Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pari juttua vielä... (Taas PS2 vs. Xbox)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hifi_Mies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Pari juttua vielä... (Taas PS2 vs. Xbox)

Tietysti päätös panostaa uuteen itse suunniteltuun (tietysti yhteistyössä) arkkitehtuuriin on mahdollistanut valmistuskustannusten tehokkaan laskemisen ja tekniikan kustannustehokkaan pienentämisen, jota hyödyntää nyt PSP.
 
Vastaus: Pari juttua vielä... (Taas PS2 vs. Xbox)

Nisupulla sanoi:
Selkeästi tämä raudaltaan ehkä heikompi osapuoli kykenee tarjoamaan laajemman ja laadukkaamman tarjonnan.

Tuo laadukkaamman on hyvin pitkälle makuasia. Ja itse olen kanssasi eri mieltä. Ainoastaan GTA on tulevista Ps2-peleistä sellainen joka minun on pakko saada(no ehkä myös FF12, mutta sitä saa vielä odotella). Xboxilla taas Halo 2 ja Kotor 2 ajavat listallani GTA:n ohi. Tasohyppely genren PS2 omistaa, Tappelupeleissä PS2 hivenen edellä, muissa Boxi on mielestäni edellä. (huom mielestäni).
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Pari juttua vielä... (Taas PS2 vs. Xbox)

Dr Evil sanoi:
Tuo laadukkaamman on hyvin pitkälle makuasia. Ja itse olen kanssasi eri mieltä. Ainoastaan GTA on tulevista Ps2-peleistä sellainen joka minun on pakko saada(no ehkä myös FF12, mutta sitä saa vielä odotella). Xboxilla taas Halo 2 ja Kotor 2 ajavat listallani GTA:kin ohi. Tasohyppely genren PS2 omistaa, Tappelupeleissä PS2 hivenen edellä, muissa Boxi on mielestäni edellä. (huom mielestäni).

Joo.. olen samaa mieltä siinä, että tämä on todellakin makukysymys.

Ja seuraava on minun mielipidettä:

Pelivalikoima:
En nyt näköjään huomioi GameCubea.
Jos nyt Halo 2 olisi niin superhoukuttava kuin siitä puhutaan, niin silloin ostaisin Xboxin.
Mielestäni PS2 on Xboxia edellä autopeleissä, roolipeleissä, partypeleissä ja puzzleissa yms.. Xbox on taas edelläkävijä FPS-peleissä. Tasoissa konsolit taas ovat toimintapeleissä.

Ja sitten tehoista:
Olen tässä huomannut, että enemmän xboxin omistajia haittaa se, että PS2 ei ole yhtä tehokas. Weird! :eek: Ehkä hyö haluavat, että PS2 olisi yhtä tehokas ja siten he voisivat ostaa PS2:n ja pelata mainioita PS2-pelejä. Silloin heillä olisi tehokkain konsoli sekä parhaimmat pelit. (joukki... tai sitten ei) Jos PS2 olisi huono, me ehkäpä valittaisimme siitä.
En sano nyt, että mikä konsoli on se paras, koska siihen on erittäin vaikea vastata ja sitten taas kaikki rupeaisivat valittamaan.

Ja nyt on taas turha tulla vääntämään riitaa mun kanssa, ilmaisin vain mielipiteeni. :p :rolleyes: Mielipidekysymys! En jaksa ruveta kinaamaan.
 
Vastaus: Pari juttua vielä... (Taas PS2 vs. Xbox)

Swhat sanoi:
Ja nyt on taas turha tulla vääntämään riitaa mun kanssa, ilmaisin vain mielipiteeni. :p :rolleyes: Mielipidekysymys! En jaksa ruveta kinaamaan.

Taidat haastaa riitaa hiukan itsesikin kanssa. En nimittäin ymmärtänyt yhtään mitä sanoit.
 
Vastaus: Pari juttua vielä... (Taas PS2 vs. Xbox)

Swhat sanoi:
Ja sitten tehoista:
Olen tässä huomannut, että enemmän xboxin omistajia haittaa se, että PS2 ei ole yhtä tehokas. Weird! :eek: Ehkä hyö haluavat, että PS2 olisi yhtä tehokas ja siten he voisivat ostaa PS2:n ja pelata mainioita PS2-pelejä. Silloin heillä olisi tehokkain konsoli sekä parhaimmat pelit. (joukki... tai sitten ei) Jos PS2 olisi huono, me ehkäpä valittaisimme siitä.

Mullapas ei ole Xboksia mutta on PS2. PS2 on huono ja valitan siitä täällä minkä ehdin. Rumat, sahalaitaiset ja tökkivät pelit eivät nyt sikäli häiritse mutta sille nyt tulee todella vähän hyviä pelejä, yhden pelin olen laitteelle ostanut tänä vuonna (karaoke revolution vol8). Parhaat pelit ovat Cubelle, senkin omistan. Xboksille löytyy kyllä enemmän niitä hyviä pelejä kuin PS2lle ja saattaisin ostaakkin tuon vehkeen jos olisi aikaa pelata enemmän.
 
Vastaus: Pari juttua vielä... (Taas PS2 vs. Xbox)

Kaikille foorumilaisille sellainen muistutus, että se ikioma ja rakas mielipide ei ole millään tavalla oikea mielipide. Kun kysytään henkilö 1:ltä, sanoo hän PS2:n olevan paras. Henkilö 2 taas kertoo että XB on paras ja henkilö 3 vannoo GC:n nimeen.

PS2:lle tulee GTA:SA, GT4, Killzone, MGS3. Vaikka noista osa kääntyisikin XB:lle niin eipä sillä ole väliä, koska nyt puhutaan nykyhetkestä.

XB:lle tulee KOTOR2, Halo2 ja tietenkin suurin osa multiplatformeista on parhaimpia XB:ssä.

Nintendolle taas Mariot, Pikmin, Zelda yms.

Nämä ovat miljoonaan kertaan käytyjä asioita ja joillekin tuntuu olevan vaikeaa myöntää että myös peliasioissa ja mieltymyksissä mielipiteet rullaavat.
 
Vastaus: Pari juttua vielä... (Taas PS2 vs. Xbox)

Swhat sanoi:
Ja sitten tehoista:
Olen tässä huomannut, että enemmän xboxin omistajia haittaa se, että PS2 ei ole yhtä tehokas. Weird! :eek: Ehkä hyö haluavat, että PS2 olisi yhtä tehokas ja siten he voisivat ostaa PS2:n ja pelata mainioita PS2-pelejä. Silloin heillä olisi tehokkain konsoli sekä parhaimmat pelit. (joukki... tai sitten ei) Jos PS2 olisi huono, me ehkäpä valittaisimme siitä.

Minun mielipiteeni taas on sellainen että tuo sinun mielipiteesi vaatii oikaisua. Asia nimittäin on mielestäni niin että muutama innokas PS2-fani on tämän tappelun aloittanut. Hifi-mies taisi koko tehokkuus-taistelun tässä mittakaavassa aloittaa, keskusteluun liittyi mukaan muitakin henkilöitä kuten Juupajaapa. Nyt asiasta kinastelua taitaa jatkaa toisensukupolven PS2:n henkeen ja vereen puollustajat (siis tehokkuus kysymyksissä).

Kun muutama PS2-sankari tulee esittämään väitteitä että PS2 olisi yhtä tehokas tai tehokkaampi kuin Xbox, niin tuleehan sitä silloin asiasta keskusteltua. Xboxin puolestapuhujina taas on toiminut muutkin kuin Xbox-fanboyt, tästä hyvänä esimerkkinä Keiu joka ei edes Xboxia omista.

En myöskään usko että tätä kesksustelua ainakaan tällä foorumilla käydän pelkästä kateudesta toisen koneen pelivalikoimaa kohtaan. Väittäisinkin oikeastaan että hyvin moni tähänkin keskusteluun aktiivisesti osallistuva omistaa useamman kuin yhden tämän sukupolven konsolin.

PS. Mutta enpä ihmettele että PS2-fanboy koittaa kaataa tämän kaiken Xbox-fanboyden niskaan :D
PPS. Jos et halua kinata tai et kaipaa vastalauseita niin älä esitä syytöksiä muita kohtaan...
 
Vastaus: Pari juttua vielä... (Taas PS2 vs. Xbox)

Slaisser sanoi:
Minun mielipiteeni taas on sellainen että tuo sinun mielipiteesi vaatii oikaisua. Asia nimittäin on mielestäni niin että muutama innokas PS2-fani on tämän tappelun aloittanut. Hifi-mies taisi koko tehokkuus-taistelun tässä mittakaavassa aloittaa, keskusteluun liittyi mukaan muitakin henkilöitä kuten Juupajaapa. Nyt asiasta kinastelua taitaa jatkaa toisensukupolven PS2:n henkeen ja vereen puollustajat (siis tehokkuus kysymyksissä).

Kun muutama PS2-sankari tulee esittämään väitteitä että PS2 olisi yhtä tehokas tai tehokkaampi kuin Xbox, niin tuleehan sitä silloin asiasta keskusteltua. Xboxin puolestapuhujina taas on toiminut muutkin kuin Xbox-fanboyt, tästä hyvänä esimerkkinä Keiu joka ei edes Xboxia omista.

En myöskään usko että tätä kesksustelua ainakaan tällä foorumilla käydän pelkästä kateudesta toisen koneen pelivalikoimaa kohtaan. Väittäisinkin oikeastaan että hyvin moni tähänkin keskusteluun aktiivisesti osallistuva omistaa useamman kuin yhden tämän sukupolven konsolin.

PS. Mutta enpä ihmettele että PS2-fanboy koittaa kaataa tämän kaiken Xbox-fanboyden niskaan :D
PPS. Jos et halua kinata tai et kaipaa vastalauseita niin älä esitä syytöksiä muita kohtaan...

No itselläni on vain yksi konsoli. Ja siksi minulla varmaankin sitten erilainen näkemys, kuin monella muulla. Olen kyllä pelaillut muillakin koneilla.
Okei.. no sori jos nyt oon loukannu tai jotain vastaavaa toista kohtaan. Ja ehkä mun pitäisi tutkia asiaa tarkemmin ennenkuin alan laukomaan tutkielmaa. :D Asia oli näin, että en lukenut koko tätä montasivuista keskustelua läpi ja en myöskään ensimmäistä sivua, vaan mieleeni tuli vain ajatus, kun olen näitä foorumeja ajan mittaan selaillut.. ja esim TiLT.tv:kin foorumeilla, niin Xbox pelurit sanovat enimmäksnee PS2:sta. Ehkä rupesin skriivaamaan liian äkkiä tänne, ilman päteviä johtopäätöksiä.

Mut se on kyl totta, että on semmoisia hörhöjä, jotka eivät millään halua tunnustaa, että Xbox on tehokkaampi, vaikka se suoraan näkyy laitteen tiedoistakin!

keiu sanoi:
Mullapas ei ole Xboksia mutta on PS2. PS2 on huono ja valitan siitä täällä minkä ehdin. Rumat, sahalaitaiset ja tökkivät pelit eivät nyt sikäli häiritse mutta sille nyt tulee todella vähän hyviä pelejä, yhden pelin olen laitteelle ostanut tänä vuonna (karaoke revolution vol8). Parhaat pelit ovat Cubelle, senkin omistan. Xboksille löytyy kyllä enemmän niitä hyviä pelejä kuin PS2lle ja saattaisin ostaakkin tuon vehkeen jos olisi aikaa pelata enemmän.

No hyvä, että olet haukkunut, en vain ole huomannut tätä. En ole varmaan vain lukenut tarpeeksi näitä foorumeita. :rolleyes: Tästäkin ehkä voi huomata, että pelitarjonta ratkaisee aika paljon.

knight sanoi:
Taidat haastaa riitaa hiukan itsesikin kanssa. En nimittäin ymmärtänyt yhtään mitä sanoit.

No nyt en voi mitään, että et ymmärtänyt. Ehkä selitin epäselkeesti.

Solid Snake sanoi:
Kaikille foorumilaisille sellainen muistutus, että se ikioma ja rakas mielipide ei ole millään tavalla oikea mielipide. Kun kysytään henkilö 1:ltä, sanoo hän PS2:n olevan paras. Henkilö 2 taas kertoo että XB on paras ja henkilö 3 vannoo GC:n nimeen.

PS2:lle tulee GTA:SA, GT4, Killzone, MGS3. Vaikka noista osa kääntyisikin XB:lle niin eipä sillä ole väliä, koska nyt puhutaan nykyhetkestä.

XB:lle tulee KOTOR2, Halo2 ja tietenkin suurin osa multiplatformeista on parhaimpia XB:ssä.

Nintendolle taas Mariot, Pikmin, Zelda yms.

Nämä ovat miljoonaan kertaan käytyjä asioita ja joillekin tuntuu olevan vaikeaa myöntää että myös peliasioissa ja mieltymyksissä mielipiteet rullaavat.
No joo.. Ehkäpä olet oikeassa. Kiitoksia valistuksesta.

Ja nyt lopuksi vielä. Omasta mielestäni ehkäpä kyllä Xboxille tulee enemmän onnistuneita menestyspelejä suhteessa pelimäärään, kuin PS2:lle.
Esim. PS2:lle tulee 1000 peliä, joista puolet on hyviä, kun taas Xboxille tulee 500 ja kaikki on hyviä. No aika raaka vertaus, mut jotenkin noin.

EDIT: joo ja nyt katoinkin vähän tarkemmin tätä keskustelua.. onpa tää vanha x) 2002 jo alotettu.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Pari juttua vielä... (Taas PS2 vs. Xbox)

Swhat sanoi:
Ja nyt lopuksi vielä. Omasta mielestäni ehkäpä kyllä Xboxille tulee enemmän onnistuneita menestyspelejä suhteessa pelimäärään, kuin PS2:lle.
Esim. PS2:lle tulee 1000 peliä, joista puolet on hyviä, kun taas Xboxille tulee 500 ja kaikki on hyviä. No aika raaka vertaus, mut jotenkin noin.

Periaatteessa on ihan sama tuleeko konsolille 1000 peliä joista 500 on hyviä vai 500 peliä joista kaikki ovat hyviä. Hyvien pelien määrä ratkaisee. Huonojen pelien määrä ei vaikuta vaan hyvien. En edes tajua sitä, miksi ihmeessä joitakin häiritsee se roskapelien määrä. Ehkä perheiden vanhempia jotka ostavat peliä joululahjaksi lapsilleen tai satunnaista pelaajaa joka ei seuraa pelialaa, mutta ihmistä joka lukee arvosteluja netistä tai lehdestä tietää kyllä mikä peli sieltä kaupanhyllyltä tarttuu mukaan.
 
Vastaus: Pari juttua vielä... (Taas PS2 vs. Xbox)

Solid Snake sanoi:
Periaatteessa on ihan sama tuleeko konsolille 1000 peliä joista 500 on hyviä vai 500 peliä joista kaikki ovat hyviä. Hyvien pelien määrä ratkaisee. Huonojen pelien määrä ei vaikuta vaan hyvien. En edes tajua sitä, miksi ihmeessä joitakin häiritsee se roskapelien määrä. Ehkä perheiden vanhempia jotka ostavat peliä joululahjaksi lapsilleen tai satunnaista pelaajaa joka ei seuraa pelialaa, mutta ihmistä joka lukee arvosteluja netistä tai lehdestä tietää kyllä mikä peli sieltä kaupanhyllyltä tarttuu mukaan.

Joo no... tosiaan. Onhan toi totta. Itseltäni ei itseasiassa juuri roskapelejä taida löytyä yhtään kappaletta, sillä yritän aina katsoa arvosteluja ja kuunnella muita jne. Mutta kuitenkin toiselle konsolille niitä onnistuneita on enemmän suhteessa määrään kuin toisella konsolilla.
 
Vastaus: Pari juttua vielä... (Taas PS2 vs. Xbox)

Slaisser sanoi:
PS. Mutta enpä ihmettele että PS2-fanboy koittaa kaataa tämän kaiken Xbox-fanboyden niskaan
PPS. Jos et halua kinata tai et kaipaa vastalauseita niin älä esitä syytöksiä muita kohtaan...

no tuo ensimmäinen PS.:
Ensinnäkin en ole minkään konsolin fani ja en ole siirtämässä syytä kenenkään niskaan, vaikka ehkä viestistäni sai sellaisen kuvan.
Ja toinen PPS.:
Ei ole ollut tarkoitus syytellä Xboxin pelaajia. Olen vain aika monesti huomannut foorumeilla, että Xbox-pelurit valittelevat PS2:n tehoja.
Tosin he voivat olla sitten näitä monen konsolin omistajia.

Vaikka tuossa saatoit heittää vähän vitsiä..

Jos nyt vain unohdetaan tämä "Xbox-pelurit valittavat PS2:sta" juttu ja jatketaan eteenpäin. Se oli semmonen heitto. Tai no.. työ saatte kyllä jatkaa, jos haluutte. Minen ole pätevä väittelijä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Pari juttua vielä... (Taas PS2 vs. Xbox)

Swhat sanoi:
Ei ole ollut tarkoitus syytellä Xboxin pelaajia. Olen vain aika monesti huomannut foorumeilla, että Xbox-pelurit valittelevat PS2:n tehoja.
Noqu multiplatformit kärsii juuri sen takia. Ne kehitetään heikoimman ehdoilla.
:mad:
 
Vastaus: Pari juttua vielä... (Taas PS2 vs. Xbox)

Swhat sanoi:
Ja sitten tehoista:
Olen tässä huomannut, että enemmän xboxin omistajia haittaa se, että PS2 ei ole yhtä tehokas. Weird! :eek: Ehkä hyö haluavat, että PS2 olisi yhtä tehokas ja siten he voisivat ostaa PS2:n ja pelata mainioita PS2-pelejä. Silloin heillä olisi tehokkain konsoli sekä parhaimmat pelit. (joukki... tai sitten ei) Jos PS2 olisi huono, me ehkäpä valittaisimme siitä.
En sano nyt, että mikä konsoli on se paras, koska siihen on erittäin vaikea vastata ja sitten taas kaikki rupeaisivat valittamaan.


taas näitä todellisia filosofian "maistereita" liikeellä.
 
Vastaus: Pari juttua vielä... (Taas PS2 vs. Xbox)

tsinivuo sanoi:
Noqu multiplatformit kärsii juuri sen takia. Ne kehitetään heikoimman ehdoilla.
:mad:

Vihdoinkin jonkinlainen kunnon selitys... onhan se noinkin noin.

Dark Master sanoi:
taas näitä todellisia filosofian "maistereita" liikeellä.
Aattelin vaan katsoa, onko joku muukin huomannut saman jutun. :rolleyes:
Kaikenlisäksi inhoan filosofiaa. Ja koko hommassa en toki tarkoittanut, että kaikki olisivat samanlaisia valittajia.
 
Vastaus: Pari juttua vielä... (Taas PS2 vs. Xbox)

tsinivuo sanoi:
Noqu multiplatformit kärsii juuri sen takia. Ne kehitetään heikoimman ehdoilla.
:mad:

PS2 kärsii myös paljon multiplatform peleissä, joten niitä ei tehdä PS2:n ehdoilla vaan sellaisilla ehdoilla, että ne saadaan toimimaan kohtuu vaivalla kaikissa koneissa.
 
Vastaus: Pari juttua vielä... (Taas PS2 vs. Xbox)

:confused:
En tajua enää mitään mitä tässä ketjussa puhutaan.
 
Vastaus: Pari juttua vielä... (Taas PS2 vs. Xbox)

gefilus A sanoi:
:confused:
En tajua enää mitään mitä tässä ketjussa puhutaan.

Tässä ketjussa saa väitellä. Aiheena PS2 vs. Xbox. Tai no... tämä on ainakin ollut kai tarkoitus.. emt.
 
Vastaus: Pari juttua vielä... (Taas PS2 vs. Xbox)

Swhat sanoi:
Tässä ketjussa saa väitellä. Aiheena PS2 vs. Xbox. Tai no... tämä on ainakin ollut kai tarkoitus.. emt.

Kyllä minä sen tiedän, että täällä on konsolisota Xbox vs Ps2, Mutta osa jutuista alkaa mennä jo tavallisen lukiolaisen ymmärryksen yli. :D
 
Vastaus: Pari juttua vielä... (Taas PS2 vs. Xbox)

gefilus A sanoi:
Kyllä minä sen tiedän, että täällä on konsolisota Xbox vs Ps2, Mutta osa jutuista alkaa mennä jo tavallisen lukiolaisen ymmärryksen yli. :D

Joo..
Onhan tässä, kun tätä koko keskustelua katsoo, niin puhuttu vaikka mistä.
 
Vastaus: Pari juttua vielä... (Taas PS2 vs. Xbox)

Tälläinen tuli vastaan. Aika varmaa kusetusta koko juttu, 'minun ei pitäisi kertoa tätä...' no huhu aika paksua juttua..
 
Ylös Bottom