Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PC-pelaaminen

Sen verran testasin benchmarkkeja vakailla kellotuksilla, että oma 2080ti on nopeampi kuin yksikään 3070 (gpu score) Ml. Fire strike, time spy ja port royal. Eli kyllä se jotakin kertoo jo suorituskyvystä ja kellotuspotentiaalista.

3080 on kaikissa selkeästi tehokkaampi. Siinä ei ole kahta sanaa.

Siinä tosiaan samaa mieltä, että peleissä totuus nähdään, olin hieman yllättynyt, että myös raytracing-tehoissa oc tiitti meni 3070 ohi...
Ei epäilystäkään, että tappiin kellotettu 2080Ti vetää paremmat tulokset, jos out of the box tulokset on näiden välillä jo hyvin tasaista. Se 3dmark tulos nyt ei vaan skaalaudu 1:1 peleihin, siksi se on testi muiden joukossa.

En saanu prossua ekasta erästä, Jimmsin sivut kyykkäs ihan totaalisesti Mut 5600:sta ei ostanu juur kukaan, kun oli yli 25kpl edellee.
Tuo 5600X:än hinnoittelu tuntuu vähän turhan suolaiselta.
 
Ei epäilystäkään, että tappiin kellotettu 2080Ti vetää paremmat tulokset, jos out of the box tulokset on näiden välillä jo hyvin tasaista. Se 3dmark tulos nyt ei vaan skaalaudu 1:1 peleihin, siksi se on testi muiden joukossa.


Tuo 5600X:än hinnoittelu tuntuu vähän turhan suolaiselta.
Juuh, ehkä ite yllätyin, että myös raytracing-testissä tää ohittti kirkkaasti kaikki 3070:t. Tossa on siis ihan kaikki pro-ylikellottajien 3070-kortit mukana vertailussa. Mun viritelmä on koppa kiinni, ihan kotikutoinen amatööri-ylikellotus. Normijäähy näyttiksessä, ja koppa kolmella perustuulettimella.
 
Koko päivän piti töissä odottaa että pääsee leikkimään tämän kanssa kun sen päivällä kävin hakemassa. En ole ehtinyt muuta tekemään sen kanssa kun laittamaan KFIN foorumeille pikanapin :D Mutta sen verran voin sanoa että se tuntuu todella jämäkältä ja aluksi pelkäsin että miten se pysyy paikoillaan, mutta on sen verran painava ja pohjassa en sellainen kumi läpyskä ettei se ainakaan omalla pöydällä liiku milliäkään vaikka käyttäisi vähän voimaakin. Voin vaan kuvitella miten paljon helpommaksi tämä tekee laiskan elämän kun ei tarvitse appeja etsiä käynnistys valikosta ja mitä kaikkea muuta sillä voi tehdä.

IMG_1197.jpg
 
Ennenkaikkea miten paljon peleihin sillä saa lisäsisältöä. Sit ku oikeasti alat tekee ite siihen giffit kun jossain pelissä teet jotain.

Esim ku mulla vaikka autopelissä hätävilkut, niin ne vilkkuu myös streamdeckissä, tai kun laitat valot päälle, siinä napissakin syttyy valot.
 
AMD Ryzen 5 5600X on kyllä sekin kova prossu, joka tulee myymään paljon. Ohjehinta $300 ja päihittää aivan kaiken sen mitä Intelillä on tällä hetkellä tarjota. Joissain peleissä voi toki olla hieman hitaampi, mutta ero lasketaan yksittäisissä prosenteissa.

5- sarjan Ryzen ysit ovat sitten aivan tolkuttoman tehokkaita, on kyllä mielenkiintoisia testejä netti täynnä
 
Linkin takana vielä heille jotka miettivät kokoonpanonsa pullonkaula- juttuja.Näyttäisi siltä että ainakin 4K resolla jopa 8 vuotta vanha prossu muisteineen toimii todella hyvin, jääden vain ehkä 8% uuden, kalliin ja tehokkaan prossun pelisuorituskyvystä. Vanhin prosessori joka on tuossa testissä mukana on i7-4770K (Haswell)

 
Paitsi kun mennään MSFS:n pariin. 3600 prossu on niin paha pullonkaula, että pelkällä prossun päivityksellä tulen saamaan 20fps lisää, mikä on todella paljon kun millään kokoonpanolla ei päästä edes 60fps lulemiin.
 
Paitsi kun mennään MSFS:n pariin. 3600 prossu on niin paha pullonkaula, että pelkällä prossun päivityksellä tulen saamaan 20fps lisää, mikä on todella paljon kun millään kokoonpanolla ei päästä edes 60fps lulemiin.
Tosiaan uusin MS Flight Sim on yksi niistä poikkeuksista joissa uudet Ryzenit tuovat huomattavaa etua. Jokohan FSX pyörisi kanssa paremmin? Mutta useimmille pelaajille 4K:ta käytettäessa prossulla ei ole niin kummoisesti merkitystä, vanhemmillakin pärjää erinomaisesti. Nämä AMD:n uutuudet tosin ovat niin hyviä että taitaa omastakin pelikoneesta lähteä emo prossuineen vaihtoon.
 
Tässä on jotain testejä Flight Simin kanssa, kyllä se paranee AMD puolella paljon mutta verrattuna Inteliin ero ei ole iso suuntai tai toiseen.

 
Tässä on jotain testejä Flight Simin kanssa, kyllä se paranee AMD puolella paljon mutta verrattuna Inteliin ero ei ole iso suuntai tai toiseen.

Joo inteliin ei ole ero iso, mutta ennen tätä julkistusta se oli massiivinen.
 
Tosiaan uusin MS Flight Sim on yksi niistä poikkeuksista joissa uudet Ryzenit tuovat huomattavaa etua. Jokohan FSX pyörisi kanssa paremmin? Mutta useimmille pelaajille 4K:ta käytettäessa prossulla ei ole niin kummoisesti merkitystä, vanhemmillakin pärjää erinomaisesti. Nämä AMD:n uutuudet tosin ovat niin hyviä että taitaa omastakin pelikoneesta lähteä emo prossuineen vaihtoon.
4K ero ei tosiaan ole kummoinen prosessorien välillä, mutta 2k sitä rupee monessa pelissä olemaan jo huomattavasti. 1080p esim CS:ssä ero on järkyttävän suuri inteliin. Noiden prossujen iso etu on myös se että ne menevät am4 kantaan ja omalla kohdallakin x570 lankulle ja kaveriksi havitellaan 6800xt ja sitten SAM myötä hyödyt vaan kasvaa. Hienoa nähdä AMD haastavan mammutit tosissaan.
 
4K ero ei tosiaan ole kummoinen prosessorien välillä, mutta 2k sitä rupee monessa pelissä olemaan jo huomattavasti. 1080p esim CS:ssä ero on järkyttävän suuri inteliin. Noiden prossujen iso etu on myös se että ne menevät am4 kantaan ja omalla kohdallakin x570 lankulle ja kaveriksi havitellaan 6800xt ja sitten SAM myötä hyödyt vaan kasvaa. Hienoa nähdä AMD haastavan mammutit tosissaan.
Itse ostin vuosi sitten AM4 kannan vuoksi oikeastaan AMD:n, koska tiesin et uudet kelpaa. Mutta nyt oli silti pakko vaihtaa, kun 450 sarjaan ei tullutkaan SAM tukea.
 
Nimenomaan PC Game Passissa?

Tietysti riippuu paljon millaisista peleistä tykkää, mutta jos itsellä olisi pelikelpoinen PC, niin Age of Empires 1-3 Definitive Editionit menisi pelaukseen. Forzat tietysti jos autopeleistä tykkää. Crusader Kings lll:sta olen myös kuullut paljon hyvää. Sitten siellä olisi esim. Disgaea 4 Complete+, Final Fantasy XV, Football Manager 2020, aika paljon Gearssia ja Haloa, Gris, Hollow Knight, No Man's Sky, molemmat Orit, Pillars of Eternity, Sea of Thieves, Spiritfarer, Star Renegades, The Outer Worlds, koko Wasteland trilogia ja jokunen Yakuza -sarjan peli. Sekä tietysti paljon muita.
Jostain luin eilen että EA olisi tuomassa sitä suosittua hyvää Star Wars peliä Gamepassiin. Koskeekohan se myös Pc alustaa? Olikohan 10. päivä kuluvaa kuuta.

Fallen Order vai mikä nyt olikaan nimeltään.
 
4K ero ei tosiaan ole kummoinen prosessorien välillä, mutta 2k sitä rupee monessa pelissä olemaan jo huomattavasti. 1080p esim CS:ssä ero on järkyttävän suuri inteliin. Noiden prossujen iso etu on myös se että ne menevät am4 kantaan ja omalla kohdallakin x570 lankulle ja kaveriksi havitellaan 6800xt ja sitten SAM myötä hyödyt vaan kasvaa. Hienoa nähdä AMD haastavan mammutit tosissaan.
Moniko ostaa CPU jotta voi pelata 1080p 794 FPS kun toisella saa 677 FPS ?
 
Jostain luin eilen että EA olisi tuomassa sitä suosittua hyvää Star Wars peliä Gamepassiin. Koskeekohan se myös Pc alustaa? Olikohan 10. päivä kuluvaa kuuta.

Fallen Order vai mikä nyt olikaan nimeltään.
Joo, Jedi Fallen Order tulee EA Playhin ja sitä kautta Game Passiin 10.11. Joskin silloin pelaaminen onnistuu vain Xbox konsoleilla. Ainakin tämän uutisen mukaan: https://www.google.com/amp/s/www.th...-fallen-order-xbox-game-pass-ultimate-ea-play

PC:n kautta näitä EA pelejä näyttäisi pääsevän pelaamaan joskus joulukuussa, samaisen uutisen mukaan.
 
@HideoMiyamoto taisi olla sama sivusto mistä itselle myös otin. Mutta enpä ole käyttänyt käytännössä vakio kuvakkeita. Tulee itse tehtyä eri peleihin omat kytkimensä. Teen on ja off kytkimet, joskus giffinä.
Tässä muutama mun oma tekele:
1: Flight simun yksi välilehti joka liittyy koneen käynnistykseen ja valoihin. Kaikki melkein on/off nappeja joista osa kuvassa päällä.
138C8A4F-7E7D-4C5C-8D13-086671E0518F.jpeg

2: Tässä taas Train simun yhden veturin tärkeimmät. Olen tehnyt joka veturimallille omat.
F8C6028F-8775-4709-A6C4-3A056375B514.jpeg

3: The Hunterissa kun lähtee metsälle, on kiva vaihdella välinettä kädessä nopeasti.
12B68BEF-912C-4B94-BC19-4B60AA1048BE.jpeg

4: Farming Simun traktori näkymä. Puimurille jne yleis jutuille omat näkymänää.
42D50E4A-F64D-41C0-8BAE-92B9335447A0.jpeg

5: Tourist Bus Simulatorissa täytyy bussin toimintoja ohjata ilmastoinnista WC käyttöön.
F147CCF2-0801-41AE-A8A9-183C72C6E299.jpeg

6: ETS2, ATS ja aikalailla myös Bus Simun päänäkymä näyttää tältä. Tässä näkymässä on esim pyyhkijät ja hätävilkut giffinä. Video alla.16F69C98-8C75-4BB9-A7F1-F438BE151538.jpeg


7: Sit on koneen infoja vielä omalla näytöllään. Tämä on ihan HWiNFO plugin. Fps tulee sit tuon saman pluginin kautta, mutta vaatii afterburner/rivaturner server softat lisäksi. 12B332F7-38E8-4EE5-B691-A6C467B73EC4.jpeg
 
@HideoMiyamoto taisi olla sama sivusto mistä itselle myös otin. Mutta enpä ole käyttänyt käytännössä vakio kuvakkeita. Tulee itse tehtyä eri peleihin omat kytkimensä. Teen on ja off kytkimet, joskus giffinä.
Tässä muutama mun oma tekele:
1: Flight simun yksi välilehti joka liittyy koneen käynnistykseen ja valoihin. Kaikki melkein on/off nappeja joista osa kuvassa päällä.
Näytä liitetiedosto 4617

2: Tässä taas Train simun yhden veturin tärkeimmät. Olen tehnyt joka veturimallille omat.
Näytä liitetiedosto 4618

3: The Hunterissa kun lähtee metsälle, on kiva vaihdella välinettä kädessä nopeasti.
Näytä liitetiedosto 4619

4: Farming Simun traktori näkymä. Puimurille jne yleis jutuille omat näkymänää.
Näytä liitetiedosto 4620

5: Tourist Bus Simulatorissa täytyy bussin toimintoja ohjata ilmastoinnista WC käyttöön.
Näytä liitetiedosto 4621

6: ETS2, ATS ja aikalailla myös Bus Simun päänäkymä näyttää tältä. Tässä näkymässä on esim pyyhkijät ja hätävilkut giffinä. Video alla.Näytä liitetiedosto 4623


7: Sit on koneen infoja vielä omalla näytöllään. Tämä on ihan HWiNFO plugin. Fps tulee sit tuon saman pluginin kautta, mutta vaatii afterburner/rivaturner server softat lisäksi. Näytä liitetiedosto 4622


Okei, täytyy yrittää itse vääntää jotain. Ajattelin et pikaisesti saisi kyhättyä jotain kasaan mutta tämä on todella aikaa vievää puuhaa, ei siinä tykkään tällaisesta pikku näpertämisestä. Täytyy vaan ottaa ajan kanssa, tuo Deckki kyllä näyttää todella hienolta kun sen saa suunnitella täysin omanlaisekseen.
 
Okei, täytyy yrittää itse vääntää jotain. Ajattelin et pikaisesti saisi kyhättyä jotain kasaan mutta tämä on todella aikaa vievää puuhaa, ei siinä tykkään tällaisesta pikku näpertämisestä. Täytyy vaan ottaa ajan kanssa, tuo Deckki kyllä näyttää todella hienolta kun sen saa suunnitella täysin omanlaisekseen.
Mä lähdin samalla taktiikalla aluksi, mutta sit totesin ettei tuollee pelatessa toimi yhtään, kyllä täytyy olla sellanen joka nopealla vilkaisulla kertoo itselle mitä pitää painaa ja missä asennossa se nyt on.

Tein sit niin, että ku tuli into pelata jotain peliä, ekalla kerralla tein sille kaiken kuntoon. Sit saatoin kuukauden päästä alottaa toisen pelin ja tein sille. Tai sit jos joskus ei innostanu pelaaminen ni käytin aikani noihin.
 
Ylös Bottom