Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Path of Exile 2

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DestiZ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huomasin jo eilen että tavaraa rupes putoamaan enemmän.

Vielä ku korjaisivat konsolilla ja ohjaimella sen, että nyt ei pysty painamaan X tavaraa varten tai vuorovaikuttamaan kartalla olevan objektin kanssa jos vihuja on lähellä.

Kiva on yrittää läpäistä tuota ACT 2 Trial of Strenghtiä missä yhdessä haasteessa pitää klikata shrineja tiukan aikarajan puitteissa tai kuolet. Vihuja ruutu täynnä ja pyörit vaa shrinen ympärillä rämpäten äksää, eikä mitään tapahdu :')

Siis mitä *ittua, onks tää nyt joku bugi vai mitä häh? Alkaa vähä vaikuttaa että ggg vetää konsoliportin vasemmalla kädellä...
 
Vielä ku korjaisivat konsolilla ja ohjaimella sen, että nyt ei pysty painamaan X tavaraa varten tai vuorovaikuttamaan kartalla olevan objektin kanssa jos vihuja on lähellä.
ei se tosiaan mikään bugi ole, sama homma on pcllä ohjaimen kanssa oli jo ekassa pcllä sama, se siis johtuu siitä että sulla on skilli siinä X:ssä joten jätä se tyhjäksi, eli skill animaatio blokkaa sen loottauksen, joku nappula on jätettävä tyhjäksi joka on sitten loottaus nappula, jos haluaa loottailla jos vihollisia lootin lähelle . ja todennäköisesti eivät tule tuota ikinä muuttamaan kun se sitten mahdollistaisi kaiken maailman bottauksen ja makrot jos skill animaation aikana samalla napilla pystyy loottaamaan.

eli kiteytetynä jos sulla on skilli siinä ja painat sitä niin kohdistettu on viholliseen, jos nappula on tyhjä niin sillon se on kohdistettu loottiin tai muihin interaktiivisiin juttuihin. eli tyhjänä siitä tulee Active button.
 
Viimeksi muokattu:
Tein ton ekan trialin ja valitsin ascendancyn, skill puu näyttäis et ois 2 pistet saatavis sinne mut mist ihmeest pääsen sinne?

Edit: katos se oliki tuol keskel
 
On kyllä todellakin huomattava ero nyt tuossa tavaroiden tippumisessa, erinomainen muutos. Seuraavassa päivityksessä tulee myös mahdollisuus pikasiirtyä checkpointilta toiseen, joka helpottaa valtavilla kartoilla liikkumista.

Sellainen niksivinkki uusille pelaajille, että kannattaa jokaisella levelillä tarkistaa kauppiaiden tavarat, sillä siellä saattaa olla välillä jotain todella hyvääkin tavaraa ja ne tosiaan vaihtuu joka levelillä. Erityisesti skillien leveliä nostavat affixit ovat todella kovia, jos sellaisia löytyy.
 
Tulee sitä silti iha liian vähän ettei voi edes myydä ja ostaa parempaa. Oma ukko lv 32 ja heiluu edellee lv10 staffilla koska parempaa ei oo tullu vastaan ja sinistä parempaa yhden perkin tikkua ei voi craftaa kun ei ole resursseja tippunut.

Pikkase syö motivaatiota edes pelata tätä.
 
Ei ole kyllä pitkään aikaan mikään peli koukuttanut niin paljon kuin tämä. Pelitunnitkin jo sen kertoo, kun lähemmäs 50 tuntia on tullut jo upotettua tähän :D.

Hauska ollut huomata oman hahmon kehitys, kun sorsalla erityisesti pomotaistelut Acteissa 2-3 tuntuivat todella vaikeilta, mutta nyt Cruel vaikeustasolla Act 1 kaikki pomot menivät ensimmäisellä yrittämällä ja muutenkin peli on ollut paljon helpompi, kun oma ukko alkaa olla sen verran voimakas.

Olen pelaillut Cast on Freeze Comet buildia, missä siis aina vihollisen jäätyessä jäinen komeetta tippuu taivaalta tehden valtavaa AoE vahinkoa. Tässä näkyy heti pelikuvaa videon alussa:


Buildi tuntuu todella hyvältä ja rivivihujen lahtaaminen on kyllä todella nopeaa ja tyydyttävää. Myös pomot kaatuvat suhteellisen nopeasti ja helposti tällä buildilla. Isoimmat ongelmat tällä hetkellä on manan riittävyys, sillä sitä tämä buildi syö todella paljon, sekä kestävyys. Tällä hetkellä olenkin keskittynyt keräilemään mana regen ja energy shield pisteitä kykypuusta.

Toinen niksivinkki mikä ei ehkä monilla ole tiedossa on, että kannattaa ottaa kaikki itemit joissa on tyhjiä socket paikkoja ja heittää ne Salvage Benchiin, niin saat resursseja, joilla voit sitten lisätä socketeja omaan geariisi. Kannattaa siis ihan kaikki surkeat itemitkin ottaa, jos niissä on vain socket paikka.
 
tää ketju on ollut erittäin mielenkiintoista seuraattavaa, huomaa et moni tulee sieltä D4:n puolelta poe 2 ei ole siis tarkoitustaan olla mikään loot Pinjata peli koska meillä on ensimmäinen poe, Poe 2 on tarkoitus olla Hardcore tason ARPG, mikä on vaikea ja vähemmän loottia, ja enemmän craftailua, en ole tosiaan itse hirveästi tänne kirjoitellut kun peli on vienyt niin pahasti mennessään, en ole jaksanut kirjoittaa sen jälkeen kun lopellut pelisession :D, High IQ Poe pelaajalle (poe veteraani joka tuntee mekaniikat kuten craftauksen, skillit, balanssit ja debuffit yms) , tämän on one of the best games of all time, niinkun on ensimmäinen poekin itselleni, lootin ja gearin suhteen pärjäsin itse jo hyvin ennen tuota lootti patchiäkin kun muutenkin tottunut craftailemaan poessa kaiken kun olen SSF pelaaja,, itsellä tosiaan jo kaksi hahmoa mapeissa toinen on bosser 71lvl ja toinen on speedy mapper joka on 69.

Joku väitti ettei muka currencyä tipu niin laitetaan oma currency tab tähän vasta väitteeksi. SSF:ssä tosiaan niin käytän ja craftailenkin pelissä kokoajan, tässä viimeisen tunnin aikana käyttänyt joku 7 exaltedia, joten se menee ja kuluu kokoajan. Goldia hahmolla tällä hetkellä 200k

Screenshot 2024-12-11 141158.png
 
Viimeksi muokattu:
No minkäs tekee jos ei oo vaa tippunu, rng on rng :) en ole high iq pelaaja :D

Vinkkejä act2 loppubossiin, hiton vaikee. Miten sen hiekkamyrskyn voi välttää? Se eukko tekee kuplan mut omaa ukkoo ei vaikutust.
 
Vinkkejä act2 loppubossiin, hiton vaikee. Miten sen hiekkamyrskyn voi välttää? Se eukko tekee kuplan mut omaa ukkoo ei vaikutust.
Se on tosi vaikea pomo, mutta tosiaan sen eukon vieressä seisomalla ei ota damagea. Toki siinä kohtaahan tulee niitä pienempiä vihulaisia, jotka kyllä tekevät lämää, eli kannattaa jotain AoE iskua heittää niihin. Sitä vikaa aluetta voi farmata hyvin jos tuntuu, että pomo ei kaadu millään.
 
Se on tosi vaikea pomo, mutta tosiaan sen eukon vieressä seisomalla ei ota damagea. Toki siinä kohtaahan tulee niitä pienempiä vihulaisia, jotka kyllä tekevät lämää, eli kannattaa jotain AoE iskua heittää niihin. Sitä vikaa aluetta voi farmata hyvin jos tuntuu, että pomo ei kaadu millään.
Jaa ne oliki varmaa ne pikkuset jotka mut tappo. En nähny niitä sen myrskyn takia.
 
Tältä näyttää inventory yhden vedetyn mapin jälkeen, mainitaan nyt kumminkin että, tää hahmolla on myös paljon MF gearia, joten se hieman vaikuttaa. omaa makuun tuota kamaa tippuu vähä liikaakin ku itse vetäsin sen ekan hahmon 2 päivässä sinne end gameen nyt, on tosiaan vähä eri meininki, tosiaan jos ei kamaa meinaa tippuu levelatessa, niin kannattaa sitten kattoa että rarityä on ainakin se 20-30. niin sillon ainakin rupee tippumaan, tosin itsellä ei tainnut olla tossa levelatessa juuri rarityä ollenkaan. kun tänään sain tän hahmon end gameen.

Screenshot 2024-12-11 145725.png
 
Kannattaa muuten totutella siihen että jos joku on liian op niin se tulee todennäköisesti saamaan nerffiä, ettei kannata liikaa tuudittautua buildiin. esim itse kun pelasin tuota summoneria niin tuo SRS buildi oli op, niin sehän nyt nerffattiin eli todennäköisesti jos buildi tappaa bossin 10-15 sekunnissa se tulee samaan nerffiä, itse uskon että icewall+comet on seuraavana vuorossa, nerffattiin pikku hiljaa niitä, aika moni buildi on tosiaan saanut nerffiä mutta ihan syystäkin.
 
Viimeksi muokattu:
Ensimmäinen act on nyt taputeltu ja positiiviset ajatukset siitä jäi. Vaikka olen ihan viihtynyt d3 ja d4 parissakin niin mukava saada taas pitkästä aikaa myös enemmän d2 tyylisiä fiiliksiä. Mitään buildeja ei tässä vaiheessa tule katseltua et ihan fiiliksen mukaan ja voi hyvin mennä paljonkin metsään, mut ei mitään suurempia ongelmia silti ole vielä tullut vastaan. Joitain satunnaisia kuolemia. Vika bossi meni toisella yrityksellä.

Minioneille sais jotain älyä kyllä koodata, ärsyttää kun seisovat ihan surutta jokaisessa lätäkössä ja kuolevat. Ja joo tiedän, että voin komentaa ne siirtymään, mutta se on vaan ylimääräistä klikkailua ilman mitään järkevää funktiota. Ja edelleenkin tuo esineiden identifioiminen on niin turha ominaisuus etten vaan pääse sen yli :D Mitään teknisiä murheita ei ole vastaan tullut.
 
itse uskon että icewall+comet on seuraavana vuorossa
Sieltähän se nerffi tosiaan uuden patchin myötä napsahti. Eikä ollut mikään ihan pieni muutos kyseessä, vaan koko Cast on Freeze skilli on nyt käytännössä aivan hyödytön. Ehkä hieman outoa, että tuo Cast of Freeze käytännössä poistettiin pelistä, kun monet muut buildit ovat vielä voimakkaampia, mutta niihin ei koskettu.

Mikä parasta, niin respecaus maksaisi itselleni tässä kohtaa niin paljon kultaa, että käytännössä ukkoni on aivan kelvoton tällä hetkellä. Redditin selailun perusteella monella muulla on sama tilanne. Ymmärrän, että näin isoja muutoksia tehdään EA:ssa nopealla aikataululla, mutta mielestäni näin isojen muutosten kohdalla pitäisi tarjota pelaajille ilmainen respec, jos buildi muuttuu käyttökelvottomaksi.

Itselleni tämä nyt ei ollut niin musertavaa, sillä olin jo levelaillut warrioria, joten varmaan vaan vaihdan nyt siihen hahmoon. Warriorille tuli myös mukavia buffeja tässä päivityksessä.
 
joo se oli hyvin odotettu nerffi joo kannattaa tosiaan olla myös back up plan/character jos niitä nerffejä tulee, physical buildit ja classit on hyviä koska sä et tarvii kun high damage varustetun bowin tai melee aseen niin oot sillä jo aika hyvin nerffeiltä turvassa, spell buildeilla taas onki sit vaikeampaa, saa nähdä tarjoaako GGG sitten sen ilmaisen respectin ennen viikonloppua mutta melkeinpä kannattaa aina olla goldia säästössä ennen seuraavaa päivää. tosin campaignissa se on vähä vaikeampaa monella on esim end gamessa mapeissa jo 200k:stä-2 miljoonaa goldia riippuen siitä että millä map tierilla kukin menee, isompi map tier enemmän goldia, mutta juu jos näkee jonkun streamaaja buildi joka tappaa kaiken muutamissa sekunneissa, minimaalisella gear investillä niin aika varmasti se tulee samaan aika nopeasti nerffiä. eli ainakaan uutta hahmoa ei kannata luoda pelkästään "broken buildin" ympärille
 
Viimeksi muokattu:
Onneks ite en osaa tehdä buildeja nii ei oo pelkoa että nerffi iskisi. Toisaalta kyllä tuolla on pärjännyt nii kai se on iha ok menny.

Vaihtuvuuteen kannattaa varmasti varautua kun kerta early accessissa ollaan.
 
Onneks ite en osaa tehdä buildeja nii ei oo pelkoa että nerffi iskisi. Toisaalta kyllä tuolla on pärjännyt nii kai se on iha ok menny.

Vaihtuvuuteen kannattaa varmasti varautua kun kerta early accessissa ollaan.
Juu sama. Hitsit oon kyl niin pahasti jumissa tossa act2 loppubossis. Iha liia vaikee mulle. Mul on hahmona stormi sorceress.
 
ei se tosiaan mikään bugi ole, sama homma on pcllä ohjaimen kanssa oli jo ekassa pcllä sama, se siis johtuu siitä että sulla on skilli siinä X:ssä joten jätä se tyhjäksi, eli skill animaatio blokkaa sen loottauksen, joku nappula on jätettävä tyhjäksi joka on sitten loottaus nappula, jos haluaa loottailla jos vihollisia lootin lähelle . ja todennäköisesti eivät tule tuota ikinä muuttamaan kun se sitten mahdollistaisi kaiken maailman bottauksen ja makrot jos skill animaation aikana samalla napilla pystyy loottaamaan.

eli kiteytetynä jos sulla on skilli siinä ja painat sitä niin kohdistettu on viholliseen, jos nappula on tyhjä niin sillon se on kohdistettu loottiin tai muihin interaktiivisiin juttuihin. eli tyhjänä siitä tulee Active button.

Eli pitää jättää x kohta tyhjäks bindeista, onpas outoa. :D

Alkaa näyttää että peli jakaa mielipiteitä, nyt jopa kripparrian on sitä mieltä että peli on liian vaikea. Myös että on tasapainotettu dodgerollin ympärille liikaa. Monien muiden hehkutus ollu sitä tasoa että itellekki iski pitkästä aikaa fiilis että peli on ylihypetetty.
 
~10h ja 1.5 actia takana ja onhan tämä toki hyvä peli, luultavasti tulee olemaan paras genressään itsellekin, mutta olihan se hype nyt saanut ihan naurettavat mittasuhteet kuitenkin :D Ei tässä nyt mitään niin ihmeellistä kuitenkaan ole.

Vaikeusastetta olen itse pitänyt sopivana ainakin tähän asti, mutta voi hyvin olla et nämä minionit ovat tällä hetkellä ez mode verrattuna joihinkin muihin classeihin/buildeihin. Ihan ekojen bossien jälkeen on tainnut kaikki mennä viimeistään toisella yrityksellä. Sopivasti niiden kanssa saa silti aina hikoilla ja olla varpaisillaan.
 
Samaa mieltä, hyvä peli kyllä, mut yhtä mieluusti diabloja oon kyl esimerkiksi ite pelaillu. Omat vahvuutensa molemmissa.

Vaikeustaso on kieltämättä korkea. Se ei sinänsä itseä haittaa, mut välillä tulee ihme piikkejä ja otat pataan jossain metsässä myrkkyukoilta ilta toisensa perään, mut sitten taas seuraavan mapin juoksee läpi ilman mitään haasteita.

Bossit on ollu kyl kivoja, eikä vielä oo mitään ylitsepääsemätöntä.tullu vastaan. Isoin valitus mulle on edelleen tohon ascency-haasteeseen, nimittäin meleehahmolla yhtä myrkkyä päästä tuota läpi.
 
Ylös Bottom