Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PC-pelaaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jarppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    pc
Minulla on Intelin, AMD:n ja Nvidian näytönohjaimet ja silti nuo näyttävät omaan silmään hirveältä. En toisaalta epäile yhtään, etteikö pelaaminen menisi juuri tuon kaltaiseen suuntaan. Uskon kuuluvani hyvin pieneen vähemmistöön, kun en noista välitä. En myöskään voi sille mitään, että näistä tulee mieleen spontaanisti männävuosien Half-Life 2 - muokkaus nimeltään "FakeFactory Cinematic Mod". Ohessa pari mainoskuvaa siitä:

fake1.jpg
fake2.jpg

Oma ensireaktio pelkästään jo noiden videoiden thumbnailien perusteella sellanen yyyyh ja blaah. Ihan samaa tauhkaa mitä youtuben AI generoidut videot mitä välillä ehdotuksiin eksyy.

Osa omasta reaktiosta ihan visuaalista et ei omasta mielestä toimi, mut iso osa kans omaa asennetta AI generoitua sisältöä kohtaan. Häviää iso osa kiinnostusta kun viedään pois ihmisen tekemät valinnat ja luontityö, joka kaiken taiteen ydin. Toki aiheena veteen piirretty viiva, koska AI hoitaa jo meille videopeleissä skaalausta johon voi liittyä menetettyjä yksityiskohtia. Mutta tässä kyse sen kokoluokan muuntelusta, että ei kiinnosta. Jos vaan valinta säilyy et saa olla käyttämättä tai käyttää, niin se ihan fine.

Kunhan tuon olemassaolo ei vähennä itse luontityötä. Jos AI filtteristä tulee yleisempi vasara tuomaan viimeinen pintasilaus niin kyl tulee olemaan melko geneerisen näköistä peliä. Saadaan Unreal Engine 3 ruskean/harmaan aikakauden ja muiden pelihistorian visuaalisten aikakausien lisäksi sit AI slop kausi. No aina löytyy intohimoisia pelintekijöitä jotka haluavat luoda rikasta ja uniikkia maailmaa, niin sinne menee rahat :)

tää on henkilökohtaisesti se mikä on tehny suurimman vaikutuksen, harmillisesti peli vie sen 170 gigaa joten ei ole millään tilaa asennella peliä ja testailla itse, mutta Where Winds Meets on ku eri peli DLSS5:n kanssa.

Ylös Bottom