Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Palworld

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DestiZ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ai että jos tästä saadaa vielä ps5 versio, tuli jo alotettua pcllä kun ei vaan malttanut olla kokeilematta. :D Todella positiivinen yllätys kyllä! Itellä survival puolelta kokemusta eniten conan exilesista ja sinäänsä huvittavaa että tämä julkastu jo 2018...ei oo enää mikään early access ja palworldiin verrattuna tuntuu niin tahmeelta.
 
Pokemon Company vastaa huutoihin. Jos Nintendo tai Pokemon Company pystyisi tekemään jotain niin uskon että olisivat sen tehneet jo, peli oli kehityksessä 3 vuotta eikä inahdustakaan.


8 miljoonaa myynyt Stiimissä.

 
Pokemon Company vastaa huutoihin. Jos Nintendo tai Pokemon Company pystyisi tekemään jotain niin uskon että olisivat sen tehneet jo, peli oli kehityksessä 3 vuotta eikä inahdustakaan.

Mutta hyvä näin. Tämä on se oikea taho, jonka asiaa pitää tutkia ja jos siellä on jotain feelua, niin sitten toimia sen mukaan.

Jos taas Pokemon Companyn ja Nintendon suunnalta ei lähdetä minkäänlaisiin toimiin, niin eikö siinä vaiheessa homma ole paketissa? Me pelaajat ei kuitenkaan voida kuin nauttia tai olla nauttimatta Palworldista oli miten oli.
 
Me pelaajat ei kuitenkaan voida kuin nauttia tai olla nauttimatta Palworldista oli miten oli.

Näinhän se on.

Ja tähän liittyen tuli jatkettua muutama tunti taas ja nyt tukikohta on jo miehitetty viidellä ahkeralla kaverilla ja yhdellä laiskurilla sekä varustettu kaivoksella, sahalla ja pellolla, joten arki tuolla pyörii jo omavaraisesti. Muutama hyökkäys tuli myös, hyvin torjuivat nekin.

Seikkailun puolesta ei tullut edettyä vieläkään näköetäisyyttä pidemmälle, joten siitä ei vielä suurempia kokemuksia ole. Torniin pitäisi seuraavaksi ilmeisesti siirtyä taistelemaan, mutta oma mukana kulkeva kana- ja lammaslauma on vasta 5-7 leveliä ja omatkin varusteet sopivat lähinnä puun ja kiven keräämiseen, niin ehkä sitä ensin vähän virittelee tätä mobia ja omia varusteita.

Yleistä vilkkumista näkyy siellä täällä, omat duunarit vähän väliä haahuilee omiaan ja itselleni tuli myös tuo Pal Sphere bugi, eli vaikka inventoryssa oli noita palloja, niin pikakomennon kautta niitä ei saanut käyttöön. Netistä löytyi ratkaisu, eli piti jakaa ne inventoryssa ja homma toimii taas. Selvästi hiomattomuutta näkyy Series S:llä, joten toivottavasti ainakin nyt tuohon Steamin tasoon mahdollisimman nopeasti saavat tämän.
 
Mulla oli omassa pelissä sitkeä bugi, että raidit ei koskaan tulleet mun tukikohtaan, vaan jäivät jonnekin vuoren päälle seisomaan lähtöpisteeseensä. En oo siis vielä päässy kokemaan yhtään aitoa raidia. Alottelin nyt eilen alusta peliä, kun en hirveän pitkällä muutenkaan vielä ollut, niin jospa toi samalla korjaantuisi. Saan nyt myös kätevästi basen vähän parempaan paikkaan rakenneltua.
 
En tiedä kaipaako kukaan näin suppean kokemuksen kautta tullutta mielikuvaa mutta sanonpa kuitenkin: peli näyttää että se olisi Fortnite (graafinen ilme ja liikkuminen, kamerakulma), johon on lyöty päälle Monster Hunteria. Ehkä jotain muutakin.

Mietin siis, että pitääkö tätä alkaa pelaamaan/testaamaan, mutta vähän pelikuvaa nähtyäni jopa huojennuin että ei kyllä tunnu yhtään omalta jutulta. Rakentelu-, keräily-, ja sitten vielä aika kökön näköinen animaatio varsinkin kun hahmo lähti ratsastamaan, niin ei kyllä ns. "lähde".

Tosin yhtä lailla ei Fortnite innosta ja se ei paljon menoa haittaa. Siellä on pelaajia aika paljon enemmän ilman minuakin.

Tämä meneekin juuri siihen tiettyyn lokeroon pelejä, jotka tuntuvat olevan hirveän suosittuja mutta jotka ei itselle nappaa ollenkaan. Ihan tarpeeksi saa "grindata" (eli keräillä, manageroida tai vastaavaa) jo joka toisessa pelissä melkein genrestä riippumatta niin ei tosiaan enää erikseen jaksa keskittymällä keskittyä nimenomaan siihen touhuun.

En tiedä mitä tällä näkemyksellä oli perimmäinen pointti mutta jostain syystä piti vain kirjoittaa. Nauttikaa te, jotka tykkäätte. Seurailen lähinnä ilmiönä ja sen kautta, josko tuo kehittyy vielä niin että itsekin tulee testattua. Fortniten testasinkin joskus ja totesin että "ihan kiva" mutta rakentelun takia hylkäsin kun se vesitti koko homman taisteluissa. Sitä myöhemmin tullutta rakentelematonta pelitilaa en ole jaksanut testata. Oli ja meni.
 
Tämä meneekin juuri siihen tiettyyn lokeroon pelejä, jotka tuntuvat olevan hirveän suosittuja mutta jotka ei itselle nappaa ollenkaan. Ihan tarpeeksi saa "grindata" (eli keräillä, manageroida tai vastaavaa) jo joka toisessa pelissä melkein genrestä riippumatta niin ei tosiaan enää erikseen jaksa keskittymällä keskittyä nimenomaan siihen touhuun.
Tässä on survival pelien skaalalla verrattain vähän grindaamista, sillä tavoitteena on pitkälti automatisoida kaikki tuotanto Palien avulla. Itse toimii sitten lähinnä vain työnjohtajana ja tietysti tarpeen tullen täytyy kääriä myös itse hihat, jos esimerkiksi kiveä tarvitsee paljon lisää :D. Eli siinä mielessä ehkä yksi "helpoimmista" survival peleistä hypätä mukaan. Toki kaikenlaista managerointia ja hääräämistä omassa tukikohdassa riittää sitten noin muuten.
 
Huomenta Kaikille!

Kai se täytyy nousta sängystä ja iskeä kahvit tippumaan ja lähteä metsästämään kamuja! :)

Tuli eilen aloitettua kolmas maailma alusta. Oli jotenkin paljon parempi tuntuma peliin kun tiesi mitä piti tehdä nyt sitten sitä jatkamaan. Tutorialin bossikin tuli vedettyä.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on jonkinlaista arvausta tullut pelin suosiosta eri maissa. Samasta lähteestä sekä pelin omistajat Steamissa & vertailukohteeksi Steamin käyttäjätilit maittain.
Näytä liitetiedosto 12858
"China, at 36.4% of the players. The U.S. has 21.4% of players, followed by Germany (6.0%), France (3.3%), Canada (3.0%) and then down from there."
Näytä liitetiedosto 12859



Eikös ne Kiinassa just laittanut jotain kansallisia rajoitteita pelaamiselle? Vai koskiko vain kännykkäpelaamista?

//edit: ok joo, alle 18v:
 
Palwordin matkasta nykyiseen ilmiöön mielenkiintoinen artikkeli:


A miracle occurred when, while browsing Twitter, Mizobe stumbled upon an anonymous account filled with gun-reloading animations (see the video below for an example). After exchanging messages, it was revealed that the mystery artist was a 20-year-old part-time convenience store employee from Hokkaido with a middle school diploma and zero industry experience.

The artist had taught himself how to animate entirely by watching YouTube videos. He had also become near-fluent in English by playing FPS games, according to Mizobe.
 

Meemeihin on usein vastattava vähän "varpaillaan" mutta onhan nyt inspiraatio ja sen tyylillinen toteutus ihan eri asioita.

Se yksi video, jossa sitä jotain kettu-hahmoa vertaillaan, vaikutti minusta ainakin hyvin mielenkiintoiselta. Siinä on jo vähän muusta kyse kuin että molempien inspiraatio on luonto.

Laajemmin ja yleisemmin en asiasta sitten tiedä että onko miten paljon otettu "inspiraatiota" muualta mutta mielenkiinnolla seuraan keskustelua.

Mitä inspiraatioon tulee, niin ekana hyppää mieleen Immortals vs. Breath of the Wild. Se oli niin selvästi BotW:ia apinoiva että tuskin oli kenellekään epäselvää. Tosin kyse oli enemmän pelillisesti puolesta, joka lienee vaikeampi tavaramerkata ja tässä taas on kyse taidetyylistä ja hahmomalleista, jotka taas on selvempiä asioita sen suhteen että onko apinoitu vai ei.

Se kettuhahmo-juttu vaikuttaa - sen videon perusteella siis - samanlaiselta tapaukselta kuin Kärkkäisen sika-hahmo vs. Orson. Tuosta siitä vähän blogia -> klik.
 
Spoilereiden taakse pelistudion pari esimerkkiä, joiden "inspiraation" lähteen jokainen näkee sekunneissa.
Ensimmäisessä piti hetki hyppiä videota mutta ilmeisesti Breath of the Wild ollut "inspiksenä" ja toisessa hämmennyin kun peli oli ihan suora "versiointi" Hollow Knightista :O

Kyllähän nuo menee jo vähän yli tuossa. On otettu periaatteessa kaikki muualta ja lyöty jotain uusia ominaisuuksia päälle. Kieltämättä tuo "Hollow Knight" possessingilla ja moninpelillä kiehtoo mutta tympäisee että nuo lisät on kuitenkin periaatteessa vain lyöty muiden työn päälle.
 
Eilen kaatui ensimmäinen tornipomo ja onneksi otin @Dragonfly vinkistä vaarin ja kehitin itseni tasolle 20 ennen taistoa, muuten olisi kyllä tullut pahasti käkättimeen. Oli silti melkoinen tankki, mutta lopulta varsin helposti kaatui. Tein myös kokonaan uuden tukikohdan itselleni, isommalle ja tasaisemmalle alueelle. Sen verran enemmän aggressiivisia Paleja pyörii tällä uudella alueella, että oli myös pakko tehdä muuri koko kylän ympäri.

Peli maistuu ja koukuttaa edelleen, mutta selkeitä quality of life asioita tulee kasvavassa määrin vastaan, joita varmasti EA:n aikana hiotaan. Yksi isoimmista asioista johon toivoisin puututtavan on Palien toiminta tukikohdassa. Niiden tekoälyä täytyy saada paljon paremmaksi ja olisi myös mahtavaa, jos Paleja voisi helpommin määrätä eri tehtäviin. Tai jos Pal osaa tehdä montaa eri askaretta, niin voisi asettaa jonkinlaisen prioriteettilistan, jonka mukaan Pal toimii.

Toinen iso juttu olisi "Pal loadoutit", eli jos esimerkiksi lähdet hakkaamaan kiveä, voisit valita mukaasi kätevästi sellaiset Palit, jotka auttavat juuri tässä puuhassa. Tai kun lähdet taistelemaan jotain vesipomoa vastaan, niin voit helposti napata sähkö-Palit mukaasi.

Yksi helppo QOL lisäys olisi myös se, että kun tähtäät jotain Palia niin näkisit suoraan oletko jo napannut 10 sellaista ilman, että täytyy availla Paldeckiä ja sieltä tarkistaa asia.

Pieniä juttuja ja kuten todettua pelihän on vasta early access vaiheessa :).
 
Ensimmäisessä piti hetki hyppiä videota mutta ilmeisesti Breath of the Wild ollut "inspiksenä" ja toisessa hämmennyin kun peli oli ihan suora "versiointi" Hollow Knightista :O

Kyllähän nuo menee jo vähän yli tuossa. On otettu periaatteessa kaikki muualta ja lyöty jotain uusia ominaisuuksia päälle. Kieltämättä tuo "Hollow Knight" possessingilla ja moninpelillä kiehtoo mutta tympäisee että nuo lisät on kuitenkin periaatteessa vain lyöty muiden työn päälle.
Itse asiassa eivät Breath of the Wild ja Hollow Knight mitään kovin omaperäisiä pelejä ole. Niihinkin on paljon kopioitu asioita muista peleistä ja muustakin viihteestä. Kummallakin pelillä on toki paljon faneja, jotka haluavat ajatella, että kyseiset pelit ovat olleet inspiraationa suunnilleen kaikkien niiden jälkeen tulleiden vähänkään samankaltaisten pelien tekemisessä. Totuus on kuitenkin, että niitä vaikutteita pitäisi etsiä paljon kauempaa historiasta. Esim. Hollow Knightin kohdalla Metroid- ja Castlevania-peleistä. Miksei myös Mega Man-peleistä. Tai miksei niinkin kaukaa kuin Jet Set Willystä, Monty Molesta tai jopa Pitfallista.

BotW on vastaavasti ottanut vaikutteita vahvasti ainakin Shadow of the Colossuksesta sekä Skyrimistä. Aivan varmasti myös monista muista peleistä, mutta nimenomaan kyseiset pelit ovat pelin kehittäjät maininneet vahvoina inspiraation lähteinä. BotW:in ulkoasuun ovat vastaavasti merkittävänä inspiraationa olleet mm. Studio Ghiblin tuotokset ja japanilainen anime noin ylipäätään. Ohessa vielä lainaus asiasta : ”As Nintendo had never developed an open-world game on the scale of Breath of the Wild, they looked at The Elder Scrolls V: Skyrim[42] and Shadow of the Colossus, the latter of which had some similar climbing mechanics and whose creator, Fumito Ueda, was friends with Aonuma.[43] For the art style, the team drew inspiration from various Japanese anime which they had grown up watching, suspected to include Studio Ghibli and Hayao Miyazaki productions, among other anime.[44][45] Series protagonist Link was redesigned for the game, with Aonuma purposely making him more gender neutral so that players could more easily relate to him.”
 
Viimeksi muokattu:
Itse asiassa eivät Breath of the Wild ja Hollow Knight mitään kovin omaperäisiä pelejä ole. Niihinkin on paljon kopioitu asioita muista peleistä ja muustakin viihteestä. Kummallakin pelillä on toki paljon faneja, jotka haluavat ajatella, että kyseiset pelit ovat olleet inspiraationa suunnilleen kaikkien niiden jälkeen tulleiden vähänkään samankaltaisten pelien tekemisessä. Totuus on kuitenkin, että niitä vaikutteita pitäisi etsiä paljon kauempaa historiasta. Esim. Hollow Knightin kohdalla Metroid- ja Castlevania-peleistä. Miksei myös MegaMan-peleistä. Tai miksei niinkin kaukaa kuin Jetset Willystä, Monty Molesta tai jopa Pitfallista.

BotW on vastaavasti ottanut vaikutteita vahvasti ainakin Shadow of the Colossuksesta sekä Skyrimistä. Aivan varmasti myös monista muista peleistä, mutta nimenomaan kyseiset pelit ovat pelin kehittäjät maininneet vahvoina inspiraation lähteinä. BotW:in ulkoasuun ovat vastaavasti merkittävänä inspiraationa olleet mm. Studio Ghiblin tuotokset ja japanilainen anime noin ylipäätään. Ohessa vielä lainaus asiasta : ”As Nintendo had never developed an open-world game on the scale of Breath of the Wild, they looked at The Elder Scrolls V: Skyrim[42] and Shadow of the Colossus, the latter of which had some similar climbing mechanics and whose creator, Fumito Ueda, was friends with Aonuma.[43] For the art style, the team drew inspiration from various Japanese anime which they had grown up watching, suspected to include Studio Ghibli and Hayao Miyazaki productions, among other anime.[44][45] Series protagonist Link was redesigned for the game, with Aonuma purposely making him more gender neutral so that players could more easily relate to him.”
Joo, vähän turha selitys itsestäänselvyyksistä koska en viitannut genreen vaan taidetyyliin ja hahmomalleihin, joista kai se keskustelu vähän niin kuin lähtikin.

Väittäisin että ainakin tuo Hollow Knight ja Never Grave menisivät aika äkkiä sekaisin paljonkin pelaavalta jos ei olisi tarkka, tai jos vaikka toisen arvosteluun olisi lipsahtanut kuva siitä toisesta teoksesta. Niin samanlainen kuvasto värimaailmaa myöten.

Tuo toinen tapaus taas eroaa visuaalisesti enemmän "inspiraatiostaan" ja kuten kirjoitin, niin piti hetki jopa katsella mitä apinoi. Mutta onhan siinäkin nyt päivänselvää että minkä suosion pohjalle ne omat lisäykset oli laitettu. Ja tämän jos huomaa parin sekunnin videosta niin mitähän muuta yhtäläisyyttä huomaisi jos pidempään kiinnostaisi katsella.

Genret, pelimekaniikat ja muut ideat on sitten eri asia mutta jos niidenkin "soppa" on samoista aineksista tehty niin...
 
Ensimmäisen Pallini pyydystin ja ei tämä peli oikein itselle lähde. Mun on jotenkin vaikea pelata tämmöisiä pelejä, mitkä tuntuvat kopiolta toisesta menestyneemmästä pelistä ja sama kävi myös Evil Westin kanssa, kun siinä tuntui, että pelasi God of Waria uudella skinillä.

Ymmärrän kyllä, jos toisilla on juurikin toisinpäin ja tykkää tuon takia tästä.
 
Ylös Bottom