Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
No pc puolella mennään jo lähes 100% diginä ja nämä fyysisten puolustajat on vain konsolipuolella.En ymmärrä tuota puolustelua, edustat pelaajakuntaa ja haluat maksaa extraa siitä että tuote on diginä, jälleenmyynti ei mahdolista? Toki saa tedä niin kuin itsestä hyvältä tuntuu mutta ei siitä voi sanoa yleisesti että "ja se kyllä ainut oikea suunta onkin." Minusta tuo on pahin mahdollinen suunta, käytännössä sellainen monopoli joka sanelee täysin hinnat, eikä taatusti alaspäin.
Miksi minä en myy? Koska muutaman pelin aikanaan ostin 4-5 kertaa uusiksi ja lopulta olin maksanut moninkertaisesti pelistä.
No mä pelaan vanhojakin pelejä vielä pitkänkin ajan päästä. Esim RDR ykkösen olen ostanut jo 7 kertaa.Nyt on aika kova syy olla myymättä pelejäet malta olla myymättä/ostamatta samaa peliä 4-5 kertaa joten se tulee kalliimmaksi kuin digiversio
Sepä siinä onkin, että isoin osa massasta on niitä jotka ostaa 1-10 peliä vuodessa. Ei ne käy vaihtamassa peliä missään. Joo voi toki myydä kirppiksellä tms, mutta aika marginaalisella hinnalla.Väitän, että silloin kyseessä on todelliset erikoistapaukset, kun digiversiosta tulee oikeasti fyysistä halvempi.
...että kauppareissun voi käytännössä ajoittaa sen odotetun pelin julkaisuun niin, että samalla käy pelikaupassa ostamassa fyysisen ja heittää vaihtoon jotain, mitä ei enää pelaa. Jo sillä jokaisesta fyysisestä tulee huomattavasti digitaalista halvempi.
Loppuun offtopicina pakko naureskella hyväntahtoisesti Ompun RDR:n seitsemälle ostokerralleEi tullut sitten 2-3 kerran kohdalla mieleen, että jospa en enää myykään eteenpäin?
Toki, mutta samat palvelimet tarvitaan päivitysten jakoon, nettipeleille jne, jolloin ne fyysiset kuormittaa sitä samaa möykkyä myös oman muoviongelansa lisäksi. Sillä erolla ettei se sähkön ympäristöongelma päädy ilmaston lisäksi myös esimerkiksi mariaanien haudan pohjaan kuten muovi noin yleisesti.Ei se ole selvää että digi on ympäristöystävällisempi kuin fyysinen. Palvelinsalit ovat sähkörohmuja.
Tilalle tuli Gamestop joka näyttää aina olevan täysin tyhjä asiakkaista ja ei mikään ihme, kun hinnat korkeampia kuin diginä ja itse liike ei vaikuta kovinkaan houkuttelevalta.
Onhan tuo vieläpä sijainniltaan todella huono jos kyseistä kauppakeskusta ajatellaan. Ei siinä paljon muualle viitsi mennä jos tuolla asioi.Raision Myllyn Viihdepysäkissä riitti asiakkaita vuosien varrella hyvin. Lopulta kauppakeskuksen remonttien takia nostivat vuokrat niin korkeaksi, että se lopetti toimintansa. Tilalle tuli Gamestop joka näyttää aina olevan täysin tyhjä asiakkaista ja ei mikään ihme, kun hinnat korkeampia kuin diginä ja itse liike ei vaikuta kovinkaan houkuttelevalta. Myyjät ollut ihan hyviä, hyvää asiakaspalvelua siellä saanut.
Lienee kuitenkin vain ajankysymys, koska autio liike pakkaa kamansa. Isoissa kaupungeissa tulee next genissä pysymään vaihtomahdollisuus, mutta muualla sitä vaihtoehtoa ei välttämättä edes ole enää jatkossa tarjolla.
Ja tuossa vaiheessa saat pelin storestakin jo parhaimmillaan 4,95 hinnalla. Store on viimeisen vuoden ollut jatkuvasti täynnä alle vitosen pelejä missä on mukana ihan isoja AAA pelejä.Kyllä fyysinen tulee halvemmaksi, vaikka ostaisi kahden vuoden päästä. Itse ostan yleensä noin 15-20 eurolla fyysisen pelin (nykyisin on niin paljon hyviä pelejä jatkuvasti backlogissa, ettei se uusin julkaisu ole melkein koskaan itselleni kovinkaan tärkeä, voin hyvin odottaa vuoden tai viisi ennen kuin pelin pelaan) ja saan siitä melko lailla omat takaisin. Huuto.net, tori.fi ym.
Se, että joku tai jotkut käyttävät rahaa hölmösti tai heillä on varaa käyttää sitä hölmösti /sen enempiä ajattelematta, ei mielestäni ole hyvä peruste sille, että olisi hyväksi myös kaikille vastullisesti rahaa käyttäville tai niukalla budjetilla pelaaville siirtyä kokonaan digiin.
Juu psprices.com on kovassa käytössä, indie-pelejä tulee osteltua paljon. Hyvä vinkki kyllä yleensä ottaen.Niitä on netissä sivuja missä näkyy Storen hinnat, jolloin ne voi ostaa itselle sopivalla hinnalla kun laitat muistutusrajat ja sit seurailee psn valuutan tarjouksia jolloin 50e storeen on paljon vähemmän itselle.