Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Outriders

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 3274
  • Aloituspäivämäärä
Loppuviikosta onkin sopivasti ja harvinaisesti aikaa pelailla kunnolla. Demon koko oli siedettävät 18,9 gigaa Xbox series X:llä, joten ei tarvitse ahdistua edes SSD:n täyttymisestä liikaa.
 
Loppuviikosta onkin sopivasti ja harvinaisesti aikaa pelailla kunnolla. Demon koko oli siedettävät 18,9 gigaa Xbox series X:llä, joten ei tarvitse ahdistua edes SSD:n täyttymisestä liikaa.
Demossa on kuitenkin vain pieni osa valmiista pelistä. Olisiko edes neljäsosaa? Ainakin jonnekin 80 gigan paikkeille muistelen MS storessa olleen maininnan lopullisen pelin koosta.
 
Nyt on peli testattu, sekä PS5 että Series Xllä.

Kuvitella että meinasin ohittaa tämän pelin vain sen takia kun katsoin pienen pätkän missä se näytti geneeriseltä 3rd person shooterilta. Ensinnäkin sen tarina on todella mielenkiintoisen oloinen ja loistavasti näytelty jokaisen hahmon osalta. Toisekseen sen maailma ja teema on tuollainen mad max tyylinen ja toimii itselle täydellisesti.

Gameplay on tuttua kaikille jotka ovat pelanneet jotain lootti shootteria, ammu ja kerää tavaroita. Tuntuu toimivalta ja voin kuvitella miten tämä koukuttaa kuten kaikki parhaat genren pelit. On 4 eri classia joilla on erilaisia vekottimia ja kykyjä, kokeilin vain Technomancerilla koska vaikutti itselle parhaalta, automaatti tykkejä ja kranaatteja oli ekat kyvyt. Skill tree on erittäin monipuolisen näköinen ja mitä ymmärsin niin siihen saa max levelisenä 20 pistettä laittaa joten joutuu tosissaan miettimään mihin ne pisteet laitetaan. PS5 en huomannut että olis ollu mitään erikoisia värinäitä tai tärinöitä ohjaimessa.

Hahmon ulkonäköä voi muokata milloin vaan mikä on erittäin kova bonus, kun kaikki pelit sitä tunnu tekevän.

Miinuspuolia on surkea hahmoeditori jossa tosi köyhät vaihtoehdot, 30 fps cutscenet näyttää ihan hirveiltä. Series X version surkea tekninen puoli, siitä laitan enemmän vertailu ketjuun.

Tässä vaikuttaisi olevan sellainen hiomaton timantti kyseessä, yllätys peli joka voi viedä mennessään. Paljon riippuu siitä end gamesta ja miten paljon lootissa on vaihtelua. Gamepassista senkus napsii vain itselleen parin viikon päästä.
 
Viimeksi muokattu:
Jokos ne on päivityksellä poistanut ne välivideoiden hillittömät ruuduntärinät? Se oli itselleni yksi niistä suurimmista ärsytyksen lähteistä. Muuten tässä on kyllä potentiaalia hyvään peliin. Miljöö ja tarina tuntuu ainakin demon perusteella hyvältä ja mielenkiintoiselta. Odotan vielä julkaisupäivän arvosteluja ennen ostamista, minulla oli ennakkotilaus tästä aiemmin mutta juuri nuo demon tekniset outoudet saivat minut peruuttamaan tilauksen.
 
Jokos ne on päivityksellä poistanut ne välivideoiden hillittömät ruuduntärinät? Se oli itselleni yksi niistä suurimmista ärsytyksen lähteistä. Muuten tässä on kyllä potentiaalia hyvään peliin. Miljöö ja tarina tuntuu ainakin demon perusteella hyvältä ja mielenkiintoiselta. Odotan vielä julkaisupäivän arvosteluja ennen ostamista, minulla oli ennakkotilaus tästä aiemmin mutta juuri nuo demon tekniset outoudet saivat minut peruuttamaan tilauksen.

Tuskin ne sieltä mihinkään poistuvat, se on tyyli valinta. En minäkään siitä pidä mutta sen kanssa kyllä pystyy elämään.
 
Jokos ne on päivityksellä poistanut ne välivideoiden hillittömät ruuduntärinät? Se oli itselleni yksi niistä suurimmista ärsytyksen lähteistä. Muuten tässä on kyllä potentiaalia hyvään peliin. Miljöö ja tarina tuntuu ainakin demon perusteella hyvältä ja mielenkiintoiselta. Odotan vielä julkaisupäivän arvosteluja ennen ostamista, minulla oli ennakkotilaus tästä aiemmin mutta juuri nuo demon tekniset outoudet saivat minut peruuttamaan tilauksen.
Redditissä kommentoivat tuota:
Camera Shake during Cut-scenes and Dialogues
  • This is not something that we will be able to address fully for the demo, but we are aware of the desire from players to see the shaking reduced. We believe that removing the 30fps restriction during these scenes will help reduce the impact of the camera movement, but we are continuing to investigate what can be done here.
 
Testasin demoa hieman, enkä nyt ihan kauheasti vakuuttunut - demo poistoon. Näyttää toki ihan hienolta, mutta ei tunnu tarjoavan oikein mitään uutta. Minusta tämä vaikutti todella geneeriseltä kolmannen persoonan räiskinnältä, vaikka joku tuossa aiemmin toista mieltä olikin. Se demollinen tarinaa mitä tuossa oli, ei tempaise mukaansa eikä hahmojen kohtalot kiinnosta, vaikka sci-fistä pidänkin. Kaiken lisäksi illuusio vapaasta samoilusta kaatuu viimeistään siihen, kun oma hahmo ei pääse kävellen yli 2cm paksusta kankaasta. Joku voinee avata tarkemmin, että miksi tämä on mm. Muropaketin mukaan "kevään suurin uutuuspeli"?
 
Testasin demoa hieman, enkä nyt ihan kauheasti vakuuttunut - demo poistoon. Näyttää toki ihan hienolta, mutta ei tunnu tarjoavan oikein mitään uutta. Minusta tämä vaikutti todella geneeriseltä kolmannen persoonan räiskinnältä, vaikka joku tuossa aiemmin toista mieltä olikin. Se demollinen tarinaa mitä tuossa oli, ei tempaise mukaansa eikä hahmojen kohtalot kiinnosta, vaikka sci-fistä pidänkin. Kaiken lisäksi illuusio vapaasta samoilusta kaatuu viimeistään siihen, kun oma hahmo ei pääse kävellen yli 2cm paksusta kankaasta. Joku voinee avata tarkemmin, että miksi tämä on mm. Muropaketin mukaan "kevään suurin uutuuspeli"?
Todennäköisesti avaaminen ei auta sinun tapauksessasi, vaan tuo peli ja sen kaltaisetkaan tuskin vain ovat sinun juttusi. Monelle muulle kuitenkin mielenkiintoisia pelejä. Kummatkin tahot ovat itselleen oikeassa ja se riittää. Ei muuta kuin jatkat matkaa muihin peleihin...
 
Niin, jos se perus gameplay looppi ei innosta looter shooterissa, tuskin se siitä paranee.
Kyllä noissa myös se taustalla oleva tarina ja mahdollisesti vaihtuvat ympäristöt ja viholliset voivat kiinnostaa. Ainakin itselleni on näin Outridersin kohdalla, vaikkei siinä varmaankaan mitään erityisen ennennäkemätöntä olekaan. Postapokalyptinen räiskintä mahdollisine pienine juonitwisteineeen kuitenkin kiinnostaa aina. Ymmärrän toki senkin, ettei kaikkia nuo elementit riitä innostamaan.
 
Tuli nyt itsekkin tuota demoa eilen ps5:lla ja täytyy sanoa että pelihän yllätti positiivisesti. Että voisiko tässä olla se uusi Pitkä-ikäinen looter shooter. Demo tuli pelattua lävitse tosin skippasin storyn mutta tulee vedettyä vielä story run erikseen, koska tietääkseni demon progression siirtyy mukana full versioon, Että grindauksen ja farmauksen voi jo aloittaa nytten jos haluaa saada hyvän startin sitten 1.4. Ilmeisesti jotkut on hakannut demoa jo 100 tunteja.

Tuli myös katsottua paljon erinlaisia videoita ja odotukset kasvoi entisestään kun kuulin tuosta pelin craftaus systeemistä että pelin End game contentista. Ilmeisesti pelissä on oma story based end game. ja pelissä on vähä ku Diablo 3:ssa oli nuo torment tasot mutta se on nimelltä world tier. ilmeisesti samanlainen loot explotion lopussa kuten juuri esimerkiksi diablon rifteissä.

Mutta sitten tuo Crafting vaikuttaa todella huikealta, ilmeisesti pelissä pystyy craftaamaan käytännössä mihin tahansa armoriin tai aseeseen haluamansa skill modit. Kunhan olet ensin löytäny ja sen rikkonut armor tai weaponin jossa on tämä kyseisen mod. ilmeisesti peli myös sisältää hurjat 350 näitä modeja. Joten tämä takaa sen, että buildeja ja erilaisia variaatioita pitäisi riittää

Täytyy vain toivoa että peli saa hyvät rewikat, eikä ole uusi godfall/Anthem.

Tässä pari videota tuosta end gamesta ja juuri tuosta Crafting systeemistä.




 
Viimeksi muokattu:
Tuli myös katsottua paljon erinlaisia videoita ja odotukset kasvoi entisestään kun kuulin tuosta pelin craftaus systeemistä että pelin End game contentista. Ilmeisesti pelissä on oma story based end game. ja pelissä on vähä ku Diablo 3:ssa oli nuo torment tasot mutta se on nimelltä world tier. ilmeisesti samanlainen loot explotion lopussa kuten juuri esimerkiksi diablon rifteissä.
Ei se ihan noin toimi kuin Diabloissa. toi world tier on dynaaminen vaikeusaste ja se kasvaa ja laskee sen perusteella miten pärjäät. Jos pystyt tappamaan vihuja niin se nousee hissuksiin ja jos taas vihut alkaa olemaan vaikeita ja kuolet usein se laskee, jos laskee liikaa niin palaat aiemmalle world tierille. Jos pääset seuraavalle saat loottipalkinnon, arpoo sulle aseen tai varusteen, ne palkinnot on listattu siin world tier ruudus.
 
Ei se ihan noin toimi kuin Diabloissa. toi world tier on dynaaminen vaikeusaste ja se kasvaa ja laskee sen perusteella miten pärjäät. Jos pystyt tappamaan vihuja niin se nousee hissuksiin ja jos taas vihut alkaa olemaan vaikeita ja kuolet usein se laskee, jos laskee liikaa niin palaat aiemmalle world tierille. Jos pääset seuraavalle saat loottipalkinnon, arpoo sulle aseen tai varusteen, ne palkinnot on listattu siin world tier ruudus.

joo mitä paremmin suoritat niin sitä korkeampi world tier ja sitä paremmat palkinnot. Vähän niin kun diablo 3:ssa mitä korkeampi greater rift tier tai torment leveleissä sitä paremmat palkinnot en siis tarkoittanutkaan että se oli suoraan ku torment vain juuri että nuo loot multiplierit ja modifierit on vähä saman tyyliset noissa word tiereissä ku torment ja greater rift leveleissä esim tuossa Madness tierin multiplierit. End gamen expedition moden lopun Loot explotion

  • Enemy level: +12
  • Dropped Item Level: +12
  • Loot rarity modifier: 500%
  • Legendary drop rate modifier bonus: +300%
  • Permanent Unlock: wearable item level cap: +12
  • Rewards for unlocking: Accolade, Legendary Gear (Weapon), Resource Pack (Titanium)
 
Viimeksi muokattu:
En kyllä huomannut että olisi ollut mitään world tierin laskemista tai nousemista sen mukaan miten pelaa, eikö sen saa itse valita sen mukaan miten haluaa. Toimii siis ihan samanlailla kuin Diablo 3.
 
En kyllä huomannut että olisi ollut mitään world tierin laskemista tai nousemista sen mukaan miten pelaa, eikö sen saa itse valita sen mukaan miten haluaa. Toimii siis ihan samanlailla kuin Diablo 3.

aluksi luulin tosiaan, kun tuossa testailin että se world tier laskee, mutta näköjään kuollessa menettää pienen määrän world tier xp:tä mutta, sitten keräämänsä itemit saa pitää tämä taas muistuttaa hyvin paljon sitten poe death penaltyä. joten tämä ei oikeastaan haittaa itseäni yhtään. tässä justiin testailen legendary farming runia. kun ajattelin hommata pari legendaryä ennen virallista launchia
 
Viimeksi muokattu:
En kyllä huomannut että olisi ollut mitään world tierin laskemista tai nousemista sen mukaan miten pelaa, eikö sen saa itse valita sen mukaan miten haluaa. Toimii siis ihan samanlailla kuin Diablo 3.
Sille on oma erillinen xp palkkinsa, ku se tulee täyteen ni voi käydä nostamas world tieriä ja saa samas sen tierin palkinnon
 
Pistetääs vielä varmistus, että World tier ei voi Delevelaa tai pudota enää sen jälkeen jos olet saavuttanut kyseisen tason. testasin tossa kun saavutin world tier 5:n että voiko se enää tippua kuolemalla ainaki 5 kertaa putkeen niin ei tippunut. Eli world tier experience tippuu jos kuolee mutta itse leveli ei voi tippua.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom