Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Outriders

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 3274
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Todella positiivinen yllätys! Olin varma, että 5 minuuttia riittää tätä tusinaräiskintää, mutta tässähän on kaikki lähtökohtaisesti kohdallaan:

+Komea
+Juoni
+Ääninäyttely
+Pelattavuus

Mielenkiinnolla odotellaan täällä. Tosin Destinyssa oli myös kaikki kohdallaan, mutta loppujen lopuksi ainoastaan PVP jaksoi innostaa.
 
Pistetääs vielä pelistä semmoinen tieto, että pelissä on tosiaan Crossplay mut ei Cross-progressia. Eli voit pelata muiden kun oman alustasi pelaajakunnan kanssa mutta et voi pelata toisella alustalla samaa hahmoa. Tämä on hyvä selventää kun ainaki itse luulin että kerta on crossplay niin ois tuo progressikkin.
 
Viimeksi muokattu:
Tahkosin nyt demon sisällön läpi kolmella eri hahmolla ja vähä farmasin noita suosittuja paikkoja. Yhden legendaarisen aseen sain, mutten kyllä jaksa enempi hinkata.

Ihan hyvä vaikutelma pelistä. Demon kartta ei vakuuttanut, mutta mitä YouTube näyttää tulevia miljöötä nii vaikuttaa ihan kiinnostavalta. Harmi ettei ole enemmän avoin tuo maailma ilmeisesti. Melko tylsiä putkia nuo demon kentät.

Vähä tekstuurit hyppi ja heilui miten sattuu, mutta muuten ihan sulavaa oli meno. Juoni vaikutti ihan kiinnostavalta.
 
Kyllähän tästä tosiaan puuttuu se tutkimisen ja seikkailun elementti joka esim. Division 1 ja 2 löytyy. Mutta vastapainoksi sitten taas tarina, hahmot, ääninäyttely, on kilometrikaupalla parempaa ja pelin ympäristökin vähintään mielenkiintoinen. Myöskin skillipuu tarjoaa enemmän vaihtoehtoja, toisaalta Divisioonassa ei tarvitse aloittaa alusta jos haluaa kokeilla eri classia.

Tiedä sitten miten paljon lopulta tuo vapaan maailman puuttuminen haittaa pidemmällä pelailulla. Putkijuoksu ei haittaa kun se on pätevästi tehty.
 
Kyllähän tästä tosiaan puuttuu se tutkimisen ja seikkailun elementti joka esim. Division 1 ja 2 löytyy. Mutta vastapainoksi sitten taas tarina, hahmot, ääninäyttely, on kilometrikaupalla parempaa ja pelin ympäristökin vähintään mielenkiintoinen. Myöskin skillipuu tarjoaa enemmän vaihtoehtoja, toisaalta Divisioonassa ei tarvitse aloittaa alusta jos haluaa kokeilla eri classia.

Tiedä sitten miten paljon lopulta tuo vapaan maailman puuttuminen haittaa pidemmällä pelailulla. Putkijuoksu ei haittaa kun se on pätevästi tehty.
Itselleni tämä taas on todella ikävä uutinen, avoimen maailman pelien erityisen suurena ystävänä. Ehdin jo nimittäin luulla, että tämä olisi nimenomaan varsin avoimen maailman loottiräiskintää. Onko nyt sitten tosiaan joku aneeminen putkijuoksu, vai voisiko olla demossa helpomman esittelyn vuoksi jotain putkimaisempia osuuksia? Kova pettymys kyllä jos tämä on tosiaan putkessa juoksemista. Useimpia putkijuoksuja en jaksa nykyään pelata lainkaan.
 
Itselleni tämä taas on todella ikävä uutinen, avoimen maailman pelien erityisen suurena ystävänä. Ehdin jo nimittäin luulla, että tämä olisi nimenomaan varsin avoimen maailman loottiräiskintää. Onko nyt sitten tosiaan joku aneeminen putkijuoksu, vai voisiko olla demossa helpomman esittelyn vuoksi jotain putkimaisempia osuuksia? Kova pettymys kyllä jos tämä on tosiaan putkessa juoksemista. Useimpia putkijuoksuja en jaksa nykyään pelata lainkaan.
Tämä on enemmänkin tuommoinen "hubi" pohjainen peli.

Each area of the game comprises a central "hub" map that houses the main story content, missions, and areas. Built onto that map are smaller "spoke" areas that contain side missions, secret quests, and other secrets for players to find. Some might be home to great legendary loot farms, while others could contain side missions that develop the lore around certain characters.

 
Tämä on enemmänkin tuommoinen "hubi" pohjainen peli.



No, tuo on kyllä puhdasta putkijuoksukuviota parempi kuvio, ainakin itselleni. Jopa avoin maailma olisi kyllä itselleni kelvannut. Ilmeisesti tuo rakenne on sitten aikalailla Destiny-tyyppinen?
 
Division tasoisen avoimen maailman tekeminen on melkoinen urakka ja maksaa varmasti myös aika paljon. Oikeastaan Divisionin ympäristöt ovat hienoimpia realistisia kaupunkiympäristöjä, joita on peleissä tullut vastaan. Käsittääkseni Outriders on kuitenkin aika pienen budjetin peli.
 
Mitä enemmän tätä demoa pelannu niin itselle käynyt selväksi että tämä on kun Diablo/Last epoch tyylinen ARPG mutta aseilla like Hellgate London Remake, joten minun mielestäni tätä ei edes pitäisi verrata mihkään Divisioniin tai Destinyihin koska peli enemmän ARPG kun looter shooter vaikka tässä nyt ammutaankin. Se on käynyt selväksi jo siitä, miten pirun monipuolinen tuo skill system on jo ihan tässä demossa, sen takia tätä pelailenki kun testailen eri buildeja ja gear piecejä. ja aikamoista settiä saa jo aikaan tässä demossa. demossahan on tavallaan on jo gear itemeitä mutta ne on rareja. esim kun keräät koko setin. niin hahmon power level nousee huomaattavasti. Mainitaan nyt vaikka semmonen rare armor joka antaa mahdollisuuden käyttää yhtä sun main skilliä 2 kertaa putkeen. esim jos vaikka pelaat technomanceria niin voitki iskeä 2 turrettia yhden sijaan.

Mainitaan vielä semmoinen asia että demon Salvagetut itemien Skillit tulee mukaan sitten full versioon. Joten tämä demon pelaaminen on vähä ku laittaisi rahaa pankkiin :) koko versiota ajatellen

Tässä hyvä esimerkki mitä saat demossa jo aikaan kun optimoit gear piecet, Reflectat kaikki bulletit ja viholliset tappaa itsensä. Saman voi tehdä myös pyromancerin ignitellä tai technomancerin poisonilla. tämä minun mielestä erottaa juuri looter shooterin ja ARPG pelin

 
Viimeksi muokattu:
Todellakin voisin jopa sanoa et täysiverinen ARPG peli on kyseessä, joka on todella loisto juttu. Pelkkä demo on ollut jo todella mukavaa pelattavaa. Pikkusen jopa puuntakaa yllätti, koska oli vähän semmonen ennakko fiilis et putkijuoksu Destiny tulossa, mutta hienoa olla väärässä. Koko pelin julkasuakaan ei tarvitse enään odotella kuin 10 päivää.
 
joo toi gear optimointi on kyllä suuri osa peliä, juuri niin ku diablossakin, tiety buildit kun vaatii 3 pieceä setistä toimiakseen, suosittelenki että ihmiset valitsee diablo lähestymistavan looter shooter lähestymistavan sijaan. Varsinki jos haluaa pelata korkealla World tierillä. itse nimittäin huomannu että miten paljon tuo gear optimointi tässä merkkaa jo tuolla World tier 5 tasolla, esim itse juuri yritän hommata viimeistä pieceä tuoho Reflect buildiin joka antaa sinun ampua reflectin aikana.

Tässä on muuten build tool jos haluaa tehdä omia buildeja ja tuossa wiki linkki noihin modeihin mitä voi löytää ja jotka voi sitten salvagea talteen jo tässä demossa, ja sitten ne tulevat näkymään siellä crafting osiossa full versiossa.


 
Viimeksi muokattu:
Oliskos muuten ensimmäinen ARPG peli missä tarina/juoni jopa toimii :D Toisaalta heikko tarina jotenkin kuuluu ARPG genreen. Tietty osa pelaajista jotka odottaa division/destiny lootter shootteria saattaa ehkä pettyä.
 
Kuhan end game on mieluisa ja mielenkiintoinen se on itselleni ainakin se kovin toive pelin kohdalla tällä hetkellä ja ehkä myös se suurin pelko, että oikeastaan ainoa asia mihin peli voisi vielä kaatua olisi repeated end game muutamalla zonella. mutta toisaalta tekijät ovat sanoneet ,että kaikkia expedition kortteja ei ole vielä paljastettu joten luotto on kumminki kova ja semmonen 95% varma ostos.
 
Kuhan end game on mieluisa ja mielenkiintoinen se on itselleni ainakin se kovin toive pelin kohdalla tällä hetkellä ja ehkä myös se suurin pelko, että oikeastaan ainoa asia mihin peli voisi vielä kaatua olisi repeated end game muutamalla zonella. mutta toisaalta tekijät ovat sanoneet ,että kaikkia expedition kortteja ei ole vielä paljastettu joten luotto on kumminki kova ja semmonen 95% varma ostos.
Toki se on se missä nämä pelit sitten loppujenlopuksi punnitaan. No ainakin siitä expeditions videosta sai jo ihan hyvän kuvan ja jos sie on vie jotain hihassa lisää expeditionsiin niin voipi yllättää endgame mukavasti toivotaan.
 



aijai reilu viikko vielä, päätin tänään, että main class tulee olemaan Pyromancer, classi joka on vaikein pelata ja vaatii eniten gearin tinkeröintiä mutta sitten kun saa gearin kohilleen se onki melkoinen power house. Se mikä tekee classin gearauksesta hankalan on se että varmaan ainoa class joka vaatii tuota anomaly poweria koska jos et tapa vihollisia tarpeeks nopeasti niin kuolet itse. se mikä tekee Gearauksesta hankalan on tuo, että pelissä on Armor/max health/anomaly power atributteja. niin changet on aika pienet että saat loottina oikean gear piecen anomaly powerilla saatika sitten oikealla skill modilla. Tosin full versiossa tämä on luultavasti helpompaa kun mukana on se crafting.

Harmillista ilmeisesti pelissä ei voi tallentaa loadoutseja, että Bossing gear ja Leveling gear pitää sitten itse manuaalisesti vaihtaa itse.

 
Viimeksi muokattu:
Mitä lukenut foorumeita niin aika moni Destiny ja Division pelaaja tulee valitsemaan tämän Technomancerin classin, ja kun katsoin tämän fani videon niin onhan nuo noiden pelien pelaajat vähä ku kotonaan tän gameplay kanssa. Mutta sitten vastapainoksi on toinenki tapa Sub-Zero Shaman Freeze and ice explode everything ja melee tank versio joka onki sitten täysin erilainen playstyle.

Tämä on juuri se mikä tekee itselleni pelistä erityisen, Että vaikka pelissä on ohjeet että Technomancer on range buildi, Pyromancer on medium range buildi ja Trickster on close combat assasin ja devastator onki sitten tank close combat niin voit tehdä halutessasi vaikka melee pyromancerin taikka juuri Ice shaman technomancerin.




 
Kunhan peli ei tee kuten Divisioona ja Borderlands, eli kun viimein saat elämäsi onnenkantamoisilla hakemasi gearit niskaan oikeilla attribuuteilla, niin nerfataan koko paletti aina uusiks ja kaikki muutetaan ja joudut taas päivittämään varusteet uudelleen ja uudelleen. Ymmärrän että jotain ylivoimaista tai rikkinäistä nerfataan, mutta välillä on noissa mainitsemissani peleissä tuntunut että kaikki vähänkään toimivat tai erilaiset ratkaisut kitketään heti pois.

Eri buildien teko on koukuttavaa ja innostavaa, ja tässä pelissä on vahva fiilis tämän suhteen, joten kyllä taitaa peli mennä hankintaan julkaisuksi.
 
Vaikka tavallisesti sitoudunkin yhteen hahmoon, niin Outriders houkuttelee kovasti kokeilemaan muitakin vaihtoehtoja. Technomancer oli selkeä ykkösvalinta ampumiseen painottuvan pelityylin ansiosta. Kolmen tiimin yhteistyötä ajatellen olisi mielenkiintoista olla melee-tankki, joka hätistelee lähitaisteluun pyrkiviä vihollisia kauemmas, ja pitäen kaukaa operoivat tarkka-ampujat kiireisinä.

Täytynee vielä palata demon pariin ja kokeilla jokaista vaihtoehtoa.
 
joo kyllä peli alkaa olemaan aika varma day one ostos. juuri tuo buildaaminen ja gearaaminen on jo tässä demossa pirun koukuttavaa, niin uskon että full releasessa se vie täysin mennessään. ilmeisesti Expeditionit sisältää kaikenlaista exclusive mekaniikkoja mitä voi kokea vain noissa, tyyliin jotain story based eventtejä ja muuta mukavaa. Mielenkiinnolla kyllä odottelen tuota end gamea, Pelin päätarinaakin odottelen kyllä kovasti jatkoa nyt kun tuli vedettyä myös lore run tuossa demossa. Mutta semmoinen perinteinen tarina riittää hyvin tämän pelin kohdalla mutta tietenkään en pane pahakseni jos story on tasoa "mass effect" mutta jos ei ole ei sekään haittaa kunhan peli on muuten kuosissa.

Vinkkinä muuten että Vendorit resetoituu aina tunnin välein ja niillä on aina yksi rare gear piece siellä myytävä tai rare ase. kannattaa välillä käydä tsekkailemassa jos on myynnissä jotain sellaista mikä auttaa sitten oman buildin rakentelua. Itsellä alkaaki olemaan jo min-maxed pyromancer demo gear full versiota varten että korkeintaan vielä tulee ehkä juostua pari legendaryä kapteeni farmilla.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom