Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PC-pelaajat hurjana konsolipelien vuoksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aatami
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PC-pelaajat hurjana konsolipelien vuoksi

sinappipipo sanoi:
Säätömahdollisuudet muotoa hyvät graffat, huonot graffat.

PUUUUUUH! Ihan liikaa vaihtoehtoja, siksi olenkin jo aikaa sitten päättänyt hankkivani tämän konsolille jos jollekin. Paljon helpompaa pelata ilman mitään valintoja, nytkin Hellgatea pelatessa menee puolet peliajasta siihen, kun mietin pidänkö anti-aliasingin täysillä vai en ja käytänkö dynaamista valaistusta vai en, ja perhanan peli kun pitää käynnistää uudestaan ennen kun muutokset tulevat voimaan!

Edit: ja tuo peli sen lisäksi kaatuilee ihan törkeän paljon, valehtelematta vähintään kerran per pelisessio.

Edit 2: samaa mieltä NviperO:n kanssa. Paitsi itse en saanut edes Crysiksen demoa lähtemään päälle. Katsokaa sigusta kone, ja ei ole edes vistaa. :( - sen takia en olekaan enää varma hankiko koko peliä. Bioshockin kanssa oli sama ongelma. Pelasin pelin läpi boksilla (ja myöhemmin myös PC:llä) mutta PC-versiona kanssa oli koko ajan jotain ongelmia. Blue Screeniä, tearingia, näyttiksen ajurit piti päivittää kahdesti ja johonkin hiton beta-versioihin.. jne.

kieltämättä aika huvittava kommentti jätkältä, jonka peliä ei ole optimoitu juuri millekkään raudalle juuri mitenkään.

Pakko kyllä kysyä, että oliko toi tonnin kone itse koottu vai paketti? Kyllä tuolla rahalla voi loihtia crysiksestä parhaan näköisen pelin ikinä.

Scatterbrain XO sanoi:
PUUUUUUH! Ihan liikaa vaihtoehtoja, siksi olenkin jo aikaa sitten päättänyt hankkivani tämän konsolille jos jollekin. Paljon helpompaa pelata ilman mitään valintoja, nytkin Hellgatea pelatessa menee puolet peliajasta siihen, kun mietin pidänkö anti-aliasingin täysillä vai en ja käytänkö dynaamista valaistusta vai en, ja perhanan peli kun pitää käynnistää uudestaan ennen kun muutokset tulevat voimaan!

Päivitä se 8800gts 8800GT sli:hin, niin voit vääntää nupit kaakkoon :D Noei mutta ei mulla ole 8800gts:llä kanssa ollut mitään ongelmia löytää asetuksia muuten, kuin sen prkleen crysiksen kanssa. Päinvastoin. Monet pelit saa pyörimään paljon boksiversiota kauniimmin juuri sen ansiosta. Mutta kyllähän noista säätömahdollisuuksista voi ongelmankin tehdä jos välttämättä haluaa.

Kuulostaa kyllä, että scatterbrainille tekis terää parit levyneheytykset, virustarkistukset ym. Tai jos ei ne, niin ainakin vois testata noita kelloja vähän pidempään, kuin viimekerralla. Mulla kaatuilee ohjelmat ehkä pari kertaa viikossa ja kone joku kerran kuukaudessa tms. Kellojakin löytyy. Ei voi epävakaaksi haukkua.

Tosin noitten "bioshock" ajurien kanssa oli mullakin semmonen vartin vääntö, mutta mikäs siinä. Tykkään ratkaista ongelmia.

Baron sanoi:
Windows Vista ei houkuttele pätkääkään
Amen, siellä on niin paljon "ominaisuuksia", joita itseäänkunnioittava käyttäjä ei suostu hyväksymään. :D

Baron sanoi:
Ja Windows Vista ei houkuttele pätkääkään uudistamaan vanhaa kunnon XP:tä uudempaan... Tämä kone kun kuolee, niin all hail Apple...

Yhdyn tähän kommenttiin 100% voimalla.

tsinivuo sanoi:
Amen, siellä on niin paljon "ominaisuuksia", joita itseäänkunnioittava käyttäjä ei suostu hyväksymään. :D
Suhteessa siihen, että toimiakseen kuunnolla se vaatiikin 2Gt muistia... Ja jos haluaa pelata ilman diashowta, niin ostapa 4Gt...

Pointtini oli nyt lähinnä ehkä se, että tämä omituinen persoona mitä minä edustan, haluaa hoitaa pelaamisensa konsolilla... Ja kun oikein himo iskee tekemään jotain monimutkaisempaa kuvankäsittelyä ymsp., niin pieni iBook tulee seuraavaksi hankittua sitten sitä varten... Vistaan en koske pitkällä tikullakaan, koska ei tarvitse... En ala todellakaan maksaa itseäni kipeäksi (*suhteellinen käsite) jostain käyttiksestä, joka odottelee päivittymistään toimivampaan versioon...

sinappipipo sanoi:
Pakko kyllä kysyä, että oliko toi tonnin kone itse koottu vai paketti? Kyllä tuolla rahalla voi loihtia crysiksestä parhaan näköisen pelin ikinä.
Puoliksi koottu, puoliksi valmis. Eli peruspaketti pohjalle ja siihen itse muutoksia. Näytönohjain ei ole mikään PC-pelien tehojyrä, sen myönnän, mutta ensisijaisesti halusin alustan joka on tehokas muussa käytössä ja pelaamisessa riittävän hyvä. Esim. uusia DX10-kortteja en raaskinut ostaa, koska jos minulla olisi ollut keväällä pistää 400 euroa enemmän pelkkään peligrafiikkaan olisin ostanut PS3:n. Nykyisessä koneessa on X1950 Pro ja kyllä sillä naksut pyöriii täysillä mikä on itselleni kuitenkin pääasia.

Ja on noita päinvastaisiakin PC-kokemuksia, esim. Portalissa saattoi vetää grafiikoita todella ylös ihan huolella, tai paremminkin peli osasi itse löytää sopivat asetukset melko lähelle oikein heti valmiiksi.

Baron sanoi:
Suhteessa siihen, että toimiakseen kuunnolla se vaatiikin 2Gt muistia... Ja jos haluaa pelata ilman diashowta, niin ostapa 4Gt...
Vista alla ja 2Gt riittää pelaamiseen. Mutta onhan tuo melkoinen muistisyöppö, mutta kotona ihan kiva. Edelleen elättelen toiveita siitä, että saisi jossain välissä duunikoneeksi Macbook Pron.

sinappipipo sanoi:
tekis terää parit levyneheytykset, virustarkistukset ym.
Vois tuonkin ajan eli useamman tunnin vaan yksinkertaisesti pelata kun seurata jotain progressbaria.
BTW: Sillon kun minä pelasin vielä PC:llä, niin kone oli yleensä sellaisessa tikissä, että peli kun peli toimi. Mutta se vaatii siis aikaa. Luksusta, jota ei työssäkäyvällä ole. Eri asia se oli opiskelijana. Silloin ei ollut muuta kun aikaa.

NviperO sanoi:
Portalissa saattoi vetää grafiikoita todella ylös ihan huolella, tai paremminkin peli osasi itse löytää sopivat asetukset melko lähelle oikein heti valmiiksi.
Totta, mutta tämäkin voidaan katsoa steamin vapaaehtoisen HW kyselyn ja video stress testien ansioksi. Harva peli on valmiiksi testattu monenlaisella raudalla :/

sinappipipo sanoi:
Päivitä se 8800gts 8800GT sli:hin, niin voit vääntää nupit kaakkoon :D Noei mutta ei mulla ole 8800gts:llä kanssa ollut mitään ongelmia löytää asetuksia muuten, kuin sen prkleen crysiksen kanssa. Päinvastoin. Monet pelit saa pyörimään paljon boksiversiota kauniimmin juuri sen ansiosta. Mutta kyllähän noista säätömahdollisuuksista voi ongelmankin tehdä jos välttämättä haluaa.

Kuulostaa kyllä, että scatterbrainille tekis terää parit levyneheytykset, virustarkistukset ym. Tai jos ei ne, niin ainakin vois testata noita kelloja vähän pidempään, kuin viimekerralla. Mulla kaatuilee ohjelmat ehkä pari kertaa viikossa ja kone joku kerran kuukaudessa tms. Kellojakin löytyy. Ei voi epävakaaksi haukkua.

Tosin noitten "bioshock" ajurien kanssa oli mullakin semmonen vartin vääntö, mutta mikäs siinä. Tykkään ratkaista ongelmia.

No vasta ostin GTS:n, ja sli ei toimi millään intelin piirisarjan lankuilla, joten se ei ole myöskään mikään vaihtoehto. Kyllä noi pelitkin on hyvin pyörineet, en minä sitä tarkoittanut tuolla settings-heitolla, vähän huumoriakin kato peliin ;)

Kiitos myös vihjeistä, mutta opetat nyt väärää ihmistä noiden asioiden suhteen ;) - kellot ja vakauskin on kyllä testattu kunnolla ja volttimodit emolevylle tehty, IHS hiottu ja XP:nkin asensin aivan hiljattain kokonaan uusiksi. Nvidian ajureissa vikaa sitten onkin ollut, esim ajuripäivitys poisti aikanaan Bioshociskta melko kasan ongelmia, mutta yksi ongelma, emolevyn äänistä johtuva ei ole poistunut koskaan. Tässä vaiheessa on turha neuvoa hankkimaan uutta emolevyä - vika on kuitenkin tiedossa.

Itse en kyllä tykkää ratkaista tietokoneongelmia, en enää nykyään. Haluaisin vain sujuvaa käytettävyyttä ja helppoutta ilman ongelmia. Jos Mac:eihin olisi saatavilla PC:n veroinen pelikirjasto, ei minulla PC:tä enää edes olisi.

PC teki joitakin asioita vuosia sitten paremmin kuin konsoleilla vielä tänä päivänä. Mutta taasen konsolien räjähdys toi lisää pelaajia ja uusia genrejä sekä varsinkin "panostusta" niihin genreihin. Ymmärrän myös joidenkin naavapartojen wineä, sillä pelaaja joka jo 80-luvulla pelasi monimutkaisia lento-simuja ja rumia luolasto-raideja nauroi varmasti katketakseen joillekin vitun Final Fantasylle ja Super Sim City:lle.

Itselle PC-pelaaminen oli aina suhteellisen vieras käsite, sillä en omistanut lapsuudessani omaa konetta. Kuitenkin suurin osa hyvistä naksuista ja FPS:istä tuli pelattua julkaisussa kaverien luona. (jotka saivat sitä Mariota sitten meikäläisen luona tesmailla). Starcraft, Doom, HL1, Command & Concuer, Civilization 2 ja muut legendat keräsivät kyllä satoja pelitunteja.

Mutta konsoleilla sai silti kokea jotain mitä PC:ltä en löytänyt. On hankala selittää miksi konsolilla pelit tuntuivat aina elävimmiltä, tunnelmallisemmilta ja tuoreimmilta, mutta niin se vain oli ja on. Olen aina ollut konsolien puolestapuhuja.

Baron sanoi:
Ja kun oikein himo iskee tekemään jotain monimutkaisempaa kuvankäsittelyä ymsp., niin pieni iBook tulee seuraavaksi hankittua sitten sitä varten... Vistaan en koske pitkällä tikullakaan, koska ei tarvitse... En ala todellakaan maksaa itseäni kipeäksi (*suhteellinen käsite) jostain käyttiksestä, joka odottelee päivittymistään toimivampaan versioon...
Kuvankäsittelyä pienellä kannettavalla? Kuulostaa epäilyttävästi itseruoskinnalta. Vai ikoneitako ajattelit tehtailla? :D

Täällä työkone ja pelikone ovat yksi ja sama - iMac. Tai noh, sen verran pitää säätää, että pelit on ajettava XP:ssä ja kaikki muu sitten OS X:ssä. Ja nimen omaan Tiikerissä. Leopardi on kuulemma Vistan tavoin vielä vähän hutera tekele lapsentauteineen, ainakin jos pahoihin huhuihin on uskominen.

Dodiin. Tässäpä elävää esimerkkiä omasta elämästä. Keväällä hankittu HP Pavillion DV9014 kone. Hyytyi viitisen viikkoa sitten, ei löytänyt sisäistä wlania, käynnistyi 1-10 yrittämällä (valot tuli 2s sammui itsekseen). -> Takuuhuoltoon, 2 viikkoa myöhemmin takaisin huollosta-> Ei löydetty vikaa, emolevy vaihdettu & bios päivitetty. Illan testailin läppäriä, ensin pysyi peräti noin 10min päällä ennenkuin hyytyi näyttö (meni jumiin ja sitten sammui).

Seuraavana päivänä uudestaan huoltoon, 3 viikkoa reissussa, tänään aamulla hain postista. -> Ei löytynyt vikaa (kas kummaa kun noin 10 muuta ihmistä jotka pyysin testaamaan saivat sen aikaiseksi). Emolevy vaihdettu ja bios päivitetty.

20.00 Aikaan illalla asensin Age of Empires III peliä, ajattelin että pelaan muutaman tunnin.
Asennuksen jälkeen ei muutakuin kiinni koneen usbiin luotettavasti aiemmin toiminut Logitech B58 Premium Optical Wheel Mouse White.

Mitä vielä. XP ei tunnistanut hiirtä kun dumppasin sen USB-porttiin :confused: . Onse ny saakeli kun ennen huoltoreissuja tunnisti heti ilman mitään ajureiden asennusta (ei mulla tohon ole koskaan ajuricdtä ollut).

Eipä tässä sit muutakuin ajurimetsästykseen. Logitechin sivuilta ei löydy, ei kyllä muualtakaan. Paria ajuria testasin mutta eivät auttaneet. Kun hiiri on käynnistyksessä kiinni niin siihen syttyy punainen optinen valo. Mutta kun kone on käynnissä ei mitään.

USB->PS2 adapteria en omista joten en päässyt testaamaan PS2 porttia. Kaippa tässä pitää uusi hiiri ostaa, vaikka entinen on lähes priimakunnossa (pelannut tällä läppärillä Jagged Alliancee sillä, en muuta). Ellei jollain ole linkkiä mistä saisi ajurit k.o. värkkiin.

*Parisataa ärräpäätä*

Ainiin. Päätin testata miten peli sitten toimii touchpadilla.

Käynnistys: Age of Empires III requires a 1400 MHz (1.4 Ghz) processor. This computer appears to have only a 1100 MHz (1.1 GHz) processor installed.
Jepjep AMD Turion 64x2 prossu tässä. Hyvin tunnistaa :D

Tarinan opetus:

1. Varmista että kaikissa lisähärpäkkeissä mitä ostat on ajurit cd:llä.

2. Varaa aikaa ja mielellään muutama kalja jotka voit juoda asentaessa & etsiessä mahdollisia päivityksiä.

3. Varaa myös aikaa koneen buuttauksiin asentaessasi eri komponentteja. Pidä mielessäsi se seikka että joudut käynnistämään kaikki ohjelmat uusiksi (messenger,irc,selaimet,spostin...)

4. Hommaa konsoli. Voit nauttia kaljat pelatessasi sillä.

Baron sanoi:
Tämähän on mennyt naurettavaksi... Hardcore PC-miehet valittavat, että konsolipelit sukkaa PC:llä ja hardcore konsolimiehet valittavat kuinka PC sukkaa lähes kaikessa...

Totuus löytyy sieltä jostain...

Itselleni suurin syy PC-pelaamisen lopettamiseen oli se alituinen päivitysrumba... Cuben kun ostin niin ei ole sen jälkeen tarvinnut PC:tä päivittää enää kertaakaan... Konsolin päivitin PS3:een, mutta "päivitysrumban" hinta on ollut 5 vuoden aikana noin 1000 (Cube 229 ja PS3 699)... 5 pelivuotta PC:llä... En halua edes ajatella...

Ja Windows Vista ei houkuttele pätkääkään uudistamaan vanhaa kunnon XP:tä uudempaan... Tämä kone kun kuolee, niin all hail Apple...

Tuossa nuo omatkin ajatukset. Hauskaa täälläkin lukea kuinka "PC-pelaajat valittaa", vaikka itse juuri syyllistyvät samaan. Itse pelaan PC:llä edelleen muutamia harvoja pelejä mitkä eivät toimi konsoleilla hyvin(esim. football manager) tai ei ole edes tehty kunnon pelejä(kunnon shakkipelit).

Jos olisi rahaa, niin varmaan voisin päivittää konetta ja pelata PC:llä enemmänkin. Näen kuitenkin että konsolipelit tukevat PC:n pelitarjontaa ja toisinpäin, joten toivon että kummallakin puolelle menestytään.

Tosin olen pettynyt siihen, että konsolipuolella pitäisi pelien toimia paljon paremmin. Esim. boxin kovalevyn käyttämättömyys ja optimoimmin puute ihmetyttää. Mutta toiv. että niistä päästään eroon.

Itse olen semmoinen tyttö tietokoneitten kanssa, että jos jokin ei toimikaan, niin nousee hirmuinen eläimellinen raivo ja sinkoan salille - sitten soitetaan ystävät hätään jotka osaavat. Kummallisesti koneen säätäminen ei kiinnosta niin pätkän vertaa, vaikka käytänkin sitä kirjoittamiseen, grafiikkaan ja musiikin tekemiseen, ja nämä ovat kaikki semmoisia asioita joissa tarvitaan enemmän kuin vähän tuota säätämistä, sillä umpikujia ja rotkonreunuksia tulee tuontuosta.

Tietokone on minulle henkilökohtaisesti todella vastenmielinen eläin. Sillä hinnalla minkä siitä maksaa, oletan että se toimii siten miten haluan, näyttää nätiltä nurkassa eikä pidä turhan kovaa mekkalaa käydessään. PC- ja Win-ympäristöissä käyskentelen. Täytyy katsoa tuonne mäkkien suuntaan kun tulee ajankohtaiseksi uusi kone. Jokin pieni soma kannettava olisi mukava, mutta silläpä ei sitten tehdäkään grafiikkaa saatika musiikkia.

Pelikäytössä tietokone vituttaa vieläkin enempi - juurikin siitä nimenomaisesta päivitysruljanssista. Ei varsinaisesti innosta tumpata 500 euroa joka vuosi laitteeseen, sillä onhan se pelkästään surkeata jos hankitaan se markkinoiden uusin süber peli, jota sitten joudutaan pelaamaan detaljeilla insanely low ja grafiikka on kuin Descentistä. Tasaisin välein tuo 500 ei riitä, sillä täytyy ostaa uudet emolevyt ja muistit sun muut kun uudet prossut ja näyttikset ovatkin aivan erilaisia. Nyt kun muistelee taaksepäin niin viimeisin peli mitä on tullut pelattua tietokoneella on Prey, joka sekin tuli hankittua lähinnä Soulen veljesten musiikin takia. Kyllähän se on kivaa kun pelit näyttävät saamarin upeilta, mutta henkilökohtaisesti valitsen hauskanpitoon niin paljon stressittömämmän pelikonsolin jota olen tutuille ja sukulaisillekin suositellut kun ovat uutta tietokonetta miettineet.

Scatterbrain XO sanoi:
Kiitos myös vihjeistä, mutta opetat nyt väärää ihmistä noiden asioiden suhteen ;) - kellot ja vakauskin on kyllä testattu kunnolla ja volttimodit emolevylle tehty, IHS hiottu ja XP:nkin asensin aivan hiljattain kokonaan uusiksi.
Ja on epävakaa? Nojoo kyllä muakin kaivelis. Näitäkin on nähty, että on ostettu uudet osat, pistetty kone kasaan, mutta näyttö vaan pysyy mustana. Sitten yrittää soitella tutuille (joista ehkä 1 on samanlainen datis ku mä), että pääsiskö testailee osia. :D Munkin piti jossain vaiheessa ostaa iBook ja boksi, mutta sorruin sitten päivittämään ensin core duoon ja sitten vielä 8800gts:n. Kelloja päälle ja oravanpyörä pyörimään :mad: Kuparitkin hioin esiin.

Noita winukan ylläpitoon liittyvistä toimenpiteistä vihjasin vaan sen takia, kun mulla on pari kädetöntä frendiä, jotka ihmettelee ku kone toimii hitaasti, kun levyllä on 4Gt vapaata ja pirstoutumisprosentti huitelee jossain 80% tienoilla.

Turhaan te sitä winblowsia käytätte, jos pelaatte vain manageri/strategiapelejä. Linux ftw <3

fuller sanoi:
Turhaan te sitä winblowsia käytätte, jos pelaatte vain manageri/strategiapelejä. Linux ftw <3

Pöh, entäpä jos ei kiinnosta PC niin paljoa että tekisi mieli alkaa opettelemaan uusi käyttöjärjestelmä + kuinka sitä käytetään? Ihan sama mikä käyttis.

Konsoli ftw <3

Rixa sanoi:
Pöh, entäpä jos ei kiinnosta PC niin paljoa että tekisi mieli alkaa opettelemaan uusi käyttöjärjestelmä + kuinka sitä käytetään? Ihan sama mikä käyttis.

Konsoli ftw <3

Ei tuossa ole kyllä oikeasti kovin paljoa opettelemista, mutta tietenkin jos pc ei kiinnosta niin eipä siinä. Milläs muuten kirjoittelet tänne? ;)

Aina toi "milläs muuten kirjottelet tänne?"-kortti.

No lähinnä jollain laitteella millä tehään töitä ja/tai nettaillaan, mutta ei pelata, koska sohvalla kotiteatterin mukavuudessa on niin paljon mukavempaa.

Radikus sanoi:
Aina toi "milläs muuten kirjottelet tänne?"-kortti.

No lähinnä jollain laitteella millä tehään töitä ja/tai nettaillaan, mutta ei pelata, koska sohvalla kotiteatterin mukavuudessa on niin paljon mukavempaa.
Tämä on kyllä hyvä pointti, sama syy estää myös nauttimasta käsikonsolitarjonnasta muualla kuin matkoilla. Mutta sitäkin kun on vaan korkeintaan muutama pv vuodessa... menee ilman pelaamista joo.

Ylös Bottom