Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Väittäisin että tuohon herättiin jo paljon aiemmin ja siitä todisteena käynevät Originsiin tulleet muutokset pelisarjassa. Far Cry on välttynyt ehkä isommilta muutoksilta koska sitä on julkaistu kai vähän harvemmin?Porukka rupes tähän heräämään Valhallan ja Far Cry 6 nurkilla, ja Ubisoft sai aiheestakin runtua. Vaikka tän oisin ite suonu tapahtuvan jo aiemminkin, mut parempi myöhään kun ei millonkaan.
Olen kyllä tästä eri mieltä. Tai no, todellakin "eri" mieltä, sillä en edes ajattele pelaamisessa että onko jokin asia nyt hyödyllistä vai ei. Tärkeintä on että onko se viihdyttävää/mielenkiintoista. Sitä ne luolastot olivat, sillä jatkuvasti ne "copypaste-palasista" tehdyt luolastot tarjosivatkin jotain täysin erilaista. En viitsi spoilata niitä mutta siellähän oli vaikka ja mitä. Siinä oli otettu kopiointi vahvuudeksi että pelattiin pelaajan odotuksilla. Siellä saattoi olla ihan samannäköinen paikka kuin aiemmin mutta sitten siinä onkin jotain ratkaisevan outoa tms.Elden Ringin luolastojen koluaminen alko nopeasti olemaan hyödytöntä ja bossit kopioita toisistansa
Näin juuri ja lyhyemmät pelit voivatkin ehkä saada anteeksi siinä laadussakin kun tietää että sitä ei tarvitse jauhaa loputtomiin. Sitten taas se laadukkainkin teos laimenee jos se vain jatkuu ja jatkuu ja jatkuu. Minulle kävi vähän se Witcher 3:ssa, että odotin ja toivoin jo parissa kohtaa että tarina saataisiin päätökseen. Eka kertaa se tuli jo Skelligessä, joka on muistaakseni vasta joku 2/3 pelistä jos sitäkäänKolikon kääntöpuolella on sit ne tiiviimmät paketit joilla on kestoa se 10-20h. Vähemmän yllättäen on aika hemmetin paljon helpompaa keksiä mielekästä tekemistä tolle kestolle kun sille +50h kestolle, mut toki näissäkin löytyy poikkeuksia missä tuntuu et se peli on nähty parin tunnin kohdalla. Nää tulee vaan herkemmin pelattua loppuun, jos siinä pelissä on edes yks juttu mikä toimii, koska tollanen n. 10h aikainvestointi ei kovin suuri ole.
Minä olen syönyt varmaan yli 10 vuotta joka aamu kaurapuuroa ja se on edelleen hyvääKaurapuuro on ihan hyvää välillä, mut jos sitä pelkästään syö viikon putkeen niin viimeistään puolessa väliä viikkoa tekis varmaan mieli jo muuta.
Far Cry 6 oli loistava peli itselle kaamean Far Cry 5 pettymyksen jälkeen. Eli kyllä Far Cry sarjassa oli Ubisoft ottanut palautteen tosissaan. Far Cry 6 oli poistettu kaikki ainakin itseäni vitosessa harmittaneet asiat. 6 menikin itselleni kaikkien aikojen Far Cry peliksi ohi kolmosen.Väittäisin että tuohon herättiin jo paljon aiemmin ja siitä todisteena käynevät Originsiin tulleet muutokset pelisarjassa. Far Cry on välttynyt ehkä isommilta muutoksilta koska sitä on julkaistu kai vähän harvemmin?
Olen kyllä tästä eri mieltä. Tai no, todellakin "eri" mieltä, sillä en edes ajattele pelaamisessa että onko jokin asia nyt hyödyllistä vai ei. Tärkeintä on että onko se viihdyttävää/mielenkiintoista. Sitä ne luolastot olivat, sillä jatkuvasti ne "copypaste-palasista" tehdyt luolastot tarjosivatkin jotain täysin erilaista. En viitsi spoilata niitä mutta siellähän oli vaikka ja mitä. Siinä oli otettu kopiointi vahvuudeksi että pelattiin pelaajan odotuksilla. Siellä saattoi olla ihan samannäköinen paikka kuin aiemmin mutta sitten siinä onkin jotain ratkaisevan outoa tms.
Näin juuri ja lyhyemmät pelit voivatkin ehkä saada anteeksi siinä laadussakin kun tietää että sitä ei tarvitse jauhaa loputtomiin. Sitten taas se laadukkainkin teos laimenee jos se vain jatkuu ja jatkuu ja jatkuu. Minulle kävi vähän se Witcher 3:ssa, että odotin ja toivoin jo parissa kohtaa että tarina saataisiin päätökseen. Eka kertaa se tuli jo Skelligessä, joka on muistaakseni vasta joku 2/3 pelistä jos sitäkään
Peli oli silti todella loistava mutta se pituus silti väsytti.
Minä olen syönyt varmaan yli 10 vuotta joka aamu kaurapuuroa ja se on edelleen hyvääHotelliaamupaloillakin se puuro kuuluu asiaan vaikka tietysti siellä ottaa jopa muutakin mukaan
Ei sillä että tuo vertaus nyt minun vastaukseni osalta korreloisi jotenkin peleihin. Halusin vain puolustaa joka päiväistä kaurapuuroa![]()
Origins joo muutti pelattavuutta aika runsaasti, mut kaava pysy aikalailla samanlaisena. Skaala vaan suureni aika huomattavasti ja mukaan tuli ne RPG-elementit, joista voi olla sit aika montaa eri mieltä. Itelle ei napannu toi uus suunta oikeastaan ollenkaan.Väittäisin että tuohon herättiin jo paljon aiemmin ja siitä todisteena käynevät Originsiin tulleet muutokset pelisarjassa. Far Cry on välttynyt ehkä isommilta muutoksilta koska sitä on julkaistu kai vähän harvemmin?
Olen kyllä tästä eri mieltä. Tai no, todellakin "eri" mieltä, sillä en edes ajattele pelaamisessa että onko jokin asia nyt hyödyllistä vai ei. Tärkeintä on että onko se viihdyttävää/mielenkiintoista. Sitä ne luolastot olivat, sillä jatkuvasti ne "copypaste-palasista" tehdyt luolastot tarjosivatkin jotain täysin erilaista. En viitsi spoilata niitä mutta siellähän oli vaikka ja mitä. Siinä oli otettu kopiointi vahvuudeksi että pelattiin pelaajan odotuksilla. Siellä saattoi olla ihan samannäköinen paikka kuin aiemmin mutta sitten siinä onkin jotain ratkaisevan outoa tms.
Näin juuri ja lyhyemmät pelit voivatkin ehkä saada anteeksi siinä laadussakin kun tietää että sitä ei tarvitse jauhaa loputtomiin. Sitten taas se laadukkainkin teos laimenee jos se vain jatkuu ja jatkuu ja jatkuu. Minulle kävi vähän se Witcher 3:ssa, että odotin ja toivoin jo parissa kohtaa että tarina saataisiin päätökseen. Eka kertaa se tuli jo Skelligessä, joka on muistaakseni vasta joku 2/3 pelistä jos sitäkään
Peli oli silti todella loistava mutta se pituus silti väsytti.
Minä olen syönyt varmaan yli 10 vuotta joka aamu kaurapuuroa ja se on edelleen hyvääHotelliaamupaloillakin se puuro kuuluu asiaan vaikka tietysti siellä ottaa jopa muutakin mukaan
Ei sillä että tuo vertaus nyt minun vastaukseni osalta korreloisi jotenkin peleihin. Halusin vain puolustaa joka päiväistä kaurapuuroa![]()
Joo, ymmärrän mutta minä en hae niistä hyötyä jos ne vain viihdyttää. Ylipäänsä se tutkiminen ja luolan läpäisy riitti minulle.Sillä hyödyllisyydellä tarkotin et jossain vaiheessa peliä sulla on buildi jo siinä kondiksessa ettet oikeastaan tarvii mistään mitään, niin samalla noitten luolastojen palkinnot menettää merkityksensä.
Aivan samoja asioita olen itsekin miettinyt. Monet pelit ovat liian pitkiä, ihan rehellisesti sanottuna (oma mielipide) pitkittämisen ilosta. Vielä kun nykyään menestyspelille tehdään kärjistäen lähes identtinen jatko-osa, niin tarvitseeko jokaisen osan olla 40+ h? Jos nyt ajattelee, että peli oli todella hyvä ja "voi harmi, se loppui jo 20h jälkeen", niin ainakin sitä jatko-osaa sitten odottaa oikeasti innolla ja se luultavasti maistuukin paremmin, kun sitä lähes samaa peliä tuli pelattua vain 20h, eikä 40h ja jos jatko-osa on myös sen 20h, niin sehän voisi olla aika optimi, näin nyt hatusta vedettynä. Toki jos jatko-osien julkaisutahti on hyvin harva, pelin sisältö ei oikeasti toista itseään ihan mahdottomasti ja jos vielä on niin hienosti, että on vähän nichempi noin muutenkin (esim. Remedyn pelit) niin sitten pitemmät osat ovat tervetulleempia, mutta edelleen, pituuden pitää olla perusteltavissa sisällöllä. Juonivetoisessa pelissä suuri määrä copy-paste -höttöä vie lähinnä immersion omalla kohdalla ja homma menee tylsähköksi suorittamiseksi. Herkästi sitten muut pelit kutsuvat.Entiseltä Playstation-pomolta hyviä nostoja:
""We live in a world where only 32% of gamers actually finish the game, so we're making a lot of game that 68% of the people aren't seeing." He thinks that the length of a game is not necessarily the deal breaker it used to be; with the average age of gamers approaching early 30s, that's a massive pool of players that (generally speaking) have more money than they do time."
""PlayStation 1, 2, and 3 generations, [length] was like your top review point. We kept judging games by, you know, how much gameplay you get for your dollar. And maybe that was a decent metric back in the times when the average gamer was in their late teens/early 20s, which means they're time-rich and money-poor, so having to sit down for that long of a sesh to get through some huge RPG seemed reasonable.""
"Next, he says developers must stop chasing photorealism, questioning whether it improves gameplay or story commensurately: "I don't believe you can get across the uncanny valley; I think that will always be just five steps ahead. So instead of chasing that, let's go back to exciting game design." He says we're past the point where most players even notice the addition of things like advanced ray tracing."
![]()
Ex-Sony Boss Shawn Layden Explains How to Make Games Faster, Cheaper
PlayStation prophet has the answerswww.pushsquare.com
Itselleni ei ole koskaan ongelma jos peli on tunneissa pitkä, kunhan peli on mielekästä pelattavaa. Parhaat pelaamani pelit ovat olleet vähintään 100-tuntisia eepoksia, ja jotkut venyneet jopa yli 200 tunnin. Mutta kun peli on itselleni tarpeeksi mielekästä pelattavaa, niin sitä vain jaksaa jatkaa, ja itse asiassa vaan toivon yleensä kymmenien tuntien jälkeen, että peli jatkuisi vielä pitkäänkin, jos peli on sitä oikeasti innostavaa pelattavaa.Aivan samoja asioita olen itsekin miettinyt. Monet pelit ovat liian pitkiä, ihan rehellisesti sanottuna (oma mielipide) pitkittämisen ilosta. Vielä kun nykyään menestyspelille tehdään kärjistäen lähes identtinen jatko-osa, niin tarvitseeko jokaisen osan olla 40+ h? Jos nyt ajattelee, että peli oli todella hyvä ja "voi harmi, se loppui jo 20h jälkeen", niin ainakin sitä jatko-osaa sitten odottaa oikeasti innolla ja se luultavasti maistuukin paremmin, kun sitä lähes samaa peliä tuli pelattua vain 20h, eikä 40h ja jos jatko-osa on myös sen 20h, niin sehän voisi olla aika optimi, näin nyt hatusta vedettynä. Toki jos jatko-osien julkaisutahti on hyvin harva, pelin sisältö ei oikeasti toista itseään ihan mahdottomasti ja jos vielä on niin hienosti, että on vähän nichempi noin muutenkin (esim. Remedyn pelit) niin sitten pitemmät osat ovat tervetulleempia, mutta edelleen, pituuden pitää olla perusteltavissa sisällöllä. Juonivetoisessa pelissä suuri määrä copy-paste -höttöä vie lähinnä immersion omalla kohdalla ja homma menee tylsähköksi suorittamiseksi. Herkästi sitten muut pelit kutsuvat.
Myös tuosta grafiikasta voisi mielestäni hieman tinkiä ainakin keskimäärin, etenkin pitemmissä peleissä, joissa on todella paljon assetteja ja paikkoja joissa ei käydä kuin kerran. Muutenkin se 60 fps ja vähän genrestä riippuen riittävä piirtoetäisyys ennemmin kuin viimeisen päälle grafiikat
Tämä on taas kerran tällainen geneeristäkin geneerisempi kommentti Ubisoftin peleistä. Itse en allekirjoita oikein mitään väitteitäsi. Mutta Ubilla on toki tämä vankka vähättelijäporukkansa, jotka toistavat aina vaan samoja mantroja.Ei sen kai kenellekkään pitäis yllätyksenä tulla et Ubisoftin pelit on pelattavuudeltaan hyvin lähellä toisiaan. Jos oot jotain Assassin's Creediä, Far Cryta tai Watch Dogsia pelannut, niin tää aivan varmasti yhdistelee asioita vähän kaikista ja lopputuloksena on peli jonka pelattavuus on tosi tuttua ja nähdyn oloista. Joitakin häiritsee, joitain ei.
Ei nää ikinä mitään maatamullistavia tekeleitä oo, perinteisiä open world-pelejä joissa kartta ammuttu täyteen turhaa paskaa ja menee parhaiten sellasena väliaikaviihteenä kun ei parempaakaan tekemistä ole. Ongelmana vaan se et harvemmin on tilannetta et ei oo yksinkertasesti muuta pelattavaa kun Ubisoftin jo miljoona kertaa nähdyt setit. Ei sitä samaa ateriaa jaksa miljoonaa kertaa, etenkin kun sitä ruvettiin jo ensimmäisiä kertoja tarjoilemaan jossain 2009-2012 akselilla kun AC2 ja FC3 julkaistiin ja jatko-osat niille ei varsinaisesti mitään uutta tarjonneet.
Niin no, täähän on sit vaan sun mielipitees. Enkä mä sanonu et tääkään väärin olis, tykkää jos tykkää. Mut on mun mielestä jokseenkin virheellistä väittää et Ubisoftin peleissä tapahtuis oikeasti mitenkään suuria innovaatioita tai muutoksia toistensa välillä. Ei se oo sattumaa et niitä kritisoidaan ja useammatkin pelaajat alkaa tuohon vähän jo kyllästymään. Mut ei siinäkään varsinaisesti mitään väärää oo, jos Ubisoft haluaa tehä samanlaisia pelejä tusinan ja pelaajat niitä ostaa niin mikäs siinä, ei mun niitä tartte pelata.Tämä on taas kerran tällainen geneeristäkin geneerisempi kommentti Ubisoftin peleistä. Itse en allekirjoita oikein mitään väitteitäsi. Mutta Ubilla on toki tämä vankka vähättelijäporukkansa, jotka toistavat aina vaan samoja mantroja.
Itselleni Ubisoft on yksi parhaista, ellei jopa paras pelitalo, jonka pelit ovat järjestään laajoja ja monipuolisia. Myöskin tuovat vuosikausia julkaisujen jälkeen peleihinsä lisäsisältöä, joista moni on jopa ilmaista. Välillä tuntuu ihan oikeasti siltä, että te näitä samoja mantroja hokevat olette joskus kauan sitten pelanneet muutamaa Ubin peliä, ja sen jälkeen on pelaaminen jäänyt, ja tyydytään sivusta seuraamaan aina uusia Ubin pelejä, ja hokemaan yhä uudelleen samoja mantroja, vaikka millainen peli sieltä tulisi. No, karavaani kulkee, ja suurin osa Ubin peleistä saa ihan hyviä arvosanoja ja myöskin myyvät erittäin hyvin.
Itse ihmettelen ensisijaisesti vaikkapa COD:in geneerisyyden ja täysin saman yksinkertaisen kaavan hyväksymistä niin laajasti. Ja henkilökohtaisesti koen, että monen kehumat Rockstarin pelit ovat nimenomaan niitä samaa tauhkaa ja tylsän geneeristä avoimen maailman pelattavuutta sisältäviä pelejä. Tai vaikkapa täysin samaa toistavien genrejen, kuten vaikkapa metroidvania-pelien hehkuttamista, vaikka, ne ovat järjestään totaalisesti toistensa kopioita. Toki makunsa kullakin.
Eikö mielipidettään voi kirjoittaa ilman että heti alkuun on pakko niputtaa eri mieltä olevat johonkin lokeroon, jonka kautta yritetään mitätöidä se "väärä" mielipide.Tämä on taas kerran tällainen geneeristäkin geneerisempi kommentti Ubisoftin peleistä. Itse en allekirjoita oikein mitään väitteitäsi. Mutta Ubilla on toki tämä vankka vähättelijäporukkansa, jotka toistavat aina vaan samoja mantroja.
Laajuus tulee sen tuttuakin tutumman kopioimisen kautta. Monipuolisuuskin juontaa samaan koska tuntuu että pääosassa Ubin peleistä on kaikissa samat mekaniikat ja asiat tavalla tai toisella. Eikä siis mitenkään että "liikkuminen, hyppy, kävely" vaan ne osaa heti tunnistaa että missä pelissä ne on samantuntuiset. Eikä myöskään sillä tapaa samantuntuiset että "tässä räiskitään fps-kuvakulmasta ja tässä kanssa" vaan se miltä se kyseinen mekaniikka tuntuu.Itselleni Ubisoft on yksi parhaista, ellei jopa paras pelitalo, jonka pelit ovat järjestään laajoja ja monipuolisia. Myöskin tuovat vuosikausia julkaisujen jälkeen peleihinsä lisäsisältöä, joista moni on jopa ilmaista.
Minä ostin Ubin pelejä johonkin AC III:en asti ihan julkaisussa, kunnes tajusin miten onttoja ja itseääntoistavia ne on. Sitten ne parhaat, kuten Splinter Cell, jäi jatkumatta. "Tilalle" lyötiin taas yksi loputon grindikokemus, eli Ghost Recon: Wildlands, joka on oikein malliesimerkki siitä mitä Ubi tekee: laajoja, loputtomia, itseääntoistavia pelejä, jotka tuntuvat lopulta sieluttomilta ja ontoilta. Menee toki kavereiden kanssa jutustelun merkeissä eli kun peliin ei tarvitse liikaa keskittyä, mikä kertoo pelistä aika paljon.Välillä tuntuu ihan oikeasti siltä, että te näitä samoja mantroja hokevat olette joskus kauan sitten pelanneet muutamaa Ubin peliä, ja sen jälkeen on pelaaminen jäänyt, ja tyydytään sivusta seuraamaan aina uusia Ubin pelejä, ja hokemaan yhä uudelleen samoja mantroja, vaikka millainen peli sieltä tulisi. No, karavaani kulkee, ja suurin osa Ubin peleistä saa ihan hyviä arvosanoja ja myöskin myyvät erittäin hyvin.
COD on ihan samaa mutta toisaalta sen vastaavaan puolusteluun en ole törmännyt. Samoin NHL ja vastaavat.Itse ihmettelen ensisijaisesti vaikkapa COD:in geneerisyyden ja täysin saman yksinkertaisen kaavan hyväksymistä niin laajasti. Ja henkilökohtaisesti koen, että monen kehumat Rockstarin pelit ovat nimenomaan niitä samaa tauhkaa ja tylsän geneeristä avoimen maailman pelattavuutta sisältäviä pelejä. Tai vaikkapa täysin samaa toistavien genrejen, kuten vaikkapa metroidvania-pelien hehkuttamista, vaikka, ne ovat järjestään totaalisesti toistensa kopioita. Toki makunsa kullakin.
Itse taas pidän nimenomaan sitä hyvänä, että hyvin toimivat pelimekaniikat pidetään pääsääntöisesti samoina ja lisätään vaikka jotain pieniä viilauksia niihin, ja ehkä jokunen uusikin juttu. Ja kyllä niitä on todellakin jokaiseen Ubin peliin tullutkin.Uudemmista Ubisoftin peleistä olen pelannut läpi AC Valhallan, AC Miragen ja Avatar Frontiers of Pandoran. Löydän kaikista peleistä hyviä juttuja, mutta myös niitä Ubisoftin pelejä niin kovin usein leimaavia ominaisuuksia. Pelit tuntuvat liiankin tutuilta - ihan kuin olisin tämän pelannut joskus aikaisemmin - mutta se ei silti ole minusta se isoin ongelma Ubin peleissä. Ei, vaikka pelimekaniikkoja varsin surutta kopioidaan ja kierrätetäänkin.
Isoin ongelma on pelien täysin merkityksetön laajuus. Pelit ovat pitkiä vain pituuden takia, eikä siksi että se palvelisi pelin tarinaa tai mitään muutakaan. AC Valhalla näistä pelaamistani se räikein esimerkki. Lisäksi pelaaja pakotetaan grindaamaan, kun pelissä etenemistä rajoitetaan täysin turhaan hahmon tasoon perustuvilla alueiden tai tehtävien rajoituksilla. Jos teette jopa liiankin ison avoimen maailman, niin päästäkää nyt ainakin tutkimaan sitä, ilman että on käytännössä pakko tehdä merkityksetöntä merkkien putsaamista kartalta. Tämä on sitä grindiä, joka tuntuu kaikista ärsyttävämmältä. Tietysti grindin voi skipata menemällä pelin sisäiseen kauppaan käyttämään oikeaa rahaa. Ei siis yllätä miksi pelien tehtävärakenne on suunniteltu niinkuin se on.
Eikä tämä tietystikään ole vain Ubisoftin pelien ongelma, mutta Ubisoft tätä kaikista selvimmin toistaa pelistä toiseen, kun vielä ne pelit muutenkin tuntuvat lainaavan toisiltaan enemmän ja vähemmän.
Tää on aika helppo allekirjottaa ja on paremmin sanotettu kun se et mitä ite yritin sanoa. Esimerkiks kun AC Originsia pelailin, niin jossain vaiheessa päätehtävät vaati sitä että hahmon taso on merkittävästi korkeampi mitä se oli aiemmassa päätehtävässä. Peli siis pakottaa tekemään sitä sivutekemistä jotta pääset jatkamaan päätarinaa. Asiahan ei varsinaisesti haittaisi, ellei se sivutekeminen olisi aikamoista filleriä ja tervanjuontia.Uudemmista Ubisoftin peleistä olen pelannut läpi AC Valhallan, AC Miragen ja Avatar Frontiers of Pandoran. Löydän kaikista peleistä hyviä juttuja, mutta myös niitä Ubisoftin pelejä niin kovin usein leimaavia ominaisuuksia. Pelit tuntuvat liiankin tutuilta - ihan kuin olisin tämän pelannut joskus aikaisemmin - mutta se ei silti ole minusta se isoin ongelma Ubin peleissä. Ei, vaikka pelimekaniikkoja varsin surutta kopioidaan ja kierrätetäänkin.
Isoin ongelma on pelien täysin merkityksetön laajuus. Pelit ovat pitkiä vain pituuden takia, eikä siksi että se palvelisi pelin tarinaa tai mitään muutakaan. AC Valhalla näistä pelaamistani se räikein esimerkki. Lisäksi pelaaja pakotetaan grindaamaan, kun pelissä etenemistä rajoitetaan täysin turhaan hahmon tasoon perustuvilla alueiden tai tehtävien rajoituksilla. Jos teette jopa liiankin ison avoimen maailman, niin päästäkää nyt ainakin tutkimaan sitä, ilman että on käytännössä pakko tehdä merkityksetöntä merkkien putsaamista kartalta. Tämä on sitä grindiä, joka tuntuu kaikista ärsyttävämmältä. Tietysti grindin voi skipata menemällä pelin sisäiseen kauppaan käyttämään oikeaa rahaa. Ei siis yllätä miksi pelien tehtävärakenne on suunniteltu niinkuin se on.
Eikä tämä tietystikään ole vain Ubisoftin pelien ongelma, mutta Ubisoft tätä kaikista selvimmin toistaa pelistä toiseen, kun vielä ne pelit muutenkin tuntuvat lainaavan toisiltaan enemmän ja vähemmän.
Täysin samaa mieltä! Samanlaista seikkailun fiilistä oon löytänyt Elden Ringistä ja Bethesda Game Studiosin peleistä, ja muut tulee sitten kaukana perässä. Okei, Outer Wilds lisäreineen oli jotain ainutlaatuista, mut se olikin pienen studion peli.Pelimaailmoista puhuttaessa, niin onhan esimerkiksi RDR 2:n ympäristö jotain sellaista, jota lähelle ei oikeastaan yksikään Ubisoftin tuote pääse. Paljon erilaista nähtävää ja koettavaa, monesti huomasi pelatessaan miettivänsä, että 'mitähän tuon seuraavan metsikön tai kummun takana oikein onkaan'.
Valmiita merkkejä ei ole myöskään Ubisoftin Avatarissa. Ainakaan samaan tapaan kuin noissa joidenkin parjaamissa Ubin peleissä. Siinä pitää aika lailla maastossa yrittää löytää asioita. Joskus aika turhauttavastikin, mutta toimii se välillä tuokin.Ubisoftin peleistä Far Cry 2 ja Far Cry 5 taisi poiketa tuosta kaavasta. Kummassakaan ei tainnut olla valmiina mitään merkkejä kartalla valmiiksi, jos en nyt väärin muista. Tai ei ainakaan niitä saatu samanlailla kuin muissa Ubin peleissä.Toki niissä molemmissa oli omat ongelmansa.
Itsekin olen alkanut nauttimaan lyhkäsistä peleistä. Sanotaan että max 30h on kipuraja. Muuten peli saattaa jäädä kesken tai ei jaksa edes aloittaa.