Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Palautteet foorumin toiminnasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jryi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minun mielestäni hymiöt ovat olleet erittäin tarpeellisia foorumille, enkä lähtisi niitä poistamaan. Useimmiten ne ovat vain nopea tapa reagoida viestiin ilman, että tarvitsee kirjoittaa erillistä vastausta.

Esimerkiksi nauruhymiö ei automaattisesti tarkoita vittuilua tai toisen vähättelyä, vaan se voi yksinkertaisesti kertoa, että joku piti viestiä hauskana. Toki hymiöitä voi käyttää myös väärin, mutta niin voi käyttää tavallisia viestejäkin.

Jos omat viestit keräävät jatkuvasti nauruhymiöitä, niin ehkä välillä kannattaa myös pohtia peilin edessä, mistä se johtuu. Ainakaan itse en näe hymiöitä ongelmana, vaan osana normaalia keskustelukulttuuria.

Ei minulla henkilökohtaisesti niissä ole ongelmaa. Lähinnä sellaista tarpeetonta tuli vastaan politiikkaketjussa - kertonee että politiikka on tunnelaji ;) - muuten oma historiani on puhdas kun en trollaustakaan harrasta. Piti oikein tarkistaa kun reaktiohistorian näköjään näkee itse kukin.

Mutta joitakin ketjuja lukiessa on ollut aika turhauttavaa huomata sellainen ryhmäjako missä suunnilleen joka viestiin tulee ”vastakkaisilta puolilta” ivahymiötä. Ei ne minusta ilmapiiriä paranna.

Hämmentävää miten monelle ne tuntuvat olevan elintärkeitä, varsinkin kun moni foorumi pärjää pelkällä peukullakin (+alapeukulla).

Kieltämättä tuo ryhmäjako on helposti havaittavissa. Klikkejä syntyy, eikä kukaan halua myöntää kuuluvansa sellaiseen. Toisaalta kun tämän tiedostaa, niin sellaiseen ivailmiöönkin osaa suhtautua oikein. Itse pyrin nyt käyttämään reaktioista vain yläpeukkua. Ja mikäli koko asia alkaa jossain vaiheessa tympäisemään, otan koko palkin näkyvistä selaimen lisäosan avulla. Tekstejä varten täällä kuitenkin ollaan.

Kieltämättä tuo ryhmäjako on helposti havaittavissa. Klikkejä syntyy, eikä kukaan halua myöntää kuuluvansa sellaiseen. Toisaalta kun tämän tiedostaa, niin sellaiseen ivailmiöönkin osaa suhtautua oikein. Itse pyrin nyt käyttämään reaktioista vain yläpeukkua. Ja mikäli koko asia alkaa jossain vaiheessa tympäisemään, otan koko palkin näkyvistä selaimen lisäosan avulla. Tekstejä varten täällä kuitenkin ollaan.
Saakos sen muuten safarillekkin? Minä kun 99% selaan tätä foorumia ipadilla.

Ylös Bottom