Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

Hyvin ristiriitaiset fiilikset tulee pelistä; toisaalta huonohko grafiikka ja vaikeaselkoiset valikot (jollei osaa Lontoota hyvin), toisaalta hyvinkin se peli jota odotin.

Etenet tiimin kanssa, kenties eri reittiä kuin se. Uusia varusteita saa kerättyä kuolleilta sotilailta. Et näe kauas aluskasvillisuuden ja puiden takia, jolloin liikkuminen on vaarallista kun vihollista ei havaitse -tämä toki vain jos pelaa HC:nä. Päättömän juoksentelun huomaa hyvin äkkiä huonoksi ratkaisuksi, kun vihollisen luoteja alkaa lennellä joka puolelta sinua, olet piiritetty. "Missä pirussa ne tiimikaverit oikein on!!!??" :)

Äänimaailmasta olisin toivonut enemmän Battlefieldistä tuttua laukausten jymyä, vaikka oikeat aseiden ja kulkuneuvojen äänet peliin on äänitettykkin. Onlineen en näillä taidoilla vielä tutustu, paitsi ehkä hyvin suljetussa piirissä [FL]
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

Mites vaikeusasteet? Onko erot kuinka suuria, käsittääkseni pelissä on kolme vaikeustasoa. Lähinnä tietty HC:n vaikeusaste kiinnostaa. Onko tehtävät tai kampanja yksinpelillä aivottomien tietokone kavereiden kanssa aivan mahdoton ja tarviiko oikeasti vetää kentät co-op moodissa kavereiden kanssa?
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

onko toi yksinpeli kampanja miten pitkä?
esim luokkaa cod4 läpijuoksu
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

Näytti ihan hyvältä, mutta ei oikeastaan mitään erikoista.
En nyt sanois et noi grafiikat nyt niin huonot on.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

Itselläni oli mukava ylläri odottamassa kun tänään meinasin peliä jatkaa, olin eilen paukutellut tieni seiska mission alkuun ja tänään continue campaign / load campaign heittävät minut keskelle kakkosta. Single mission puolelta voin mennä (ja meninkin) seiskan paukuttamaan läpi, mutta kasi ei sieltä auennut. Eli nyt pitäis poksutella uudelleen 2-7 missiot ja kiinnostaa ihan markalla. TTU KELE ja TANA soikoon tätä touhua.

Tää homma on ihan hanurista.

http://www.youtube.com/watch?v=_hjHExmy4H8
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

Peli vaikuttaa kamalan kiinnostavalta, mutta ei oikein tuon laatupuoli hirveesti vakuuttanut ensitestin osalta. On vahvasti tuota testaustautaa työn puolesta takana joten käy vähän harmittaan kun tuollaista jöötiä pusketaan edes kauppaan. Etukäteen arvelutti kaikkein eniten botti-sotilaiden toiminta, koska se on tämän tyylisesä tapauksessa todellatodella haastavaa saada toimimaan kunnolla. Yllättäen juuri siltä osastolta ensimmäiset 2 bugia oli havaittu jo samantein vaikka ei sen paremmin yrittänyt löytää vaan ihan normi pelitilanteessa tuli vastaan.

Tässä eka hilpeyttä herättänyt bugi: Ekassa tehtävässä olin putsannut sen kylän ja käskin bottien lähteä sinne landing zonen suuntaan. Kai ne sinne lähtikin sitten? Menin itsekin vähän matkaa, mutta sitten sainkin päähäni että käympä vielä katsomassa tarkemmin sitä kylää ja niitä taloja ja niiden sisätuloja ja kaikkia siistejä juttuja....

Noh...sitten ihmettelin, että mihin mun mihet hävis? Avasin kartan niin ne liikkui kovaa vauhtia siellä jossain veden päällä!? Sen jälkeen tuli kommenttia, että "two is down"

No oli sitten ihan pakko mennä kattoon, että mitä ne kaverit puuhastelee? Kun tulin sinne rannalle, niin siellä ne äijät seisoo laiturin päässä katselemassa auringonlastuka tms. Sitten se kakkosyksikkö oli tipahtanut laiturin alle ja seiso siellä....ilman asetta, mutta kädet "aseenpito" -asennossa -> TERVE. No sitten lopetinkin pelaamisen siltä erää kun follow me komento ei aiheuttanut botti sotilaissa edes ilmeen värähtämistä. Auringonlasku oli sillä hetkellä kai selvästi kiinnostavampaa kuin landing zonelle meno :D

Myöhemmin kokeilin nopeasti multiplayeriä ainoalla järkevällä pelimuodolla eli "Infiltration" Oli shokeeraavaa huomata, että siellä oli KAKSI...SIIS KAKSI eri "mappia" Siis oikeesti? :eek: Mitäköhän pointtia on tehdä pienen valtion kokoinen pelialue ja rajottaa moninpeli sitten noin pieneksi? Eihän tämä voi olla edes todellista?

Kun äkkiseltään mietittynä tuo voisi tapahtua missäpäin vaan saarta. Pelimuodossa tarvittaisiin niinkin monimutkaiset asiat kun spawnipisteet, tuhottava kohde (vaikka rakennus) ja mahdolliset ajoneuvot. Periaatteessahan em. asiat pystys generoimaan vaikka jollain random generaattorilla sinne mappiin jos vähän olisi nähnyt vaivaa ja olisi ollut tahtotila satsata moninpeliin kunnolla? Tai sitten "mission editorilla" joka oli mukana jopa Operation Flashpoin: Elite pelissä joka julkaistuun vanhalle Xboxille 4 vuotta sitten. Ellei peliin tule nopeella aikataululla moninpeli paranuksia, niin ei jaksa montaa viikkoa ketään kiinnostaa. Aika pettynyt olen, ei yllä moninpelimielessä lähellekkään "oikeiden" OFP tasolle...jäädään mun mielestä jopa 4 vuotta wanhasta Xbox pelistä jos ei oteta huomioon ulkonäköä.

PS. Toinen bugi ekana iltana oli katolla seisova botti-sotilas aaarggghh.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

Kiitos Gimblelle arvostelusta, ja viikonlopun pilaamisesta. Odottelin jo ensi viikkoa ja briteistä valuvaa OFP: DR:ää, mutta nyt odotukset ovat muuttuneet vitutukseksi ja itkuksi. Toki täytyy peli testata vielä itse ennen tuomiota, mutta ei lupaa hyvää. Jotenkin alkanut tuntua siltä, että PS3:lle suolletaan kaiken maailman paskaa kamalan hypen saattelemana, tässä siis jo toinen perättäinen peli jonka erehdyin ennakkotilaamaan hypen takia. Muutenkin tuntuu siltä, että kaikki pelit nykyään huononevat ilmestyessään.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

Kiitos Gimblelle arvostelusta, ja viikonlopun pilaamisesta. Odottelin jo ensi viikkoa ja briteistä valuvaa OFP: DR:ää, mutta nyt odotukset ovat muuttuneet vitutukseksi ja itkuksi. Toki täytyy peli testata vielä itse ennen tuomiota, mutta ei lupaa hyvää. Jotenkin alkanut tuntua siltä, että PS3:lle suolletaan kaiken maailman paskaa kamalan hypen saattelemana, tässä siis jo toinen perättäinen peli jonka erehdyin ennakkotilaamaan hypen takia. Muutenkin tuntuu siltä, että kaikki pelit nykyään huononevat ilmestyessään.

Ei kannata vielä epätoivoon heittäytyä. Bugit saadaan korjattua päivityksellä ja moninpeliin saa aina lisää kenttiä jos pelintekijät katsovat tarpeelliseksi :) Terveisin peliä ensiviikolla odotteleva.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

Tänään itsekin ostin pelin ja on ihan hyvä ainakin tuo yksinpeli kampanja. Kiva realistisuus pelissä. Ihme kyllä, että multiplayeriin kun yrittää mennä onlineen, niin heittää jonkun connection errorin, onko muilla tätä?
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

Joo, siis sori viikonlopun pilaamisesta ja näin mutta älkää ymmärtäkö väärin. En mä ainkanaan tätä vielä pysty huonoksi tuomitsemaan ja nykyajan trendi tuntuu olevan, että rushitaan joku räpellys kauppaan ja pätsäillään sitä sitten enemmän tai vähemmän jälkikäteen. Toivottavasti tässä tapauksessa enemmän, koska pelissä voisi olla paljon potentiaalia jos ja kun botit ei seikkailisi missä sattuu, eikä varsinkaan katolla tai laiturin alla! Kyllä tuosta nyt kuitenkin Flaspoint-peli on tunnistettavissa ja se on todella hyvä juttu. Ne jotka hakee Fläsäri peliä, niin sitä myös saa...ei välttämättä ole siis mikään pettymys.

Mä testaan tänään ja huomenna poikain tarkemmin tuota co-oppia ja multiplayeriä poikain kanssa ja toivottavasti olen sunnuntaina viisaampi ja voisin kertoa myös jotain positiivista. Päätin nyt kuitenkin heti kärkeen heittää pientä kritiikkiä, koska laatu ja ominaisuudet ei tällä hetkellä vastaa odotuksia ja sillon kuuluu tulla kuraa niskaan! Codemaster kyllä osaa julkaista myös laadukasta softaa kuten juuri näimme mm. DIRT2 muodossa...Fläsäriä ei ainakaan laadun valossa pysty tunnistaan saman julkaisijan tuotteeksi!
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

Omat ensivaikutelmat:

Itse pelaaminen on aevan ihanaa. Pahempia AI-bugeja ei vielä itselläni ole tullut vastaan. Pieniä kyllä, mutta aivan loistavat hetket peittävät ne alleen.
Toisaalta moninpelin kaveri -ja invilistat ovat toivotonta säätämistä, jotta saan edes lisättyä kaverit. Sitten yritän invata porukkaa, mutta lista vaan jumittaa, aivan kuin sitä ei edes kiinnostaisi toimia. Tuon kun saavat korjattua, niin paranee oma pelikokemukseni entisestään.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

VINKKI PELAAJILLE :
Omia kavereita EI kannata räjäyttää samalla kun räjäyttää
ITauton :rolleyes: tulee meinaan aikast kusiset oltavat...
Ihan ok peliltä vaikuttanut ainakin tähän asti ja mullakaan ei tekoäly
ole pahemmin temppuillut...
Mut multiplayerpuolelle olis tosiaankin parannusta kaivattavissa,
kuten jokunen uusi mappi kuten joku tossa on jo mainostanukkin...
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

Kyllä tuosta nyt kuitenkin Flaspoint-peli on tunnistettavissa ja se on todella hyvä juttu. Ne jotka hakee Fläsäri peliä, niin sitä myös saa...ei välttämättä ole siis mikään pettymys.
!

Flashpoint ei ole flashpoint eikä mikään ellei se ole aluksi ihan järkyttävän buginen.
Kyllä siitä varmaan ihan helvetin hyvä peli tulee.

Ja tulipa tämä kuitenkin ostettua. Peruutin konsolinetin ennakkotilauksen alkuviikosta, kun arvostelut näytti niin keskinkertaisilta, mutta tulihan se sit ostettua kaupasta, kalliimmalla. ***un idiootti(minä siis).
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

Tulipa pelattua tuota parin tunnin verran ja en ole ikinä pelannut näin huonoa peliä. Okei, ehkä hieman suurentelin tuota kommenttia, mutta tämä on huonoin peli mitä olen pitkään aikaan pelannut. Grafiikka on älyttömän huonoa verrattuna siihen mitä olen odottanut. Tekoäly ei ole lähimainkaan se "maailman-paras-tekoäly" mitä Failmasterit ovat sanoneet. Esimerkiksi käskin botteja seuraamaan minua, niin 200metrin talsimisen jälkeen kuulin, että botti pyytää lääkintämiestä. Katsoin sitten missä botti on niin siellähän se 200metrin päästä löytyy vihollistulen keskeltä. Vaikeustason vaihdollakaan, ei ollut näköjään mitään vaikutusta tekoälyyn. Vain HUDi karsiutui pois + muuta helpotukset. Ajoneuvojenkin ajettavuus oli kamala, ja pelissä ei ole minkäänlaista vaurionmallinusta (Gridin pelimoottori ja edes nokkaan tule naarmuja kun törmää tolppaan). Aitojen yli pääsi kiikkumaan tietyissä kohdissa. Loppujen lopuksi peli on ihan älyttömän tylsä ja pelissä ei ole mitään haastetta (tosin olen vain pelannut ekaa ja toista tehtävää vasta). Tehtävät ovat normaaleja, "tuhoa kohde x, mene kohde y". Ei tässä muuta, pistän lisää kommenttia kun peliä pelattu enemmän.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

Ei hätää, ei ne tehtävät vaihtamalla parane.

Mielestäni tässä eletään ihan samaa FarCry2 syndroomaa, paljon hypeä, jotain ihan kivaa, mutta muutamia niin isoja puutteita ja epäonnistumisia ettei tästä tule kovin suurta menestystä. (Mutta menestyksekäs nimi ja hype myyvät alkuun.)

Jos miettii niitä oikeasti hyviä pelejä, niin niissä ei ole tupannut olemaan mitään älyttömän skeidalta tuntuvaa juttua aluksikaan ja on mielestäni sääli jos jatkossa pelit ovat julkaisutilanteessa public betoja. Käy pian sama kuin käyttispuolella tietokoneissa, että pari patchia pitää odotella ennenkö peliä voi/kannattaa hankkia, ellei halua olla miinanraivaaja.

Tässä muutamia poimintoja:
Tekoäly on berberistä, botit nettipelissä enemmän berberistä, publa on niin karmeeta sekoilua ettei siitä tule yhtikäs mitään, botteja tai ei. Pelaaminen on pääosin melko tylsää tallailua, hitdetectionissa tuntuu olevan jähmeyttä, lähitaistelut ovat todella jäätäviä, ympäristöt ovat samaa kumpua ja puukaistaletta kilometri toisensa perään, nettipelissä on todella heikko karttatilanne, nettivalikoiden jähmeys, tallennuspisteiden bugaus yms yms.

Mitään pahempia eksymisiä eivät omat hahmot ole tehneet, mutta perhana kun käsken move fast tänne ja tuonne, tai huudan medikkiä, niin ei siinä vaiheessa haluaisi katsella kun kompuutterit vetää munat turpeeseen kummun taakse ja vuodan kuiviin.

Onneksi CoD tulee pian, jos ne sen ryssii ni appajee.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

Onneksi CoD tulee pian, jos ne sen ryssii ni appajee.

Alku näytti lupaavalta kunnes lopussa tuli vastaan CoD, ei varmaankaan kannata ostaa jos mw:n tyylinen juokse ja kuole on kiinnostavampaa. Huomenna hakemaan oma kappale jos hinnat ei pyöri siellä 70€:n puolella mitä yleensä on tottunut marketeissa näkemään.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

kaverinkaa yritettiin 2 tuntia päästä samaan huoneeseen aina tuli joku error. online puoli vaikuttaa aika syvältä. invitetta on turha käyttää parempi etsiä huone yleisen puolelta. Sitten kun 2 tunnin uurastuksen jälkeen päästiin pelaamaan niin kaveri painoi selectia tutkiakseen karttaa, tilttas peli siihen. No kesti yhteispeli peräti 2min. Parempi lähtä paikalliseen ottamaan muutama olut.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

Hyvät pelit kiinnostavat, en nyt puhu pelin formaatista vaan siitä että miltä ampuminen tuntuu, miltä hahmo tuntuu jne. Mielestäni ohjaimella liikuteltavaksi toimii paremmin kevyt "heiluva ase" kuin yrittää simuloida hahmon massaa pelaajalle, jolloin jatkuva tahmeus ja jähmeys häiritsee. Kun ihminen tulen alla menee maahan, niin se on todella nopea toimitus, ei siinä ruveta katselemaan onko tässä märkää tai mutaista. Myöskin vertaus codiin pätee nettiliittymään, siinä frendilistalla PSN olevat henkilöt ovat myös pelissä listalla, tässä ei. Lobbyissä jatkuva readyttäminen on todella turhauttavaa. Myös privahuoneen synnyttäminen / valikot yleensä ovat hanurista. En ole vielä ainakaan hoksannut mistä pelissä näkisi paikalla olevat pelaajat ja vaikkapa scoreboardin (laajuudesta johtuen joskus tuntuu kuin olisi ainoana paikalla ilman ainuttakaan vihulaista), pelimuotoja on hintsusti, mappeja todella surkeasti ja ne botit ovat lähinnä vitsi, eli jos ja kun vertaan CoDiin, niin mielummin ottaisin sieltä 6vs6 ja 9v9 ihmispelaaja-pelimuodot.

Ei vaadi mitään Matlokkia että tajuaa "openworld" "sotasimulaattorin" olevan hieman eri kuin CoD, noin idealliselta kannalta katsoen. Se ei silti tarkoita etteikö toisen pelin onnistuneista (tai ainakin paremmista) ominaisuuksista voisi puhua vertailevassa mielessä. Se pelisarja on kuitenkin tässä sotapeligenressä mielestäni referenssi.

Lähinnä ihmetyttää eikö näitä avoimen maaston pelejä osata tehdä kunnolla, liikaa palaa FC2 mieleen. :D

Listtäköön vielä että miksi aiemman viestini CoD maininta "vei pohjan" koko viestiltä, suurin osa havainnoista ja mielipiteistä oli kohdennettu suoraan Flashpointtiin vertaamatta sitä sen ihmeemmin mihinkään.

PS. Selecti pohjassa tuo scoreboardin esiin
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

Hmm, ei oikein tiedä, että mitä tästä pelistä ajattelisi. Maastot on melkoisen tylsiä, tehtävissä ei tunnu olevan mitään järkevää ideaa (aina vaan samaa), bugeja löytyy ja osumatunnistus on huonoa ainakin yksinpelissä (ns. ampumiskunnossa olevaan vihuun kyllä osuu, mutta maassa vaikeroivaan loukkaantuneeseen vihuun ei vaan osu millään).

Ja vähän paremmin voisi kenties neuvoa, että miten verenvuoto tyrehdytetään yms. Ainut kuolema tuli, kun en löytänyt millään apua verenvuotoon. Ja vieläkään ei oo löytynyt, että miten tuota tiimin medicciä voisi oikein hyödyntää. Ja tekoäly voisi käyttäytyä järkevämmin ainakin follow me -komennon jälkeen. Yritin selässä olevaa vihua ampua ja tiimikaveri tunki aina vaan juuri siihen eteen, kunnes komensin ryhmän siirtymään muualle.

Toisaalta, kyllä tää peli silti ofp:lta tuntuu, vaikka onkin väärät tekijät. Mikään ei voita sitä fiilistä, kun yksi osuma tappaa ja itsekin kuolee aika nopeasti (tuskin sentään yhdestä osumasta). Tekoälyn toimiessa on nättiä suorittaa onnistunut hyökkäys (vaikka komentoja onkin vaikea antaa pikatilanteissa). Aseet käyttäytyy melko realistisesti, mutta eikö tässä pelissä muka tartte ottaa ennakkoa? Kyllä kaukana oleviin tarttee tähdätä ylemmäs, mutta oishan se ennakkokin mukava ottaa. Saisi vielä paremman pelin aikaiseksi.

Pitää kyllä toivoa, että tulee jokin vähän suurempikin päivitys, että saavat pelin vihdoin valmiiksi. On se tälläkin hetkellä ihan mukavaa viihdettä, mutta ei se kyllä ekan ofp:n tasoinen ole.
 
Ylös Bottom