Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ostatko pelit digitaalisena vai fyysisenä?

Toisaalta tukeeko telkkarit enään tulevaisuudessa tämän ajan pelejä? Ei voi millään tietää. Nykyäänkin tarvitsee vähän säätämistä, jos haluaa uusilla telkkareilla pelata vanhoilla konsoleilla.
Aika hiljattain ostin PS2:n ja siihen HDMI adapterin. Tosi nätisti toimii suhteellisen uuden LG OLED telkkarin kanssa. Toki voidaan laskea se osuus säätämiseksi, että joutui ostamaan HDMI adapterin.

Noin muuten, vaikkakin digistä riippuvaa, niin kaikki konsolivalmistajat tarjoavat tahoillaan myös taaksepäin yhteensopivuutta tai muulla tavalla retropelejä konsoleillaan. Tämä on siinä mielessä hyvä suuntaus, että uskon konsolivalmistajien pitävän tätä mukana myös seuraavassa(ja sitä seuraavassa jne.) konsolisukupolvessa. Näin ollen vanhemmista peleistä pääsisi nauttimaan myös jatkossa ihan tuoreillakin laitteilla.

Yleensä peleillä on aivan liikaa pituutta tai haluaa vain siirtyä seuraavaan, niin järkevää olisi ostaa fyysisenä ja myydä pois.
Yksi kova fyysisen pelin valttikortti tämäkin. Sillä pelilevyllä tai kasetilla on jälleenmyyntiarvoa. Vaikka olisi pelien kertakäyttökuluttaja, niin fyysinen peli kannattaa silti.
 
Aika hiljattain ostin PS2:n ja siihen HDMI adapterin. Tosi nätisti toimii suhteellisen uuden LG OLED telkkarin kanssa. Toki voidaan laskea se osuus säätämiseksi, että joutui ostamaan HDMI adapterin.
Ei se adapterin osto ole isoa säätämistä, mutta ylimääräinen steppi kuitenkin. Appivanhemmilla olisi myös ylimääräisenä lojumassa PS2, mutta hetken miettimisen jälkeen todettiin että eipä ole oikeastaan kiinnostusta ja saati aikaa palata vanhoihin peleihin.

Vähän kyllä harmittaa että itselläni olisi muutama PS4 peli lojumassa kaapissa, mutta melkein saisi ilmaiseksi antaa että joku huolisi ne.

Vähän karsastan siis fyysisten pelien ostamista, mutta onhan se kuluttajalle järkevämpi vaihtoehto kuten todettu.
 
Itselleni on tuttua lähinnä Xboxin digitaaliset pelit ja niiden siirtyminen yli sukupolvien, mutta ainakaan Xboxilla ei ole minkään ostamani digipelin käyttöoikeus poistunut toistaiseksi. Onko näin siis käynyt jollain konsolipelillä?

Ja tähän liittyen odotan innolla Nintendon hyppäämistä mukaan moderniin maailmaan ja siihen, että omat Switchin digiostokset (ja toki toivottavasti myös ne fyysiset ostokset) siirtyisi myös seuraavalle sukupolvelle. Ostettuja 3DS:n digiostoksia tulisi todennäköisesti pelailtua myös Switcillä, mutta harvoin näiden takia tulee 3DS käynnistettyä.

Lähimpänä tätä Sonyn digielokuviin verrattavaa kokemusta oli itselleni se, kun Google veti Stadiasta johdon pois seinästä. Silloin sain rahat takaisin ostoksista ja nyt minulla on ilmainen Chromecast ja Stadia-ohjain muistona tästä Googlen epäonnistuneesta yrityksestä päästä mukaan pelibisnekseen. Huonoin fiilis jäi siitä, että palvelu suljettiin, koska Stadia oli markkinoiden toimivinta pilvipelaamista, mutta rahallista vahinkoa ei käynyt.
 
Appivanhemmilla olisi myös ylimääräisenä lojumassa PS2, mutta hetken miettimisen jälkeen todettiin että eipä ole oikeastaan kiinnostusta ja saati aikaa palata vanhoihin peleihin.
Itsehän olen säästänyt lähes kaikki omistamani konsolit vuosien varrelta. Ei minullakaan ole aikaa kaikilla pelata, mutta ovatpahan tallessa kuitenkin jos joskus sitä aikaa sattuu olemaan (eläkkeellä viimeistään : D).

Ja tietenkin tallessa ovat myös ne fyysiset pelilevyt ja -kasetit. Siitäkin yksi piste lisää fyysisten laariin. Niitä voi pelailla vapaasti vuosikymmenienkin päästä julkaisustaan.
 
Toisaalta tukeeko telkkarit enää tulevaisuudessa tämän ajan pelejä? Ei voi millään tietää. Nykyäänkin tarvitsee vähän säätämistä, jos haluaa uusilla telkkareilla pelata vanhoilla konsoleilla.
Onko säätämisen määrällä, hankaluuden tai muulla nyt kauheasti merkitystä kun kuitenkin fyysisen median kohdalla on edes mahdollisuus testata toimiiko vai ei. Jos digi on poistunut ja poistettu ostajalta niin siinä ei tarvitse edes miettiä tuollaisia jos ostettu tuote on otettu pois käytöstä.
 
Jos digi on poistunut ja poistettu ostajalta niin siinä ei tarvitse edes miettiä tuollaisia jos ostettu tuote on otettu pois käytöstä.

Haluan vielä tähänkin väliin toistaa aikaisemman kysymykseni:

Itselleni on tuttua lähinnä Xboxin digitaaliset pelit ja niiden siirtyminen yli sukupolvien, mutta ainakaan Xboxilla ei ole minkään ostamani digipelin käyttöoikeus poistunut toistaiseksi. Onko näin siis käynyt jollain konsolipelillä?

Ja olen ihan siis aidosti kiinnostunut kuulemaan näistä esimerkeistä, jos näin on tosiaan käynyt.
 
Ja olen ihan siis aidosti kiinnostunut kuulemaan näistä esimerkeistä, jos näin on tosiaan käynyt.

Mä en ainakaan pysty enää lataamaan xbox 360:n outrun online arcaden täys versiota vaikka sen aikoinaan ostin ja hommasin kaikki saavutuksetkin.
Demon pystyy lataamaan, mutta ei koko versiota joka mun käsittääkseni on aivan sama peli ja se vaan aktivoidaan.
Eikös live arcade pelit noin toimineet?

Kaikki lisenssien uusimiset ja muut testasin kun kokeilin ja tuo on oikeasti myös delistattu.
Lisäksi mun 360:n lataushistoria on täynnä kamaa josta se vaan ilmoittaa ettei ole enää saatavissa eikä mulla hajuakaan mitä ne on.
 
Onko säätämisen määrällä, hankaluuden tai muulla nyt kauheasti merkitystä kun kuitenkin fyysisen median kohdalla on edes mahdollisuus testata toimiiko vai ei. Jos digi on poistunut ja poistettu ostajalta niin siinä ei tarvitse edes miettiä tuollaisia jos ostettu tuote on otettu pois käytöstä.
Niin, kenelle on merkitystä ja kenelle ei. Vaikka olisin lainannut appivanhempien PS2:sta ja adapterin ostamisen jälkeen pelannut sillä tunnin pari, niin olisinko jaksanut enään sen jälkeen pelata sillä. Kun on kuitenkin PC:llä, PS5:llä ja Switchillä sen verran backlogia että siitä riittää pidemmäksi aikaa pelattavaa.

Kuten todettu, on fyysinen kuluttajalle parempi kuin Digi. Kuitenkin, on digissä se hyvä puoli että sitä ei tarvitse säilyttää missään fyysisesti. Steamissa digitaalinen pelikirjasto lähentelee kohta 300 peliä. En itse pystyisi säilyttämään semmosta määrää pelejä fyysisesti. Ja Steam on tuskin hetkeen lopettamassa. Epäilen että tuskin PS Storekaan tai Xboxin vastaava on heti lopettamassa.
 
Mä en ainakaan pysty enää lataamaan xbox 360:n outrun online arcaden täys versiota vaikka sen aikoinaan ostin ja hommasin kaikki saavutuksetkin.

Eli enää ei edes Xbox 360:lla saa tuota ladattua? Vai siis ei ole taaksepäin yhteensopiva nykyisellä sukupolvella?

Ja tämä tosiaan on mielenkiintoinen kysymys digitaalisessa kaupankäynnissä kuluttajasuojan kannalta, että miten tuo tulisi hyvittää, jos jo ostetut pelit eivät varsinkaan sillä alkuperäisellä raudalla enää ole saatavilla.
 
Ja tämä tosiaan on mielenkiintoinen kysymys digitaalisessa kaupankäynnissä kuluttajasuojan kannalta, että miten tuo tulisi hyvittää, jos jo ostetut pelit eivät varsinkaan sillä alkuperäisellä raudalla enää ole saatavilla.
Nämä on selitetty kyllä kaikkien digikauppojen ehdoissa, eli digikauppa alusta saa koska tahansa keskeyttää palvelunsa. Ostamalla pelin kuluttaja ei saa oikeutta peliin, vaan pelkästään käyttää peliä kauppa-alustan ehtojen mukaisesti. Eli et omista pelejä, vaan saat vain käyttöoikeuden kyseiseen peliin niin pitkäksi aikaa, kun peli on saatavilla.

Kuluttaja ei siis osta pelejä, vaan hänellä on vain käyttöoikeus käyttää palvelua palveluntarjoajan ehdoilla.

edit:
Ja tämä ei tietenkään rajoitu vain digikauppoihin, vaan myös fyysisiin peleihin. Se, että peli toimii joulukuussa vuonna 2023, ei tarkoita, että laitevalmistaja on velvoitettu ylläpitämään pelin toimivuutta kyseisellä laitteella vaikkapa vuonna 2035. Eli kun vuosikymmenien päästä laitat pelilevyn kelkkaan, ei laitevalmistaja taikka pelitalo ole mitenkään vastuussa siitä, toimiiko peli silloin.
 
Nämä on selitetty kyllä kaikkien digikauppojen ehdoissa, eli digikauppa alusta saa koska tahansa keskeyttää palvelunsa.

Tottakai näin ja se siis tässä onkin se mielenkiintoinen kysymys, että onko se kuluttajasuojan osalta riittävä ponnistus, että näin mainitaan. Edelleen, Google tosiaan hyvitti juuri kaikki ostokset, kun he sulkivat Stadian.
 
Nämä on selitetty kyllä kaikkien digikauppojen ehdoissa, eli digikauppa alusta saa koska tahansa keskeyttää palvelunsa. Ostamalla pelin kuluttaja ei saa oikeutta peliin, vaan pelkästään käyttää peliä kauppa-alustan ehtojen mukaisesti. Eli et omista pelejä, vaan saat vain käyttöoikeuden kyseiseen peliin niin pitkäksi aikaa, kun peli on saatavilla.
Juuri tuon vuoksi fyysiset pelit on oikeasti enemmän omistamista ja ostamista. Laite jos vain yhä toimii ja levy löytyy niin pelikin toimii. Ja jos on joko hyväkuntoinen peli jo levyllä tai päivitykset ladattuna niin ei ole ongelmaa edes nykyajan bugisista tai vajaista julkaisuistakaan.

Nintendoa pakko arvostaa siitä että ilmeisesti julkaisevat pelikaseteistaan (onko se niiden nimi?) myös päivityksillä ryyditettyjä versioita, joten kun ostaakin pelin myöhemmin kaupassa voi siinä olla myös päivitykset jo sisällä. Siihen vielä se että tekevät muutenkin viimeisinä tekijöinä peleistään oikeasti toimivat versiot heti julkaisuun.

Ehkä se Nintendon "premium-lisä" on siis oikeutettu kun asiaa vähän miettii.

Tottakai näin ja se siis tässä onkin se mielenkiintoinen kysymys, että onko se kuluttajasuojan osalta riittävä ponnistus, että näin mainitaan. Edelleen, Google tosiaan hyvitti juuri kaikki ostokset, kun he sulkivat Stadian.
Stadia varmasti vähän eri asia kun oli vielä niin alussa.
 
Stadia varmasti vähän eri asia kun oli vielä niin alussa.

Mutta siis ihan samat pikkuprintit sielläkin on ollut ja olisi ollut mielenkiintoista nähdä, että minkälainen keskustelu ja oikeudenkäynti siitä olisi käynnistynyt, jos Google olisi yksinkertaisesti vedonnut tähän. Kestääkö tuo vettä ja onko se linja tosiaan "kun oli vielä niin alussa" ja siksi heidän olisi pitänyt nämä hyvittää?

Jos digitaalisen kaupankäynnin jättiläinen Steam poistaa oikeudet yli 10 vuotta sitten ostettuihin peleihin, niin se kestää vettä, koska "onhan siinä jo ollut aikaa pelailla"?

Missä menee raja?

Digitaalisen kaupanteon kannalta nimenomaan nämä asiat ja niihin tulevat säädökset ovat sitä lähitulevaisuuden olennaista seurattavaa. Juuri nyt keskustelu on enemmän kauppapaikkojen Walled Gardenissa (erityisesti Apple), mikä toisaalta johtaa hyvin nopeasti myös muihin vaikutuksiin kuluttajansuojan kautta. Mitä enemmän kilpailua, sitä paremmin kuluttajaa kohdellaan.

Ehkä se Nintendon "premium-lisä" on siis oikeutettu kun asiaa vähän miettii.

Ja toisaalta, koska Nintendolta ostetut digipelit eivät siirry sukupolvelta toiselle, niin niiden pitäisi olla halvempia kuin kilpailijoiden versiot - mitä ne eivät siis ole.
 
Eli enää ei edes Xbox 360:lla saa tuota ladattua? Vai siis ei ole taaksepäin yhteensopiva nykyisellä sukupolvella?

Ja tämä tosiaan on mielenkiintoinen kysymys digitaalisessa kaupankäynnissä kuluttajasuojan kannalta, että miten tuo tulisi hyvittää, jos jo ostetut pelit eivät varsinkaan sillä alkuperäisellä raudalla enää ole saatavilla.

Juurikin sillä 360:lla koitin ladata.
 
Juuri tuon vuoksi fyysiset pelit on oikeasti enemmän omistamista ja ostamista. Laite jos vain yhä toimii ja levy löytyy niin pelikin toimii. Ja jos on joko hyväkuntoinen peli jo levyllä tai päivitykset ladattuna niin ei ole ongelmaa edes nykyajan bugisista tai vajaista julkaisuistakaan.
Ei se nyt ihan näinkään mene. Jos pelit ovat online only, niin kyllä se kiekko jää turhaksi sitten kun palvelimet ovat sulkeutuneet. Esimerkkinä nyt ainakin MAG ja vanhat MMORPG:t, kuten X360:n FF XI. Toki harvinaisia nämä tapaukset ovat, ainakin vielä.
 
Eipä ole itseltä digipelejä hävinnyt, mutta fyysiset on kaikki (roskiin tai hyväntekeväisyyteen) :p

Joskus ennen halusi omistaa kaikenlaista, mutta nykyään on omat arvot vähän muuttunut. Ja mikään ei säily ikuisesti (levyt, levyasemat, pelien toimivuus).

Teoriassa hyvä, että jotkut yrittävät säilöä pelejä turvaan, mutta kyllä senkin toiminnan arvo on pienentynyt. Ja tulevaisuudessa se tulee jokatapauksessa olemaan mahdoton tehtävä. Jo nykyään siinä on todella paljon haasteita ja todella moni peli ei vaan toimi, kun ovat servuihin riippuvaisia.

Peliala tulee vielä muuttumaan isosti, pelikonsolit kuolemaan nykyisessä merkityksessä ja vanhan perään ei silloin katsella. Tällä hetkellä eletään pelialalla välitilassa ja kyse on enää vain ajankohdasta milloin asiat muuttuvat merkittävästi. Se pitää vain hyväksyä, että kaikki tulevat muutokset eivät ole kuluttajan kannalta hyväksi ja suurin osa kuluttajista ei ole edes kiinnostunut mitä ympärillä tapahtuu.

Se kannattaa muistaa, että asiat eivät ole aivan mustavalkoisia. Ei myöskään digi vs fyysinen vääntö, löytyy paljon eri vivahteita.
 
Teoriassa hyvä, että jotkut yrittävät säilöä pelejä turvaan, mutta kyllä senkin toiminnan arvo on pienentynyt. Ja tulevaisuudessa se tulee jokatapauksessa olemaan mahdoton tehtävä. Jo nykyään siinä on todella paljon haasteita ja todella moni peli ei vaan toimi, kun ovat servuihin riippuvaisia.
Netistä löytyy kyllä pelit menneille vehkeille. Jotain C-64 pelejä ja vastaavia ei löydy, kun laitteelle julkaistiin niin paljon ja sekavasti. Monesti pelit oli myös nimetty oudosti ja samannnimisiä pelejä oli useampia. 8 bittisten konsoleiden pelit ja siitä eteenpäin on kyllä varsin hyvin ja kattavasti saatu talteen. Isompi ongelma on, että kuluttajilla ei ole mahdollisuutta hankkia niitä laillisesti. Nykyiset pelitkin tulevat säilytetyiksi tuleville sukupolville samalla tavalla mutta tosiaan servereistä riippuvaiset pelit voivat olla haasteellisia. Monesti kun piuhat on kiskottu servereistä irti, on kuitenkin peliharrastajat tehneet pelit uudestaan pelattaviksi ilman julkaisijan ja ip:n omistajan lupia. Parempi olisi, että homma ei olisi harrastajien varassa ja vähintään lain rajamailla, usein sen väärällä puolella. Kuitenkin uskoisin, että tulevaisuudessa pelit ovat kokonaisuudessa nykyistä paremmin tarjolla ja pelattavissa. Yksi tilannetta helpottava tekijä on tallennusmedioiden kasvu. On mahdollista koota valtavia pelikokoelmia suhteellisen pieneen ja edulliseen muistikorttiin tai asemaan. Näitähän kasvavassa määrin myydäänkin esimerkiksi kiinalaisissa verkkokaupoissa ja Amazonissa tyyliin 1 000 000 peliä yhdellä muistikortilla. Toki myös laillisia kanavia kehitetään, kuten vaikka Antstream Arcade, jonka kautta PC:llä ja Xboxilla voi pelata 1300 eri retropeliä suoratoistona.

Koska retropelaamisessa liikkuu rahaa, vanhat pelit säilyvät muodossa tai toisessa. Yleensä mikä tahansa asia, jossa on ansaintamahdollisuuksia, tulee säilymään.
 
Mutta siis ihan samat pikkuprintit sielläkin on ollut ja olisi ollut mielenkiintoista nähdä, että minkälainen keskustelu ja oikeudenkäynti siitä olisi käynnistynyt, jos Google olisi yksinkertaisesti vedonnut tähän. Kestääkö tuo vettä ja onko se linja tosiaan "kun oli vielä niin alussa" ja siksi heidän olisi pitänyt nämä hyvittää?
Kyynisenä minun näkemykseni siis on, että Google maksoi lähinnä maineestaan. Ei olisi ollut pakko, kun sopimuksissa oli ehdot mutta mainehaittakin on lopulta rahaa. Eli ei sitä puhtaasta hyvyydestä tehty eikä tehdä jatkossakaan. Ja iällä on tässä väliä, varsinkin jos on kyse vanhenevasta palvelusta, jolloin voi vedota helpommin siihen että aika on ajanut ohi, esim. konsolisukupolven tms. Stadia oli tuore ja mainehaitta olisi ollut isompi kuin sulkea "ikivanhojen" ps3:n tai x360:n kauppapaikka.

Ja toisaalta, koska Nintendolta ostetut digipelit eivät siirry sukupolvelta toiselle, niin niiden pitäisi olla halvempia kuin kilpailijoiden versiot - mitä ne eivät siis ole.
En kyllä ikinä ole tuosta "maksanut" vaikka olenkin pitänyt taaksepäinyhteensopivuutta plussana. Enemmän toivoisin että ne fyysiset pelikasetit toimisivat myös seuraavassa konsolissa.

Minusta jo pelkkä fyysisen julkaisu, saati ehjänä kokemuksena, alkaa olemaan hintansa arvoista.

Ei se nyt ihan näinkään mene. Jos pelit ovat online only, niin kyllä se kiekko jää turhaksi sitten kun palvelimet ovat sulkeutuneet. Esimerkkinä nyt ainakin MAG ja vanhat MMORPG:t, kuten X360:n FF XI. Toki harvinaisia nämä tapaukset ovat, ainakin vielä.
Tuohan nyt on itsestäänselvää. En minä edes ajattele noita tapauksia, joiden ideakin on kuolla ja elää aikansa. Jo se peliporukka on syy, miksei samaa kokemusta saa enää myöhemmin, ja ikä, jne. Moni WOW-pelaajakin varmasti haikailisi vanhoja aikoja mutta suuri osa siitä on nimenomaan sitä omaa nuoruutta ja sen aikaista peliporukkaa sekä aikaa, jota oli varmasti eri tavalla kuin myöhemmällä iällä.

Ovat siis niin monella tapaa poikkeus että en tarkoituksella edes laske niitä mukaan kun ei niitä voi mitenkään edes ostaa omaksi missään vaiheessa, joten miten ne voisi ikinä sitten säilyttääkään.
 
Tuohan nyt on itsestäänselvää. En minä edes ajattele noita tapauksia, joiden ideakin on kuolla ja elää aikansa. Jo se peliporukka on syy, miksei samaa kokemusta saa enää myöhemmin, ja ikä, jne. Moni WOW-pelaajakin varmasti haikailisi vanhoja aikoja mutta suuri osa siitä on nimenomaan sitä omaa nuoruutta ja sen aikaista peliporukkaa sekä aikaa, jota oli varmasti eri tavalla kuin myöhemmällä iällä.
Itsestäänselvää sinänsä joo, mutta esimerkiksi FF XI on edelleen pelattavissa PC:llä SE:n omilla servereillä. Konsolipuolella ymmärrettävästi ei pelaajia riittänyt. Kuten @Ac3way tuolla ylempänä mainitsikin, niin monissa peleissä on melko paljon online-komponenttia yhdistetty yksinpelinkin kanssa siten, että se vaikuttaa merkittävästi peliin servereiden sammuessa, ellei niitä patchata edes jotenkin ja sitä tuskin tulee juurikaan tapahtumaan. Saa nähdä, miten tämä tulevaisuudessa tulee vaikuttamaan peleihin ja pelaamiseen ylipäätään.

Ovat siis niin monella tapaa poikkeus että en tarkoituksella edes laske niitä mukaan kun ei niitä voi mitenkään edes ostaa omaksi missään vaiheessa, joten miten ne voisi ikinä sitten säilyttääkään.
Niin, mikä on "mitenkään" omistamista? Onhan näitä pelejä voinut levyllä ostaa ja se on sinänsä ollut äkkiseltään ajateltuna hyvinkin samansuuntainen asia kuin kauppapaikoilta vedetyt digital only -pelit. Toki MMORPG:t ovat kk-maksullisia fyysiestä julkaisusta huolimatta, mutta MAG ei sitä ollut vaan ihan kertaluontoisesti maksettu peli. Maksoit pelin käyttöoikeudesta ja palveluntarjoaja lopetti kyseisen palvelun tarjoamisen sopivaksi katsomallaan hetkellä. Sait kuitenkin edelleen omistaa pelikotelon sisältöineen, joten jotain konkreettistakin jäi lapaan kuitin ja mahdollisten trophyjen tms lisäksi.

Samaan hengenvetoon voi tietysti todeta, että online only -peleissä nykyaikana varmaan jo varsin moni, ainakin aikuinen, osaa olettaa, että konsolipuolella meno loppuu suurella todennäköisyydellä viimeistään 10-15 v sisällä julkaisusta ja todennäköisesti jo selvästi aiemmin.
 
En kyllä ikinä ole tuosta "maksanut" vaikka olenkin pitänyt taaksepäinyhteensopivuutta plussana. Enemmän toivoisin että ne fyysiset pelikasetit toimisivat myös seuraavassa konsolissa.

Toivottavasti tosiaan Switchin seuraajalla olisi tämä homma hanskassa ja taaksepäinyhteensopivuus löytyy. Itse ottaisin kuluttajana ihan täyden yhteensopivuuden mielelläni, mutta koska Nintendo, niin en ylläty, jos tosiaan yhtään mitään yhteensopivuutta ei löydy ja siksi kyllä ihan mikä tahansa kelpaa. Aina voi kuitenkin toivoa parasta. Tuossa on tuollainen noin 20 Switch-pelin ja satojen tuntien fyysinen kasa muoveissa odottamassa, joten tekemistä tulee riittämään myös seuraavan sukupolven aikana näiden kanssa :)

Itse en ole Nintendon ekosysteemissä juurikaan digitaalista kauppaa viittinyt käydä, kun nämä pelit jäävät sitten alustansa vangiksi ja itse en useimmiten vanhoja konsoleita jaksa säästellä kellarissa (3DS poikkeuksena, se mahtuu yöpöydän laatikkoon). Jos pelit seurasivat Xboxin tapaan sukupolvelta toiselle ja jopa saataisiin ilmaisia parannuksia resoluutioon ja framerateen, niin ostoksiakin voisi tehdä rohkeammin.
 
Ylös Bottom