Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]
Omat kokemukset ovat myös hieman ristiriitaisia, onhan pelissä bugeja joo. Itelläni ilmenee välillä sellaisia että äänet katoa, siis komentoäänet. Mutta se nyt ei niin paljon vaivaa mieltä. Kyllähän noi tekoälyukkelit välillä tykkä häröillä sitä sun tätä, mutta itse harvemmin edes komennan niitä, pärjäävät kyllä ihan viisasti myös ilman komenteluja. Paitsi yhessä tehtävässä jossa piti hiipiä hiljaa niin käskin niitten olla ampumatta jottei herättäis huomiota! Monet tuntuu kuitenkin tuomitsevan pelin jo tyyliin ekan tehtävän jälkeen, että joo ei ollut mun juttu. Pelin edetessä kuitenkin tulee vastaan erilaisia tehtäviä. Ohan ne tietenkin melkein sitä samaa että paikasta A paikkaan B yms, mutta tunnelma niissä välillä on just niin aitoa. Sekä harvemmin se puskissa kökkiminen on näin jännää, että ei tiedä mitä tapahtuu kun pään nostaa. Välillä sitä sitten päättä ramboilla, nousta puskasta ja lähtee pyssyt paukkuen kohti vihollis laumaa, takaraivossa se muistikuva että kyllähän minä eräässä toisessakin pelissä näin pärjään. Sit tuleekin yks osuma ja homma on siinä. Ensikerralla miettiikin sitten tarkemmin! Mitä grafiikkaan tulee, niin välillä maisemat näyttää kun peli olisi pari kolme vuotta vanhaa tavaraa, paikoin taas kauniilta. Savu/tuli, räjähdykset ovat saaneet todella kauniisti mallinnettu, sekä kaikki varjot yms. Varsinkin yötehtävät ovat kauniin näköisiä sekä ulkonäöltään kuin tunnelmaltaan.
Myönnän että itsekkin olen kyllä enemmän näitä ADHD räiskintä action pelien ystävä, mutta just sen takia hommasin tämän koska tiesin että tässä on turha ramboilla ja edettään hitaasti ja tarkasti. Sekä se että konsoleilla ei tämän tapaisia sotapelejä ole, nettipelistä en oikee ole mitään mieltä, tulee jotenkin mieleen KILLZONE2:sen häröilyt ym. CO-OPin takia itekki tämän hommasin muttei tällähetkellä näyttäis kaverilistalla hirveen moni olevan innoissaan kyseisestä pelistä, vaikka sitä ovatkin pelanneet.
Olin itekkin ekan/toisen tehtävän aikana että hohhoi, ja että mitä mun nyt oikeesti täs pitäis tehää. Mut sit kun pikkuhiljaa alkaa oppimaan pelin jujun niin sit alkaa vasta nauttimaan siitä. Ekasta flashpointista mulla ei ole oikestaan enää minkäänäköistä muistikuvaa kun silloin vuosia sitten taisin vähäsen kokeilla, ehkä se on ihan hyvä asia. Etten ajattele tätä peliä sillä tavalla että, no kun tää ei oo sitä aitoa Flashpointtia yms. Kyllä tätä nyt vaihteeksi pelaa, vaikkei kyseessä olekaan mikään mestariteos, välillä tunnelma on todella hyvä ja jännittävä/aito, välillä taas tulee haukoteltua. Mutta ei se mitään, ehtii niitä action hidastus John Woo Hollywood toimintaputkijuoksua pelata myöhemminkin, niistä kun tuskin tulee pulaa tulevaisuudessa!
Lopputulos on se, että kyllä tälle pelille antaa mahdollisuuden, jos vielä päivityksiä ilmenee niin pelistä voi tulla todella hyvä. Siinä vaiheessa vaan alkaa tulee markkinoille jo sen verran muita pelejä että tämä ikävä kyllä jää hyllylle. Mutta eihän sitä tiedä jos taas innostuu palaa tämän pariin, jokin siinä kuitenkin on että tätä haluaa pelata. Ainakin vielä