Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Palworld

Mun on jotenkin vaikea pelata tämmöisiä pelejä, mitkä tuntuvat kopiolta toisesta menestyneemmästä pelistä

Myös itselleni tuo palmonien keräily ja niiden kanssa taistelu ilman vuoropohjaisuutta ei oikein tunnu innostavalta, mutta tässä nyt muutenkin on itselleni ollut enemmän muut pelimekaniikat (rakentelu erityisesti) toistaiseksi keskiössä. Pelkästään tuolla osuudella tämä ei kyllä olisi kantanut ja saavuttanut menestystä.

Offtopic: Tuohon menestykseen liittyen olisi mielenkiintoista nähdä miten Nintendon pelit menisivät kaupaksi Steamissa. Pokemon nyt ihan varmasti olisi hitti, mutta esimerkiksi Pikmin voisi myös olla todella kovaa valuuttaa.
 
Ensimmäisen Pallini pyydystin ja ei tämä peli oikein itselle lähde. Mun on jotenkin vaikea pelata tämmöisiä pelejä, mitkä tuntuvat kopiolta toisesta menestyneemmästä pelistä ja sama kävi myös Evil Westin kanssa, kun siinä tuntui, että pelasi God of Waria uudella skinillä.

Ymmärrän kyllä, jos toisilla on juurikin toisinpäin ja tykkää tuon takia tästä.
Siis mitä ihmettä? Onko Evil West mielestäsi God of War-klooni?! Enpä voisi juuri enempää olla eri mieltä. Toki kuvakulma peleissä on varsin samankaltainen, mutta siihenhän se aika pitkälle jää se samankaltaisuus. Ympäristöt ovat aivan erilaisia, tarinat aivan erilaisia, hahmot aivan erilaisia, graafiset tyylisuunnat ovat varsin erilaisia ja pelimekaniikatkin eroavat varsin paljon toisistaan. God of War on paljon melee-painotteisempi, kun taas Evil West on enemmänkin räiskintäpeli pienellä melee-vivahteella. Lisäksi Evil West on co-oppina pelattavissa, kun taas God of War on puhtaasti yksinpeli. Ja kun vielä toteaa, että Evil West on kauhupeli, eikä God of Warissa juurikaan kauhuelementtejä ole, niin kyllä mielestäni tuo kloonimaininta tässä yhteydessä kuulostaa kovin hakemalla haetulta. Jos samankaltaisen kuvakulman pelejä sanotaan klooneiksi keskenään sen pelkän kuvakulman takia, niin sitten kaikkien erillisten genrejen pelit olisivat klooneja saman genren sisällä. Itse en kyllä ihan näin pysty tätä kuviota ajattelemaan.
 
Viimeksi muokattu:
Mites porukka jotka pelailee, miten on maistunut?
Hyvin on maistunut. Nyt level 20. Olen yrittänyt availla maailman karttaa ja löytää seuraavaa tornia ja pomovastusta. Ei ole vielä löytynyt. Maailma vaikuttaa todella isolta. Pal otuksia olen saanut napattua nelisen kymmentä erilaista. Tukikohdan kehittäminen on jäänyt vähän taka-alalle, mutta sinne jätetyt otukset pitävät kuitenkin huolen että perusresursseja on kokoajan käytettävissä.

Koukuttaa edelleen, vaikka viime päivinä ei ole niin paljon ehtinyt pelailla.
 
Hyvin on maistunut. Nyt level 20. Olen yrittänyt availla maailman karttaa ja löytää seuraavaa tornia ja pomovastusta. Ei ole vielä löytynyt. Maailma vaikuttaa todella isolta. Pal otuksia olen saanut napattua nelisen kymmentä erilaista. Tukikohdan kehittäminen on jäänyt vähän taka-alalle, mutta sinne jätetyt otukset pitävät kuitenkin huolen että perusresursseja on kokoajan käytettävissä.

Koukuttaa edelleen, vaikka viime päivinä ei ole niin paljon ehtinyt pelailla.
Hienoa, että vielä peli pitää koukussa!
 
Mites porukka jotka pelailee, miten on maistunut?

No ihan hyvin, mutta kun rotaatiossa on myös Cyberpunk 2077 ja Octopath Traveler II, niin peliaikaa on vaikea antaa kaikille tasaisesti, eikä ole tähän vielä isoja tunteja tullut pistettyä.

On ollut tarkoitus aloittaa Grounded alusta co-oppina ja vähän kiinnostaisi myös ehkä tätä kokeilla porukalla. Grounded toimii juonensa puolesta paremmin soolona kuin tämä ja toisaalta Grounded on ehkä muutenkin monipuolisempi, mutta Palworld tuntuu vahvemmin peliltä, jossa kaverin kanssa puuhastelu voisi tuoda paljonkin lisää.
 
Siellä tehdään päivityksiä palvelininfraan, kun pelaajia on vaan niin paljon. Tämä saattaa vaikuttaa pelin servuille kirjautumiseen hetkellisesti.

 
Muutama tunti tuli pelailtua lasten kanssa ja onhan tämä kyllä koukuttava peli :D Mitään negatiivista ei oikeastaan voi vielä sanoa, mutta pintaraapaisuhan tässä toki vasta takana.
 
Ajattelin, että joku raivostuttava bugi kiusaa ja hajottaa palboxin aina välillä. Mut kävi tuossa ilmi, että tyttäreni on yrittänyt teleportata suoraan kartasta baseen painamalla sitä dismantle basea :D
 
Tämä peli ei itsessään kiinnosta hirveästi, mutta siitä käytävä keskustelu hiukan enemmän. Yksi huomio/mielipide väliin: En tiedä kuinka hedelmällistä on se, että pelaajat vähättelevät
1) ilmiselvää plagiointia ja
2) toisaalta omalaatuisuutta, ainutkertaisuutta ja vaikuttavuutta tietyissä peleissä

sillä itsestäänselvyydellä ja latteudella, että kaikki ovat aina lainanneet jostakin. Lopputulemana päästään sitten ajatelmaan, jossa 2000-luvun luultavasti vähintään toisiksi eniten muihin teoksiin vaikuttanut AAA-peli ei ole oikeasti niin omaperäinen, koska sekin on ottanut vaikutteita muualta.
 
Tämä peli ei itsessään kiinnosta hirveästi, mutta siitä käytävä keskustelu hiukan enemmän. Yksi huomio/mielipide väliin: En tiedä kuinka hedelmällistä on se, että pelaajat vähättelevät
1) ilmiselvää plagiointia ja
2) toisaalta omalaatuisuutta, ainutkertaisuutta ja vaikuttavuutta tietyissä peleissä

sillä itsestäänselvyydellä ja latteudella, että kaikki ovat aina lainanneet jostakin. Lopputulemana päästään sitten ajatelmaan, jossa 2000-luvun luultavasti vähintään toisiksi eniten muihin teoksiin vaikuttanut AAA-peli ei ole oikeasti niin omaperäinen, koska sekin on ottanut vaikutteita muualta.
Oikeasti omaperäisiä on vain huonot indiepelit kuten immortality. Eikä tämä siis ollut mikään palworldin puolustus. Huono peli sekin.
 
Tämä peli ei itsessään kiinnosta hirveästi, mutta siitä käytävä keskustelu hiukan enemmän. Yksi huomio/mielipide väliin: En tiedä kuinka hedelmällistä on se, että pelaajat vähättelevät
1) ilmiselvää plagiointia ja
2) toisaalta omalaatuisuutta, ainutkertaisuutta ja vaikuttavuutta tietyissä peleissä

sillä itsestäänselvyydellä ja latteudella, että kaikki ovat aina lainanneet jostakin. Lopputulemana päästään sitten ajatelmaan, jossa 2000-luvun luultavasti vähintään toisiksi eniten muihin teoksiin vaikuttanut AAA-peli ei ole oikeasti niin omaperäinen, koska sekin on ottanut vaikutteita muualta.
Mitä plagiointia tuossa nyt on ollut. Mistä kokonaiset peligenret on syntyneet? siitä kun ollaan lainattu toisilta ja tuotu peliin sitten omaa twistiä. Kyllä pelaajilla olisi vähän pelattavaa jos polkupyörä joudutaan keksiin aina uusiksi. Esim. vaikka Doomin jälkeen ei olisi FPS pelejä enään kukaan muu voinut tehdä koska joku teki sen ekaksi. Palworld nyt yhdisteli kaksi genreä hyvällä lopputulemalla yhteen isot propsit täältä heille.
 
Mitä plagiointia tuossa nyt on ollut. Mistä kokonaiset peligenret on syntyneet? siitä kun ollaan lainattu toisilta ja tuotu peliin sitten omaa twistiä. Kyllä pelaajilla olisi vähän pelattavaa jos polkupyörä joudutaan keksiin aina uusiksi. Esim. vaikka Doomin jälkeen ei olisi FPS pelejä enään kukaan muu voinut tehdä koska joku teki sen ekaksi. Palworld nyt yhdisteli kaksi genreä hyvällä lopputulemalla yhteen isot propsit täältä heille.
Ongelmahan tässä varmaan on se, että palworldista tuli suosittu heti. Ei samanlaista keskustelua tietääkseni ollut esimerkiksi cassette beastsin kohdalla.
 
Ongelmahan tässä varmaan on se, että palworldista tuli suosittu heti. Ei samanlaista keskustelua tietääkseni ollut esimerkiksi cassette beastsin kohdalla.
Ihan lähtö tekijöistä asti on kopioitu kilpailijalla pelejä tai esim sitä minkälaisia tunteita jokin hahmo tuo ja miten se vaikuttaa pelaajaan.
Ongelma on vaan itse ihmiset ja niiden suhtautuminen asioihin.
 
Ylös Bottom