Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tathalas
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [HYPE]

Huhujen mukaan peli julkastaisiin 31.7. Eli juuri ennen kesän loppumista, mutta tiedä sitten miten varmaa se on. Pelin julkaisua muutenkin muutetaan koko ajan, mutta toivotaan, että nyt se pysyisi tässä.:cool:
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [HYPE]

Huhujen mukaan peli julkastaisiin 31.7. Eli juuri ennen kesän loppumista, mutta tiedä sitten miten varmaa se on. Pelin julkaisua muutenkin muutetaan koko ajan, mutta toivotaan, että nyt se pysyisi tässä.:cool:

No harvemmin jos peli myöhästyy alkuperäisestä päivästä, niin sitä aikaistetaan sitten taas. Taitaa mennä syksyn puolelle.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [HYPE]

Kyllä tuo nyt viimeistään on odotetuin peli syksyksi omalla listallani, kun Mafiankin päiväys siirtyi. Toivotaan vaan, että PC ja konsoliversiot ovat identtiset ja etenkin ettei konsoliversioista ole karsittu mitään.

Kuinka nuo hiiri+näppis yhdistelmät ps3:lla toimivat? Ilmeisesti osa PC:lle tarkoitetuista hiiristä ja näppiksistä toimii myös PS:ssa? Onko sitten pelikohtaista, että mitkä toimivat tiettyjen pelien kanssa?

No toivotaan, että tuo pelaaminen onnistunee padilla mukavasti ja sujuvasti.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [HYPE]

Kiitettävän seikkaperäisesti kuvaileva ensitesti Domelta. Hyvä homma. OFP:n toimivasta käskytysrungosta on hienosti napsaistu eväät jatkojalostukseen, ja toivon mukaan mieskohtainen ordeeraus on käytännössä yhtä sujuvaa kuin mitä tekstin pohjalta ymmärsi. Helpottaa vaativissakin taistelukärvistelyissä kummasti, kun omat soltut menevät sinne minne käsketään ja osaavat kuokkia oman nokkansa automaagisesti turpeeseen vihollisen ilmestyessä yllättäen vehreään maisemakuvaan.

Paljon pukkaa tosin myös teknistä "brassailuinfoa", jonka paikkansapitävyys nähdään vasta finaaliversiossa. Mutta juu, kyllä sieltä on ihan lupaavanoloinen sotapyssyttely tulossa. :)
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [HYPE]

Tuon trailerin perusteella sitä melkein alko hypettäää tätä. Voisimpa melkeen harkita tämän ostoa tuon MW2:sen rinnalle. :p
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [HYPE]

Alkaa epäilyttää. Kaikki nämä videot/trailerit ja haastattelut antavat aivan loistavan kuvan pelistä. Kaikki näyttää hyvältä, on hehkutettu tekoälyä ja tunnelmaa yms. Itselleni on alkanut tulla jo sellainen kutina, että tämä kaikki on liian hyvää ollakseen totta. Olenko ainoa?
Nyt toivotaan kaikki ruumiinosat ristissä, että tämä tosiaan on totta ja saamme käsiimme aivan loistavan sotasimulaation. Tietääkö joku tarkempaa julkaisupäivää kuin "syksy/alkutalvi 2009" ?
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [HYPE]

Mitä nyt gameplay videoita oon töllännyt niin ei todellakaan yltä Arma2 tasolle, mutta on ihan mukavaa konsolisotasimua. Traileri oli kyllä ihan kiva, mutta epäilen suuresti vielä. Kuitenkin odotan mielenkiinnolla, mitä tulevan pitää.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [HYPE]

Mitä nyt gameplay videoita oon töllännyt niin ei todellakaan yltä Arma2 tasolle.

Minun mielestä Arma 2 on suoraan syvimmästä hanurin syöveristä demon perusteella. Siis tekoälyllä on super sihti ja osuvat lonkalta päähän kun lentelee helikopterilla, eikä kylllä muutenkaan koukuttanut. Khyl OFP 2 vie voiton ;)
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [HYPE]

Tuleeko tähän lentsikoita, kun ei ole sattunut silmään yhdessäkään kuvassa tai videossa :confused:
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [HYPE]

Tuleeko tähän lentsikoita, kun ei ole sattunut silmään yhdessäkään kuvassa tai videossa :confused:

Hyvä ettei tulisi, alkuperäisessä OPF:ssä lentokoneet oli toteutettu todella surkeasti. Ainut controlli joka pelasi kuten piti oli heittoistuin.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [HYPE]

Tarkoittaakos tämä täysin realistinen ajoneuvojen vauriomallinnus sitä, että esimerkiksi tankkia ammutaan kranaatilla kylkeen, niin koko tankki ei räjähdä mustaksi savuavaksi hiili läjäksi, josta renkaat, telat ja muut hilipetöörit häviää maagisesti kuin kamelin pieru saharaan
(kuten ArmA 2:ssa)
vaan ainoastaan se kylki tuhoutuu mihin ammutaan?
Olisi se aika mageeta :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [HYPE]

Tarkoittaakos tämä täysin realistinen ajoneuvojen vauriomallinnus sitä, että esimerkiksi tankkia ammutaan kranaatilla kylkeen, niin koko tankki ei räjähdä mustaksi savuavaksi hiili läjäksi, josta renkaat, telat ja muut hilipetöörit häviää maagisesti kuin kamelin pieru saharaan (kuten ArmA 2:ssa) vaan ainoastaan se kylki tuhoutuu mihin ammutaan?
Olisi se aika mageeta :D
Näinkö tosiaan ArmA 2:ssa tapahtuu? No ohhoh.

Jo ekassa OFP:ssä oli tankeille ja muille hilavitkuttimille aluekohtaiset, asteittaiset vauriomallinnukset. Eli kun vaikkapa M1A1-tankilla rymysi eteenpäin ja joku liipaisi RPG:llä kylkeen, niin vasemmassa yläkulmassa oleva valkoinen tankkikuvake muutti väriään isku iskulta valkoisesta asteittain keltaiseksi, haalean oranssiksi ja lopulta punaiseksi (aka rikkinäinen alue tai osa). Vauriomallinnus oli siis sekä visuaalinen (vaikkakin pienimuotoinen) että konkreettisesti toiminnallinen ominaisuus. Jos siis toinen puoli tankista näytti punaista, ei puolittaisilla telaketjuilla liikuttu tietenkään kuin ympyrää, jos sitäkään. =)

Jonkinlainen esimerkki tässä videossa kohdasta 0.55 alkaen, jossa jenkkien M1A2 ottaa kirjaimellisesti piippuunsa kun katsotte vasemman ylälaidan tankkikuvakkeen värjäytymistä. Vähän huonosti tuosta käy ulkoiset vauriot tahi jatkoseuraukset ilmi kun enimmäkseen näytetään sisäkuvakulmasta ja lyhyen aikaa, mutta joka iskusta tankki siis nytkähtää ja ottaa samalla vahinkoa. Niin ja samoin hittiä ottaa myös tankkimiehistö, etenkin jos käytettiin ikäviä heat-ammuksia. Tällöin miehistö kuoli ennen tankkia --> pieneen lämpöhalvaukseen siis. Eli kyllä vaan OFP oli aikanaan melkoinen vekkuli näiden detaljien suhteen. :)

Tämä tarina spoilereihin, kun ei liity OFP 2:een. Suoraa vastausta en myöskään osaa kysymykseesi antaa, kun en ole pelivideoita tankkiosumista nähnyt. Toivotaan että Codemastersin studio tekisi asiat vauriomallinnuksen osalta perinteitä noudattaen, jos ArmA 2:ssa mennään tosiaan kuvauksesi mukaan noinkin paljon metsään.

EDIT: Jatkoa:
No siis kyllähän ArmAssakin on se tankkikuvake ylänurkassa, mutta sitten kun se kuvake värjäytyy tarpeeksi punaisella niin tankki räjähtää moskaksi.
Noniin, eli mainitsit asian ehkä hieman laveasti. Ymmärsin kertomastasi että ArmA 2:ssa tankki hajoaa suoraan yhdestä kranaatista savuavaksi hiililäjäksi. Ihmettelinkin että jopas nyt. =)

Juu tankit taaplasi OFP:ssäkin hajota lopulta mustaksi möykyksi kun tarpeeksi rikkipoikki ammuttiin. OFP 2:n lähestymistapa tähän selvinnee ajan kanssa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [HYPE]

Näinkö tosiaan ArmA 2:ssa tapahtuu?

No siis kyllähän ArmAssakin on se tankkikuvake ylänurkassa, mutta sitten kun se kuvake värjäytyy tarpeeksi punaisella niin tankki räjähtää moskaksi. Sitä ennen tankista kyllä osia menee toiminta kelvottomaksi, kuten piipppu. Ukko ei tankin sisällä kylläkään ota osumaa ollenkaan.
Ja jos ihan puutaheinää olen tässä nyt sokeltanut menemään niin anteeksi kovasti, mutta demon perusteella näitä juttuja mainitsin, enkä ole demoakaan paria tuntia enempää pelannut :p
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [HYPE]

Ei hyvää päivää kun alko ihan tajuton kuumotus. Näytti todella maukkaalle! Ei tarvi kun toivoa että peli pyörii sulavasti ja olisi mahdollisimman valmis ilmestyessään. Itse toivon että peli olisi sopivalla tavalla toiminta ja simulaatiopelin hybridi. Toimintaa pitää löytyä reilusti!
 
Ylös Bottom