On nuo digitaalisena välillä paljonkin halvempia kuin fyysisenä. Ostin esim. muutama kuukausi sitten bf1&bf5 paketin alle 20 eurolla. Molemmista deluxe versiot. Fyysisenä ei kyllä mistään olis saanut tuolla hinnalla lähellekään.
Viime viikolla ostin pes20 25 eurolla. En ole niin tarkasti tutkinut mutta mielestäni ei fyysisenä saanut mistään alle 35 eurolla.
Pikaisella tarkistuksella BFV PS4:lle ollut joskus marraskuussa kympin:
Hintaseuranta. Lokakuusta lähtien on myös ollut BF1 kympin tai alle.
En tiedä mitä deluxe sisältää mutta eikös nuo lisäsisällöt ole joka tapauksessa ilmaisia noihin? En näe siis erityistä arvoa jollekin deluxelle, erityisesti kun se on digitaalista sisältöä. Se on pääosin ihan turhaa "kulta-asetta" tai vastaavaa. Jää ainakin omalla kohtaa käyttämättä.
Kirjoitat myös että "en ole tutkinut" mutta väität silti jotain? Ei nyt oikein näillä argumenteilla vielä kuuhun mennä kun itse laitan kuitenkin faktaa tähän pöytään: PES 2020 PS4-versio ollut saman hintaseurannan mukaan halvimmillaan 30 euroa. Viiden euron etu siis digille.
En kuitenkaan itse kauheasti vielä yhden esimerkin perusteella juhlisi. Itse olen laittanut useamman esimerkin uudemmista peleistä (eikö nuo urheilupelit ole niin, että tuo 2020 on jo kohta taas vanha? En itse pelaa noita), jotka on saanut fyysisenä halvemmalla ja aiemmin. Samoin tuo Battlefield-combo on ollut samaan hintaan (max. 20e yhteensä) tai alle. Digitaaliselle "deluxelle" jokainen tietenkin laskee itse oman arvonsa mutta laskisin itse enemmän arvoa fyysiselle pelille sekä sille, että sen on saanut aiemmin tuohon hintaan pelattavaksi.
Olen myöntänyt myös aiemmin, että ei tämä "fyysiset halvempia kuin digi" ole mikään poikkeukseton sääntö. Joitain pelejä ei saa suunnilleen ikinä alennuksesta fyysisenä, sillä muistan joitain pelejä seuranneeni ja tällaiseen törmänneeni. Toki tuo "ikinä" tarkoittaa tuossa jotain alle vuoden seurantaa, sillä yleensä jotain alennuksia tulee sinä aikana jokaiseen peliin.
Väitän silti yhä, että selvä pääosa peleistä löytyy fyysisenä halvemmalla ja aiemmin. Nämä pari uutta esimerkkiä todistavat mielestäni tätä väitettä ja tämä yksi PES 2020, joka ei sekään ole kuin viisi euroa halvempi diginä, on näitä poikkeuksia, joita myös on tasaiseen tahtiin.
Useammin kuitenkin olen törmännyt siihen, että viikon alennuksia (tms.) katsoessani lähinnä tuhahtelen kuinka tuokin ja tuokin "mega-alennuksessa" spotlightissä oleva "viikon ale" on ostettu ja pelattu jo kuukausi sitten.
Game Pass taas on vienyt aikaa jopa ostamiltani fyysisiltä peleiltä. Sieltä kun pelit voivat joskus poistua, joten tulee helposti priorisoitua niitä jos ei ole jotain aivan pakollista pelattavaa fyysisenä. Varmasti viimeksi pelatuista peleistäni 9/10 on Game Passista. Silti kyllä ostan pelit edelleen fyysisinä jos ne oikeasti kiinnostavat, siitä huolimatta että olisivat Game Passissa. Tuon kautta on kyllä hyvä testata paljon laajemmin vähänkin epävarmat ostokset. Suurin osa Game Passista pelaamistani peleistä löytyy kuitenkin vain diginä, joten on ihan yksi ja sama pelaanko ne Game Passin kautta kun en niitä "omista" kuitenkaan vaikka maksaisin jokaisesta erikseen.