Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Palautteet foorumin toiminnasta

Eli oletettavasti käsitöiksi menisi. :(

Harmi, mutta niin minä vähän arvelinkin. Kaipa se laskuri tuossa olisi, jos sen olisi helposti siihen saanut toteutettua.

Nyt rapisee sitten foorumuskottavuus :D Vaan taitaa se rapista muilla vielä enemmän! Joko sulla Tontsa on kohta se 30k viestiä täynnä ja pidätkö jonkun giveawayn, kun tulee täyteen? :D
 
Joko sulla Tontsa on kohta se 30k viestiä täynnä ja pidätkö jonkun giveawayn, kun tulee täyteen? :D
Laskurit heittivät Xenforo-siirtymän takia häränpyllyä. Parhaimmillaan oli jo yli 29 000 viestiä, mutta tän hetken lukema on "vain" 27 kiloa ja risat. Mitään suunnitelmia 30 000 viestin rajapyykin varalle ei sentään ole. 20k:n (vai oliko se 25k, ei voi muistaa enää) kohdalla pidin kuukauden hermoloman. :p
 
Saisko tuon Harmaaoranssi -teeman fontin isommaksi/fontin toiseksi? Konsolifin 2017 Tumma -teeman fontti on helppolukuisempaa.
 
Olenko minä ainoa, jota häiritsee tuo 'Merkitse kaikki luetuksi' napin toiminta? Se avaa valinta valikon ja sitten napinpainalluksena lataa kyseisen alueen uudestaan niin, että kaikki on merkattu luetuksi. Se on ihan ok, mutta sitten paluu vaatii kolme back napin painnallusta. Muro ja TechBBS käyttää samaa XenForo:a, mutta niissä tuo tuo toimii näppärämmin.

Pienellä kokeilulla sain tämän ongelman ohitettua. Se liittyy noihin Konsolifinin omiin teemoihin. Vaihdoin teemaksi 'default' ja nyt tuo toimii niin kuin muillakin foorumeilla.
 
Noita vanhoja stickyjä saisi vähän karsia, varsinkin populaarikulttuuriosiossa. Vanhoja ketjuja pääosin. Pelaaminen-osiossakin on monta vanhaa Playstation-stickyä, jotka minun mielestäni pitäisi siirtää Playstation-yhteisöön tai yhdistää yhteen ketjuun. Onko tarvetta esim. PS3-verkko FAQ:lle stickynä, jota on viimeksi päivitetty viisi vuotta sitten?

Stickyt ovat uuden foorumin layoutissa enemmän tilaa ja huomiota vieviä, mikä haittaa lukemista.
 
Kattelin Resetera foorumin kuvakaappausketjua ja siellä näyttää olevan käytössä sellainen tekniikka, että kone lataa kuvat sitä mukaa kun ne tulee näkyviin. Reseterassa on käytössä myös Xenforo. Konsofinissä ei ole vissiin tuollaista asetusta päällä? Kokeilin ladata jonkin kuvakaappaussivun ja sivun tiedot namiskasta löytyi kaikki kuvat esiladattuna. Tuollainen teknikka, jossa kuvat ladataan tarvittaessa voi tehdä kuvaketjusta kevyemmän, jos saisi tännekin sellaisen.
 
Voiko PS+ ketjun laittaa takaisin pelaaminen alueelle ja tavalliseksi ketjuksi? Ei sitä tajua etsiä yhteisö alueelta.
 
Voiko PS+ ketjun laittaa takaisin pelaaminen alueelle ja tavalliseksi ketjuksi? Ei sitä tajua etsiä yhteisö alueelta.
Siirretty. Se oli varmaankin ihan vahingossa eksynyt mukaan, kun jryi siirteli noita vanhentuneita sticky-FAQeja.
 
Pystyykös tällä foorumialustalla piilottamaan alafoorumeita (Esim. kauppa-alueet), jos niitä ei halua nähdä?
 
Pystyykös tällä foorumialustalla piilottamaan alafoorumeita (Esim. kauppa-alueet), jos niitä ei halua nähdä?
Ei vielä. Yritän jossain vaiheessa löytää tuohon jonkin plugarin, mutta Xenforolla kaikki tuntuu olevan lisämaksun takana.
 
Tosiaankin, olen alkanut tottumaan tohon mobiiliversioon, vaikka aluksi se tuntuikin aivan kauhealta ajatukselta. Nyt oon oppinut taas selailemaan foorumeita puhelimen kautta ja mielestäni Xenforolla on parhaimmat mobiilisivut. En kyllä koskaan jaksaisi kirjoittaa puhelimella viestejä, mutta kyllä minä nykyään luen aamuisin kaikki viestit puhelimen kautta ennen kuin otan tietokoneen esille ja alan kirjoittamaan viestejä.
Mielestäni tämä valkoinen tausta on ehkä liian valkoinen, sillä se rasittaa (varsinkin yöllä) silmiä ja tietääkseni kuluttaa akkua nopeammin. Saako siis mobiiliversiolla kytkettyä esim. jotain mahdollisimman mustaa teemaa?
 
Saako siis mobiiliversiolla kytkettyä esim. jotain mahdollisimman mustaa teemaa?

Klikkaa vasemmasta alalaidasta kohtaa ”KonsoliFIN 2017”. Siellä on teemoja, itse tykästynyt Harmaaoranssi-vaihtoehtoon.
 
Onko noiden tagien toimintaan saatavissa muutosta siten, että ne on aluekohtaiset?

Eli kun olen pelaaminen osiossa, klikkaan Switch tagia, niin luonnollisesti haluaisin silloin näkyville kaikki ”rauta/softa”-keskustelut Switchistä. Pelit alueella taas Switchin pelikeskustelut.

Nyt ne on kaikki samassa, mikä tarkoittaa sitä, että kun pelaaminen osiossa moni Switchin vähemmän käytetty ketju hukkuu kauas, niin eipä sitä löydä tuollakaan. Siellä kun on kaikki Switchin omat pelit, sekä Switchille tulevat multiplattarit.

Toki siis ongelma koskee kaikkia alustoja, mutta itse huomannut Switchin osalta päivittäin tuon ongelman. Ainakin vanhalla ne muistaakseni meni aluekohtaisesti.
 
Tuli tommoinen huomattua; jos lainaa parin sivun takaista tekstiä ja lähettää sen (tai varmaan ihan jos muutenki vanhalla sivulla kommentoi) niin sivu päivittyy siihen vanhaa parin sivun takaiseen tekstiin eikä ohjaa sinne oikeasti uuteen sivuun missä kommentti on, mutta silti näyttää ekalla kerralla sen siellä vanhalla sivulle sulle.
 
Verdunilla on vanhanaikainen multi tägi. Multi piti korvata alustakohtaisilla tägeillä.
 
Verdunilla on vanhanaikainen multi tägi. Multi piti korvata alustakohtaisilla tägeillä.
Tavat kehittyy niin nopeasti, ettei tällainen vanha dinosaurus perässä pysy. Eli vanhasta muistista lätkäisin. Vaihdetaan parempiin.
 
Mikä oli pointti siirtää kauppa-alue omaan osioon? Aiemmin seurasin kauppa-aluetta Tapatalkilla, jolloin kun seuraamaani keskusteluun tai osioon tuli viesti, sain siitä välittömästi Tapatalk viestin. Nyt jouduin tietysti luopumaan koko Tapatalkin käytöstä, koska siihen ei ole tukea. Onneksi niihin saa sentään sähköposti-ilmoituksen asetettua, mutta nähtävästi kauppa-alueeseen ei saa edes sellaista? Eli pitääkö tuota oikeasti käydä vaan aktiivisesti käydä itse seuraamassa?

Ihmetyttää lisäksi muutenkin, että mitä ihmettä tuolle kauppa-alueelle on tapahtunut, kun ei kaupankäynti toimi enää niin kuin ennen. Vielä Xbox 360 aikaan, toimi todella mallikkaasti, ja pelit vaihtoivat omistajia tiheään, kun ilmoituksia oli paljon. Nyt ainakin PS4 puolella on ihan kuollutta. Pelejä ei käytännössä saa vaihdettua enää lainkaan. Aiemmin myös kannatti ehdottomasti ostaa konsolifinin kautta käytettyjä, kun hinnat olivat edullisimmat. Nyt näyttäisi olevan samaa tasoa muiden kauppapaikkojen kanssa, jollei jopa hieman kalliimpia... :(
 
Mikä oli pointti siirtää kauppa-alue omaan osioon? Aiemmin seurasin kauppa-aluetta Tapatalkilla, jolloin kun seuraamaani keskusteluun tai osioon tuli viesti, sain siitä välittömästi Tapatalk viestin. Nyt jouduin tietysti luopumaan koko Tapatalkin käytöstä, koska siihen ei ole tukea. Onneksi niihin saa sentään sähköposti-ilmoituksen asetettua, mutta nähtävästi kauppa-alueeseen ei saa edes sellaista? Eli pitääkö tuota oikeasti käydä vaan aktiivisesti käydä itse seuraamassa?

Ihmetyttää lisäksi muutenkin, että mitä ihmettä tuolle kauppa-alueelle on tapahtunut, kun ei kaupankäynti toimi enää niin kuin ennen. Vielä Xbox 360 aikaan, toimi todella mallikkaasti, ja pelit vaihtoivat omistajia tiheään, kun ilmoituksia oli paljon. Nyt ainakin PS4 puolella on ihan kuollutta. Pelejä ei käytännössä saa vaihdettua enää lainkaan. Aiemmin myös kannatti ehdottomasti ostaa konsolifinin kautta käytettyjä, kun hinnat olivat edullisimmat. Nyt näyttäisi olevan samaa tasoa muiden kauppapaikkojen kanssa, jollei jopa hieman kalliimpia... :(

Joo kauppa alue järkevämmäks samaa mieltä
 
Ylös Bottom