Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Palautteet foorumin toiminnasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jryi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt kun foorumin sääntöjä uudistetaan niin mielestäni yksi surkein uudistus täällä on ollut hymiön laitto viesteihin.

Tämä on keskustelufoorumi joten esmes ivanauruhymiö ei oikeastaan kerro muusta kun halusta vinoilla, edes aihetta mistä tarkalleen ottaen viestissä, ei tuoda esille.

Jos nyt välttämättä haluaa jotain jättää niin jätetään sitten peukutus. Se kertoo että on (ainakin pääosin) samaa mieltä. Jos on eri mieltä tai vaikka miten pitäisi kommenttia typeränä, niin sen voi keskustelufoorumilla tuoda esille - keskustellen.

Ja en pidä itseäni mitenkään tiukkapipona, saatikka loukkaantuvana, mutta foorumin ilmapiiriä ”ylimääräiset” hymiöt mielestäni turhaan pilaa.

Nyt kun foorumin sääntöjä uudistetaan niin mielestäni yksi surkein uudistus täällä on ollut hymiön laitto viesteihin.

Tämä on keskustelufoorumi joten esmes ivanauruhymiö ei oikeastaan kerro muusta kun halusta vinoilla, edes aihetta mistä tarkalleen ottaen viestissä, ei tuoda esille.
Käyttäjästä niiden toiminta on kiinni. Ihmiset pilaa hyvätkin asiat. Itse pyrin käyttämään "räkänaurua" vain silloin kuin teksti on oikeasti hauska tai humoristinen. Muiden hymiöiden osalta en edes keksi miten niitä voisi kovin pahasti väärinkäyttää.

Osa ongelmaa voi olla myös se, millainen tuo nauru-hymiö on. Sen muuttaminen vähemmän ivalliseksi voisi riittää korjaamaan asian, jolloin se olisi enemmänkin hymyilevän hymiön äärimmäinen versio.

Minusta noiden väärinkäyttäjille ei kannata turhaan uhrata ajatuksiaan. Jos haluaa asiallisen viestin sijasta näyttää lapsellisuutensa, niin olkoon omassa arvossaan. Olen toki itsekin joskus ihmetellyt kommentin muodossa jotain saamaani nauru-hymiötä, nimenomaan pyytäen käyttäjää mieluummin sanomaan tai perustelemaan asiansa.

Viimeksi muokattu:
Kyllä yläpeukku saisi jäädä. Se on todella näppärä tapa kertoa viestin kirjoittajalle, mutta myös muille foorumilla pyöriville olevansa samaa mieltä viestin kanssa tai muuten tykkäävänsä viestistä. Se on vähän kuin sellainen keskustelun jatkumo.

Itkunauruhymiötä en käytä ivallisessa tarkoituksessa, mutta olen joskus laittanut sen johonkin hauskaan viestiin. Tuo on vähän ongelmallinen hymiö, kun sen tulkinta ei ole niin selvä. En sitä jäisi kaipaamaan jos poistettaisiin. Mutta toisaalta taas jos foorumisofta ei taivu vain yhden hymiön poistoon, niin pitäisin kyllä kaikki jatkossakin.

Koko reaktiopalkin saa halutessaan piiloon selaimen lisäosalla, kuten ublock origin. Todennäköisesti myös jonkin tietyn reaktion saa piilotettua, kunhan kaivelee haluamansa reaktion yksilöllisen tunnisteen. Tämä nyt siltä varalta, jos yksilönä haluaa tehdä omat ratkaisunsa.

Minusta noiden väärinkäyttäjille ei kannata turhaan uhrata ajatuksiaan. Jos haluaa asiallisen viestin sijasta näyttää lapsellisuutensa, niin olkoon omassa arvossaan. Olen toki itsekin joskus ihmetellyt kommentin muodossa jotain saamaani nauru-hymiötä, nimenomaan pyytäen käyttäjää mieluummin sanomaan tai perustelemaan asiansa.
Joo siis pointti ei ollut sanoa että ne isommin hetkauttaisi minua vaan se että ne yleisesti lietsoo ilmapiiriä - ja kun tämä on keskustelufoorumi niin mieluummin ne eriävät mielipiteet keskustelemalla.

En edes ymmärrä miten joku voi pilata päivänsä jollain typerillä foorumin hymiöillä? Mitä väliä noilla on? Hymiöt nyt vaan on enemmän ja vähemmän tullut jäädäkseen kaikenlaisessa tekstipohjaisessa kommunikaatiossa. Ja tietysti sitten ihmiset sitten käyttää niitä. Mitä sitten? Päivi Räsänen kieltää seuraavaksi ascii artin käytön jos hymiöt on kielletty? Ei minua ainakaan haittaa jos olisi persepeukku ja saisin tähän postaukseen niitä miljoonan verran. Vähän nyt paksumpaa nahkaa kaikille keskustelijoille.

En edes ymmärrä miten joku voi pilata päivänsä jollain typerillä foorumin hymiöillä? Mitä väliä noilla on? Hymiöt nyt vaan on enemmän ja vähemmän tullut jäädäkseen kaikenlaisessa tekstipohjaisessa kommunikaatiossa. Ja tietysti sitten ihmiset sitten käyttää niitä. Mitä sitten? Päivi Räsänen kieltää seuraavaksi ascii artin käytön jos hymiöt on kielletty? Ei minua ainakaan haittaa jos olisi persepeukku ja saisin tähän postaukseen niitä miljoonan verran. Vähän nyt paksumpaa nahkaa kaikille keskustelijoille.
Voi nyt kilin vittu, sanoinko että ne on pilanneet päiiväni (vaikket nyt minuun suoraan viittannutkaan). Sanoin tismallleen päinvastoin, mutta ilmeisesti sanoilla ei ole väliä. Sanoin että ne vaikuttavat ilmapiiriin kun keskustelun sijaan ei edes aukea mihin esim. ivahymiöllä milloinkin viitataan. Toki niitä hymiöitä käytetään paljon, mutta tämä on keskustelufoorumi, ja itse kaipaan tänne keskustelua, ainakin silloin jos on jotain sanottavaa asiaan.

En tiedä oletteko huomanneet mutta muutenkin tuntuu ettei aktiivisimpia keskustelijoita niin mahdottomasti enää ole. En ole itse ainakaan kokenut että hymiöt, peukutusta lukuunottamatta, erityisesti ilmapiiriä parantaisivat. Jirzan mainitseman tech-bbs foorumin pelkkä peukku on minusta toimivampi.

Mutta tämä oli minun ehdotukseni, hyvä jos tästäkin syntyi keskustelua.

Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom