Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PC vs. konsolit - pelaamisen vaivattomuus

Nyt kyllä en ymmärrä sitten yhtään. Mulla on tosiaan melkoinen kirjasto ps4:n pelejä, ja nää tulee näyttämään tod.näk. samalta kuin ps4 prolla. Vaikea ymmärtää logiikkaa, mistä rallipelin ystävä taikoo ps5:lle nätin rallipelin? Odottamalla seuraavaa "Wrc-dirt rallya"? Saa odottaa kyllä! Itse hakkaan PC2 1440p ja dirt rally 2.0 4k resolla, ilman sahalaitoja.

Sonyn usko sukupolviin on kyllä tiettyjen peligenre-fanien silmissä myrkkyä. Nyt on ostettu pc:n puolelle samat autopelit kuin plekellä. Ei satu silmiin, edes ens vuonna. Eikä tarvitse odottaa sitä seuraavaa peliä samassa sarjassa (onnea ps5 ja project cars 3! Maistuisi varmaan mieluummin PC2, ps5 herkuilla, ilmaiseksi) ja maksaa taas.

Toki alusta on tosi hyvä, edullinen ja helppo käyttää, jos pelaa tietyn tyylisiä pelejä. Autopelien ystävälle Sony ei ole ollut ystävä.

Kiukkuinen räntti, mutta aiheesta. Haluan hyvän pelikokemuksen pelistä, josta pidän. Ps4-pohjalle tehdyt pelit eivät ole nykypäivää (prolle tehdyt ovat jo kivan näköisiä).
Dirt 5 ps5?
 

Dirt ei ole Dirt rally. Dirt-sarja on hyvä, mutta arcadepainotteinen ja mukana on rantakirppuja sekä pickup-sorakisaa. Dirt rally -sarja on realistisempaa menoa perinteisessä rallihengessä.

Dirt 4:ssa oli generoituja ratoja, ja fiilis oli välillä semmonen Bon voyage, että justhan mä tän mutkan ajoin jo. Eli samat mutkat toistuivat sattumanvaraisesti.
 
Dirt 4:ssa oli generoituja ratoja, ja fiilis oli välillä semmonen Bon voyage, että justhan mä tän mutkan ajoin jo. Eli samat mutkat toistuivat sattumanvaraisesti.

Itseä tämä kritiikki jaksaa ihmetyttää aina tähän päivään asti.
Eli dirt 4 tarjoaa random pätkät joissa saattaa välillä tulla vastaan se tuttu mutka = huono
Mutta dirt rally jossa ajetaan ihan oikeasti niitä muutamaa samaa pätkää uudestaan = hyvä

Väännän vielä rautalangasta.
Dirt 4 tarjoaa lukemattoman määrän eri erikoiskokeita joista pelaajat tunnistaa ne muutamat mutkat, koska niissä on aina se sama auto/talo/yleisö, mutta itse ek on kuitenkin erilainen aina = huono
Dirt rally tarjoaa yhden pitkän erikoiskokeen joka on pätkitty muutamaan osaan ja noita sitten ajetaan uudestaan ja uudestaan.
Tässä ei siis näytä siltä, että mutka olisi jo tuttu ja sama vaan se ihan oikeasti on se sama jo ajettu pätkä = hyvä.

Sanottakoon vielä, että molempia on tullut pelattua likemmäs 100 tuntia ja mun mielestä molemmat loistaa eri asioissa.
 
Itseä tämä kritiikki jaksaa ihmetyttää aina tähän päivään asti.
Eli dirt 4 tarjoaa random pätkät joissa saattaa välillä tulla vastaan se tuttu mutka = huono
Mutta dirt rally jossa ajetaan ihan oikeasti niitä muutamaa samaa pätkää uudestaan = hyvä

Väännän vielä rautalangasta.
Dirt 4 tarjoaa lukemattoman määrän eri erikoiskokeita joista pelaajat tunnistaa ne muutamat mutkat, koska niissä on aina se sama auto/talo/yleisö, mutta itse ek on kuitenkin erilainen aina = huono
Dirt rally tarjoaa yhden pitkän erikoiskokeen joka on pätkitty muutamaan osaan ja noita sitten ajetaan uudestaan ja uudestaan.
Tässä ei siis näytä siltä, että mutka olisi jo tuttu ja sama vaan se ihan oikeasti on se sama jo ajettu pätkä = hyvä.

Sanottakoon vielä, että molempia on tullut pelattua likemmäs 100 tuntia ja mun mielestä molemmat loistaa eri asioissa.
Kuka on sanonut dirt rally 4:sta huonoksi?

EK:n muotoutuminen randomilla ei ole realistista. Hauskaa se voi olla, mutta viimeksi kun kävin ajelulla, soratie ei generoitunut autoni edessä...

Saako dirt rally 4:n ps5 tehoilla ehostettuna ilmaiseksi? Löytyisi tuokin ps4-pelikirjastosta, kuten aika monta muuta peliä.
 
Tässä on hyvä kysymys, jos PC on muuten kunnossa mutta GPU laahaa tehoissa niin miksi ostaa enään Xbox series X.


Hyvä kysymys, johon on varsin yksinkertainen vastaus. Xbox ostetaan siksi, että halutaan pelata konsolilla.

Ymmärrän toki miksi tätä narratiivia ajetaan ja tästä kohistaan, mutta sitä en ymmärrä miten jengi ei tajua, että kaikki ei vaan halua pelata tietokoneella tai vielä vähemmän päivitellä tietokoneen komponentteja.

@Miika_- ai saamari, olit vähän nopeampi. :)
 
On kyllä niin väsynyt kysymys/argumentti tuo "mikset vain osta PC:tä" että hohhoijjaa. Muutama jo tuossa ylempänä antoikin sen syyn. Lisäksi entäs jos ei omista sellaista konetta, että voisi vain näytönohjaimen päivittää? Mitäs maksaa muistit, prossu, emo, kotelo, jäähyt jne. tuohon päälle?
 
On kyllä niin väsynyt kysymys/argumentti tuo "mikset vain osta PC:tä" että hohhoijjaa. Muutama jo tuossa ylempänä antoikin sen syyn. Lisäksi entäs jos ei omista sellaista konetta, että voisi vain näytönohjaimen päivittää? Mitäs maksaa muistit, prossu, emo, kotelo, jäähyt jne. tuohon päälle?
Näinpä juuri. Esim. minun pitäisi ostaa kokonaan uusi tietokone kaikkine osineen, joka maksaisi reilusti enemmän kuin tulossa olevat konsolit. Lisäksi en tätä edes halua tehdä, kun en halua tietokoneella mitään pelata.

Tässä taloudessa riittää jatkossakin joku näppärä kompakti mukana kulkeva kannettava nettisurffailuun, netflixiin ja työntekoon. Pelaaminen sen sijaan hoituu konsoleilla ja nyt viime aikoina myös kännykällä, kiitos xCloudin.
 
On kyllä niin väsynyt kysymys/argumentti tuo "mikset vain osta PC:tä" että hohhoijjaa. Muutama jo tuossa ylempänä antoikin sen syyn. Lisäksi entäs jos ei omista sellaista konetta, että voisi vain näytönohjaimen päivittää? Mitäs maksaa muistit, prossu, emo, kotelo, jäähyt jne. tuohon päälle?

Lähdet tällä oletuksella nollatilanteesta. Näinhän ei ole monen pelaajan kohdalla. Rautaa löytyy jo valmiiksi. Riittää kun päivittää näytönohjaimen.

Tässä oli peikkona näytönohjaimen hintatason nousu sinne lähemmäksi 1000 € tai yli. Nahkatakkimies esitteli 3070 hintaan 529 € ja pakka meni varmasti monen kohdalla nyt uusiksi. Tehokonsolin hintaetu kapeni.
 

Aihetta sivuten: Äänestys vaikutuksesta ostopäätöksiin reseteran puolelta.
Niin, eli yli 72 prosenttia vastanneista on edelleen ostamassa nextgen konsolia, niinkuin oli ennen uusien näytönohjainten julkistustakin.

Ja sitten kysellään, että miksi kukaan nyt konsolia ostaisi kun näytönohjaimet on näin halpoja.
 
Joo nyt olikin kyse siitä että on valmiina kone johon tarvitsee vain päivittää näyttis, siksi tämän mainitsinkin. Mutta ilmeisesti tämä koetaan sen verran kovana uhkana että täytyy alkaa vetää mukaan turhia "mun täytyy päivittää koko kone11!!!" ja "Kaikkii ei halua pelata PCllä". Todennäköisesti nämä ihmiset jotka haluavat vain pelata konsoleilla eivät omista PCtä joka tähän scenaarion kuuluu, eli kysymys kuuluu jos pitää valita Xbox series X ja 3070 välillä miksi Xbox olisi järkevämpi ?
 
Tästä muuten juolahti mieleen, eilisessä esityksessä myös SSDkonsolin nopeusetu kurottiin kivasti kiinni kertarysäyksellä.
DirectStorage laittoi niin ikään nopeusedun kerralla uusiksi. Onneksi tämä on täysin tuettu Xbox Series X:llä.
 
Lähdet tällä oletuksella nollatilanteesta. Näinhän ei ole monen pelaajan kohdalla. Rautaa löytyy jo valmiiksi. Riittää kun päivittää näytönohjaimen.

Tässä oli peikkona näytönohjaimen hintatason nousu sinne lähemmäksi 1000 € tai yli. Nahkatakkimies esitteli 3070 hintaan 529 € ja pakka meni varmasti monen kohdalla nyt uusiksi. Tehokonsolin hintaetu kapeni.

Kyllä, lähden siitä tilanteesta mikä esim minulla on. Ei ole, kun kannettava tietokone niin siihen ei näytönohjaimia päivitellä. Lisäksi ei ole edes paikkaa mihin laittaisi pöytäkoneen asunnossa.

Sinä taas lähdet siitä olettamuksesta, että kaikki muut osat on päivitetty tai ainakin sillä tasolla, että ne voi päivittää yleensäkkin. Ei tarvitse, kun ostaa uusi näytön ohjain. Veikkaisin, että aika monella tavan tallaajalla tilanne ei ole ihan näin hyvä vaan joutuisi juurinkin päivittämään ison osan raudasta siinä mukana.

Tähän päälle vielä se, että PC-pelaaminen ei ole vain sitä, että painaa ohjaimesta konsolin päälle ja rojahtaa sohvalle. Aina vaaditaan jonkin verran klikkailua ja sovellusten availua jne muuta pelaamiseen kuulumatonta sivutoimintaa.
Joo nyt olikin kyse siitä että on valmiina kone johon tarvitsee vain päivittää näyttis, siksi tämän mainitsinkin. Mutta ilmeisesti tämä koetaan sen verran kovana uhkana että täytyy alkaa vetää mukaan turhia "mun täytyy päivittää koko kone11!!!" ja "Kaikkii ei halua pelata PCllä". Todennäköisesti nämä ihmiset jotka haluavat vain pelata konsoleilla eivät omista PCtä joka tähän scenaarion kuuluu, eli kysymys kuuluu jos pitää valita Xbox series X ja 3070 välillä miksi Xbox olisi järkevämpi ?

Semmonen kaveri. jolla on tollainen kone on todennäköisesti muutenkin kiinnostuneempi PC-pelaamisesta. Sellainen kaveri, joka on ennen pelannut konsolilla, tuskin kiinnostuu siirtymään PC-puolelle noiden hintojen myötä uudella sukupolvellakaan.
 
Jokainen tietenkin tekee omat päätöksensä omilla kriteereillään. Konsoli on vähän semmoinen niinkuin virtaviivainen ja sutjakka kokemus, ja vaikka PC:llä pelannut vuodesta kivi niin en näe konsoleita ( edes niitä nykyisiä ) turhina, päinvastoin. Microsoftille puolestaan taitaa olla melko pitkälle se ja sama voittojen puolesta pelaatko heidän pelinsä PC:llä vai heidän konsolillaan, sillä myydyillä peleillä ainakin perinteisesti sitä voittoa konsolibisneksessä tehdään.
 
Joo nyt olikin kyse siitä että on valmiina kone johon tarvitsee vain päivittää näyttis, siksi tämän mainitsinkin. Mutta ilmeisesti tämä koetaan sen verran kovana uhkana että täytyy alkaa vetää mukaan turhia "mun täytyy päivittää koko kone11!!!" ja "Kaikkii ei halua pelata PCllä". Todennäköisesti nämä ihmiset jotka haluavat vain pelata konsoleilla eivät omista PCtä joka tähän scenaarion kuuluu, eli kysymys kuuluu jos pitää valita Xbox series X ja 3070 välillä miksi Xbox olisi järkevämpi ?
Eli otanta ihmisistä, jotka sopivat tähän muottiin on siis selvästi pienempi. Se on tietysti jo ihan hyvä lähtökohta. Sama vastaus pätee silti edelleen. Konsoli ostetaan, jos halutaan pelata konsolilla.

Ehkä isoin yksittäin konsolin vahvuus on sen helppous. Minulle niitä vahvuuksia ovat tämän lisäksi niin ohjelmiston kuin raudan päivitysrumban vähentyminen, tutut pelikaverit, achievementit/trophyt, suljettu optimoitu käyttöjärjestelmä ja käytännössä kaikkien tuettujen laitteiden plug and play -asennus.

Edit. Niin ja tietysti Switchin ja xCloudin kohdalla myös kannettavuus on iso plussa.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä, lähden siitä tilanteesta mikä esim minulla on. Ei ole, kun kannettava tietokone niin siihen ei näytönohjaimia päivitellä.

Tulokulmia on useita, kaikki eivät lähde nollatilanteesta.

Nyt tällä hinnoittelulla torpataan monen PC-pelaajan siirtymä takaisin konsoleiden pariin. Koko PC-skene on näillä hinnoilla päähän lyöty.

Ennustan yksinoikeuksien arvon nousevan konsolimyynneissä.
 
Ylös Bottom