Näinkö tosiaan ArmA 2:ssa tapahtuu? No ohhoh.
Jo ekassa OFP:ssä oli tankeille ja muille hilavitkuttimille aluekohtaiset, asteittaiset vauriomallinnukset. Eli kun vaikkapa M1A1-tankilla rymysi eteenpäin ja joku liipaisi RPG:llä kylkeen, niin vasemmassa yläkulmassa oleva valkoinen tankkikuvake muutti väriään isku iskulta valkoisesta asteittain keltaiseksi, haalean oranssiksi ja lopulta punaiseksi (aka rikkinäinen alue tai osa). Vauriomallinnus oli siis sekä visuaalinen (vaikkakin pienimuotoinen) että konkreettisesti toiminnallinen ominaisuus. Jos siis toinen puoli tankista näytti punaista, ei puolittaisilla telaketjuilla liikuttu tietenkään kuin ympyrää, jos sitäkään. =)
Jonkinlainen esimerkki
tässä videossa kohdasta 0.55 alkaen, jossa jenkkien M1A2 ottaa kirjaimellisesti piippuunsa kun katsotte vasemman ylälaidan tankkikuvakkeen värjäytymistä. Vähän huonosti tuosta käy ulkoiset vauriot tahi jatkoseuraukset ilmi kun enimmäkseen näytetään sisäkuvakulmasta ja lyhyen aikaa, mutta joka iskusta tankki siis nytkähtää ja ottaa samalla vahinkoa. Niin ja samoin hittiä ottaa myös tankkimiehistö, etenkin jos käytettiin ikäviä heat-ammuksia. Tällöin miehistö kuoli ennen tankkia --> pieneen lämpöhalvaukseen siis. Eli kyllä vaan OFP oli aikanaan melkoinen vekkuli näiden detaljien suhteen.
Tämä tarina spoilereihin, kun ei liity OFP 2:een. Suoraa vastausta en myöskään osaa kysymykseesi antaa, kun en ole pelivideoita tankkiosumista nähnyt. Toivotaan että Codemastersin studio tekisi asiat vauriomallinnuksen osalta perinteitä noudattaen, jos ArmA 2:ssa mennään tosiaan kuvauksesi mukaan noinkin paljon metsään.