Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PC-pelaajat hurjana konsolipelien vuoksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aatami
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PC-pelaajat hurjana konsolipelien vuoksi

sinappipipo sanoi:
8800gts ja gtx julkaistiin 2006, eikä sen jälkeen oo boksilla ollut juuri grafiikkakisassa. Gears of War aikansa näyttävimpänä pelinä on vaan osoitus pc-kehittämisen hidastumisesta.

Hmm.. en ole varma käsitinkö tämän kohdan oikein, mutta: en usko, että PC-kehittäminen olisi hidastunut. Esim. GeoW on kehitetty alunperinkin PC:llä, vaikkain konsolille optimoituna. Loogisesti ajateltuna syy on vain siinä, että sellainen PC joka tuota peliä pyörittäisi hyvin (vuonna 2006) olisi ollut kiven alla. Toinen syy tietenkin tämä "Xbox 360 -yksinoikeus". Mutta ehkä tuoreempi peli, Crysis on parempi esimerkki. Peli myy varmasti näytönohjaimia, mutta möisikö se sittenkin vielä enemmän, jos peli pyörisi massojenkin koneilla?

Palataan GeoW:iin. Peli pyörii uskomattoman hyvin ja hidastelematta boksilla. Tsekkasin PC-version -> vähän sama fiilis kun Bioshockin kanssa, grafiikka on kyllä jumalaista lähinnä sen ansiosta, että on mahdollisuus käyttää isoja resoja, mutta pelitilanteessa eroja ei oikein huomaa. Silti peli tuntuu käsittämättömän raskaalle (8800GTS:llä) näyttöni natiiviresolla 1650x. Jos taas ajattelee, että tehoiltaan XO:n näytönohjaimen pitäisi käytännössä (muistaakseni) olla jotain ikivanhaa 1950pro:ta vastaava, niin onhan tämä varsin kummallista.

Tarkoitan tällä lähinnä sitä, että sielussani haen jonkin sortin selitystä tai vastausta sille, miksi 400 euron lootan pelit näyttävät edelleen vähintään yhtä hyviltä tai jopa paremmilta (viimeisimpänä Ace Combat 6 joka on uskomattoman kaunis) kun uuden huippuPC:ni pelit - muutamaa poikkeusta, kuten Crysis lukuunottamatta (joka ei sinänsä lohduta, kun uusi huippuPC on heti kyykyssä ja framet pysyy nippa nappa 30 tienoilla vähänkään isoimmilla resoilla).

Pelaan lisäksi tämän näköisiä pelejä XO:lla sen elinkaaren loppuun asti, jopa paremman näköisiä jos joku keksii jonkin uuden hienon algoritmin jne. PC:llä sen sijaan mulla on ainakin henk. kohtaiseti käynyt aina niin, että vähän päivityksen jälkeen joku peli on tullut ja kyykyttänyt koneen ja siitä hetkestä noin vuosi eteenpäin olen saanut lukea kateellisena, kuinka uusin ja hienoin peli pyörii omalla kokoonpanollani "siedettävästi" keskitason asetuksilla. Tämä on erittäin, erittäin ärsyttävää, näiden laite/ajuriongelmien lisäksi. Toisaalta olen niin grafiikkahuora, että on ihan toivottavaa että kehitys kehittyykin. Monesti vain mietin, että jos PC:lläkin olisi aikaa enemmän optimoida, mitä kaikkea siellä voitaisiinkaan saada aikaan sen sijaan, että näyttistä pitäisi parin vuoden välein päivittää (ja voi jösses kun tulee uusia standardeja niin joutuu samalla päivittämään muistit/emolevynkin).

Radikus sanoi:
Niin kauan kun PC:lle ei tehdä pahemmin Japanilaisia pelejä niin alusta ei tarjoa mulle mitään, jokaista hyvää jenkki/euro-peliä kohtaan julkastaan 100 parempaa Japsipeliä.

Ja tämä on toki mielipide, dikkaan enemmän Japanilaisten tyylistä tehdä pelejä.

Näinpä, ja mä en taas voi sietää suurinta osaa japsipeleistä. Ensimmäinen MGS meni ja joku Gran Turismo ja Virtua Fighter, mutta muuten ei. Shenmue oli sillä rajalla, mutta siinä oli ihastutti realismi ja ihanan letkeä meno. Muussa tapauksissa pitäkää ne neonvihreät letit kaukana musta!

Mutta onneksi mullekin on isot kasat pelattavaa, vaikka japsipelit ja urheilupelit sinne hyllylle jäävätkin.

Viper7 sanoi:
Ei se ole konsoleiden syy että nykypäivänä on vain FPS, 3rd person shooter ja RPG sekä RTS pelejä tietokoneilla, vaan kuluttajien.

Yritin tuoda tätä esille, mutta sanotaan nyt vielä uudestaan: ei se näin ole, vaan niistä mainitsemistasi peleistä pidetään vain se suurin melu. Ihan yhtä lailla sillä PC:lläkin on eriskummallisia pelejä. Uplink? Full Pipe? Rag Doll Kung Fu?

Mihin katosivat nämä syytökset konsolipelien syvyyden ja totisemman menon puolesta? Onko se sittenkin vain pintaa?

Red herring. Taisin käsitelläkin asiaa toteamalla PC:llä olevan paljon (nykyäänkin) simupainotteisempaa menoa ja lisään tähän vielä MMO-pelien tweakingin. Graffoista en muuta tainnut mainita kuin sen, kuinka Crysista käytetään puolin ja toisin lyömäaseena.

Ai niin, ja taisin mainita, että on siellä graffojen alla erinomainen pelikin, vaikka graffoista se suurin porina käykin. En viitsi kirjoitella samoja juttuja uudestaan, kun edellisestä kommentista käy ilmi, miksi pelistä pidän.

Kolmantena on tuosta irti päässeiden kaverien kommentit siitä että peli toistaa aivan yhtä lailla itseään kuin kaikki muut mmo pelit.

En allekirjoittaisi moista ihan Even tai Guild Warsin kohdalla. Ainakaan siis samalla grindityylisellä tavalla kuin nettiropeissa yleensä. On WoWissa sentään huomattavasti mielenkiintoisempaa tehtäväsuunnittelua kuin korealaisten "tapa mulle 50 sutta niin saat sauvan +1 dmg:llä"-käsitys tehtävistä. Siihen voi kyllästyä, kuten mihin tahansa, mutta neljän muun kaverin kanssa perustettu kilta, Ventrilo ja 15-20h/viikko ryntäilyä Azerothissa on lyömätön kombo. Pelaamme siis vain silloin, kun kaikki on paikalla. Kyllä sitä ainakin kerran sinne tasokattoon pyrähtää ja ryntäilee kavereiden kanssa areenalla.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Teemu.I sanoi:
Totta. Mites muuten Silent Storm on myynnillisesti pärjännyt? Tuli vaan tuosta Jaggedista mieleeni, kun on niin samantyylinen peli. Siinä on hyvä esimerkki vanhasta peli-ideasta jota on osattu uudistaa loistavasti.

Wikipediasta ei löytynyt lukuja, mutta aika heikot on myynnit varmaan olleet...

Wikipedia sanoi:
Silent Storm has suffered from a lack of sales in the United States, partially due to lack of marketing and problems with getting review copies out to magazines and websites.

WoeIsYou sanoi:
Näinpä, ja mä en taas voi sietää suurinta osaa japsipeleistä. Ensimmäinen MGS meni ja joku Gran Turismo ja Virtua Fighter, mutta muuten ei. Shenmue oli sillä rajalla, mutta siinä oli ihastutti realismi ja ihanan letkeä meno. Muussa tapauksissa pitäkää ne neonvihreät letit kaukana musta!

Mutta onneksi mullekin on isot kasat pelattavaa, vaikka japsipelit ja urheilupelit sinne hyllylle jäävätkin.

Tuskin monikaan nyt mitään täyttä linjaa ottaa että vain japanilaisia pelaa, mutta sieltä tulee kyllä aika tavalla hiottua, erikoista ja uudentapaista tavaraa. Mario Galaxy ja nyt vaikka plekelle Folklore tuovat mukavasti uutta pelaamiseen vaikka jälkimmäinen onkin mielipiteitä herättävämpi tuotos (hiomaton timantti kuten KF:n arvosteliakin sanoi)
En silti sanoisi että japanista kaikki parhaat pelit tulevat sill GTA, TES yms ovat varsin laatukamaa myös ja nähtävästi massatkin ovat tätä mieltä

Yritin tuoda tätä esille, mutta sanotaan nyt vielä uudestaan: ei se näin ole, vaan niistä mainitsemistasi peleistä pidetään vain se suurin melu. Ihan yhtä lailla sillä PC:lläkin on eriskummallisia pelejä. Uplink? Full Pipe? Rag Doll Kung Fu?

Puhuin lähinnä genreistä en muutamasta poikkeuksesta. Ikävä sinänsä että jälkimmäiset mainitsemasi pelit eivät ole saaneet juuri yhtään huomiota tai olen asunut luolassa. Taisi tuo Rag Doll kung fu olla tuo LBP tekijä eli konsoleille on paremman tulevaisuuden toivossa nähtävästi kyseinen firma siirtynyt.

Red herring. Taisin käsitelläkin asiaa toteamalla PC:llä olevan paljon (nykyäänkin) simupainotteisempaa menoa ja lisään tähän vielä MMO-pelien tweakingin. Graffoista en muuta tainnut mainita kuin sen, kuinka Crysista käytetään puolin ja toisin lyömäaseena.
Yritä ymmärtää Crysis on monelle konsolipelaajalle se syy miksi konsoliin ollaan vaihdettu.
PC:tä ei vain jatkuvasti jaksa päivittää saadakseen pelata näitä uudempia "parempia" pelejä.

En allekirjoittaisi moista ihan Even tai Guild Warsin kohdalla. Ainakaan siis samalla grindityylisellä tavalla kuin nettiropeissa yleensä. On WoWissa sentään huomattavasti mielenkiintoisempaa tehtäväsuunnittelua kuin korealaisten "tapa mulle 50 sutta niin saat sauvan +1 dmg:llä"-käsitys tehtävistä. Siihen voi kyllästyä, kuten mihin tahansa, mutta neljän muun kaverin kanssa perustettu kilta, Ventrilo ja 15-20h/viikko ryntäilyä Azerothissa on lyömätön kombo. Pelaamme siis vain silloin, kun kaikki on paikalla. Kyllä sitä ainakin kerran sinne tasokattoon pyrähtää ja ryntäilee kavereiden kanssa areenalla.

kehuinko minä korealaista tehtävä suunnittelua saatika kiinalaista mmo peleissä. Moisten peline tehtävät on suurin piirtein tehty roboteille ja botti ohjelmille. Ei kukaan järjellinen jaksa satoja jonka jälkeen satoja samoja hirviöitä kaataa saadakseen vain lisää paskaa niskaansa.
Moisia lähinnä pelaillut muutamia tunteja huvikseen vaikka jos jotain saisi irti. MItä minulla on hävittävää kun pelit on kerran täysin ilmaisia?

Wow:iin en koske sillä moiseen grindfestiin ei riitä aika ja sitten kun ei riitä aika niin miksi maksaa moisesta. Ikävän monelle silti tuosta pelistä on tullut pakkomielle, eikö pelaajalla ala hälytin soimaan päässä jos intistäkin/koulusta/sosiaalisesta kanssakäymisestä kavereiden kanssa lintsaa vain päästäkseen pelaamaan wowia? Blogini kautta pääset erään kaverin pikseli kranaatti blogiin jossa on varsin kattava pelaaja mietintä arvostelu wowista veteraani pelaajan silmin.

Viper7 sanoi:
Puhuin lähinnä genreistä en muutamasta poikkeuksesta.

Ja pointtini oli lähinnä se, että niitä poikkeuksia on ihan riittävästi, että on vuodessa PC:lläkin tarpeeksi pelattavaa perusgenrejen lisäksi joka kuulle. Pistin jo kaksi listaa, joista on täksi vuodeksi pelattavaa ihan riittävästi.

Yritä ymmärtää Crysis on monelle konsolipelaajalle se syy miksi konsoliin ollaan vaihdettu.
PC:tä ei vain jatkuvasti jaksa päivittää saadakseen pelata näitä uudempia "parempia" pelejä.

Ja tässäpä on oiva esimerkki siitä lyömäaseena käytöstä. Crysista ei siis 1) ole pakko hankkia, 2) eikä ole pakko vetää kaikki asetukset tappiin ja 3) enkä ole edes varma pitäisitkö pelistä näiden juttujen perusteella. Listaamissani (uusista) peleistä on kuitenkin paljon sellaisia, jotka eivät vaadi kummoista konetta. Kunhan se on tältä vuosituhannelta. En silti kyllä käsitä, mitä tekemistä ylläolevalla sitaatilla on pelien monimutkaisuuden, simupainotteisuuden tai totisuuden kanssa.

Eiköhän tämä ole tässä, kun tämä tuntuu degeneroituneen ohihuuteluksi. Kunhan koitin tuoda toistakin puolta asiasta, ettei PC ole ihan niin hirveä ja kuiva pelialusta kuin täällä yleensä heitellään. Niistä Muropaketin fanaatikoista (tai siis fanaatikoista yleensä) kannattaa välittää yhtä paljon kuin PS3 vs X360 vs Wii -ketjun ala-arvoisuuksista.

Ei kun, eipäs ollutkaan.

MItä minulla on hävittävää kun pelit on kerran täysin ilmaisia?

Aikasi? No, mitä sinulla on hävittävää, jos kokeilet WoWin ilmaista trialia?

No nyt se on tässä.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Radikus sanoi:
Niin kauan kun PC:lle ei tehdä pahemmin Japanilaisia pelejä niin alusta ei tarjoa mulle mitään, jokaista hyvää jenkki/euro-peliä kohtaan julkastaan 100 parempaa Japsipeliä.
Kyllähän länsimaistakin on tullut helvetisti hyvää kamaa. Ihan viime aikoina muistuu mieleen BioShock, Orange Box (tai HL2), Halo 3, Call of Duty 4, Mass Effect, Uncharted, Metroid Prime ja vaikkapa Forza 2. Japani-osastolla on ollut aika hiljaista tähän verrattuna. Ja toki voimme napata kaikki maailman shmupit, Shenmuet, Resident Evilit, Mariot, Zeldat, Fantasyt jne. mutta tällöin vertaisimme Japanin kaikkien aikojen parhaita länsimaiden viimeisen puolen vuoden parhaisiin. Reilua?

Länsimaat alkaa vasta pikkuhiljaa päästä näyttämään että hekin osaavat tehdä konsolipelejä. Tietenkin jos pitää enemmän japanilaisesta kamasta niin sitten pitää, mutta yleisesti kun laatua mietitäään niin ei Japani Eurooppaa/Amerikkaa parempi pelintuottaja maa enää ole.

Paremmat graffat ei auta mitään, kun peli on pelkkä sieluton tuhnu, kuten esim. Crysis.
En nyt tiedä varsinaisesti pelimaustasi mitään, mutta tämän kommentin perusteella voisi olettaa että Crysiksen pääsankarina pitäisi olla piikkitukkainen heikko teinipoika, joka voittaa vastukset henkisen kasvun seurauksena. Tietenkään esim. erään Tomin nimeä kantavia pelejä ei voida pitää kaikkein sielukkaimpina ja karismaattisimpina pelikokemuksina, mutta kyllä länsimaisiltakin peleiltä löytyy sielua. Kommenttisi kertoo siis enemmän omasta pelimaustasi kuin länsimaisten ja itämaisten pelien eroista.

Radikus sanoi:

Ja tämä on toki mielipide, dikkaan enemmän Japanilaisten tyylistä tehdä pelejä.

Paremmat graffat ei auta mitään, kun peli on pelkkä sieluton tuhnu, kuten esim. Crysis.

Kyllä noi länkkärit joskus onnistuukin, Guitar Hero on tästä hyvä osoitus, ja sen saa jopa PC:lle (ja Macille).

Sama.

WoeIsYou sanoi:
Aikasi? No, mitä sinulla on hävittävää, jos kokeilet WoWin ilmaista trialia?
10 päivää jossa ehkä ehdin kokeilemaan peli muutaman tunnin verran ja hahmo katoaa?

Miksi minun pitäisi kokeilla sitä trialia? warcraft ei juuri kiinnosta eikä pelin tyyli muutenkaan sovi pelityyliini. Näissä ilmaisissa voin sentään tehdä kaikki ihan rauhassa eikä ole mitään hoppua vääntää muutaman päivän traileria pelistä jota en ole aikomassakaan aloittaa.
Kaveriporukan takia minä lähinnä noita pelaan, huvikseni muutaman tunnin viikossa.
Mikä pakko miele sinulle on että aloittaisin moisen pelin?

Parempaa pelattavaa löytyy hyllystä kymmenittäin.

Voisi sanoa että PC on Microsoftin "toinen pelikonsoli" (Windowsin ja DirectX:n ylivalta). Itselleni ei PC-systeemien toimimaan saataminen olisi mikään ongelma, mutta:

- Ei ole oikein kiinnostavia pelejä (tai mistä sitä tietää, mutta katso seuraavat kohdat..)

- Konsoleilla pelit on paremmin profiloitu tämmöiselle sunnuntaipelaajalle. Tuntuu että PC:llä pelaaminen on niin "hardcorea" ja työlästä (siis itse pelaaminen, pelin toimintaan saamisen jälkeen :D)

- Näppiksellä kirjoitetaan eikä pelata :)

- Hiiri tappaa ranteen. Ymmärrän kyllä että se on hyvä ohjaustapa tietyntyyppisiin peleihin, mutta minkäs teet kun ranne sanoo vastaan.

- Ei viitsisi istua edelleen koneen ääressä työpäivän jälkeen, nojatuoli ja 46" TV on jotenkin houkuttelevampia :)

Konsolipelaaminen on siis minulle tämmöinen asenne- ja rannevamman yhdistelmä. Mutta vaikka ranne olisikin kunnossa, konsolien toimivuus, pelit ja ergonomia iski jo lapsena 8-bittisellä Nintendolla vs. kasettiasemallinen C64 yksinappisella huonolla joystickillä, siitä se kait lähti..

Itse kuulun siihen tylsään ryhmään, jolle niin PC kuin konsolitkin toimivat pelaamistarkoituksessa tasaveroisina mötiköinä vallan mainiosti ilman sen suurempia kyttyröitä mihinkään suuntaan. Molemmissa on puolensa ja molempien ääressä tulee viihdyttyä sen mukaan, mikä peli maistuu sillä hetkellä parhaiten.

PC:llä eniten pelitunteja ovat saaneet sota/fantasia/reaaliaikastrategiapelit Operation Flashpoint, HoMM3 sekä Medieval: Total War 1&2. Samaan aikaan männäsukupolven boksilla tuli pelattua kevyempää arcadekivaa muun muassa Soul Calibur 2:n, SSX 3:n, Burnout 3:n ja The Warriorsin parissa. PC ja Xbox vuorottelivat melkolailla tasatahdissa itse pelin, pelifiiliksen ja peliseuran mukaan. Nyt muutama kuukausi Xbox 360 -konsolihankinnan ja vielä tuoreemman Playstation 3:n jälkeen vaakakuppi on jäänyt melkolailla pysyvästi konsoleihin. Videotykkihankinnan, parimetrisen kankaan ja uudenkarhean tuplaistuttavan mekanismisohvan kombinaatio on kertakaikkisen lyömätön, eikä avopuolison kanssa tahdota saada persposkia mihinkään viikonloppuisin pelaamisen ja leffakatselun ääreltä. =)

Huolimatta nykyisestä tilanteesta, PC säilyttää aina oman paikkansa konsolien rinnalla tasaveroisena pelialustana omilla vahvuuksillaan. Näin tullee todennäköisesti omassa taloudessa aina olemaan. It plays better when you play it both ways. :)

Corca sanoi:
. Nyt muutama kuukausi Xbox 360 -konsolihankinnan ja vielä tuoreemman Playstation 3:n jälkeen vaakakuppi on jäänyt melkolailla pysyvästi konsoleihin. Videotykkihankinnan, parimetrisen kankaan ja uudenkarhean tuplaistuttavan mekanismisohvan kombinaatio on kertakaikkisen lyömätön, eikä avopuolison kanssa tahdota saada persposkia mihinkään viikonloppuisin pelaamisen ja leffakatselun ääreltä. =)

Avovaimon kanssa odotellaan kyläänkutsua, rupesi sohva ja Samsungin telkku yhtäkkiä maistumaan huonolta... :rolleyes:

samuel6 sanoi:
Avovaimon kanssa odotellaan kyläänkutsua, rupesi sohva ja Samsungin telkku yhtäkkiä maistumaan huonolta... :rolleyes:
Heh, no eikai sentään. Kaikki on loppupäässä suhteellista, eikä pelinautinto ole pelkästä ruutukoosta tai istuimista kiinni, joskaan eivät asianmukaiset puitteet heikennäkään tunnelmaa.

Esimerkkiä omilta teinivuosien ajoilta, jolloin peli-iloa raapaistiin 8-bittisen Nintendon aikoihin jopa epäkuntoisesta mustavalko-Luxorista, jossa laajat valkoiset pinnat (esim. taivas) aiheuttivat kuvaan ikävää vertikaalivärinää. Pelaaminen oli monien pelien kanssa paikoin lähes mahdotonta, mutta tämä ei menoa haitannut kun Megamanit ja Double Dragonit maistuivat niin hyviltä. Kaikki oli/on todellakin suhteellista. Pieksut noita aikoja.

Itse kuulun siihen tylsään ryhmään, jolle niin PC kuin konsolitkin toimivat pelaamistarkoituksessa tasaveroisina mötiköinä vallan mainiosti ilman sen suurempia kyttyröitä mihinkään suuntaan. Molemmissa on puolensa ja molempien ääressä tulee viihdyttyä sen mukaan, mikä peli maistuu sillä hetkellä parhaiten.
Sama. Aina olen pc:tä päivittänyt ja pelannut strategia (C&C / CS) ja vieressä on ollut konsoli jolla pelannut sitten muun tyyppiset pelit, kuten resident evilit.

Ostin viime vuonna uudet osat tietokoneeseen, esimerkiksi Supereme Commanderia varten ja Wiin muuhun pelaamisen. Pelasin innolla, mutta sitten yhtäkkiä kiinnostus pelaamisen loppui aivan täysin. Olen noin 20 vuotta pelannut konsoleilla ja pc:llä, eikä tietoakaan kyllästymisestä mutta sitten yhtäkkiä loppui kuin seinään

PC:llä en pelannut enää mitään, käytin sitä vain surffailuun ja wiillä satunnaisemmin. Sittemmin olen vaihtanut ns. teho-pc:n pois pienempään hyötykäyttoisempään ja wiin aion silti säilyttää satunnaispelailuun. Viimeiseen puoleen vuoteen en ole enää pelannut, pois lukien super paper mario, jota pelasin pikku hiljaa läpi.

En tiedä mikä tuli, mutta kaikki pelit aion myydä pois ja wiin sitten säilyttää jos joskus boom bloxin ostaisin tai virtual console -peliä vähäsen pelaisi. Luulen että en tule enää hc-pelailemaan :cool: Olen sulautunut satunnaispelailevaan, harmaaseen tuulipukukansaan.

Sama. Aina olen pc:tä päivittänyt ja pelannut strategia (C&C / CS) ja vieressä on ollut konsoli jolla pelannut sitten muun tyyppiset pelit, kuten resident evilit.

Ostin viime vuonna uudet osat tietokoneeseen, esimerkiksi Supereme Commanderia varten ja Wiin muuhun pelaamisen. Pelasin innolla, mutta sitten yhtäkkiä kiinnostus pelaamisen loppui aivan täysin. Olen noin 20 vuotta pelannut konsoleilla ja pc:llä, eikä tietoakaan kyllästymisestä mutta sitten yhtäkkiä loppui kuin seinään

PC:llä en pelannut enää mitään, käytin sitä vain surffailuun ja wiillä satunnaisemmin. Sittemmin olen vaihtanut ns. teho-pc:n pois pienempään hyötykäyttoisempään ja wiin aion silti säilyttää satunnaispelailuun. Viimeiseen puoleen vuoteen en ole enää pelannut, pois lukien super paper mario, jota pelasin pikku hiljaa läpi.

En tiedä mikä tuli, mutta kaikki pelit aion myydä pois ja wiin sitten säilyttää jos joskus boom bloxin ostaisin tai virtual console -peliä vähäsen pelaisi. Luulen että en tule enää hc-pelailemaan :cool: Olen sulautunut satunnaispelailevaan, harmaaseen tuulipukukansaan.

Aika jännä juttu, mutta täsmälleen sama juttu kävi mulla. ~20v pelannut ja yhtäkkiä kiinnostus loppui kuin seinään, siirryin Macillä surffailuun (PC:n tulen päivittämään vaan muijan käyttöön sitten joskus) ja Wii jäi satunnaispelailuun. Muut pelit on tullut myytyä pois sitä tahtia kun ehtii.

Viimeaikona on tosin tullut fiilisteltyä myös Neo Geo MVS kaapilla ja osteltua hieman pelejä sille, mutta ei sekään ole ihan normaaliin konsolipelailuun verrattavissa jota tuli ennen tehtyä päivittäin. Lähinnä toi on tollasta nostalgiapelleilyä vaan.

En olisi pari vuotta taaksepäin ikinä uskonut (lähes) kyllästyväni peleihin, mutta niin vaan pääs käymään. Tuntuu vieläkin vähän absurdilta ajatella itseään casual gamerina, mutta niin se vaan on.

Leffojen keräily palasi vahvana takaisin, joka oli tärkein harrastukseni viimeksi joskus vuonna 92 tms.

Aika jännä juttu, mutta täsmälleen sama juttu kävi mulla. ~20v pelannut ja yhtäkkiä kiinnostus loppui kuin seinään, siirryin Macillä surffailuun (PC:n tulen päivittämään vaan muijan käyttöön sitten joskus) ja Wii jäi satunnaispelailuun. Muut pelit on tullut myytyä pois sitä tahtia kun ehtii.

Viimeaikona on tosin tullut fiilisteltyä myös Neo Geo MVS kaapilla ja osteltua hieman pelejä sille, mutta ei sekään ole ihan normaaliin konsolipelailuun verrattavissa jota tuli ennen tehtyä päivittäin. Lähinnä toi on tollasta nostalgiapelleilyä vaan.

En olisi pari vuotta taaksepäin ikinä uskonut (lähes) kyllästyväni peleihin, mutta niin vaan pääs käymään. Tuntuu vieläkin vähän absurdilta ajatella itseään casual gamerina, mutta niin se vaan on.

Leffojen keräily palasi vahvana takaisin, joka oli tärkein harrastukseni viimeksi joskus vuonna 92 tms.

Joo kyllästymistä täälläkin. Hyllyssä tämän hetken kuumimmat pelit MGS4 ja GTA4 mutta kumpaakaan ei ole vielä läpi menty. Kyse ei ole siitä etteikö pelit olisi laadukkaita. Mutta aina nykyään kun katson pelihyllyä, olen ottamassa peliä ja kohta iskee semmonen olo että prkl ei kiinnostakkaan.

Itsellä oli vaihtoehtona joko päivittää PC tai sitten ostaa konsoli. Punnitsin vaihtoehtoa ja vielä lisäksi PS3/XBOX360 välillä ja päädyin PS3:een monestakin syystä (mm. BlueRay / HDMI / WLAN / Kovalevy -vakiona + ilmaiset verkkopelit). En ole valintaa katunut, sohvalla pelaaminen on n. 100% mukavampaa suuresta TV:stä ja 5.1-äänet jyllää ympärillä.

Täytyy myöntää että aika hiljaista on ollut PC:n käyttö pleikan saavuttua. Käytännössä pelainen PC:lla ainoastaan lentosimulaatioita (Flight Simulator, Falcon 4.0, IL2). Tosin esim. FPS-peleistä Call of Duty on mielestäni PC:llä parempi kontrollien takia (hiiri nopeampi ja tarkempi). Verkkopelit myös yleensä parempia valinnanvaraa lisäävien piraatti servereiden vuoksi. Urheilupelit NHL, FIFA, TWG jne. taas omaa luokkaansa konsoleilla. Autopelit yleensä olleet PC:llä parempia mutta täytyy sanoa että GT5P on ollut positiivinen yllätys padillä. Autoa voi oikeasti hallita, ajaa tarkasti ja käyttäytyminen tuntuu sormenpäihin. Ratti nyt tietenkin on aina ratti molemmilla.

Kuinka ollakaan, vaihdoin tuon PC:n Macciin. Vielä vuosi sitten olin varma että en koskaan lopeta pelaamista kun sitä niin kauan on tullut tehtyä ja kiinnostus ole osoittanut hiipumisen merkkejä. Kuitenkin C-64 / nintendo 8-bit -koneista lähtien pelannut päivittäin ja kaikki parhaimmat pc / konsolipelit tuossa matkan varrella, mutta näin vain pääsi käymään.

Voi olla, että joskus taas tulee innostuttua enemmän, mutta en usko kuitenkaan palaavani entiseen malliin, eli lähes kaiken vapaa-ajan vievään pelailuun. Oli hauskaa ja antoisaa sen verran mitä sitä kesti, ei valittamista eikä ole kaduttanut. :cool:

Joo kyllästymistä täälläkin. Hyllyssä tämän hetken kuumimmat pelit MGS4 ja GTA4 mutta kumpaakaan ei ole vielä läpi menty. Kyse ei ole siitä etteikö pelit olisi laadukkaita. Mutta aina nykyään kun katson pelihyllyä, olen ottamassa peliä ja kohta iskee semmonen olo että prkl ei kiinnostakkaan.

Heh, mullakin molemmat hyllyssä ja oon pelannu MGS 4:sta ehkä 10 minsaa ja GTA 4:sta 30 minsaa.

Olin vielä ihan levoton MGS fani about 1-2 vuotta sitten, sarjan pelejä löytyi parisenkymmentä.

[QUOTE=m_vierimaa;544527]Vaikka en nyt lähdettä muistakkaan, niin konsolipelit muistaakseni myyvät selvästi enemmän kuin PC pelit. Tämä muutos (PC->konsolit) nyt on vaan tosiasia. [QUOTEm_vierimaa;544527]

lainaus tuolta ekalta sivulta^^

PC pelejä ei myydä, koska ne ladataan netistä ilmaiseksi. Kato vaikka pelaajamääriä. Esim suursuosittu CoD 4:ssä on 10x enemmän pelaajia PC puolella kuin X0 ja PS3:lla. Konsolipelaaminen on pientä verrattuna PC pelaamiseen.

Itse olen ps3 pelaaja, mutta pelaan myös välillä koneella. ps3:lla pelaaminen on 1000x hauskempaa ja grafiikatkin näyttää paremmalta.

HUOM! tietokoneella pelatessa on pakko olla enemmän pikseleitä, koska tuijotat ruutua 40cm etäisyydeltä. Konsolilla ei ole niin väliä kuin ruutu on 3 metrin päässä:) Pelaan mieluummin jopa ps2:lla kuin PC:llä, mutta tuo ylempi teksti on vain totuus.

Puoliksi koottu, puoliksi valmis. Eli peruspaketti pohjalle ja siihen itse muutoksia. Näytönohjain ei ole mikään PC-pelien tehojyrä, sen myönnän, mutta ensisijaisesti halusin alustan joka on tehokas muussa käytössä ja pelaamisessa riittävän hyvä. Esim. uusia DX10-kortteja en raaskinut ostaa, koska jos minulla olisi ollut keväällä pistää 400 euroa enemmän pelkkään peligrafiikkaan olisin ostanut PS3:n. Nykyisessä koneessa on X1950 Pro ja kyllä sillä naksut pyöriii täysillä mikä on itselleni kuitenkin pääasia.

Ja on noita päinvastaisiakin PC-kokemuksia, esim. Portalissa saattoi vetää grafiikoita todella ylös ihan huolella, tai paremminkin peli osasi itse löytää sopivat asetukset melko lähelle oikein heti valmiiksi.

Vista alla ja 2Gt riittää pelaamiseen. Mutta onhan tuo melkoinen muistisyöppö, mutta kotona ihan kiva. Edelleen elättelen toiveita siitä, että saisi jossain välissä duunikoneeksi Macbook Pron.

joo itellä on 1,5Gt ja tökkii kyllä niin pirusti :D

Ylös Bottom