Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Okei, konsoliversiot kustu sitte jotenki. Ei yllätä, poe1 GGG hylkäs konsolit täysin.Tulipa nyt testattua peliä PC:llä ja toimii ihan täydellisesti, ei mitään input lagia tai muuta häröilyä pelissä kuten Xbox versiossa. Testasin sekä mouse+kb, että gamepad ohjauksella.
Jep, ihan turha ominaisuus. Ei tää itelle ihan sen kaiken hypettämisen arvoinen. Kohtuu ok arpg, en ymmärrä miks täst on pitäny tehä nii helvetin vaikee. Kaikenmoista paskaa ruudulla eikä niitä kaikkea pysty väistämään.Tätä esineiden identifioimista en olisi enää halunnut nähdä missään pelissä.
Vähän kyl luulen et julkaisun tai jopa tän rahastuksen jälkee ei konsoleita hirveesti tueta. Ei ne tukenu poe1 aikaan niin miksi nyt tukisivat?Mitä nyt täältä ja redditistä lueskellu viikonlopun aikana niin pitäydyn kyllä mielipiteessäni että maksullinen early access ilmaispeliin on erittäin kyseenalainen ratkaisu, varsinkin konsoleilla. Itse olisin juurikin PS5:lla pelannut niin olen kyllä tyytyväinen etten tähän rahaa tuhlannut.
Ehkä saavat sitten oikean julkaisun aikoihin pelin pyörimään kunnolla. Tai sitten ei jos PoE1:n konsolipanostus kertoo yhtään tulevasta.
Mulla on auttanut kun on vaihtanut serveriä/gatewayta sieltä päävalikosta. Valitettavasti muutaman kerran on joutunut rämppäämään menun ja pelin välillä, mut jossain kohti on sitten alkanut toimimaan. Eli toi input lagi on serveristä johtuvaa.Aivan törkeä input lag PS5:llä, ei tätä kyllä kovin ilolla pelaa.
Pääosin ollu ihan ok menoa, nyt act2:n jossain puolessa välin. Vaikeusaste tuntuu heittelevän mahdotoman vaikean ja aivan ylihelpon välillä kummallisesti, jotkut vihut repii mut kappaleiksi sekunnissa kun toiset taas on ihan vässyköitä. Yks mitä saavat ehdottomasti tuunata mielellään pian, on lootin laatu ja samaten resurssien määrä jolla varusteita voi craftailla. Tossa eilenkin taistelun yhtä tosi vaikeaa bossia vasten ja jonkun tunnin yrittämisen jälkeen se kaatu ja pudotti valkoisen healttipullon joka olis ollu hyödyksi joku 8 leveliä sitten..
Peli meni kiinni tossa kohden.
Joo lootin säätäminen on ihan varmaa vaa vipujen asettelua tai muuta pientä ja korjautunee ne sit joskus. Vaikeusaste on vähä haastavampi, se kun tuntuu olevan eri luokilla vähän erilainen kokemus ja on varmaan lopulta aika sidonnainen sun buildiin. Sekin varmaa löytää paikkansa sit joskus uskoisin.Joo tosta lootti ongelmasta lukenut paljon ja eiköhän siihen muutoksia tule, kuinka pian on sitten eriasia. Varmaan vaikeusaste balanssia säädetään myös. Aika selkeää että kannattaa vielä odotella jos haluaa sen parhaan kokemuksen pelistä, onneksi on paljon pelattavaa niin ei ole mitään ongelmia odotella korjauksia.
Voi sitä jonkin verra levelöidä mut tietty progressio hidastuu. Varusteita voi yrittää päivittää mutta tosiaa ku loottia tai craftimateriaalia tippuu tosi nihkeesti niin sekin on vaikeaa. Täytyy vaa hinkkaa bossia ja voi pojat jotkut on iha ahterista niiden oneshot iskujensa kanssa..
Noin muuten ihan ok menoa, lootin määrän huomasin jo ja vaikeustaso vaatii säätöä. Peli saa olla haastava mutta ei heti alusta lähtien, henk koht en halu mitään dark souls nihkeilyä. Esim jos boseissa tulee joku tosi paha vastaan onko tässä edes mahdollista gearata/lvlata sen yli?? Toivon että näin on, se voiman tunne ja progressio kun on iso osa tän tyyppistä peliä, ainakin omasta mielestä.
Edit. Dodge roll kaipaa pahasti duunia, sen pitäs tuntua enemmän liikkuvalta. Nyt se tuntuu liian jähmeeltä(joskus jopa bugiselta), ja ehkä on vähän liiankin tärkeä taisteluissa? Kaipais jotain muitakin keinoja saada enemmän liikkuvuutta.