Olisiko ollut mahdollista vastata useampi vaihtoehto? En itsekään ymmärrä mistä nuo prosentit muodostuu ellei arvaukseni ole selitys asialle.
No, mitä noihin vastauksiin tulee, niin köykäisen oloisia perusteluita kaikkiaan. Käynpäs aika kuluksi läpi yksitellen:
1. Nopeasti pelaamaan ostamisen jälkeen: mikä se ero on fyysiseen verrattuna? Kauppareissu, vai? Postin odottelu? En ikinä ole ymmärtänyt kiirettä pelien tai muunkaan viihteen suhteen. Aina on jotain muuta mitä pelata sillä aikaa kun joku on vasta tulossa. Ongelma on enemmänkin se, että ei tiedä mitä pelata kun pelattavaa on niin paljon eikä niinkään kiire saada pelattavaa lisää.
2. Vähemmän aikaa kaupassa: kauanko siellä sitä aikaa menee jos tietää mitä hakee?
3. Vähemmän aikaa levyjen vaihtoon: en tiedä miten enemmistö pelaa mutta itse keskityn yhteen peliin, joka on aina siellä asemassa. Konsoleita on useita, joten kaikissa aina se joku fyysinen media sisällä.
4. Helppo tilata: kuinka vaikeaa fyysisen tilaaminen sitten muka on?
5. Ei voi hukata: huvittavin kohta. Kuinka monella on ongelma, että pelit on hukassa? Sen sijaan digiä poistetaan jatkuvasti saatavilta ja alkuperäistä teosta saatetaan muokata ties millä tavoilla, esim. poistamalla musiikit.
1: kyllä se sikäli on nopeampaa, kun peli vaikka julkaistaan, niin se on pelattavissa heti klo 00. Itelle koko pelaaminen kulminoituu uutuuspeleihin, joita pelaan ensimmäisten joukossa ja fiilistelen muiden kanssa ensi tunnelmia. Mulle uusi peli, joka on ilmestynyt 2-3v sitten ei herätä mitään fiiliksiä, joten ei mun tee siinä vaiheessa mieli edes pelata mitään, jos tiedän et uusi peli tulee huomenna.
Ja esim RDR2 oli nopeampaa ladata nopealla netillä, kuin asentaa levyltä.
2: Minulle kauppa-aikaan kuuluu myös matka-aika. 50km/suunta lähimpään kauppaan joka pelejä myy.
3: itse saatan yhdellä pelisessiolla pelata 5-10 peliä ja kirjastossa se 300-400 peliä, niin ei sitä kyllä vaan jaksa vaihdella. Konsoleita tosiaan on useita. Yhdellä ostoksella molemmissa samat pelit ja voi pelata samaan aikaan samaa peliä kahdella konsolilla.
4: En mä siinä pelaamista ennen/sen jälkeen pleikkarilla Storea selatessa fyysistä saa. Siitä on kätevä katsoa mitä on tarjolla/tulossa tarjolle ja yhdellä klikkauksella se jo latautuu.
5: Ei hukassa oleminen tarkoita suoraan sitä, että se on kokonaan kadoksissa. Jos sulla on koko seinä täynnä pelejä sun pelihuoneessa, niin ei niitä sieltä kovin nopeasti löydä. Muksut vähän hakee omaan konsolinsa vielä pelejä, eikä palauta, eikä varsinkaan pidä aakkosjärjestyksessä jne. Ps4 peleistä en ole menettänyt mitään, vaikka olen diginä ostanutkin. Kun PS5 tulee, ps4 pelit ei enää kiinnosta, pelaan PS5 pelejä. En ole kaivannut PS3 pelejä. Ne mitä olen päässyt pelaamaan, ei enää kyllä iske.