Vastaus: Oletko yhden konsolin mies?
Peliaikaa on käytettävissä noin 3 tuntia viikossa. Miksi ihmeessä tekisin elämästäni monimutkaisempaa ja turhauttavampaa hankkimalla monta konsolia ja niihin läjän pelejä joita ei koskaan ehdi pelaamaan?
Niin, tietysti asian voi nähdä noinkin. Onhan itselläkin koko ajan ziljoona peliä jonossa, eikä aina osaa valita mitä pelaisi (pelaan kuitenkin "yhden kerrallaan" pois). Mutta sehän on vain "happy problem". Ei ne pelit sieltä hyllystä mihinkään katoa. Pelaan usein myös vanhempia pelejä.
Ei kaikkien (tai kahden) konsolien omistaminen tarkoita sitä, että elämä menisi jotenkin sekaisin. Voi pelata "parhaat pelit" päältä konsolista riippumatta, vaikka olisi aikaa tuo "3 h viikossa" tms. Vaikka omistaa saunan, niin ei saunassa joka ilta tarvitse käydä. Jos ostaa jotain, niin ei se tarkoita että se tuote pitäisi olla tehokäytössä jatkuvasti..
Mutta joo, kaipa tämä "useamman konsolin omistaminen" on asteen sellainen hardcore-juttu, joka toimii niille ihmisille, jotka haluavat tehdä mahdollisimman vähän kompromisseja pelaamisen suhteen. Tarkoitan siis, että sitä haluaa pelata parhaita pelejä - konsolista riippumatta. Ylitarjonta, ajankäyttö, "muu elämä", perhe & lapset, ym ovat tavallaan mukana yhtälössä ja jokainen sumplii nuo asiat omalla tavallaan. Ei tuohon jotain tiettyä "nyrkkisääntöä" ole (varsinkaan, että "älä osta useampaa konsolia").
Mutta tunnustan: Minulla ei vielä ole lapsia ja mimmikaverikin on aika leppoisaa sorttia. Toisaalta, itse olen maksanut kaikki konsolini, pelini, ym. Ja kaikki talouden muutkin av-laitteet (tv:t mukaan lukien).
Ja osalle useamman konsolin omistaminen toimii positiivisesti konsolisota-virukseen: Shitti vähenee kun pelaa pelejä enemmän ja väittelee konsoleista vähemmän..