarpeeks kovaa jotta voi pelata ilman, mutta sitte kun saa rauhassa pelailla eikä tartte olla valveutunu ympäristöstä, niin kyllä ne luurit silti päähän tulee menee.

Pleikalle vois sanoa hyviks puoliks piuhan sijainnin tota peliä pelatessa. Ei se siellä selässä haittaa, toisin ku haittas tossa vaikka mihin sitä koitti pujottaa. Kunhan toi nyt on ladannu ja pelaa myöhemmi uudelleen, ni tääki ongelma on ratkennu itestään...
Pleikalla tulee myös harvoin lyötyä kapulalla laseihin, nyt sen teki muutamaan otteeseen. Sen sijaan nivuset säästy tällä pelikerralla iskuilta...

Vaikka alkuun tulee menee hetki kunnes tottuu uuteen tuntumaan ja saa vedettyä samoja tuloksia kuin pleikalla, niin kyllä mä voisin samantien sanoa että ei tuu enää koskettua pleikkaversioon. Yllätyin todella positiivisesti. Enkä kerinny vielä edes testaa modeja tai customeja...
 
Alussa tuntui kasvoilla hieman epämukavalta, mutta nyt useamman tunnin käytön jälkeen joko poskipäät on tottuneet tai sitten tuo foami on muotoutunut kasvoihin. Näin tiedoksi että käyttämällä helpottaa, jos joku kokee epämukavaksi.
 
Itse laitoin tilaukseen sekä widmoVR lasit vahvuuksilla että VR coverin puuvillapäällysteen, jonka pitäisi tuntua pehmeämmältä kasvoja vasten. Raportoin jahka saapuvat.

Itse pelaan BeatSaberia kans mieluummin Questilla, omien kappaleiden tuki on huikea lisä. Suttuisuus PSVR:llä johtunee resoluutiosta ja voi olla että peli on 60hz mikä selittää sulavuuden Questilla, koska se on 72hz. Ihan varma en kyllä tuosta ole.
 
VR cotton cover tuli postissa, nopea toimitus, kaikkiaan teki 24€.

Plussat
- tuntuu paljon mukavammalta naamaa vasten kun normiosa
- mukana tulee kaksi coveria ja puhdistusliina
- asennus on helppo
- peittää valovuotoa hieman

Miinukset
- Ei oikein istu omiin rilleihin vaan aina poisvedettäessä kehys tarttuu suojaan
- Ei halpa, jos ajattelee että sisältää pari kangassuojaa

Ei rillejä käyttävälle tätä voi suositella jos haluaa pehmeämpää kosketusta naamaan. Tuo kiinnijäänti on sen verran ärsyttävä etten varmaan edes käyttäisi tätä, mutta kun tilauksessa on Widmon vahvuuslinssitkin niin voi olla oiva pari niiden kanssa. Täytynee testata niiden kanssa myöhemmin.

Rillejä käyttävälle varaus, jos rillien kehykset eivät ole pienet niin voi napata kiinni kuten mulla.
 
Viimeksi muokattu:
Paras ratkaisu on visiiriä kannattava Halo-rengas pään ympäri. Samaan tapaan kuin PSVR:llä. Sitä odotellessa.
 
Periaatteessa joo, mutta ainakin PSVR:n visiiri hikoiluttaa minua helposti, Questin on sikäli miellyttävämpi. Moni Questin käyttäjistä tekee sen virheen että eivät vedä sitä hihnaa tarpeeksi alas, takaraivon taakse. Muuten se tuntuu hyvin etupainotteiselta.

Olen jo tottunut Questin ”käyttömukavuuteen” niin tuota ei juuri edes ajattele.
 
Pelisuosituksia?
Vastaavista tai muuten vaan "must have!" pelejä otetaan suosituksia vastaan.
Nyt on mietinnässä Superhot VR, Space pirate trainer (demo yllätti...) ja Sairento. Robo recall varmaan on kans tosi kiva, mutta siinä ei kai ole locomoto liikkuvuutta? Vapaa liikkuvuus ja ihan tavis kääntyminen (eli ei niitä asteittain käännöksiä) on ehdoton pakko. Syö vaan peli-iloa kun ei kärsi yhtään mistään VR pahoinvoinnista.
Myös I expect you to die kiinnostaa...

Superhot, space pirate ja IEYTD kaikki vaikuttaa sellasilta mukavilta peleiltä joissa ollaan pelissä paikallaan, tai maksimissaan liikutaan iha vähä johki suuntaa, jonka voi tarvittaessa tehdä ainaki space piratessa ihan ite liikkumalla huoneessa. Sellanen kevyt läpsyttely olis tosi kiva lisä Beat saberin hikoilun ja Pavlovin alphan rinnalle.
 
Sideloudin kautta Crisis VRigade. Siinä on kerrassaan upea VR-peli, jonka toivoisi joskus yltävän aina Storeen asti. On käsittääkseni jo ilmestynyt PSVR:lle.

Itselle liikkuvuus teleportaatiolla tai ilman, on ihan sama. Niin tottunut vaiheittaiseen kääntymiseenkin, ettei osaa ottaa pois vaikka mitään oloja VR ei täällä anna.

 
Ylös Bottom